تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816505525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الاسلام والمسلمين تقوي: بر اساس سيره نبوي خانواده بايد با حكمت و محبت اداره شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حجت‌الاسلام والمسلمين تقوي: بر اساس سيره نبوي خانواده بايد با حكمت و محبت اداره شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه با بيان اين كه مديريت پيامبر در خانواده بايد مورد توجه مومنان قرار گيرد و مومنان رفتار خود در خانواده را بر اين اساس تنظيم كنند، افزود: خانواده يك كشور كوچك است؛ هر چه براي اداره كشور نيازمنديم در مدل كوچك‌تر براي محيط خانواده نيز مورد نياز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: هر كشور به يك رهبر و فرمانروا نيازمند است، خانواده هم به مديري توانمند نيازمند است. كشور به اقتصاد پويا، زنده و بانشاط نيازمند است، اقتصاد خانواده هم موضوعي است كه بايد برايش برنامه ريزي كرد تا چرخ‌هاي اين كانون گرم به خوبي در حركت باشد، كشور به آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت نيازمند است، خانواده هم بايد نظام آموزشي داشته باشد.

وي افزود: كانون خانواده اولين جايي است كه شخصيت انسان در آن شكل‌ مي‌گيرد؛ از اين رو جا دارد به مساله خانه و خانواده توجه بيشتري داشته باشيم. اسلام تشكيل خانواده و تحولات اين محيط را از نشانه‌هاي خداوند مي‌داند و مي‌گويد اين محيط، محل آرامش و ظهور مودت و رحمت است، نگاه قرآن به زندگي مشترك زن و مرد اين گونه است كه آن را از آيات و نشانه‌هاي خود به حساب مي‌آورد؛ پس اهميت مساله آن قدر است كه اگر فقط همين آيه درباره ازدواج نازل شده بود، كافي بود.

تقوي يادآور شد: پاسداري از خانواده وظيفه حاكميت اسلامي و هم‌چنين اعضاي خانواده است. حكومت اسلامي وظيفه سنگيني در قبال خانواده دارد و در اسلام هر كس به خدا و پيامبر ايمان آورده باشد در پاسداري از حريم خانواده وظيفه سنگيني براي خود احساس مي‌كند. هم‌چنين خانواده نيازمندي‌هايي دارد كه مدير يا مديران خانواده بايد به آن‌ها توجه كنند تا راه سعادت و كمال طي شود.

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه در ادامه يكي از نيازهاي معنوي خانواده را عشق و كمال دانست و افزود: عشق شور آفريني مي‌كند. اگر پيوند مستحكم محبت و صميميت نباشد، خانواده نمي‌تواند كشتي‌اش را به ساحل نجات برساند. دومين نياز خانواده در اسلام ، حكمت است. خانواده در سيره نبوي بايد بر مبناي حكمت اداره شود. كاركرد عشق شورآفريني، نشاط و حرارت است؛ از اين رو عشق نقش نيروي محركه را در كانون خانواده دارد، اما همه خانواده عشق و محبت نيست، بلكه حكمت هم لازم است تا از عقل و علم در اداره خانواده استفاده شود تا اين حركت به مقصد برسد.

وي با بيان اين كه حكمت از نيازهاي اساسي زندگي بشر به حساب مي‌آيد، افزود: اگر بر روابط زن و شوهر، تربيت فرزندان، كسب درآمد و برنامه‌ريزي براي رشد كه بايد به سعادتمندي انسان بينجامد، حكمت حاكم نباشد، نتيجه مناسب حاصل نخواهد شد، پيامبر هم با حكمت خانواده‌اش را اداره مي‌كرد؛ زيرا خانواده بدين وسيله به سعادت مي‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمين تقوي هم‌چنين خاطرنشان كرد: پيامبر در تقسيم وظايف منزل به علي(ع) توصيه كرد اداره داخل منزل با حضرت فاطمه(س) و بيرون از منزل با علي (ع) باشد، علاوه بر اين پيامبر آل خانواده را تشويق به همكاري و درخانواده خود همكاري را از خودش آغاز مي‌كرد. پيامبر رفتار با زنان را هم از معيارها مي‌دانست و مي‌گفت كساني كه كرامت دارند با زنان هم با كرامت رفتار مي‌كنند.

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه در پايان گفت: در محيط خانواده گاهي خطا اتفاق مي‌افتد، اما پيغمبر مي‌گويد براي يك خطا شيريني خانواده را به تلخي تبديل نكنيد. در سيره نبوي رفتار پيامبر نسبت به كودكان نيز از رفتارهاي زيبايي است كه مشاهده مي‌كنيم. اولين نياز كودك محبت است، كودك بايد تحت پوشش محبت بزرگ‌ترها قرار بگيرد. پيغمبر كودكان را دوست مي‌داشت و به آنها محبت مي‌ورزيد.

انتهاي پيام
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن