تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بازار
سيگنال‌هاي ثبات در بازار فولاد چينمركز خدمات فولاد-تصميم جدي فولادسازان چيني مبني بر تثبيت نرخ‌ها و خودداري از كاهش قيمت، احتمال تثبيت بازار فولاد اين كشور را در نيمه اول ماه سپتامبر به خصوص بازار ورق گرم قوت بخشيده است. مدير بائواستيل چين معتقد است سياست بائواستيل اين است كه قيمت برخي از محصولات را كاهش و قيمت برخي ديگر را افزايش دهد. با اين وجود، متوسط قيمت‌ها پايين‌تر از قيمت‌ها در فصل سوم خواهد بود. اين شركت در اولويت اول قصد دارد بازار و مشتريان خود را تثبيت كند، ميان توليد و فروش تعادل برقرار كرده و هدف خود را در بستن قراردادهاي فروش يكساله محقق سازد. وي افزود در صنايع اتومبيل‌سازي و لوازم خانگي، رشد تقاضا كاهش يافته است، ولي در بخش كشتي‌سازي و ماشين‌آلات تقاضا همچنان به قوت خود باقي است. بنابراين كاهش تقاضا در برخي بخش‌ها با افزايش آن در بخش‌هاي ديگر جبران مي‌شود.
پيش‌بيني تثبيت قيمت ورق گرم
بائواستيل همچنين پيش‌بيني كرده قيمت ورق گرم در نيمه اول ماه سپتامبر ثبات يابد. تصميم بائواستيل مبني بر حفظ قيمت‌هاي ورق گرم در سطح قبلي براي فصل چهارم نيز اين احتمال را تقويت مي‌كند. تجار از زماني كه سفارشات خود را به پايان رسانده‌اند،‌اندكي از فشار محدوديت سرمايه خلاصي يافتند.
در اين زمان آن‌ها شروع به خريد مصالح از توليد‌كنندگان فولاد كرده‌اند كه با اين كار از افزايش قيمت‌ها حمايت مي‌كنند. دلايلي وجود دارد كه ثبات قيمت ورق گرم را در سپتامبر تقويت مي‌كند: 1- جايي براي كاهش بيشتر قيمت تحويل درب كارخانه وجود ندارد. بائواستيل الگويي براي توليدكنندگان ديگر شده است. علاوه بر اين، اكثر توليدكنندگان قيمت‌هاي تحويل درب كارخانه كمتري پيشنهاد مي‌كنند كه نزديك به قيمت‌هاي بازار است. 2- تجار حاضر به كاهش قيمت‌هاي خود نيستند، چرا كه با تثبيت قيمت توسط كارخانجات، ديگر دليلي براي كاهش بيشتر قيمت‌ها از جانب تجار وجود ندارد. 3- قيمت‌هاي فعلي ورق گرم كاملا نزديك به قيمت تمام شده آن است و برخي معتقدند كه قيمت‌ها به زودي به كف خود مي‌رسد. اين امر موجب افزايش ‌اندك تقاضا مي‌شود. 4- ماه سپتامبر براي بازار فولاد عملا نيم فصل است كه ماه تعيين‌كننده‌اي مي‌باشد. در اواخر سپتامبر معمولا تقاضا افزايش مي‌يابد. بنابراين پيش‌بيني مي‌شود كه قيمت ورق گرم در سپتامبر به ثبات برسد.
رشد ‌اندك قيمت گالوانيزه گرم در چين
گزارش شده قيمت گالوانيزه گرم در چين نسبت به هفته گذشته ‌اندكي افزايش يافته است.
قيمت گالوانيزه گرم 1‌ميلي متري به 6500-6530 RMB/تن رسيد كه
100-80 RMB/تن بيشتر از هفته قبل است. قيمت گالوانيزه گرم 5/0‌ميلي متري نيز با RMB/تن افزايش به 7150 RMB/تن رسيد.
شروع كاهش توليد فولاد در چين
يكي از شركت‌هاي بزرگ فولاد در جيانگسوي چين توليد خود را براي آگوست تا 10‌درصد كاهش داده است. علت اين امر، كاهش تقاضا و افزايش قيمت مواد اوليه است. مدير اين شركت اظهار داشت كه رقبا نيز قصد دارند توليد خود را كاهش دهند.
وي گفت از آگوست بسياري از توليدكنندگان فولاد متحمل زيان شده‌اند. توليدكنندگان كوچك مجبورند كارخانه‌هاي خود را تعطيل كنند. توليدكنندگان بزرگ نيز بايد توليدات خود را كاهش دهند. وي به خريداران سنگ‌آهن هشدار داد با توجه به تقاضاي كم توليدكنندگان فولاد، مراقب افزايش موجودي خود باشند.
پيش‌بيني مي‌شود قيمت سنگ‌آهن در سال جاري كاهش يابد. قيمت زغال‌سنگ نيز احتمالا از اكتبر شروع به كاهش خواهد كرد. برخي شركت‌ها دوره سرويس سالانه ماشين آلات خود را به دليل كمبود تقاضا جلو انداخته‌اند. آنها معتقدند وضعيت بازار تا دو سه ماه ديگر به همين شكل خواهد بود و حتي ممكن است چند سال طول بكشد. قيمت‌هاي فولاد در چين براي هفتمين هفته متوالي رو به كاهش است و رشد كند اقتصادي به تقاضا لطمه زده است. در سال جاري، قيمت‌هاي سنگ‌آهن و زغال كك در چين به بيشترين ميزان ممكن افزايش يافت.
لغو تخفيف عوارض صادراتي در چين
شايعه شده است كه دولت چين قصد دارد از اول سپتامبر 5‌درصد تخفيف در عوارض صادراتي تمام محصولات فولادي را حذف كند. اگر اين اقدامات جهت محدود‌سازي صادرات صورت گيرد، صنعت فولاد اين كشور با شرايط سخت تري مواجه خواهد شد.
روند افزايشي قيمت‌هاي فولاد مدتي است كه آرام شده و اخيرا قيمت‌هاي فولاد هر روز حدود 50 تا 100‌يوآن – حدود 7 تا 15 دلار – هر تن كاهش يافته است. نگراني بر بازار حاكم است و قيمت فروش بيشتر محصولات فولادي به زير قيمت تمام شده آنها رسيده است. در حال حاضر تجار تلاش مي‌كنند موجودي خود را كاهش دهند. زيرا با حذف تخفيف در عوارض صادراتي، عرضه داخلي بالا رفته و قيمت‌هاي فولاد در بازار داخلي كاهش بيشتري مي‌يابد.
كاهش صادرات كك چين در نيمه دوم سال
انجمن صنايع كك چين در گزارش نيم سالانه خود پيش‌بيني كرد ميزان صادرات كك چين در نيمه دوم سال جاري نسبت به سال گذشته اندكي كاهش مي‌يابد.
به‌رغم افزايش عوارض صادراتي از 15‌درصد به 25‌درصد، صادرات كك چين در نيمه اول سال به ميزان زيادي افزايش يافت و بالا رفتن قيمت
زغال سنگ در بازار‌هاي جهاني نيز به اين افزايش صادرات دامن زد. صادرات كك چين در نيمه اول سال جاري با 2/10‌درصد افزايش به 49/25‌ميليون تن رسيد. بيشترين ميزان صادرات در اين دوره به حجم 99/6‌ميليون تن و با نرخ 83‌درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده است. صادرات خالص كك چين در نيمه اول سال 94/3‌ميليون تن بود كه منجر به كاهش عرضه اين كالا در بازارهاي داخلي شد. با توجه به كاهش قيمت جهاني نفت و همچنين كاهش رشد اقتصاد جهاني، پيش‌بيني مي‌شود در نيمه دوم سال، تقاضاي كك در بازار جهاني خيلي بالا نباشد. بنابراين، صادرات كك در اين دوره احتمالا كمتر از سال گذشته خواهد بود.
افزايش صادرات فولاد چين در ماه جولاي
در ماه جولاي صادرات فولاد چين بالغ بر 249/7‌ميليون تن شد كه 7/43‌درصد بيشتر از ژوئن و 1/9‌درصد بيشتر از جولاي سال قبل است. صادرات به خاورميانه به 03/1ميليون تن رسيد.
به گزارش ايران سينا، صادرات به اتحاديه اروپا با 3/77‌درصد افزايش به 16/1‌ميليون تن، به آمريكا با 1/58‌درصد افزايش به 505000 تن به اقيانوسيه با 5/1‌درصد افزايش به 75000 تن و به آمريكاي لاتين و آفريقا با 5/1‌درصد رشد به 15/1‌ميليون تن رسيد. صادرات سيم مفتول با 3/14‌درصد افزايش بالغ بر 696000 تن، صفحه سنگين با 5/52‌درصد افزايش به 680000 تن، ورق گرم با 3/76‌درصد رشد به 991000 تن، ورق سرد با 5/48‌درصد افزايش به 407000 تن، فولاد گالوانيزه با 1/21‌درصد رشد به 316000 تن و محصولات آلياژي با 3/36‌درصد افزايش 620000 تن رسيد.
تداوم كاهش قيمت لوله بدون درز درچين
قيمت لوله بدون درز چين در حال كاهش است. البته ميزان كاهش قيمت صادرات و قيمت داخلي متوقف است و به توليدكننده بستگي دارد. به‌طور كلي در دو هفته گذشته قيمت داخلي 74-36‌دلار/تن كاهش يافت. قيمت صادرات توليد‌كنندگان بزرگ 20‌دلار/تن و قيمت كارخانجات كوچك 80‌دلار/تن تنزل پيدا كرده است. علت اصلي اين كاهش قيمت، فراتر نرفتن عرضه از تقاضا مي‌باشد. در هفت ماه نخست سال جاري توليد لوله بدون درز چين در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با 3/8‌درصد افزايش به 9/10‌ميليون تن رسيد. اما تقاضاي داخلي كمتر از ميزان توليد مي‌باشد. در نتيجه، از ماه ژانويه تا جولاي سال جاري صادرات با 2/32‌درصد افزايش سالانه به 95/2‌ميليون تن رسيد.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن