تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820404506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در ماه رمضان نظارت مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در ماه رمضان نظارت مي شوند
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از نظارت و كنترل بهداشتي مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي اماكن عمومي خبر داد.


"رضا غلامي" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: حدود پنج هزار بازرس بهداشتي در كشور وجود دارد و نظارت بر تهيه شيريني و مواد غذايي را در مغازه ها به عهده دارند و اين نظارت ها در ايام ماه مبارك رمضان تشديد مي شود.
وي اظهار داشت: جعبه هاي شيريني بايد استانداردهاي بهداشتي لازم را داشته باشند و خريداران شيريني در ايام ماه مبارك رمضان بايد نسبت به اين استانداردها اطمينان حاصل كنند.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين گفت و گو به مردم توصيه كرد در ماه رمضان زولبيا و باميه و خرما را از دستفروشان خريداري نكنند.
"غلامي"، با اشاره به اينكه طول مدت نگهداري زولبيا و باميه حداقل سه روز و حداكثر پنج روز در محيط سرد و خنك است، گفت: با توجه به اينكه از روغن‌هاي خاص براي تهيه اين مواد استفاده مي شود، شهروندان به هنگام خريد اين محصولات دقت كنند تا روغن روي خرده ها و رگه هاي سوخته زولبيا و باميه وجود نداشته باشد.
وي تصريح كرد: همه افرادي كه به نحوي در امر تهيه و توزيع مواد غذايي دخيل هستند، بايد واجد كارت بهداشتي سلامت باشند.
اين مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: حتي خدمتگزاران توزيع چاي در مساجد نيز ملزم به پوشيدن لباس مخصوص و رعايت بهداشت فردي هستند.
"غلامي" در خصوص مصرف سبزيجات گفت: بايد قبل از مصرف سبزيجات مراحل شست و شوي اوليه، انگل زدايي، گند زدايي آن به صورت كامل انجام شود.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: اگر روزه داران تمايل به استفاده از غذاي طبخ شده در زمان افطار در بيرون از منزل هستند، بايد توجه داشته باشند كه غذا نبايد بيش از دو ساعت در دماي محيط نگهداري شود.
وي به مراكز تهيه غذا در ايام ماه مبارك رمضان توصيه كرد: در صورت ضرورت، غذا در دماي چهار درجه سانتيگراد يخچال و يا با شعله كم با ميزان حرارت 65 درجه سانتي‌گراد براي حفظ دما نگهداري شود.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن