تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816530862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام:اميدواريم زمستاني به گرمي لايحه حمايت از خانواده داشته باشيماعتبار جايگاه وزارت به مدرك تحصيلي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: الهام:اميدواريم زمستاني به گرمي لايحه حمايت از خانواده داشته باشيماعتبار جايگاه وزارت به مدرك تحصيلي نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران
سخنگوي دولت گفت: دولت فكر مي‌‏كند كه كار مناسبي براي آرامش خانواده و حمايت از حقوق آنها انجام شده است. اگر فكر مي‌‏كنند كار خوبي نيست حرفمان را پس مي‌‏گيريم و اگر قيد گذاشتن اشتباه است آن را بر مي‌‏داريم. البته برخي شايد بدشان نيايد كه چند زن بگيرند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، غلامحسين الهام در نشست خود با خبرنگاران به لايحه حمايت از خانواده اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه اين موضوع چالش بين دو قوه نيست، افزود: اين گونه تفكرات، تلقينات غلط است. صورت مساله واضح است يعني ما با مساله ازدواج مكرر بدون هيچ قيد و شرطي مواجه بوديم و دامنه ازدواج باز بود كه ما براي آن قيد و شرط گذاشتيم و آن را محدود كرديم و اين كل مساله است.
الهام ادامه داد: دولت فكر مي‌‏كند كه كار مناسبي براي آرامش خانواده و حمايت از حقوق آنها انجام شده است. اگر فكر مي‌‏كنند كار خوبي نيست حرفمان را پس مي‌‏گيريم و اگر قيد گذاشتن اشتباه است آن را بر مي‌‏داريم. البته برخي شايد بدشان نيايد كه چند زن بگيرند.
سخنگوي دولت با تاكيد مجدد بر اينكه تا امروز محدوديتي براي گرفتن چند زن وجود نداشت و ما آن را محدود كرديم، افزود: اميدواريم اساس خانواده‌‏ها بر اعتماد پيش رود. ركن اساسي در خانواده بايد مودت و عشق و عاطفه باشد. اگر لايحه حمايت از خانواده كار بدي است بگوييد، برگردانيم. اما خودمان فكر مي‌‏كنيم كار خوبي است.
الهام با اشاره به اظهارات اخير آيت الله اميني در مورد لايحه حمايت از خانواده اظهار داشت: اميني شخصيت عالم و برجسته‌‏اي است كه در مسائل اجتماعي و خانواده صاحب نظر است كه اين مساله را مي‌‏توان در سخنراني‌‏ها، خطبه‌‏ها و نوشته‌‏هاي ايشان درك كرد. دغدغه ما با يكديگر مشترك است كه همان ايجاد آرامش رواني در خانواده‌‏ها است كه دولت هم آن را دنبال مي‌‏كند و تفاوتي از نظر رويكرد احساس نكرده‌‏ايم.
سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به ماده 23 لايحه حمايت از خانواده افزود: نمي‌‏خواهيم خانواده‌‏اي به يك‌‏باره متوجه اين شود كه همسرش به طور مرتب همسر جديدي اختيار مي‌‏كند. آيا اين لايحه كار بدي است يا نه؟. البته مردها بدشان نمي‌‏آيد.
الهام گفت: اين بنيان را از هيچ ساخته‌‏ايم. هر چه مي‌‏خواهيد به آن اضافه كنيد و با اضافه كردن هر شرطي كه بتوان به آن عمل كرد مشكلي نداريم. ما بايد اين موضوع را كنترل مي‌‏كرديم و براي آن محدوديت مي‌‏گذاشتيم. مي‌‏خواستيم ثواب كنيم، كباب شديم. در اين لايحه حقوق خانواده حفظ و حقوق هيچ كس تضعيف نشده است.
سخنگوي دولت همچنين به ماده 25 اين لايحه اشاره كرد و گفت: بخشي از طلاق‌‏ها ناشي از مهريه‌‏هاي كلان و غير واقعي است، يعني مهريه تبديل به تعهدات موهومي مي‌‏شود كه مرد نمي‌‏تواند انجام دهد و منجر به طلاق مي‌‏شود كه هدف دولت از اين پيشنهاد كاهش طلاق بود و جهت گيري اقتصادي مالي نداشتيم و از سويي اين ماده كم گذاشتن از حق زن نيست بلكه تنها هدفمان جلوگيري از طلاق هاي ناشي از مهريه‌‏هاي كلان و نامتعارفي است كه پاشيدن خانواده‌‏ها را تسريع كرده است.
بررسي اجاره مسكن در دستور كار قرار دارد
الهام در بخش ديگر از اظهارات خود با بيان اينكه شوراي مسكن به صورت فعالانه كار را دنبال مي‌‏كند و اختيارات ويژه‌‏اي به استانداران داده است، گفت: تسهيلاتي از سوي بانك‌‏ها به ويژه براي ساخت و ساز پيش بيني شده و شاهد روند رشد ساخت و ساز خوبي بوده‌‏ايم به نحوي كه حداقل در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد بيشتر پروانه صادر شده است و فعاليت براي ساخت و ساز همچنان ادامه دارد.
به گفته وي، سامانه اطلاعاتي مسكن مراحل نهايي خود را طي مي‌‏كند و در آذر ماه اعمال مي‌‏شود و جلسات هماهنگي وزارت بازرگاني و سازمان اسناد براي ارتباط سامانه اطلاع‌‏رساني و انجام معاملات با شناسه مشترك دنبال مي‌‏شود.
سخنگوي دولت در ادامه با بيان اينكه پروژه مسكن مهر فعال است، از بازديد وزير مسكن از اين پروژه در دو استان خبر داد و گفت: وي از مراحل اجراي پروژه راضي بوده است.
الهام همچنين با بيان اينكه بررسي اجاره مسكن در دستور كار قرار دارد، اظهار داشت: در صدد هستيم مشكل كساني كه از مسكن اجاره‌‏اي استفاده مي‌‏كنند، كاهش يابد.
اگر در حوزه‌‏اي خلاء است اولين پاسخگو را رسانه ملي مي‌‏دانيم
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جام جم كه به اظهارات اخير وي، در مورد عملكرد صدا و سيما اشاره داشت، از اين روزنامه انتقاد كرد و گفت: روزنامه جام جم مطلب مرا ناقص منتشر كرد و در نتيجه آن گزارشاتي تهيه كرد كه صحيح نبود و از آن برداشت مي‌‏شد كه دولت مي‌‏گويد رسانه ملي را به ما بدهيد.
الهام ادامه داد: پاسخ صحبت‌‏هاي مرا از صدا و سيما پخش كرديد اما هيچ كدام از مطالب من منعكس نشد. در مورد رسانه، بحث ساختاري داشتم كه منعكس نشد. اما پاسخ آن را اعلام كرديد. اگر بناست پاسخ موضوعي را از رسانه ملي پخش كنيم اول بايد خود مساله مطرح شود. بحث من ساختاري و كارشناسي است و نبايد با آن برخورد احساسي شود.
سخنگوي دولت ادامه داد:‌‏ رسانه ملي نسبت به اطلاع‌‏رساني داراي مسووليت است كه اين مسووليت، مستقيم و نه كارگزاري است؛ زيرا رسانه ملي كارگزار دولت نيست و مسوول افكار عمومي است و مديريت اين افكار با رسانه ملي است و همچنين اگر در حوزه‌‏اي خلا است اولين پاسخگو را رسانه ملي مي‌‏دانيم.
تهديدات اسرائيل از سر ضعف است
وي در پاسخ به خبرنگاري كه به اجلاس چهار جانبه سوريه اشاره كرد و در مورد اظهارات ساركوزي مبني بر قصد حمله اسرائيل به ايران سوال كرد، گفت: اين تهديدات از سر ضعف است. اين رژيم در قد و قواره‌‏اي نيست كه به حمله نظامي به ايران فكر كند و اين سخنان تنها ماهيت تروريستي اين رژيم را نشان مي‌‏دهد.
الهام تهديد رژيم صهيونيستي را نكته‌‏اي براي حاميان اروپايي و آمريكايي اين رژيم دانست و افزود: آنها بايد بدانند كه از چه رژيمي حمايت مي‌‏كنند و تهديد اصلي از كجاست. اين رژيم جامعه جهاني را در معرض تهديد جهاني قرار داده است البته نظام اسلامي، نظامي قدرتمند است كه در مسير صلح و امنيت گام بر مي‌‏دارد و هيچ كس قدرت ندارد كه پايه‌‏هاي چنين رژيم انسان دوستانه و صلح طلب را در معرض تهديد قرار دهد.
برداشت از صندوق ذخيره ارزي نوعي تقويت سرمايه نظام بانكي است
الهام در مورد برداشت 15 ميلياردي دولت، براي پرداخت بدهي خود به بانك‌‏ها از صندوق ذخيره ارزي و مخالفت مجلس با اين برداشت گفت: اين موضوع از قبل محل مذاكره با مجلس بوده است. بحث برداشت نوعي تقويت سرمايه نظام بانكي است يعني با اين افزايش سرمايه، نظام بانكي قدرت ارائه خدمات قوي‌‏تر مالي براي كمك به اقتصاد كشور و بنگاه‌‏هاي اقتصادي خواهد داشت. اين برداشت نوعي برداشت به صورت سرمايه گذاري و با اهدف و رويكردهاي اقتصادي و مالي همگرايي دارد.
وي افزود: برخواست خود تاكيد داريم و اميدواريم اين امر با كارشناسي مجلس در دستور كار قرار گيرد و عمل شود.
سخنگوي دولت همچنين تقويت سرمايه را منجر به تقويت همه بخش‌‏هاي نظام بانكي دانست و افزود: اگر بانك‌‏ها به دليل حجم تسهيلات از منابع بانك مركزي استفاده كرده‌‏اند، با افزايش سرمايه بانك‌‏ها اين مشكل حل مي‌‏شود اما مجلس بايد همكاري كند.
اميدواريم زمستاني به گرمي مردم و لايحه حمايت از خانواده داشته باشيم
سخنگوي دولت در پاسخ به اين سوال كه آيا در زمستان با قطعي گاز مواجه خواهيم بود، گفت: هميشه فال خوب بزنيد، چرا نگران هستيد كه زمستان گاز داريم يا نه. بايد با اميد پيش رفت. بر طبق برنامه‌‏ريزي وزارت نفت، فازهاي جديد عسلويه در زمستان به بهره‌‏برداري مي‌‏رسد و حجم سنگين گاز به شبكه اضافه مي‌‏شود.
وي افزود: با توجه به وارد شدن فاز نه و ده به شبكه گاز، اميدواريم در اين زمستان مشكلي براي مردم پيش نيايد.
الهام تصريح كرد: حتي اگر كمبود هم نداشته باشيم بايد مصرف را متعادل كنيم، زيرا اسراف امري مذموم است و مصرف متعادل بايد تبديل به فرهنگ عمومي شود.
سخنگوي دولت با اشاره به كمبود گاز و افزايش سرما در سال گذشته تصريح كرد: علاوه بر مشكلات فني مسائل زيرساختي نيز وجود داشت كه مربوط به قبل بود و نقص‌‏هايي داشت كه اين نقص‌‏ها مشخص و وزارت نفت بخش‌‏هايي از آن را رفع كرد كه اميدواريم زمستاني به گرمي مردم و خانواده و لايحه حمايت از خانواده داشته باشيم.
برنامه‌‏ريزي مشخصي براي نشست مجدد ايران و آمريكا نداريم
الهام در پاسخ به خبرنگار ديگري كه به اظهارات ساركوزي مبني بر حمله اسرائيل به ايران اشاره داشت و پرسيد آيا ساركوزي سخنگوي رژيم اسرائيل است، گفت: اگر چنين وضعيتي است توصيه مي‌‏كنيم كه جلوتر نروند. اين روحيه براي جامعه جهاني هزينه ساز است و گريبان مردم اروپا و مردم فرانسه را گرفته و مي‌‏گيرد.
وي، نقض موازين بين المللي و بي‌‏توجهي به قطعنامه‌‏هاي شوراي امنيت وهمه ارزش‌‏هاي انساني با اهداف جنگ‌‏جويانه را از مواردي دانست كه با استناد به آنها، نبايد بر روي اين رژيم سرمايه‌‏گذاري سياسي كرد.
الهام درباره نشست مجدد ايران و آمريكا براي حل مساله عراق گفت: هنوز برنامه‌‏ريزي مشخصي وجود ندارد و اگر برنامه‌‏ريزي صورت گرفت و تصميماتي اتخاذ شد، در زمان خود اطلاع‌‏رساني مي‌‏شود.
سخنگوي دولت افزود: اميدواريم كه عراق از حضور نيروهاي بيگانه به صورت كامل پاك شود و ملت عراق با توانمندي‌‏هايي كه دارند، كشور خود را اداره كنند.
سخنگوي دولت برداشت خود از برگزاري نشست چهار جانبه دمشق پس از بحران قفقاز را اين گونه بيان كرد: مراودات فرامنطقه‌‏اي مشكل‌‏ساز است و اين مساله در قفقاز مشكل ايجاد كرد. تداوم اشغالگري و نقض معيارهاي بين‌‏المللي براي جامعه جهاني دردسر ساز شده است كه محور آن رژيم صهيونيستي است. اگر اين گفت‌‏وگوها و اجلاس به سمتي برود كه دوره اشغالگري پايان پذيرد، فضاي تحقق طرح جمهوري اسلامي مبني بر همه پرسي در فلسطين پيش خواهد رفت.
وي افزود: معتقديم با توجه به روحيات رژيم صهيونيستي و پايبند نبودن اين رژيم به معيارها، افق صلح افق روشني نيست اما هزينه زيادي ندارد و پايان دادن به اين زورگويي‌‏ها فضاي حركت را سرعت مي‌‏بخشد.
الهام خاطر نشان كرد: موضع جهان اسلام در برابر رژيم غاصب فلسطين در روز قدس متبلور مي‌‏شود و رژيم اشغالگر خود را از منظر جهانيان خواهد ديد.
اعتبار جايگاه وزارت به مدرك تحصيلي نيست
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا رئيس جمهور قصد ندارد به نامه 200 نماينده مجلس و ديگر معترضان به سخنان مشايي در مورد اسرائيل پاسخ دهد، گفت: موضع دولت جمهوري اسلامي در مورد رژيم صهيونيستي روشن است.
وي در مورد مدرك تحصيلي كردان گفت: رئيس جمهور در مورد مدرك تحصيلي با كسي تعارف ندارد و دستور پيگيري آن را داده است كه وزارت علوم بررسي مي‌‏كند و نتيجه آن را اعلام خواهد كرد.
وي گفت: اعتبار جايگاه وزارت به مدرك تحصيلي نيست و مدرك تحصيلي پايه تصدي مسووليت‌‏هاي اجرايي نيست كه اين موضوع مد نظر رئيس جمهور باشد.
الهام در مورد مالكيت جزاير سه گانه نيز گفت: مالكيت جمهوري اسلامي در اين جزاير مشخص و خدشه ناپذير است و تكرار برخي مسائل تاثيري بر مبناي حقوقي بحث ندارد. جمهوري اسلامي موضع روشني دارد و مسائل خود با منطقه را با تعامل و ارتباط حل خواهد كرد.
بهره برداري از گروهك تروريستي نتيجه معكوس داشته است
سخنگوي دولت با اشاره به اينكه منافقين گروهك تروريستي هستند و همه مجامع جهاني خطر اين گروهك تروريستي را تائيد مي‌‏كنند، ادامه داد: اگر چه برخي اوقات به دليل برنامه‌‏هايي، مسائل ديگري را مطرح مي‌‏كند اما همان دولت‌‏ها در وضعيتي هستند كه دفاع از گروهك تروريستي را نمي‌‏توانند توجيه كنند زيرا بهره برداري از گروهك تروريستي نتيجه معكوس داشته است.
وي، تصميم دولت عراق مبني بر اخراج منافقين از اين كشور را درست و به جا دانست و گفت: اميدواريم اين تصميم براي اخراج گروهكي كه در ناامني عراق نقش آفرين بوده است، اجرايي و عملي شود. البته تصميم گيرنده دولت عراق است. اشغالگران بايد بپذيرند كه در امنيت عراق مسووليت دارند.
برقعي معادل سرعت دولت خدمتگزار كار مي‌‏كند
الهام در مورد بيماري برقعي نيز گفت: وي ناراحتي‌‏هايي داشت كه استراحت كرد و درمان شد اما همواره نبايد برقعي را بيمار دانست. حال او خوب است و به دستورات پزشكي عمل مي‌‏كند و معادل سرعت دولت خدمتگزار كار مي‌‏كند.
سخنگوي دولت در پايان گفت: آرزو مي‌‏كنيم كه همه سالم باشند و توصيه مي‌‏كنيم كه حاشيه بيمار را از برقعي برداريم.
پايان پيام

كد خبر: 444106
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن