تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816414457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنزين سوپر سهميه‌اي ارزان شد: 150 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بنزين سوپر سهميه‌اي ارزان شد: 150 تومان
سهميه‌ شخصي‌ها همان 120 ليتر مي‌مانددنياي اقتصاد – براساس تصميمات جديد قرار است از دوره جديد سهميه‌بندي يعني اول مهرماه بنزين سوپر سهميه‌اي با نرخ 150 تومان به جاي 540تومان فعلي عرضه شود. گفته مي‌شود كاهش سهميه شخصي‌ها از 120 ليتر به 100 ليتر نيز كاملا منتفي شده است. اكبر تركان اين تصميمات را مغاير با سياست‌هاي جديد دولت دانسته است.
با وجود مخالفت وزارت نفت از اول مهر اجرا مي‌شود
سهميه بنزين همان 120ليتر؛ بنزين سوپر 150تومان
گروه انرژي- يك مقام مسوول در وزارت نفت تصميم جديد ستاد حمل‌ونقل و مديريت مصرف سوخت مبني بر عدم كاهش سهميه خودروهاي شخصي از 120 به 100 ليتر در ماه و كاهش قيمت بنزين سوپر از 540 به 150تومان براي دارندگان سهميه بنزين را مغاير با سياست‌هاي دولت مبني بر هدفمند شدن يارانه‌ها دانست.
اكبر تركان، معاون امور برنامه‌ريزي وزير نفت در گفت‌وگو با ايسنا و با تاكيد بر اينكه در حضور رييس‌جمهور پيشنهاد كرده‌ايم با توجه به كمبود منابع لازم براي واردات بنزين و گازوئيل سهميه بنزين خودروهاي شخصي كاهش پيدا كند گفت: «ستاد حمل‌ونقل و مديريت مصرف سوخت اين پيشنهاد را تصويب نكرد، بنابراين سهميه بنزين خودروهاي شخصي در دور چهارم همچون شرايط كنوني ادامه خواهد داشت.»
به نوشته خبرنگار ما، مخالفت اين مقام ارشد وزارت نفت در شرايطي اعلام مي‌شود كه بودجه وزارت نفت براي واردات بنزين و گازوئيل 3/3ميليارد دلار بود كه از ابتداي تابستان تمام شده است. از سوي ديگر محمد رضا نعمت‌زاده، مديرعامل شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در ششم شهريور ماه در جمع خبرنگاران بود كه عنوان كرد به متمم بودجه 8ميليارد دلاري براي حل مشكل بنزين نياز داريم. تركان همچنين كاهش قيمت بنزين سوپر از 540به 150تومان براي دارندگان سهميه بنزين را مغاير با سياست‌هاي دولت مي‌داند و مي‌گويد: «به نظر ما اين تصميم مغاير سياست‌هاي دولت مبني بر هدفمند شدن يارانه‌ها است، زيرا قرار بود با حذف كلي يارانه‌هاي انرژي، اين يارانه‌ در اختيار اقشار ضعيف قرار گيرد، ولي با اين كار، يارانه دوباره به اقشار غيرفقير پرداخت مي‌شود.» قيمت بنزين سوپر از ابتداي تير ماه از ليتري 140تومان به قيمت آزاد 540تومان رسيد كه با مصوبه جديد ستاد حمل‌ونقل قيمت آن براي خودروهاي داراي سهميه بنزين از ابتداي مهر به 150 تومان بازخواهد گشت. «محمد رويانيان» رييس ستاد حمل‌ونقل و مديريت سوخت در مورد اين دو تصميم مي‌گويد: «بر اساس دور جديد سهميه‌بندي، ميزان سهميه خودروهاي شخصي ثابت و ماهانه 120 ليتر است كه در دور جديد اين سهميه 3 ماهه محاسبه خواهد شد و ابتداي مهر ماه 360ليتر بنزين وارد كارت‌هاي خودروهاي شخصي مي‌شود. به گزارش «ايلنا» رويانيان مخالفت رييس‌جمهوري با كاهش ميزان سهميه‌ها را دليلي براي تخصيص سهميه 120ليتري براي خودروهاي شخصي خواند.
وي همچنين در مورد كاهش قيمت بنزين سوپر گفت: «براي خودروهاي خارجي با ظرفيت موتور بيش از 1300 سي‌سي و خودروهاي ايراني با ظرفيت موتور بيش از دوهزار سي‌سي كه شامل سهميه‌بندي بنزين نمي‌شوند، بنزين سوپر با همان قيمت 540تومان عرضه خواهد شد؛ اما براي خودروهايي كه داراي سهميه هستند بنزين سوپر در دور جديد سهميه‌بندي با قيمت 150تومان خواهد بود.» به گزارش خبرنگار ما، از نگاه برخي تحليل‌گران اين تصميم به خاطر كاهش چشمگير مصرف بنزين سوپر ناشي از افزايش قيمت آن از ابتداي تير ماه اتخاذ شده است.پيش از اين سيد نورالدين شهنازي‌زاده، مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي مصرف بنزين سوپر پس از افزايش قيمت از 5/2ميليون ليتر در روز به 160هزار ليتر كاهش يافت.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن