تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805097347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سازمان تبليغات اسلامي: 32هزار روستا در كشور روحاني ندارند براي استحكام باورهاي ديني به افزايش حضور روحانيون نياز داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون سازمان تبليغات اسلامي: 32هزار روستا در كشور روحاني ندارند براي استحكام باورهاي ديني به افزايش حضور روحانيون نياز داريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: فقه و حقوق - فقه

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در گردهمايي روحانيون اعزامي مستقر و طرح هجرت استان كرمانشاه گفت: بزرگترين رسالت روحانيون به عنوان عالمان دين و مبلغين اسلام ناب محمدي(ص)، رساندن پيام قرآن كريم به عنوان كلام خداوند و ترويج معارف اهل بيت (ع) است.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسين روحاني نژاد گفت: يكي از مشكلات ما كمبود مبلغ ديني است كه همين مسئله پاسخ به نيازهاي جديد فرهنگي جامعه را با مشكل مواجه مي‌كند كه براي حل آن بايد بيشتر به تربيت نيروي انساني متخصص دين بپردازيم.

وي تصريح كرد: براي استحكام باورهاي ديني در جامعه به افزايش حضور روحانيون در ميان مردم نياز داريم كه متاسفانه اين كار علي رغم تلاش‌هاي صورت گرفته به كندي پيش مي‌رود.

روحاني نژاد خاطرنشان كرد: اكنون 32 هزار روستا در كشور داريم كه بيشتر از 100 نفر جمعيت داشته و همه آنها نياز به روحاني جهت پاسخ دادن به مسائل ديني، انجام فرايض اسلامي و عبادي دارند اما روحاني ندارند.

وي افزود: در طول تاريخ اسلام و از زماني كه پيامبر (ص) مبلغيني را به اقصي نقاط جهان اعزام كردند رساندن پيام قرآن كريم به عنوان كلام خداوند و ترويج معارف اهل بيت (ع) در دستور كار بوده تا روحانيون به عنوان معتمد مردم بيان كننده مطالب ديني باشند.

وي تصريح كرد: با زحمات مبلغين اسلامي برپايي مراسم و جمع شدن مردم در مسجد جهت برگزاري مراسم ديني و تكاليف اسلامي تبديل به يك فرهنگ شده و چه بسا مجتهدين و علمايي كه در اين راه عمر خود را تقديم اسلام كردند.

روحاني نژاد خاطرنشان كرد: تفاوت تبليغ ما با پيغمبران الهي و پيامبر اعظم (ص) در اين است كه آنان خود به سراغ مردم رفته و زمينه و بستري را فراهم مي‌كردند تا كلام الهي به مخاطبان ابلاغ شود اما امروزه دعوت از مبلغ ديني به صورت يك فرهنگ درآمده و اين مردم هستند كه به سراغ روحانيون آمده و آنها را براي ترويج دين به شهر و روستاي خود دعوت مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: ما بايد حداكثر بهره را در توسعه مسائل فرهنگي و ابلاغ پيام الهي در ماه رمضان برده و نهايت سعي و تلاش خود را در اين راه بكار ببريم، چون گذشتگان با علم ، تلاش ، تواضع ، فروتني ، تقوا و تزكيه نفس كاري كردند كه مردم با اشتياق در ماه رمضان به سراغ روحاني مي‌آيند.

وي با اشاره به اين‌كه مسئله عفاف و حجاب هم بايد جزو اولويت‌هايي باشد كه مبلغين در ماه مبارك رمضان به آن مي‌پردازند، گفت: ايجاد زمينه بحث مسلك‌هاي نو ظهور، عرفان‌هاي تازه و ذكر دلايل منطقي و صحيح براي رد و ابطال آنها يكي ديگر از وظايف روحانيون در مناطق تبليغي است.

وي تصريح كرد: اين كتب حاوي مطالب بسيار مفيدي ويژه ماه ضيافت الله بوده كه جهت ارائه به مخاطبان و گروه‌هاي مختلف سني تدوين شده است.

وي همچنين اضافه كرد: اين سازمان نشريه‌اي را هم تحت عنوان شبستان منتشر مي‌كند كه حدود 12 هزار نفر از طلاب و روحانيون را تحت پوشش قرار داده و انتظار داريم مبلغين با نوشتن مطلب، پيشنهاد، انتقاد و مقالات خود آن را تقويت و پر بار كنند.

روحاني نژاد خواستگاه روحانيون مستقر و طرح هجرت را حوزه علميه اعلام كرده كه هر دو جزو مكتب امام صادق و دين محمدي (ص) هستند و يادآور شد: اكنون حدود 1300 روحاني مستقر توسط سازمان تبليغات اسلامي و حدود 15000 روحاني طرح هجرت توسط دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به مناطق روستايي و بخش‌هاي پرجمعيت و محروم كشور اعزام شده و به همراه خانواده به طور شبانه روزي به تبليغ دين مشغولند.

وي گفت: در نظر داريم كه امسال 1500 روحاني مستقر ديگر را جذب كرده و حدود 1200 نفر را هم از طرح هجرت درخواست كنيم كه علاوه بر افراد قبل به سراسر كشور اعزام كند و تا پايان سال جاري تعداد افراد اين دو طرح به 5500 روحاني برسد.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اين‌كه بر اساس توافق انجام شده در سراسر كشور تمام امور استقرار روحانيون اعزامي طرح هجرت توسط سازمان تبليغات اسلامي انجام مي‌شود، تاكيد كرد: ما اكنون با كمبود روحاني در كشور مواجه هستيم و از روحانيون مستقر و طرح هجرت انتظار داريم جوان‌هاي خوب، سالم ، خوش ذوق و خوش فكر را شناسايي كرده و براي تحصيل در حوزه‌هاي علميه انتخاب و جذب كنند تا در آينده به شبكه تبليغي كشور بپيوندند.

انتهاي پيام
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن