تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلودگي صوتي مهمترين آلاينده در نواحي شهري


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آلودگي صوتي مهمترين آلاينده در نواحي شهري


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: آلودگي صوتي يكي از مهمترين آلاينده هاي محيط زيست در نواحي شهري بوده كه محصول توسعه و پيشرفت تكنولوژي است.

سر و صدا يكي از معضلات اساسي دنياي امروز ما بوده و خيل عظيمي از افراد چه در محيط كار خود و يا در محل زندگي از آزار ناشي از آن در مخاطره اند.
زندگي ماشيني سبب شده انسان در محيطي پر استرس با منابع صدا و ارتعاش توام با ناراحتي را تحمل كند.
در حال حاضر اكثر شهرها كليه منابع آلودگي صوتي را دارند و به خصوص سيستم هاي حمل و نقل از جمله جاده اي و هوايي كه متاثرترين نوع آلودگي صوتي هستند.
با توجه به اينكه عوامل متعددي باعث آلودگي صوتي مي شوند كه از جمله مي توان به فعاليت هاي صنعتي، تجاري، پرواز هواپيماها، ترافيك جاده اي، ساخت و ساز، حركت قطارها و ... نام برد، در عين حال بيشترين عامل در كشور ما آلودگي خودروها و موتورسيكلت ها است.
متداولترين منابع آلودگي صدا در بزرگراه ها به دليل افزايش بار ترافيكي و سرعت بالاي وسائط نقليه است.
آلودگي صدا بر سلامت، آسايش و آرامش و ساير استانداردهاي زندگي جامعه، خصوصا ساكنين اطراف بزرگراه ها تاثير سوء گذاشته و انجام اقدامات لازم در زمينه كاهش آلودگي صدا در اين مناطق ضروري به نظر مي رسد.
بررسي ها نشان مي دهد در حال حاضر آلودگي صوتي در شهرهاي بزرگ صنعتي ايران بيش از حد مجاز است و ميزان آن در كلان شهر تهران بيشتر و در شب آزار دهنده است.
متاسفانه اكثر افراد تصور مي كنند كه آلودگي صدا اثرات چنداني بر سلامت شان ندارد اما از اثرات مهم آلودگي صوتي مي توان به افزايش افت شنوايي، اختلالات خواب، كاهش كارايي، تاثير روي قلب و عروق، اثر رواني و ... نام برد.
يكي از دلايل اصلي كه ممكن است مشكل كاهش صدا را پيچيده تر كند و جستجو براي يافتن راه حل را مشكل سازد، ميزان هزينه هاي بالاي آن است كه ايجاد مشكلاتي در زمينه هاي اجتماعي و اقتصادي مي كند و به نظر مي رسد كه اين عامل از نظر عموم مردم اهميت زيادي دارد.
در اين راستا، نصب موانع صوتي در مجاورت بزرگراه ها متداولترين روش براي كاهش آلودگي صدا است./05/146/120
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن