تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803103226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژگي هاي شانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ويژگي هاي شانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم
تفاوتهاي نمايشگاه شانزدهم با گذشته در دو بعد شكلي و محتوايي تعريف مي شود.
محمدعلي خواجه پيري رئيس نمايشگاه با اشاره به اين موضوع گفت: از جهت شكلي وسعت نمايشگاه حدود 5000 متر مربع بيشتر از سال قبل بود و مدت آن نيز از 26 روز به 30 روز افزايش يافته است. ضمن اينكه اولين سالي است كه چهار روز قبل از ماه مبارك رمضان آغاز به كار كرده است.

وي دليل اين كار را چنين عنوان كرد: اين طرح به صورت آزمايشي انجام شد براي بررسي استقبال مردم به ويژه ساكنان شهرستانها چون آنها نيز حق شركت در اين رويداد قرآني كشور را دارند و اگر اين طرح نتايج خوبي داشته باشد انشاءالله از سال هاي آينده نمايشگاه در فاصله زماني نيمه شعبان تا نيمه رمضان برگزار خواهد شد.

خواجه پيري افزود: ساعت نمايشگاه نيز به چند دليل از سه بعدازظهر آغاز و تا 12 شب ادامه خواهد داشت اول به دليل نبود سيستم خنك كننده در مصلي در روزهاي گرم تابستان دوم، چون بيشترين بازديدهاي روزانه ما تاكنون شامل اردوهاي دانش آموزي بوده است اما از اين به بعد كه بيشتر وارد تعطيلات تابستاني مي شويم اين بازديدكنندگان را نخواهيم داشت و افزايش ساعت بعد از افطار فرصت بازديد بيشتري را به خانواده ها مي دهد.

خواجه پيري چنين ادامه داد: از نظر امكانات رفاهي بازديدكنندگان براي ساعات پايان كار نمايشگاه دو خط اتوبوس در ساعت 12 شب و ايستگاه تاكسي براي خواهران و خانواده ها در نظر گرفته شده است، وضعيت مناسب تري نسبت به سالهاي پيش براي توزيع افطاري صلواتي بين بازديدكنندگان از نظر محل و محتواي مواد ايجاد شده است. همچينن نظارت بيشتري بر غرفه هاي اغذيه و خدمات دهي به مردم صورت گرفته و شرايط آبخوري ها و نظارت نمايشگاه نيز نسبت به سالهاي گذشته بهتر شده است. با توجه به گرماي سال گذشته امسال تدابيري انجام شده است كه اگرچه كافي نيست اما فضا را قابل تحمل تر كرده است.

رئيس نمايشگاه شانزدهم در مورد تغييرات كلي اين دوره در بخش هاي مختلف گفت: همه بخش ها با توجه به سال شكوفايي و نوآوري ملزم به ايجاد تغييرات محتوايي در محصولات خود شده اند يعني يا برنامه هاي تازه اي را اضافه كرده و ارائه دهند يا كيفيت خدمات قبلي را ارتقا دهند.

وي افزود: بر اين اساس اقدامات صورت گرفته بدين شرح است. بخش كاملا جديد خانواده كه به جز قسمت عفاف و حجاب آب، بخش هاي روابط همسران، ازدواج در قران و تربيت فرزندان از منظر قرآن در ان هم از نظر محتوايي خوب از كار درآمده و هم فضايي زيبايي را بوجود آورده است و بعد از اين مشاوره هاي خوبي را نيز مي تواند به خانواده ها ارائه دهد.

خواجه پيري با اشاره به حضور حداكثري بخش دانشگاهي در سالهاي اخير و مشاركت سازمانها و نهادها تقريبا از كل جامعه دانشجويي گفت: اين بخش هم برنامه هاي جديدي را اضافه كرده است و هم ارتقاي كيفي برنامه هاي قبليشان را داشته اند از جمله بخش اعجاز علمي قران كريم كه البته درابتداي راه هستند و بايد در سالهاي بعد با تلاش بيشتر آن را ارتقا دهند.

وي در مورد بخش پژوهش با اشاره به افزايش تعداد كارشناسان و توسعه حوزه مشاوره گفت: منابع و ماخذ اين بخش نيز افزايش چندين برابري داشته و از 1500 تا 12000 منبع به صورت موضوعي داخلي و خارجي رسيده كه با تلاش فراوان از نمايشگاه هاي مختلف كتاب در دنيا در مدت دو سال جمع اوري شده است كه برخي از اين كتابها تنها نسخه موجود در كشور هستند و امكان مقايسه به محققين بين كارهاي انجام شده جمهوري اسلامي ايران و ساير كشورها را مي دهد اميدواريم بتوانيم كتابخانه تخصصي دائمي اين منابع را تشكيل دهيم تا محققين كشور و علاقمندان بتوانند درطول سال از ان استفاده كنند.

خواجه پيري افزود: پخش زنده آنلاين ما در اينترنت امسال با كيفيت خوبي در ايران در حال انجام است كه مي تواند در خارج از ايران با توجه به پهناي باند و سرعت خطوط اينترنتي آنها بسيار خوب خواهد بود.

رئيس نمايشگاه شانزدهم در معرفي بخش هاي ديگر نمايشگاه از بخش ويژه سي امين سال انقلاب اسلامي كه به همين مناسبت ايجاد شده و شامل مراحل شكل گيري انقلاب، آسيب ها و موانع، مقاطع جنگ، تحريم و استكبار و دستاوردهاي انقلاب و در نهايت تا ظهو امام زمان (عج) است و به صورت زيبايي با استفاده از ابزارهاي هنري مختلف در معرض ديد بازديدكنندگان قرارگرفته ياد كرد.

خواجه پيري همچنين از توسعه كارگاه هاي هنري اساتيد و ارتقاي سطح كيفي آثار هنري كه كاملا ملموس است و نيز ايجاد كارگاه هاي هنري آماتوري براي اولين بار به صورت جداگانه براي خواهران و برادران سخن گفت. بخش هاي كودك و نوجوان ما تلاش كرده اند تا هم از جهت منظر غرفه ها براي مخاطبان جذاب باش و هم محتواي قرآني حفظ شود.

رئيس نمايشگاه قران در مورد مميزي كتاب هاي موجود در نمايشگاه گفت: تمامي كتاب ها براساس ضوابط نمايشگاه وارد شده اند و همه كتابهاي كه از وزارت ارشاد مجوز دارند در نمايشگاه نيستند، همچنين ناشران موظف به فروش كتابهاي خودشان هستند كه اين باعث سهولت دسترسي مراجعين در يافتن كتابهاي موردنظرشان خواهد شد. در مورد يارانه ها هم ما از اولين دستگاه هايي هستيم كه به طرح يارانه هدفمند دولت عمل كرده ايم به اين صورت كه 20 درصد يارانه خريد تا سقف 30000 تومان توسط كارتهاي الكترونيك و 20 درصد نيز توسط ناشرين تخفيف داده مي شود تاكنون در مرحله اول يك ميليارد تومان كارت خريد صادر شده است كه درصورت استقبال مردم با وعده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آقاي صفارهرندي اضافه خواهد شد.

وي افزود: با اين شيوه پرداخت يارانه ديگر ناشران هستند كه بايد براي فروش محصولات خود جاذبه كافي ايجاد كنند. در مورد محصولات فرهنگي و صوتي و تصويري هميشه شيوه تبليغات آ‌نها مغاير با آرامش فضاي نمايشگاه بود كه امسال اين بخش كاملا جدا شده و محل مناسبي در زيرزمين مصلي مستقر شده اند.

خواجه پيري از ديگر فعاليت هاي انجام شده به اضافه شدن بخش هاي جديد چون ستاد عتبات عاليات و همچنين صندوق مهر امام رضا (ع) به عنوان يك فعاليت قرآني و عملي دولت اشاره داشت. وي از ايجاد جلوه هاي بصري در نمايشگاه در بخش ورودي براي ايجاد جذابيت ياد كرد.

در ادامه معرفي بخش ها خواجه پيري در بخش ترجمه به رويكرد آن به ترجمه هاي انگليسي اشاره كرد در حالي كه سال گذشته بيشتر به ترجمه فارسي توجه شده بود، گفت: امسال دو تا سه نشست حول محور ترجمه و آسيب شناسي و بررسي حوزه ترجمه قران كريم با حضور كارشناسان امر خواهيم داشت. در بخش حوزوي ما افزايش دو برابري حضور حوزه هاي علميه مختلف را شاهد هستيم، از جمله حوزه هاي علميه اصفهان و خراسان كه مستقل هستند و حوزه هاي ديگر كه تحت پوشش حوزه علميه قم هستند.

خواجه پيري برگزاري صد نشست علمي در حوزه هاي مختلف را به علاقمندان نويد داد. وي در مورد بخش خادمان قران به مراسم قدرداني و بزرگداشت چهار خادم در گذشته اشاره كرد و گفت: دو نفر از آنان غرفه اي مخصوص دارند اما دو نفر ديگر به دليل اينكه اخيرا فوت كرده اند تنها اطلاعات و زندگينامه هايشان در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت. همچنين قدرداني از 10 خادم معمر (پيرترين خادمان قرآن) كه 80 سال به بالا دارند از دوره اول تاكنون دوباره در دستور كار ما قرار دارد كه ممكن است با حضور رئيس جمهور انجام شود.

رئيس شانزدهمين نمايشگاه قران كريم در مورد ارزيابي پنج روز آغازين نمايشگاه و نتايجي كه از تغييرات انجام شده انتظار داشته اند به خبرنگار ما گفت: نتايج حاصله الحمدالله خوب بوده است و جواب گرفته ايم، در روزهاي قبل از ماه مبارك با سوال از مردم ديديم حتي از شهرستانهاي دور دست بازديد كننده داريم در حاليكه سفرهاي مردم در ايام نزديك ماه رمضان همواره كمتر بوده است و اگر اين فرصت از نيمه شعبان آغاز و به 15 روز افزايش يابد استقبال بيشتر خواهد بود، از سوي ديگر حجم بازديدكنندگان در سه روز اول در ساعت قبل از اذان مغرب بيشتر بوده و با شروع ماه رمضان اين حجم به بعد از اذان منتقل شده است و همه اينها نشاندهنده مثبت بودن طرح هاي اجرايي است./ش
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن