تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816329939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با اولين مربي هادي ساعي هر گاه ساعي مسابقه دارد سه چهار كيلو وزن كم مي كنم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: گفت و گو با اولين مربي هادي ساعي هر گاه ساعي مسابقه دارد سه چهار كيلو وزن كم مي كنم
طلا ي ارزشمند و تاريخي هادي ساعي در المپيك 2008 پكن پايان نااميدي و سرخوردگي كاروان ورزش ايران و همچنين مردم بود تا در روز پاياني حضور ورزشكاران كشورمان در المپيك بيست و نهم دست ورزش ايران از مدال طلا كوتاه نماند. ساعي يكي از ورزشكاران پرافتخار و مردمي ايران و از اهالي شهرري است و در واقع برخاسته و محصول تكواندو مستعد و غني تهران است استعدادها و پتانسيل تكواندو تهران به اندازه اي است كه 70 درصد تكواندو ايران در اين شهر خلا صه مي شود و در پرورش و معرفي قهرمانان بزرگ تكواندو به دنيا و المپيك به بهترين شكل خود را نشان داده است. در راه پرورش و ساختن قهرمان بزرگي چون هادي ساعي، نقش مربيان و زحمتكشان هيات تكواندو تهران را نمي توان ناديده گرفت به ويژه «سعيد مهيمن» از مربيان سازنده تكواندو كشور كه به عنوان نخستين مربي ساعي و عامل اصلي يافتن استعداد بالاي وي و معرفي اش به تيم ملي نقش قابل توجهي را ايفا كرده است. پس از كسب مدال طلا ي ساعي در المپيك با مهيمن همكلا م شديم تا خودش از شاگردش كه حالا پرافتخارترين ورزشكار ايران در المپيك است براي مان صحبت كند كه اين گفت و گو را مي خوانيد.
شما از مربيان سازنده تكواندو ايران هستيد و جامعه رزمي كشور كاملا شما را مي شناسد اما ممكن است برخي سوابق ورزشي و مديريتي تان را ندانند. ابتدا از خودتان بگوييد.
تكواندو را سال 1350 و زير نظر استاد منصور فكوري شروع كردم كه از بنيانگذاران ورزش تكواندو در ايران بود در حال حاضر دان 7 فدراسيون تكواندو ايران و جهان را دارم. رياست كميته هاي آزمون و مربيان فدراسيون تكواندو و همچنين سابقه مسووليت در كميته مسابقات از ديگر سوابق من است. قبلا دبير و رييس هيات تكواندو استان تهران بودم و از سال 83 نيز تاكنون رياست كميته آزمون فدراسيون را بر عهده دارم.
سابقه مدال بين المللي به عنوان ورزشكار نداريد؟
زماني كه ما تكواندو كار مي كرديم، اصلا تيم ملي نبود. البته در واقع تيم هاي ملي را ما تشكيل داديم.
به موضوع روز ورزش يعني طلا ي هادي ساعي در المپيك مي رسيم. به عنوان نخستين مربي ساعي چه نظري در خصوص افتخارآفريني هاي او داريد؟
هادي 15 سال است تكواندو ما را رونق داده است. او قهرماني است كه مثل جرقه به وجود نيامده كه خيلي زود از بين برود. من قبلا هم گفته بودم ساعي اسطوره ورزش ما مي شود و امروز اين گفته من به حقيقت پيوسته است.
عملكرد ساعي در المپيك را چه طور ارزيابي مي كنيد؟
وي دوراني پرفروغ داشت كه پس از شرايط كم فروغ وي حاصل شد. او در چند مسابقه گذشته و به دليل درگيري هايي كه داشت، نتوانست انتظارات را برآورده كند. اما براي حضور در المپيك ايستادگي كرد و در هيچ مسابقه اي كم فروشي نكرد و نتيجه اش را هم ديد به اين ترتيب كميته فني تيم هاي ملي بهترين انتخاب را انجام داد و ساعي را به المپيك فرستاد.
زماني را كه ساعي براي فراگيري تكواندو نزد شما آمد يادتان هست؟
بله، زماني كه در باشگاه شهيد محمدي شهرري تمرين مي كرديم، يكي از شاگردان ارشد من به نام سليمان، هادي را به من معرفي كرد و من آن زمان 70، 80 شاگرد داشتم، اما در اين بين فقط در چهره هادي نشان بزرگي را ديدم.
به اين ترتيب فعاليت ساعي در تكواندو آغاز شد.
وي زماني كه كمربند سبز داشت، براي نخستين بار در مسابقات چهار رده سني در اهواز شركت كرد و قهرمان شد آن هم در شرايطي كه كمربند قرمز يا مشكي كه شرط لا زم براي حضور در مسابقات تكواندو است را نداشت.
رمز موفقيت ساعي را چه مي دانيد؟
او از همان روز اول هم تمرينات دشواري را انجام مي داد و البته در تمام مسابقات نيز شركت مي كرد.
ساير شاگردان شما چه شرايطي داشتند؟
البته من براي ساير شاگردانم نيز برنامه هاي يكساني را انجام مي دادم و اين مساله فقط مختص هادي نبود. با اين حال ساعي گيرايي زيادي براي آموزش داشت.
شما چه قدر در موفقيت هاي ساعي خودتان را سهيم مي دانيد؟
يادم هست آن زمان ساعي با دو برادر مرحوم خود يعني علي و مهدي و همچنين پدر فقيدش به باشگاه ميآمد بنابراين فكر مي كنم من به تنهايي عامل كشف استعداد ساعي نبودم و ابتدا پدر و مادرش و بعد شرايط باشگاه باعث پرورش استعداد وي شدند.
برادران مرحوم ساعي نيز تكواندو كار بودند؟
بله، برادر بزرگش علي كه به تازگي از خدمت سربازي آمده بود، در يك حادثه تصادف مرحوم شد.
برادر كوچكش يعني مهدي نيز اگر الا ن در قيد حيات بود، حتي بهتر از هادي مي شد كه متاسفانه به دليل ابتلا به يك بيماري مزمن جان خود را از دست داد.
الا ن ارتباط تان با ساعي چگونه است؟
همواره من و هادي رابطه استادي و شاگردي داريم. او مثل برخي ورزشكاران نيست كه مربي، باشگاه و حتي گاهي پدر و مادرشان را هم فراموش مي كنند.
به نظرتان چند درصد موفقيت هاي ساعي مربوط به زحمات شماست؟
اين را بايد مردم بگويند.
شما به غير از ساعي قهرمانان ديگري را نيز پرورش داده ايد؟
مثل هادي نه، اما من شاگرداني دارم كه الا ن دان 7 دارند و مربي و داور بين المللي تكواندو هستند.
الان ساعي چه جايگاهي در نزد شما دارد؟ يعني به او به چشم يك شاگرد نگاه مي كنيد يا قهرمان المپيك؟
افتخارات هادي بسيار مهم و قابل توجه است. با اين حال هنوز او براي من همان شاگرد كلاسم است. هر چند كه هر زمان وي مسابقه مي دهد، از بس حرص مي خورم سه چهار كيلووزن كم مي كنم.
با توجه به اينكه ساعي عضو شوراي شهر تهران نيز هست، آيا تا به حال شده از او تقاضاي انجام كاري داشته باشيد؟
نه، چون همچنان رابطه استادي و شاگردي ام را با او حفظ كرده ام.
حتي در مورد يك كار اداري در شهرداري يا شوراي شهر؟
من حتي نمي دانم شوراي شهر كجاست!
ساعي براي كانديداتوري اش در شوراي شهر با شما مشورت نكرد؟
چرا و من به او گفتم هر تصميمي مي خواهي بگير، اما بايد تمركزت راهم حفظ كني. چون ممكن است اين مسووليت به تو لطمه بزند. ولي او گفت كه لطمه نمي زند و اتفاقا اينطور هم شد.
در بازگشت وي از المپيك به استقبالش رفتيد؟
بله، چون همواره پشتيبان او هستم و البته او را متعلق به مردم ايران مي دانم.
نظر شما در مورد ادامه حضور ساعي در عرصه قهرماني چيست؟
نظر من تنها در حد يك مربي و آن هم از راه دور است. بايد خودش تصميم گيري كند. البته به او گفتم مدال طلا بايد آخرين مدالت باشد، نه نقره و برنز. هادي دو بار است در المپيك طلا مي گيرد و الان بايد با توجه به تجاربش تصميم گيري لازم را انجام دهد.
و حضور وي در كادر فني تيم ملي حتي مسووليت هاي اجرايي در فدراسيون تكواندو؟
مجموعه فدراسيون بايد نتايج حضور وي در فدراسيون را ببينند و توانايي هايش را بسنجند. ضمن اينكه معتقدم ساعي نبايد از بدنه تكواندو جدا شود.
ساعي از تكواندو تهران برخاسته است. نقش هيات تهران در موفقيت هاي وي را چطور ارزيابي مي كنيد؟
تلاش هاي هيات تهران به بار نشسته و بايد به مسوولان و همه مجموعه هيات تهران تبريك بگويم. البته بايد تعداد قهرمانان پرافتخاري مثل هادي زياد شود. چرا كه تهران پتانسيل زيادي دارد و بايد امثال ساعي را كشف كنيم و آنها را براي حضور در مسابقات جهاني و المپيك بسازيم.
فدراسيون تكواندو چقدر در موفقيت هاي ساعي نقش دارد؟
عملكرد فدراسيون تكواندو با توجه به حضور تكواندوكاران كشورمان در عرصه هاي بين المللي قابل توجه است و از اين نظر بسيار موفق عمل كرده است.
در مورد سارا خوش جمال فكري تنها تكواندوكار ايران درمسابقات بانوان المپيك كه اتفاقا وي نيز از تكواندوكاران تهران است، چه نظري داريد؟
او نيز در المپيك درخشيد و درمقابل حريف خود كه قهرمان جهان بود، كم نياورد. البته تجربه نداشت و برخلاف ساعي كه از تجربه فراواني برخوردار بود، خوش جمال و همچنين رضا نادريان تجربه لازم را نداشتند. به نظر من المپيك فقط جاي مدال گرفتن است و محل كسب تجربه نيست.
به عنوان يكي از مربيان سازنده وموفق علت ناكامي ورزش ايران در المپيك پكن را چه مي دانيد؟
مسوولان ورزش ما تمامي هم و غم خود را بر افزايش تعداد ورزشكاران حاضر در المپيك قرار داده بودند. در حالي كه چيزي را هم كه داشتيم، از دست داديم. من با اينكه از خانواده تكواندو هستم، اما به رشته اي مثل كشتي تعصب دارم. اما نتايج كشتي اصلا قابل قبول نبود.
علت اينكه در ورزش ما به مربيان سازنده و دلسوز بي توجهي مي شود، چيست؟
مربيان هميشه پل پيشرفت همه بوده اند. اما به آنها توجهي نمي شود. تا زماني كه سازمان تربيت بدني مربيان خوب و سازنده نسازد و البته از آنها حمايت نكند، قهرمانان ورزش همين تعداد انگشت شمار مي مانند. ساعي، رضازاده، دايي و ديگران را مربيان ساخته و به جامعه ورزش معرفي كرده اند. اما قدر مربيان را نمي دانند و حتي با يك تقديرنامه نيز از آنها قدرداني نمي كنند.
هادي ساعي چقدر از شما ياد مي كند؟
تا زماني كه خود هادي در مراسم و برنامه هاي مختلف نام من را بر زبان نياورد، هيچ كس يادي از ما نمي كند.
صحبت خاصي داريد؟
حركت شما در معرفي ارج نهادن به مربياني كه قهرمانان بزرگ را پرورش داده اند، بسيار قابل توجه است و من از شما و روزنامه مردم سالاري تشكر مي كنم. همچنين از مسوولان ورزش مي خواهم در حفظ و حمايت از مربيان بيشتر تلاش كنند تا ورزش كشور از داشتن قهرمانان برجسته و افتخارآفرين خالي نماند.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن