تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815384608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رييس جمهور : بخشي از فعاليت‌هاي مناطق آزاد به تعاوني‌ها واگذار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاور رييس جمهور : بخشي از فعاليت‌هاي مناطق آزاد به تعاوني‌ها واگذار مي‌شود
اقتصاد. مناطق آزاد. تعاون
مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از آمادگي واگذاري بخشي از فعاليت‌ها به تعاوني‌ها در اين مناطق خبر داد و گفت: راه حضور و فعاليت تعاوني‌ها بزودي در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور باز خواهد شد.

محمود صلاحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با بيان آنكه تعاوني‌ها اكنون در بخش‌هايي از مناطق آزاد نظير قشم فعال هستند، افزود:
با وجودي كه تعاوني‌ها در حال حاضر در برخي از اين مناطق فعال هستند ، اما در آينده نزديك طبق برنامه ريزي انجام شده فعاليت آنها در مناطق آزاد وويژه اقتصادي گسترش مي‌يابد.

وي در ادامه در خصوص اجراي طرح تحول اقتصادي و تاثير آن بر فعاليت مناطق آزاد كشور ، تصريح كرد، از آنجايي كه فعاليت‌هاي اقتصادي در مناطق آزاد از سرزمين اصلي جدا است ، اين مناطق متاثر از اجراي اين طرح نخواهند شد .

به گفته وي، اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي در حال حاضر در مناطق آزاد كشور عملياتي شده است و بيش از ‪ ۷۰‬درصد از اقتصاد مناطق آزاد كشور اكنون توسط بخش خصوصي اداره مي‌شوند .

مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در خصوص برنامه‌هاي مناطق آزاد كشور نيز گفت : پيوند اقتصادي با كشورهاي حاشيه خليج فارس و در ادامه پيوند با اقتصاد جهاني از برنامه‌هاي مناطق آزاد كشور است.

اين مقام مسئول در مورد ارتباط و همكاري مناطق آزاد ايران با كشورهاي شرقي آسيا گفت : ارتباط مناطق آزاد كشور اكنون با كشورهاي شرق آسيا گسترش يافته و چابهار قطب ترانزيت كالاهاي افغانستان و تاجيكستان محسوب مي شود.

مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور سپس اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار به ‪ ۱۴‬نقطه مهم ترانزيتي دنيا متصل مي‌باشد و تنها بندر اقيانوسي ايران است كه به آبهاي آزاد دنيا دسترسي دارد.

صلاحي در ادامه با بيان آنكه اسكله چابهار داراي ‪ ۴۰‬هزار تن ظرفيت است .

اما كشتي‌هايي كه در اسكله پهلو مي‌گيرند حتي بيش از ‪ ۱۰۰‬هزار تن ظرفيت دارند، افزود: كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي براي رفع اين مشكل پيشنهاد توسعه اسكله چابهار را با اعتباري حدود ‪ ۴۰۰‬ميليون دلار ، تصويب كرده است .

مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در خصوص ديگر مشكلات منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: حمل و نقل كالا از اين منطقه به دليل نبود خطوط مواصلاتي ريلي با سرزمين اصلي امكان پذير نيست و اين امر مشكلاتي را براي جا به جايي كالا ايجاد كرده است كه اين مشكل در اولين سفر وزير راه و ترابراي به اين منطقه بررسي و اكنون مطالعات اتصال ريلي چابهار با سرزمين اصلي شروع شده است.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن