تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815682192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصرالله: اسراييل وارد لبنان شود، نابود مي‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نصرالله: اسراييل وارد لبنان شود، نابود مي‏شود
در هر حال ما از همه مي‌خواهيم كه مسئوليت خود را بپذيرند. شما اگر به ادبيات ما از دهه هشتاد تا كنون باز گرديد مي‌بينيد كه ما همواره گفتيم مقاومت راه بيداري ملت است. اگر كسي مي‌خواهد به تنهايي يا با ما فداكاري كند ما هرگز ناراحت نمي‌شويم.
سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله در سخنراني خود در مراسم افطار كميته حمايت از مقاومت در شهر نبطيه گفت: «اگر نيروي زميني اسراييل وارد لبنان شود در تمامي روستاها و جاده‌ها نابود خواهد شد».

به گزارش پرس.تي.وي ـ بيروت، متن كامل سخنراني دبيركل حزب‌الله در اين مراسم به شرح زير است:

«در ابتدا به حضار و تمام مسلمانان و به خصوص لبناني‌ها ماه مبارك رمضان را تبريك مي‌گويم. اين ماه، ماه توبه و بازگشت به سمت خداوند متعال است. ماه رمضان نزد خدا بهترين ماه و شب‌هايش بهترين شب‌ها است. از اين فرصت استفاده مي‌كنم و برخي از مسايل كه در كنفرانس مطبوعاتي گفته نشد، را خواهم گفت و البته در اين ماه چهار يا پنج سخنراني بيشتر نخواهم داشت.

خداوند به پيامبر مي‌فرمايد كه مانند پيامبران سابق در برابر مشركان صبر اختيار كن و عجله به خرج نده.

ماه رمضان كه خداوند آن را براي كساني كه به رسالت انبياء و پيامبران ايمان دارند، قرار داده فرصتي گرانبها براي بازپروري روح و اخلاق با كمك خداوند است. از مهم‌ترين عواملي كه التزام عبادي در اين ماه را با خود دارد، تقويت قدرت اراده انسان است.

برادران و خواهران عزيز
خداوند سبحان هنگامي كه انسان را آفريد، مشيت آن بدين گونه قرار گرفت كه انسان اهداف و آرزوهاي خدا را با عمل و رفتار و تلاش خود محقق سازد. موضوع در واقع يك موضوع جبري نيست كه گويي عده‌اي براي بهشت و عده‌اي ديگر براي جهنم ساخته شده باشند يا عده‌اي فقير و مظلوم و عده‌اي ديگر ظالم باشند، بلكه مجموعه‌اي از ديدگاه‌ها و عمل‌ها و رفتارها است كه انسان با تكيه بر رفتار و عمل و اراده خود بدان دست مي‌يابد. به همين دليل خداوند انسان را مجهز به چيزي كرد كه بتواند به اهداف خود برساند كه اين همان عقل است. از اينجا است كه راه آغاز مي‌شود. بسياري مرتكب اشتباه مي‌شوند چرا كه قدرت‌ها و محدوديت‌هاي خود را نمي‌شناسند. انسان عقل دارد تا همه چيز را درك كند و اهداف صحيح و مشروع خود را بداند كه بايد براي دستيابي به آنها زحمت كشيده و در راه درست و مستقيم قرار گيرد. اين راه تنها راهي است كه مي‌تواند انسان را به اهدافش برساند. اين معرفت و عقل و دانش است كه شرط اصلي تحركات و رفتارهاي شخصي يا گروهي انسان است.

خدا به انسان اين آگاهي را مي‌دهد كه شيطان و دشمن خود را بشناسد و به آنچه كه مي‌داند ايمان داشته باشد. اين كافي نيست كه ما فقط بدانيم، بلكه بايد اين دانش را به درجه ايمان برسانيم. گاهي علما مثالي آسان براي اين موضوع مي‌آورد و مي‌گويند انسان مي‌داند كه مرگ در راه است و مرده نيز قدرت هيچ حركتي ندارد. انسان هنگامي كه شب قصد عبور از قبرستان را دارد مي‌داند كه مرده‌ها هيچ قدرتي ندارند ولي با اين حال مي‌ترسد چرا كه به باور خود ايمان ندارد.

شرط اول اين است كه دانسته‌هاي خود را به زيور ايمان آراسته كنيم و سپس به عمل درآوريم. آنچه كه اهداف انسان را در دنيا و آخرت محقق مي‌سازد ايمان وي به اهدافش و عملش براي دستيابي به اين اهداف است.

با اين حال آنچه كه انسان بدان براي دستيابي به علم و ايمان نياز دارد تا به عمل برساند، نكته‌اي اساسي است كه چيزي جز اراده نيست. يك فرد آگاه و با ايمان كه اراده ندارد موفق نخواهد شد. حتي شخصي كه قصد دارد به اهداف دنيوي خود بدون توجه به اهداف معنوي و اخروي برسد بايد اراده داشته باشد. دستيابي به هر هدفي نياز به اراده و خستگي‌ناپذيري دارد.

بسياري از اين اهداف كه دستيابي به آنها برايمان مهم است نياز به فداكاري و از خودگذشتي و حتي چشم‌پوشي از عزيزانمان دارد. در غير اين صورت در دايره نظريه‌پردازي مانده و قدرت پيشروي نخواهيم داشت. بسياري از نظريه‌پردازان به دليل عدم وجود اراده و فداكاري نتوانستند اثر ماندگاري از خود بر جاي گذاشته و در همان نظريه‌هاي خود ماندند.

خداوند پيامبران خود را با عبادت‌ها و يا ويژگي‌هاي بدني يا اصل و نسب آنها ستايش نكرده بلكه تنها با عزم و اراده است كه آنها را معرفي مي‌كند. اراده‌اي كه باعث فداكاري آنها در برابر ديگران شد. به همين دليل خدا هنگامي كه پيامبر اكرم (ص) را خطاب قرار داد به او لزوم پيمون راه ديگر پيامبران در صبر و اراده را گوشزد كرد. اگر عزم و اراده با خلل مواجه شود، اثر آن حتما در رفتار ملت باقي خواهد ماند.

امروز مقاومت در لبنان و عراق و فلسطين و منطقه در واقع نشانگر اراده و عزم اين ملت است. ملتي كه راه و هدف خود را دانسته و اراده پيمودن راه خود را دارد. مقاومت در لبنان از دستاوردهاي ماه مبارك رمضان و «استعينوا بالصبر و الصلوة» است. مقاومت در ابتدا دشمن خود را به خوبي شناخته و در شناخت اين دشمن هرگز اشتباه نكرد. از بزرگ‌ترين نعمت‌هاي خدا به انسان، هدايت و آگاهي است به طوريكه انسان بتواند دوست و دشمن خود را تشخيص دهد. مقاومت، دشمن خود را مي‌شناسد. من در اينجا منظورم رهبران مقاومت نيست بلكه منظورم تمامي سربازان و خانواده‌ها و هواداران مقاومت و حاميان آنها است. بدين ترتيب مقاومت دشمن خود را شناخت. دشمني كه زمينش را اشغال كرده و خانواده‌ها را كشته و منازل را نابود كرده و هنوز هم اشغالگري و تجاوز را ادامه مي‌دهد. همه ما مي‌دانيم كه در هر لحظه كه دشمن متوجه ضعف ما شود، بار ديگر اقدام به اشغالگري و تجاوز مي‌كند چرا كه طمع اين دشمن به زمين و آب ما هرگز تمامي ندارد. مقاومت يك هدف دارد آن هم آزادي انسان و زمين است و اين شناخت در سخنان امام موسي صدر به خوبي قابل مشاهده بود.

مقاومت با تمامي شكل‌ها و راه‌هاي آن و در مهم‌ترين شكل آن، مقاومت مسلحانه و نظامي است كه بهترين و موثرترين راه است كه با اراده و تصميم امام موسي صدر در دهه هفتاد به راه افتاده و اراده پيمودن راه و كسب پيروزي را داشت. به شكر خدا هنوز هم مقاومت اين آگاهي و ايمان و اراده و عزم را دارد و به همين دليل هنوز هم در ميدان عمل و جبهه چالش‌ها موفق به دستيابي به اهداف خود شده و به دنبال تحقق كامل اين اهداف است.

برادران و خواهران
ما هنوز در قلب مواجهه و نبرد قرار داريم. ظرف چند هفته گذشته همواره تهديدات دشمن را در قتل و نابودي و ويراني و دولت و ملت شنيديم. آنها در تهديدهاي خود زياده‌روي كرديد. ما از ايهود باراك وزير دفاع دشمن شنيديم كه وي به روشني از مرحله آينده سخن گفت. آنها خوب مي‌دانند كه نيروي دريايي ضعيفي دارند و نيروي هوايي آنها نيز از تمامي قدرت خود در جنگ سابق استفاده كرده و موفق به كسب پيروزي و يا حتي يك موفقيت نظامي نشد. آنها پل‌ها و خانه‌ها را نابود كردند ولي هيچ موفقيت نظامي كسب نكردند. به همين دليل آنها به روشني گفتند كه در هيچ جنگي در آينده هيچ پيروزي غير از حمله زميني به دست نخواهد آمد. به همين دليل باراك گفت كه پنج گروه نظامي بزرگ را آماده كرده كه ده به ده و روستا به روستا خواهند جنگيد. وي در واقع سعي دارد مردم و به خصوص اهل جنوب را بترساند و مقداري به ملت اسراييل اميد بدهد. باراك در واقع قصد داشت ملت و ارتش خود را مقداري بيدار و اميدوار كند و بگويد كه استراتژي جديدي در اختيار دارد. با اين حال او تصور مي‌كرد كه اين تهديدات منجر به ترس و عقب‌نشيني لبنان خواهد شد و لبنان سعي در پيدا كردن ميانجي خواهد كرد.

هنگامي كه من چند روز قبل گفتم كه اين پنج گروه اسراييلي هر اندازه و هر تعداد كه مي‌خواهند باشند (در جنگ گذشته 40 تا 50 هزار سرباز شركت داشتند كه چهار گروه از آنها از نخبگان بودند) در كوه‌ها و دشت‌ها و روستاها و راه‌هاي جنوب و بقاع و هر نقطه از لبنان كاملا نابود خواهند شد.

معمولا در رسانه‌هاي اسراييلي مي‌ديديم كه سخنراني‌هاي من را به شكل مستقيم پخش مي‌كنند. بعد از مدتي متوجه شدند كه اين پخش مستقيم بر مردم اسراييل تاثير منفي مي‌گذارد و اهداف ما را محقق مي‌كند و به همين دليل آن را قطع كردند. سخنراني اخير مرا در حد و اندازه شش يا هفت دقيقه پخش كرده و سپس آن را به كلي محو كردند و اجازه ندادند تا سربازان و خانواده‌هاي آنها از اين سخن آگاه شوند ولي در هر حال راه‌هاي متفاوتي براي رساندن اين پيام وجود دارد. ملت اسراييل به خوبي با صداقت و ايمان ما آشنا هستند و مي‌دانند كه ما بيهوده سخن نمي‌گوييم. اين من نيستم كه صادق هستم بلكه صداقت مقاومت در جهاد و فداكاري و موضعگيري و تحمل مسئوليت است كه باعث ترس آنها مي‌شود. من تنها سخنگوي رسمي اين سربازان و مجاهدان و خانواده‌هاي آنها هستم. به همين دليل كه دشمن اين صداقت را مي‌شناسد، سخنان اخير مرا مخفي كردند.

با اين حال ما بايد اين سخن را به آنها برسانيم و تنها هدف ما نيز جنگ رواني نيست بلكه در راستاي دفاع از ميهن است. گاهي ما هنگامي پيروزي مي‌شويم كه از جنگ قبل از وقوع آن جلوگيري كرده باشيم.

تصور نكنيد كه اين جنگ رسانه‌اي در لبنان و اين افراد پر از نفرت در منطقه فكر ما را مشغول كرده و از آمادگي ما و تلاش براي آمادگي بيشتر كاسته است. ابدا اين طور نيست. من به شما مي‌گويم كه مقاومت و رهبران و اعضاي آن، اصلا سخنان اين افراد را نمي‌شنود و توجهي به آن ندارد. اگر گروهي فكر مي‌كنند كه اين سخنان گزاف مي‌تواند عزم مقاومت را از بين ببرد ما مي‌گوييم كه شما در اشتباه هستيد. من به دشمن اسراييلي مي‌گويم كه ما آماده هستيم و در اين ماه رمضان سرشار از اراده و ارتباط مستقيم با خدا به عنوان منبع قدرت و علم و حكمت و آگاهي و جبروت و كرامت هستيم. ما در اين ماه به ارتباط خود با خدا ادامه داده و از او عزم و اراده دفاع از ميهن و ملت خود را كسب مي‌كنيم و به هيچ متجاوزي اجازه تجاوز به كشور خود را نمي‌دهيم.

پس از سخنراني اخير و پاسخي كه به تهديدات اسراييل دادم برخي از وزراي خارجه اروپا و رسانه‌هاي لبنان تلاش كردند كه اينگونه نشان دهند كه لبنان بين تهديد حزب‌الله و اسراييل اسير شده است. اين صحيح نيست. اين اسراييل است كه تهديد مي‌كند و ما در مقابل به جهانيان مي‌گوييم كه از خود دفاع كرده و دشمنمان را شكست مي‌دهيم و آنها در صورت تجاوز به خاكمان نابود مي‌سازيم.

پس از آن سخنراني ديگر اثري از تهديدات مستقيم اسراييل باقي نماند. آنها به سمت گزينه‌هاي ديگر رفتند و شروع به اعمال فشار بر نيروهاي يونيفيل كردند كه شما مسئوليت‌هاي خود را فراموش كرده و مشغول جاسوسي يا فراهم كردن پوشش براي حزب‌الله هستيد. با اين حال شاهد بوديم كه فرمانده يونيفيل در سازمان ملل گواهي داد كه اسراييل تنها جهتي است كه قطعنامه 1701 را نقض كرده و حزب‌الله هيچ تجاوزي به اين قطعنامه نكرده است. متاسفانه هيچكس در لبنان از سخنان فرمانده يونيفيل حمايت و قدرداني نكرد.

اكنون بار ديگر فشار بر يونيفيل و دولت افزايش يافته و قصد دارد از اين طريق بر مقاومت فشار آورند.

من فقط قصد دارم بگويم دشمن اسراييلي هيچ جايي براي ضعيف‌ها و خيانتكاران و شكست‌خوردگان و كساني كه به دنبال بهانه هستند ندارد ولي اگر در برابر آن با قدرت ايستادگي كنيد به شما احترام گذاشته و شما را در محاسبات خود جاي مي‌دهد و اين حقيقت است.

برادران و خواهران

من به چند نكته به شكل سريع اشاره مي‌كنم. يكي از مسائلي كه بايد در اين ماه بايد پايان يابد موضوع يكه‌تازي و انحصاري بودن آن است. متاسفانه نفرت و دشمني و حسادت زيادي وجود دارد كه نكات مثبت را به هيچ وجه نمي‌بيند. در ديد اين عده اگر مردم مقاومت مي‌كنند متهم به منحصر كردن مقاومت در دستان خود مي‌شوند. در اين موضوع نه در سال 2000 و نه در سال 2006 ما مقاومت را در اختيار خود نگرفتيم. ما مانع هيچكس براي مشاركت در مقاومت نمي‌شويم.

من در داخل لبنان از برخي اشخاص و احزاب تعجب مي‌كنم. برخي مي‌گويند «حالا آنها مي‌خواهند به ما مقاومت را ياد بدهند در حاليكه ما اولين جهتي بوديم كه مقاومت كرديم». شما چه زماني مقاومت كرديد؟ همه در خاطر دارند كه از زمان شروع تجاوز اسراييل اين ما بوديم كه مقاومت كرديم. برخي افراد وجود دارند كه مي‌گويند ما موسس مقاومت نبوديم ولي حزب‌الله يا جنبش امل اين مقاومت را در انحصار خود گرفته است. اين ادعاها به هيچ وجه صحيح نبوده و توهم است.

ما به گذشته كار نداريم و اين سوال را مطرح مي‌كنيم كه اكنون شما كجا قرار داريد؟ در كدام جبهه و خندق قرار داريد؟ اجازه دهيد پرونده انحصار را ببنديم و بگوييم كه امروز در لبنان توافق همگاني وجود دارد كه مزارع شبعا و بلندي‌هاي كفرشوبا لبناني است و تنها اختلاف در ترسيم مرز است. از دو سال قبل تاكنون حزب‌الله در هيچكدام از اين مناطق حضور ندارد. حزب‌اللهي كه مقاومت را در انحصار خود قرار داده ديگر در آن مناطق حضور ندارد. هر كسي كه مدعي است اين سرزمين‌ها اشغالي است و سلاح نيز دارد مي‌تواند بفرمايد و مقاومت كند. حوادث ماه مي گذشته ثابت كرد كه همه لبناني‌ها سلاح در اختيار دارد. هر كسي كه به سلاح مقاومت اعتراض كرد مشخص شد كه خود نيز به اندازه ارتش سلاح دارد. اين حوادث اين موضوع را ثابت كرد كه تمامي گروه‌هاي لبناني سلاح سبك و متوسط دارند و حتي برخي از آنها توپخانه نيز در اختيار دارند. بدين ترتيب شما سلاح براي مقاومت كم نداريد. شما سلاح داريد و قادر به كسب سلاح نيز هستيد و بخشي از خاك لبنان نيز در اشغال است. بفرماييد مقاومت كنيد. نه در گذشته و نه حال و نه در آينده، حزب‌الله مقاومت را در انحصار خود در نياورده است.

برخي نيز هستند كه نمي‌خواهند در جنگ شركت كنند بلكه مي‌خواهند فرمانده باشند و ما سرباز آنها باشيم و مدعي مي‌شوند تصميم‌گيري جنگ و صلح در دست حزب‌الله است.

حقيقت اين است كه نه لبنان و نه دولت و ملت و ارتش آن اختيار جنگ و صلح را در اختيار ندارد و اين تصميم در دست اسراييل و آمريكا است.

در هر حال ما از همه مي‌خواهيم كه مسئوليت خود را بپذيرند. شما اگر به ادبيات ما از دهه هشتاد تا كنون باز گرديد مي‌بينيد كه ما همواره گفتيم مقاومت راه بيداري ملت است. اگر كسي مي‌خواهد به تنهايي يا با ما فداكاري كند ما هرگز ناراحت نمي‌شويم.

در مورد استراتژي دفاعي نيز رييس‌جمهور چندي قبل گفت بايد در اين زمينه عجله به خرج دهيم. ما نيز با اين سخن موافقيم.

من مي‌خواهم بگويم كه ما مزارع شبعا را بهانه‌اي براي نگاه داشتن سلاح خود قرار نداده‌ايم. ما از مقاومت به عنوان نياز دفاعي لبنان سخن مي‌گوييم و ابهام‌آميز نيز حرف نزديم بلكه برخي از مردم هستند كه متوهم هستند. ما كشوري هستيم كه اسراييل به ما چشم طمع دارد. حال چگونه بايد از اين كشور دفاع كنيم موضوعي است كه بايد در ميزگرد گفتگوهاي ملي بررسي شود. چگونه لبنان مي‌تواند قوي باشد و بتواند در برابر هرگونه تجاوزي ايستادگي كند.

موضوع دوم همان موضوع هلي‌كوپتر ارتش لبنان است. در همين زمينه و با همين پيش‌زمينه مي‌گويم كه حادثه رخ داد و فرماندهي ارتش و دستگاه اطلاعات ارتش و وزير دفاع و رييس‌جمهور و نخست‌وزير با مسئوليت با اين موضوع برخورد كردند. مي‌بينيد كه من هيچكس را مستثني نمي‌كنم. آنها همگي گفتند كه حادثه‌اي رخ داده و بايد منتظر روشن شدن نتيجه تحقيقات باشيم. ارتش نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه هلي‌كوپتر ارتش مورد حمله قرار گرفته و خلبان آن شهيد شد.

ما از همان دقايق اول متوجه موضوع شديم و با فرماندهي ارتش هماهنگ كرديم. اين هلي‌‌كوپتر هرگز سقوط نكرد، بلكه بر فراز منطقه پرواز مي‌كرد و به زمين نشست. برخي برادران شگفت‌زده شدند و اقدام به شليك كردند. ارتش در منطقه حاضر شده و هلي‌كوپتر را جمع كرده و پيكر آن شهيد را نيز منتقل كرد. ما نيز با برادران و مسئولان هماهنگ كرديم تا متوجه شويم كه چه كسي دستور آتش داده و چه كسي شليك كرده است. در هر حال شخصي كه شليك كرده بود نيز از برادران مقاومت و انساني شريف بوده است.

ارتباط ادامه يافت و اين حادثه رخ داده بود. در هر كجاي دنيا از اين اشتباهات رخ مي‌دهد.

چندي قبل من ديدم كه در يكي از رسانه‌ها نوشتند كه برخي اعضاي مقاومت به شكل مرموزي كشته مي‌شوند. ما نيز از اين موضوع آگاه هستيم و حتي در تمرينات ما نيز اشتباه رخ مي‌دهد. ما نيز اقدام به صدور بيانيه كرديم. برادري كه اقدام به شليك كرده بود خود نزد ما آمده و گفت كه اين موضوع باعث در تنگنا قرار گرفتن مقاومت شده است. وي جواني بيست ساله نيز هست و گفت كه من مي‌خواهم خود را تسليم فرماندهي ارتش كنم.

مردم بايد بدانند كه ما اعضاي بي‌خرد نداريم بلكه همگي آنها اراده و تصميم دارند. اين جوان در اوج جواني خود تشخيص داد كه اشتباه كرده و هدف او نيز از عضويت در مقاومت دفاع از كشور است. ما هيچكس را به زور تسليم نمي‌كنيم و او خود داوطلب شد. ما نيز او را در اختيار ارتش و دستگاه قضايي قرار داديم. برخي از برادران حاضر در صحنه نيز با ارتش همكاري كردند تا موضوع به خوبي روشن شود.

اين منطقه پر از دشت و كوه است و مقاومت نيز حاضر است و اسراييل نيز وجود دارد و اين حادثه ظرف لحظاتي رخ داد.

تمامي مسئولان اعم از رييس‌جمهور و نخست‌وزير و وزارت دفاع و فرماندهي ارتش با مسئوليت با اين موضوع برخورد كردند و ما نيز بيشترين اصرار را براي خوب بودن روابط ميان حزب‌الله و ارتش داريم.

در يكي از درگيري‌ها بين ارتش و مردم درگيري شد و يازده نفر از مردم و هواداران ما كشته شدند و ما ساكت مانديم. حتي من متهم به ترسو بودن شدم ولي بيشترين اصرار ما آرام نگاه داشتن امور است. حادثه مار ميخايل نيز خيلي دور نيست كه هفت تن از جوانان ما توسط ارتش كشته شدند و ما هيچ نگفتيم و منتظر روند تحقيقات شديم. اكنون نيز مي‌گوييم كه هيچكس حق ندارد از حادثه هلي‌كوپتر ارتش سوءاستفاده كند.

تحليل‌هاي مختلفي را شنيديم كه يكي مي‌گفت حزب‌الله مشغول ترسيم خط قرمز براي دولت و ارتش است يا حمله به ارتش هدف‌مند بود. يا يك مقاله كه اين سوال را مطرح كرده بود كه چرا سامر حنا (خلبان هلي‌كوپتر) هدف قرار گرفته بود كه گويي افراد مقاومت منتظر وي بودند.

اين اظهارات تنها ناشي از نفرت و كوري است. من مي‌دانم چگونه ممكن است يك نفر به ارتش ايمان داشته و خواستار حفظ سلامت آن باشد و چنين سخناني را بگويد؟ آيا اين سخنان از احساس مسئوليت ملي نشأت مي‌گيرد؟ حتي برخي رسانه‌ها گفتند كه اهالي بترون و خانواده شهيد حنا از پذيرش تسليت و هيئت مقاومت خودداري كردند. من از همين جا با خانواده شهيد حنا ابراز همدردي مي‌كنم. ما نيز جوانان زيادي داريم كه در آموزش شهيد مي‌شوند. در هر حال اين حادثه رخ داده و حجم آن نيز همين است. من با خانواده شهيد همدردي مي‌كنم و احساس آنها را درك مي‌كنم. واجب ما اين است كه به نزد آنها رفته و تسليت بگوييم و از اين واجب نيز خودداري نخواهيم كرد، ولي وقتي چنين سخناني گفته مي‌شود و ما نيز قصد داريم به زودي عازم ميزگرد گفتگوهاي ملي شويم چگونه بايد اين سخنان را بپذيريم؟ برخي مي‌گويند تنها فرد شليك كننده مهم نيست بلكه بايد دستوردهنده و طراح را نيز در اختيار گيريم. من به شخصه مسئوليت اين حادثه را به عهده مي‌گيرم.

من به همين اندازه در اين موضوع اكتفا مي‌كنم. موضوع چيزي بيشتر از يك حادثه نبوده و هيچ پس‌زمينه سياسي ندارد. اسراييل ما را به خوبي مي‌شناسد و ما نيازي به ارسال پيام براي اسراييل توسط پيكر هم‌ميهنان خود نداريم.

با اين حال رسانه‌هاي لبناني و بدتر از آن منطقه‌اي جنجال به پا مي‌كنند و برخي رفتارهاي ديگران را به ما نسبت مي‌دهند و مدعي مي‌شوند كه حزب‌الله هلي‌كوپتر ارتش را واژگون كرد.

حزب‌الله صدمه نخواهد خورد و هيچكس در هيچ زماني موفق به صدمه زدن به حزب‌الله نخواهد شد. حزب‌الله به دنيا آمد و بر پيشاني خود پيروزي را همراه داشت. روزهاي آينده اين موضوع را ثابت مي‌كند.

من نمي‌پذيرم كه اين فرد مقاوم متهم به متجاوز و جاني بشود و اين تنها دستگاه قضايي است كه حق تحقيق و صدور حكم دارد. اگر كسي فكر مي‌كند كه با سوءاستفاده از اين حادثه مي‌تواند به اهداف غلط خود دست يابد اشتباه كرده است.

نكته آخر اينكه به شكر خدا از جمله موفقيت‌هاي حزب‌الله در سال جاري پرونده اسرا بود كه در كنفرانس مطبوعاتي خود اشاره كردم. پرونده اسراي لبناني نزد اسراييل به كلي خاتمه يافته است. ما البته هنوز پرونده يحيي اسكاف را داريم. ما در تبادل اسرا پيكر چهار مبارز را دريافت كرديم. با اين حال از آنجايي كه اين پيكرها شرايط مناسبي نداشت ما نتوانستيم از طريق آزمايش دي.ان.آ موفق به شناسايي هويت آنها شويم و اقدام به ارسال آنها به خارج كرديم. قصد پيشي گرفتن از نتيجه تحقيقات را ندارم. در مورد يحيي اسكاف بايد بگويم كه نتيجه تحقيقات بسيار مهم است چرا كه سرنوشت وي مشخص نيست و بايد روشن شود كه آيا وي شهيد شده يا اسير است يا مفقودالاثر است. به همين دليل بايد بيشتر انتظار بكشيم.

در مورد پرونده اجساد شهدا بايد بگويم كه در جريان تبادل فريبكاري رخ نداد يعني نه ما آنها را فريب داديم و نه آنها. اسراييل گفت كه 199 پيكر در اختيار دارد كه مي‌خواهد آنها را تحويل دهد. در هر حال ما اكنون نمي‌گوييم كه پرونده اجساد شهدا بسته شده است. اين پرونده هنوز باز است و بايد مشخص شود. برخي پيكرهاي شهدا در گورستان دسته‌جمعي دفن شدند ولي متاسفانه اين گورستان مراقبت نداشته است. ما خواستار دريافت پيكر همه شديم و اسراييل نيز گفت كه اين تنها چيزي است كه در اختيار دارد. در هر حال اين پرونده هنوز باز است. اگر دوستان در احزاب مقاومت دوست دارند جلسه‌اي تشكيل داده و راه‌هاي پيگيري اين موضوع را بررسي مي‌كنيم و دولت نيز به عنوان دولت وحدت ملي مسئوليت پيگيري آن را دارد. ما هيچ اسير و هيچ پيكر شهيدي را فراموش نمي‌كنيم.

در پرونده مفقودالاثرها نيز بايد بگويم كه اين پرونده نيز هنوز باز است و اسراييل اطلاعات كافي در اختيار ما قرار نداد. حتي در مورد سرنوشت صياد لبناني كه در صور ناپديد شد اطلاعات كافي نداريم. عموما برخي مفقودالاثرها از سال 1982 تاكنون و حتي قبل از آن در زندان‌هاي اسراييل ديده شده‌اند و اين پرونده هنوز باز است و اطلاعاتي كه در اختيار داريم كافي نيست. ممكن است برخي از آنها توسط مزدوران اسراييلي كشته شده باشند و ممكن است در اختيار اسراييل باشند. ما برخي از اين پرونده‌ها را بايد غير از اسراييل نزد مزدوران اسراييل نيز پيگيري كنيم. اين موضوع نيز بايد مورد پيگيري قرار گيرد.

ما با اين پرونده به شكل قانوني و انساني برخورد كرده و اگر دولت از مسئوليت خود شانه خالي كند ما اين كار را نخواهيم كرد.

سخنان خود را با موضوع بازداشت‌شدگان خاتمه مي‌دهم. برخي از افراد بازداشت شده‌ و متهم به برنامه‌ريزي براي ترور رهبر مقاومت شده‌اند. من پيش از اين گفته‌ام كه اين عده را بخشيده‌ام. برادران را نيز مامور كردم كه اگر راهكارهاي قانوني دارد از طرف من انجام دهند. اكنون نيز اين سخن را تكرار مي‌كنم. من بار ديگر مي‌گويم اگر دادگاه نظامي وجود دارد بايد تشكيل شود و اگر من حقي دارم مي‌‌گويم كه از اين حق چشم‌پوشي كرده‌ام.

پيامي نيز به دستگاه قضايي نظامي دارم. اميدوارم آنها به زندان اين عده از بازداشت‌شدگان اكتفا كنند و به آنها اجازه دهند تا ماه رمضان به نزد خانواده‌هاي خود بازگردند. ما به دنبال آخرت خود هستيم و دنيا برايمان اهميتي ندارد چرا كه به چشم به هم زدني خاتمه مي‌يابد. ما كسي را متهم نمي‌كنيم. اگر كسي متهم است و هنوز محكوم نشده هيچكس اجازه ندارد وي را در زندان نگاه دارد. دستگاه قضايي لبنان وظيفه دارد عدالت را رعايت كند و اين عده را به سرعت محاكمه كرده و اگر كسي از آنها بي‌گناه است بلافاصله آزاد شود.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن