تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811676468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي دايي: در تيم ملي زندان نمي‌خواهيم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: علي دايي: در تيم ملي زندان نمي‌خواهيم
جام جم آنلاين: سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با تاكيد بر اينكه بهتر از هر كس شرايط روحي و رواني ملي پوشان را مي‌داند، گفت: ما در تيم ملي زندان نمي خواهيم و بايد شرايط را براي آرامش بازيكنان فراهم كنيم.


به گزارش خبرگزاري مهر، نشست خبري علي دايي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در فاصله سه روز مانده تا بازي مقابل عربستان در مرحله انتخابي جام جهاني پيش ازظهر امروز چهارشنبه در محل روابط عمومي فدراسيون فوتبال برگزار شد.

در آغاز اين جلسه علي دايي ضمن عذرخواهي از خبرنگاران براي تاخير در حضور در جمع آنها گفت: از شما مي خواهم كه شرايط ما را درك كنيد ما شب گذشته همراه تيم ملي با 8 ساعت تاخير از كيش به تهران آمديم ،كاروان تيم ملي ساعت 4 صبح امروز وارد تهران شد من به عنوان سرمربي تيم ملي نياز به استراحت داشتم. شما مرا هم درك كنيد كه با تاخير در جمع تان حاضر شدم.

وي با انتقاد از تاخيري كه در سفر تيم ملي به كيش و بازگشت اين تيم از اردوي اين جزيره بوجود آمده است، گفت: شرايط به اين گونه است كه كاري از دست ما بر نمي آيد جز اينكه خود را با اين شرايط وقف داده و در جهت استفاده مطلوب از امكانات اقدام كنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با مطلوب ارزيابي كردن اردوي اين تيم درجزيره كيش گفت: در كيش 6 جلسه تمرين كرديم. بازيكنان در اين تمرينات با انگيزه خوبي ظاهر شدند كه جا دارد ازحمايت هاي مردم خوب جزيره كيش وحمايتهاي آنها ، توريست هايي كه به جزيره كيش آمده بودند، صدا وسيما و خبرنگاران حاضر در جزيره كيش كه تمرينات تيم ملي را به خوبي پوشش دادند تقدير و تشكر كنم.

در تيم ملي ما هستند بازيكناني كه از 10 برابر بهتر از عبدالغني هستند. اگر من به عنوان سرمربي تيم ملي به فكر عبدالغني، حسن و حسين باشم كه اصلا نبايد به عربستان برويم.

دايي با اشاره به حضور روته مولر در اردوي تيم ملي فوتبال كشورمان افزود: اين مربي آلماني به مدت 4 روز همراه تيم ملي بود و تمرينات با هماهنگي وي انجام مي شد و هماهنگي خوبي بين كادر فني وجود داشت.

وي با تاكيد بر اينكه روته مولر آناليزور نيست و يكي از بهترين مربيان تمرين دهنده جهان است، در خصوص جدايي وي از اردوي تيم ملي پيش از بازگشت به تهران گفت: مولر با فدراسيون فوتبال آلمان تا پايان سال 2008 قرارداد دارد و مي بايست به آن پايبند باشد. در اين مدت به عنوان مشاور و همكار من در تيم ملي خواهد بود. طي مدت اقامت در كيش آخرين بازيهاي عربستان و ديدار دوستانه تيم ملي مقابل آذربايجان را با حضور اين مربي آلماني آناليزكرديم و نقاط ضعف و قوت تيم ملي را شناخته و درجهت رفع كاستي ها و تقويت نقاط قوت برنامه ريزي كرديم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با بيان اينكه روته مولر در موفقيت هاي فوتبال آلمان نقش پررنگ داشته از همكاري با وي در تيم ملي كشورمان ابراز خوشحالي كرد.

دايي خاطرنشان كرد: ما در تيم ملي فوتبال ايران به دنبال شلوغ كاري نيستيم. كار فني خود را انجام مي دهيم و به اينكه فدراسيون فوتبال و مسئولان تيم ملي عربستان چه كارهايي انجام مي دهند و چه تبليغاتي مي كنند كاري نداريم. من اطمينان دارم ياسر القحطاني مقابل با ايران بازي مي كند و حواشي كه عرب ها ايجاد كرده اند تاثيري دركار ما نخواهد داشت. من به عنوان سرمربي تيم ملي زماني كه كارم را آغاز كردم به اين نكته تاكيد داشتم كه دوست دارم كار خود را به دور از حاشيه انجام دهم. امروز هم بر اين عقيده استوارم و با ايمان و اعتقاد به توانايي بازيكنانم به كار خود ادامه خواهيم داد.

وي شرايط تيم ملي را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: از امروز تا قبل از بازي با عربستان سه جلسه تمرين خواهيم كرد كه در اين تمرينات تمامي بازيكنان حضور خواهند داشت بازيكنان لژيونريي كه از امروز به تيم ملي ملحق مي شوند پيش از اين با تيم ملي حدود يك ماه تمرين كرده و در 5 بازي به ميدان رفتند به همين خاطر مشكلي از بابت هماهنگي آنها وجود ندارد.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با بيان اينكه فردي قوي تر از روته مولر براي حضور در كادر فني تيم ملي ايران سراغ ندارد از همراهي اين مربي با كادر فني تيم ملي فوتبال كشورمان دفاع كرد و گفت: مولر براي برگزاري يك كلاس مربيگري به مادريد سفركرده است به همين خاطر در بازي با عربستان همراه ما نخواهد بود و تيم ملي با كادري كه پيش از اين در مسابقات انتخابي جام جهاني به ميدان رفته بود برابر عربستان صف آرايي خواهد كرد، بدون شك اگر مولر تيم ملي ايران را همراهي كند همچون ساير مربيان در انتخاب تركيب بازيكنان با وي مشورت خواهم كرد اما تصميم نهايي را خودم مي گيرم چرا كه بايد به عنوان سرمربي تيم ملي به مردم پاسخگو باشم.

دايي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از وي درخصوص شناخت تيم ايران از تيم ملي عربستان پرسيد ،گفت: فيلم بازي هاي اخير عربستان مقابل پاراگوئه و قطر را به دقت بررسي كرده ايم و به شناخت خوبي نسبت به اين تيم رسيده ايم با استفاده از نقاط ضعف و قوت عربستان سعي مي كنيم بهترين بازي خود را مقابل اين تيم به نمايش بگذاريم.

وي از غيبت حسين كعبي در ديدار با عربستان خبر داد و گفت: كعبي يكي از بهترين بازيكنان تيم ملي در مرحله سوم انتخابي جام جهاني بود اما در اين بازي او را به همراه نخواهيم داشت. البته جاي هيچ نگراني نيست. در تركيب تيم ملي هستند بازيكناني كه مي توانند جاي خالي كعبي را پر كنند.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به خبرنگاري كه از كم تجربگي تيم ملي در مصاف با تيمي چون عربستان ابراز نگراني مي كرد، گفت: بازيكنان تيم ملي پيش از اين در قالب همين تيم ملي يا تيم هاي باشگاهي با عربستان و تيم هاي باشگاهي اين كشور بازي كردند به خوبي راه تقابل با اين تيم ها را مي دانند و از اين بابت هيچ جاي نگراني وجود ندارد.

خبرنگاري از دايي در خصوص ساعت خواب ملي پوشان در اردوي كيش سئوال كرد و اين كه چرا آنها طي سه سال گذشته دير خوابيده اند كه وي درپاسخ گفت: ساعت خواب تيم ملي در اردوي كيش 12 شب بود شايد يك شب اين ساعت به 30/12 دقيقه تغيير كرد اما اين تغيير براي همه بازيكنان بود تا اينكه يك يا دو نفر بي نظمي كرده و ديرتر از موعد مقرر خوابيده باشند.

وي با بيان اينكه در اردوي تيم ملي نبايد بازيكنان را محبوس كرد. بازيكن تيم ملي نياز به تفريح دارد بايد محيط اردوي تيم ملي را تغيير داد تا كار از نظر روحي براي ملي پوشان آسانتر شود. امروز در روزنامه ها مي خوانيد كه يكي از دلايل شكست كاروان ايران در المپيك مسائل روحي و رواني بوده با اين شرايط تغيير در فضاي روحي بازيكنان بسيار مهم و تاثير گذار است من به عنوان سرمربي تيم ملي مي دانم بازيكنان بايد چه ساعتي استراحت كنند، چه ساعتي را به تمرين اختصاص دهند و نيز چه ساعتي را به تفريح بگذارند. در تيم ملي اگر قرار بر تفريح باشد همه با هم تفريح مي كنيم و اگر قرار بر اين باشد كه ديرتر از موعد مقرر بخوابيم همه اين كار را انجام مي دهند و كسي به تنهايي كاري را انجام نمي دهد.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان خطاب به خبرنگاران گفت: من به عنوان فردي كه تجربه سالها حضور در تيم ملي را دارد از شما بهتر مي دانم كه چطور براي تيم ملي برنامه ريزي كنم ما در كيش به گونه اي تمرين كرديم كه روته مولراز انگيزه و شرايط اردوي تيم ملي ابراز شگفتي كرد. من به عنوان سرمربي تيم ملي بدون شك مسائل فني را در همه چيز ارجح مي دانم اما در كنار آن بايد اقداماتي صورت داد كه فضاي اردوي تيم ملي عوض شود. ما در تيم ملي زنداني نمي خواهيم بايد شرايط و فضا به گونه اي باشد كه بازيكنان از كسالت خارج شوند.

دايي در خصوص دلايل كنار گذاشتن نام مهدي مهدوي كيا از فهرست 38 نفره تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: قرار نبود اسامي اين 38 نفر اعلام شود. با هماهنگي هايي كه در كميته تيم هاي ملي به عمل آورديم قرار شد نام 38 بازيكن برتر انتخاب و به فدراسيون فوتبال عربستان ارسال شود تا مبادا اين فدراسيون دستاويزي براي صادر نكردن رواديد داشته باشد متاسفانه اين فهرست محرمانه فاش شد و در مطبوعات و صدا و سيما مطرح شد و اين ذهنيت بوجود آمد كه مهدوي كيا و بازيكنان ديگر به اردوي تيم ملي دعوت شدند در حالي كه اسامي اين 38 نفر فقط براي دريافت رواديد عربستان بود.

ترسي از عربستان نداريم

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با مطلوب ارزيابي كردن شرايط اين تيم تاكيد كرد هيچ ترس و هراسي از رويارويي با تيم ملي عربستان در اين كشور ندارد.

خبرنگاري از دايي پرسيد «براي مهار حسين عبدالغني بازيكن با تجربه تيم ملي فوتبال عربستان چه تدابيري انديشيده شده است و آيا مجيد غلام نژاد از پس مهار اين بازيكن برآيد؟». سرمربي تيم ملي كه ظاهرا از فرد پرسشگر دلخور بود با ناراحتي گفت: چرا اين سئوال را مطرح مي كنيد. چه بسا غلام نژاد از عبدالغني بهتر باشد. شما كه اين سئوال را مطرح مي كنيد چقدر عبدالغني را مي شناسيد كه مي گوييد از غلام نژاد بهتر است؟

وي افزود: در تيم ملي ما هستند بازيكناني كه از 10 برابر بهتر از عبدالغني هستند. اگر من به عنوان سرمربي تيم ملي به فكر عبدالغني، حسن و حسين باشم كه اصلا نبايد به عربستان برويم. شما كه ادعا مي كنيد مهار عبدالغني مشكل است آيا بازي او را ديده ايد؟ من كه در دو بازي دوستانه اخير عربستان او را در تركيب اين تيم نديدم. شما به من بگوييد او چه وضعيتي دارد تا ما بر اساس گفته هاي شما او را مهار كنيم.

دايي تاكيد كرد: شما مي گوييد عبدالغني تجربه حضور در سه جام جهاني را دارد. من بايد چه كار كنم؟ او حتي اگر در 10 جام جهاني هم بوده چه كار خاصي از دست من برمي آيد؟ من هم در دو جام جهاني بودم اگر فردا به ميدان رفتم بايد بگويد دايي براي ايران بازي مي كند و بايد مهارش كنيم. شما مي گوييد عبدالغني در پست دفاع چپ بازي مي كند، در كجاي دنيا يك بازيكن دفاعي را مهار مي كنند. اگر قرارباشد كه براي هر بازيكن يك بازيكن يارگير انتخاب كنيم كه بايد علاوه بر 11 بازيكن حاضر در زمين چهار نفر ديگر را نيز به ميدان بفرستيم. اعتقاد دارم غلام نژاد جز بهترين هاي تيم ملي است و بدون شك خود را در بازي با عربستان و بازيهاي آينده نشان مي دهد.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با ابراز اطمينان از شرايط اين تيم ياد كرد و گفت: ما ترسي از عربستان نداريم. بازيكنان تيم ملي ايران حتي اگر مقابل برزيل هم بازي كنند هراسي نداشته و با تمام وجود خود به ميدان مي روند.

خبرنگاري از علي دايي در خصوص اظهارات معيني پيرامون شرايط مهدي مهدوي كيا در اردوي تيم ملي و اينكه هافبك ايراني تيم اينتراخت فرانكفورت بازيكني تمام شده براي تيم ملي است، گفت: نمي توانم در اين خصوص نظري بدهم. آقاي معيني نظر خودش را مطرح كرده و به آن احترام مي گذارم اما در خصوص مهدوي كيا بايد عنوان كنم هر زمان كه تيم ملي به وجود اين بازيكن نياز داشت قطعا از وجود او در تركيب تيم ملي استفاده خواهيم كرد. در حال حاضر شرايط تيم ملي به گونه ايست كه نيازي به وجود مهدوي كيا احساس نمي شود. اظهارنظر من در خصوص شرايط مهدوي كيا با توجه شرايط تيم ملي است و به اظهارنظر ديگران كاري ندارم.

دايي تاكيد كرد: زماني كه ما (كادر فني تيم ملي) بازيهاي دوستانه عربستان مقابل قطر و پاراگوئه را آناليز كرده ايم قطعا شناخت مان از اين تيم به روز است. ما عربستان را مي شناسيم و بازيكنان مطرح و قدرتمند اين تيم را خنثي مي كنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان اين تيم را تركيبي از بازيكنان جوان و با تجربه خواند و با اشاره به اينكه نقطه قوت اين تيم خط هافبك آن است، افزود: در تيم ملي بازيكنان زيادي وجود دارند كه مي توانند به راحتي تيم را در ميادين حساس و سرنوشت ساز همراهي كنند. امروز تيم ما علاوه بر مردان باتجربه جواناني دارد كه در بازيهاي مختلف ملي باتجربه شده اند.

به عنوان سرمربي تيم ملي بدون شك مسائل فني را در همه چيز ارجح مي دانم اما در كنار آن بايد اقداماتي صورت داد كه فضاي اردوي تيم ملي عوض شود.

وي با تاكيد براينكه تيم ملي در بازي با عربستان با برنامه به ميدان مي رود، افزود: ما در اين بازي براي كسب امتياز به ميدان مي رويم. اگر قرار بود ببازيم كه به هيچ عنوان به عربستان نمي رفتيم. ما عربستان را مي شناسم و مي دانم براي كسب امتياز مقابل اين تيم چطور بازي كنيم.

دايي از خبرنگاران خواست اگرسئوالي از وي مي پرسند راهكارهم ارائه كنند تا كادر فني تيم ملي با استفاده از آنها با حداكثر توان در ميادين پيش رو ظاهر شود.

وحيد هاشميان براي نخستين بار از زمان حضور علي دايي در راس كادر فني تيم ملي در اردوي اين تيم حضور پيدا مي كند. همين موضوع دست مايه پرسش خبرنگار مهر شد و اينكه مهاجم ايراني تيم بوخوم چطور در اين فرصت اندك به هماهنگي با ساير بازيكنان مي رسد؟ سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به مهر گفت: ما تا زمان رويارويي با عربستان سه روز فرصت داريم. پيش از اين از ما ايراد گرفته مي شد كه چرا مانند تيمهاي اروپايي سه يا چهار روز صرف آماده سازي تيم ملي نمي كنيم. ما هم هاشميان را از يك باشگاه اروپايي در فاصله سه روز مانده به بازي با عربستان تحويل مي گيريم و مشكلي از بابت هماهنگي او با بازيكنان نيست.

قطعا تيم ملي با يك يا دو تغيير به مشكل بر نمي خورد و ناهماهنگي بين بازيكنان ايجاد نمي شود. تيم ما بين 70 تا 80 درصد همان تيمي است كه در مرحله سوم انتخابي جام جهاني به ميدان رفت و مشكلي از بابت هماهنگي بازيكنان نخواهيم داشت.

خبرنگاري با انتقاد از دايي پرسيد:«چرا گمان مي كنيد خبرنگاران از موفقيت تيم ملي نارحت مي شوند؟» اين خبرنگار حتي تاكيد كرد همه مردم تيم ملي را از علي دايي بيشتر دوست دارند. دايي با شنيدن اين مطالب گفت: من نگفتم خبرنگاران از موفقيت تيم ملي ناراحت مي شوند. من تاكيد داشتم كه شما نگران نباشيد، تيم ملي موفق مي شود. من اعتقاد دارم هيچ كس تيم ملي را بيشتر از من دوست ندارد چرا كه آبرو و حيثيت خود را براي اين كار گذاشته ام.

وي افزود: شما من را دوست نداريد اما بدون شك تيم ملي تان را دوست داريد.من اگر در آن برنامه زنده تلويزيوني خطاب به مجري آن گفتم كه از موفقيت تيم ملي ناراحت مي شود براي حرفم شواهدي دارم. متاسفانه پيش از بازي برابر امارات و در جريان اين بازي اتفاقاتي رخ داد كه اين باور ذهني را در من ايجاد كرد.

دايي به خبرنگاران گفت: شما راهكارتان را به من بدهيد اگر به درد بخور بود از آن استفاده مي كنيم. تا به امروز هيچ كس چنين تعاملي با تيم ملي نداشته همه دنبال اين هستند كه چرا X و Y به تيم ملي دعوت نمي شوند؟ چرا اين هست و چرا آن نيست. در اين شرايط مصاحبه هاي خيالي نوشته مي شود كه فردايش تكذيب مي شود. آيا غير اين تعاملي با تيم ملي بوده است.

وي افزود: بدون شك هيچ كس از شكست تيم ملي كشورش ناراحت نمي شود كه اگر بشود كشورش را دوست ندارد. همه ما بايد دست به دست هم دهيم تا تيم ملي موفق شود. شما (خبرنگاران) به طريقي و من به طريقي ديگر. شما دوست داريد تيم ملي كشورتان موفق باشد و من هم دوست دارم در پست سرمربي تيم ملي بهترين عملكرد را داشته باشم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پيرامون تعداد دستيارانش در تركيب اين تيم گفت: هر كس اعتقادي دارد. يك مربي دوست دارد 10 دستيار داشته باشد. مربي ديگر با دو دستيار بهتر كار مي كند. من هم دوست دارم براي آرامش ذهني بيشتر اطرافم كمتر شلوغ باشد. زماني هم كه در سايپا بودم فقط سه مربي در كنارم بودند، امروز هم فقط دو مربي در تيم ملي كنار من هستند كه با آمدن روته مولر اين تعداد به سه نفر مي رسد. شما دوست داريد نيمكت تيم ملي شلوغ باشد اما من نمي توانم با خود سياهي لشگر همراه كنم. ما با همين كادر تيم ملي را هدايت مي كنيم اگر زماني كاستي وجود داشت مي توانيد اعتراض كنيد.

وي افزود: نيمكت تيم ملي خيلي قوي است و با حضور افاضلي و غلامپور مشكل و كاستي مشاهده نمي شود. شما شايد روي توانايي من شك و شبهه اي داشته باشيد اما روي توانايي فني روته مولر هيچ ابهامي وجود ندارد. با آمدن او تيم ملي صاحب نيمكتي قدرتمندتر خواهد شد.

پولي از فدراسيون فوتبال نگرفته ام

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان مدعي شد از بابت همكاري با تيم ملي فوتبال كشورمان تا به امروز مبلغي دريافت نداشته است.

خبرنگاري با اشاره به اختلاف دما و رطوبت جزيره كيش با شهر رياض عربستان، برپايي اردو در جزيره كيش پيش از بازي با عربستان را منطقي ندانست اما دايي نظري غير از اين داشت و گفت: اول بايد بگويم كيش را به خاطر گرماي هوايش انتخاب كرديم. اما در اين خصوص بايد يك سئوال از شما بپرسم. چرا تيم ها را در دوران بدنسازي به ارتفاعات مي برند؟

دايي خود در پاسخ به اين سئوال گفت: با توجه به اكسيژن كم در ارتفاعات بدن فعاليت بيشتري انجام مي دهد و زماني كه بازيكنان در سطح دريا حضور مي يابند راحت تر مي توانند بازي كنند. ما هم كيش را به خاطر شرايط آب و هوايش انتخاب كرديم تا بازيكنان در شرايطي سخت تر از رياض تمرين كنند تا براي بازي در اين شهر با شرايطي به مراتب بهتر به ميدان بروند.

سرمربي تيم ملي در خصوص اينكه چرا كعبي با وجود محروميت در تمرينات اخير تيم ملي حضور يافت و در بازيهاي تداركاتي به ميدان رفت گفت: فكر مي كرديم كعبي در بازي برابر عربستان به ميدان مي رود اما با خبر شديم كه از حضور در اين مسابقه محروم است. با اين وجود از حسين در تمرينات و بازيهاي دوستانه استفاده كرديم چون او را براي جام جهاني مدنظر داريم.

وي در خصوص شرايط آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان و مشكلاتي كه در راه سفر و بازگشت اين تيم از جزيره كيش به وجود آمده بود، گفت: زماني كه در بازگشت ما از جزيره كيش تاخير به وجود آمده، آيا فدراسيون فوتبال مقصر است؟ اين مسائل به فدراسيون ربطي ندارد. رفع اين مشكلات نيازمند حمايت بيشتر از فدراسيون فوتبال است. زماني كه فدراسيون با 5/2 ميليارد تومان بدهي به روساي جدي تحويل داده شده است، همين مي شود كه براي برآورده شدن نيازهاي تيم ملي با مشكل مواجه مي شويم. ما هم دوست داريم مانند همه تيم هاي ملي با هواپيماي اختصاصي به مسافرت برويم اما با شرايطي كه بر فدراسيون حاكم است اين فرصت را نداريم.

دايي با بيان اينكه فدراسيون برحسب توانايي خود براي تيم ملي تدارك ديده است، افزود: بعضي از شما ناراحت بوديد كه چرا تيم ملي به اردوي اروپايي رفت و بازيهاي تداركاتي برگزار كرد. ما را براي 10 روز تمرين بازخواست كرديد اما همين عربستان 3 ماه است كه در اردوهاي تداركاتي به سر مي برد. اماراتي ها هم تا سومين بازي خود در مرحله انتخابي جام جهاني بازيكنان ملي پوش شان را در اختيار خواهند داشت. همه تيم هاي چندين ماه است كه در تدارك هستند ما من در كشور خود براي 10 روز برپايي اردو متهم شدم كه ليگ را تعطيل كرده ام در حالي كه اين موضوع اصلا به من ربطي نداشت.

وي با تاكيد بر اينكه به عنوان سرمربي تيم ملي تنها در مستطيل سبز اختيار دارد و به آنچه پيرامون تيم ملي مي گذرد كاري ندارد، در پاسخ به خبرنگاري كه مدعي بود تيم ملي دور از مطبوعات تمرين مي كند، گفت: ما دور از مطبوعات تمرين نمي كنيم. ما در كيش اردو زديم، آقاي تقي پور خبرنگار مهر هميشه در كنار زمين حضور داشت و از كار تيم ملي گزارش و خبر تهيه مي كرد. من تا به امروز سابقه نداشته كه از مسئولان فدراسيون بخواهم مانع از حضور خبرنگاران در محل تمرينات تيم ملي شوند. من دوست دارم خبرنگاران كنار تيم ملي باشند چرا كه اعتقاد دارم با پوشش خبري آنها فوتبال و اتفاقات پيرامون آن جذابيت مي يابد.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان از خبرنگاران خواست كارهاي مثبت ملي پوشان را انعكاس دهند و افزود: زماني كه شما (خبرنگاران) در تمرين تيم ملي حضور پيدا نمي كنيد كه نمي توانم براي تان دعوت نامه بفرستم. من دوست ندارم در هتلي كه تيم حضور دارد به هزار دليل خبرنگار حضور نداشته باشد چرا كه نمي خواهم مسائل درون اردوي تيم به بيرون درز كند. من تيم ملي را خانواده خود مي دانم و دوست ندارم هر فردي با هر عنواني وارد اين خانواده شود.

دايي در خصوص شايعه مذاكره اش با بن همام براي قبول مسئوليت تم ملي فوتبال قطر گفت: من بن همام را در ديدار نهايي مسابقات فوتبال غرب آسيا ديدم. پس از اين مسابقه نه ايشان را ديدم و نه مذاكره اي بين ما مطرح شد. موضوع مذاكره با بن همام را هم نه من مطرح كردم و نه فدراسيون فوتبال، اين موضوعي بود كه از جانب رسانه ها مطرح شد. من در حال حاضر با فدراسيون فوتبال قرارداد دارم و نمي توانم بدون نظر فدراسيون با تيم ديگري مذاكره كنم.

وي تصريح كرد: من با فدراسيون فوتبال ايران قرارداد دارم و با هماهنگي فدراسيون و آقاي تاج به كار خود ادامه مي دهم. تا به امروز هيچ مبلغي از فدراسيون فوتبال نگرفته ام و از بابت همكاري با فدراسيون پيش قراردادي دريافت نداشته ام. من دنبال مسائل حاشيه اي نيستم و در تعامل با فدراسيون به كار خود ادامه مي دهم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان خاطر نشان كرد: نمي توانم تركيب تيم ملي را اعلام كنم. اگر مي خواهيد تركيب تيم ملي را بدانيد تا روز شنبه صبركنيد و در تلويزيون تركيب اصلي تيم ملي را ببينيد. تا به امروز 90 درصد تركيب تيم ملي مشخص شده است و تا روز بازي با عربستان در خصوص 10 درصد ديگر تصميم گيري خواهيم كرد.

دايي با بيان اينكه نظري در خصوص همفكري با مربيان ليگ برتري ندارد، افزود: با بعضي از مربيان مشورت و همفكري مي كنم اما قرار نيست همه از آن باخبر شوند.

وي در خصوص اينكه چرا براي كمك به كادر فني تيم ملي روته مولر آلماني انتخاب شده است و آيا سبك كار مربيان آلماني به فوتبال ما نزديك است؟ ، گفت: فوتبال يك تفكر دارد. ما بر اساس تاكتيكي كه داريم برنامه ريزي و تمرين مي كنيم. اعتقاد دارم سيستم و جهت دهي فوتبال ما با روته مولر يكي است.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان اظهار داشت: با توجه به فرصت اندكي كه در اختيار داشتيم نتوانستيم زياد به ليگ بپردازيم. ليگ دير شروع شده بود و با توجه به اينكه اسامي بازيكنان تيم ملي را پيش از آغاز ليگ مشخص كرده بوديم نتوانستيم روي ليگ متمركز شويم. از اين به بعد بيشتر نگاه مان روي ليگ متمركز خواهد شد تا بهترين را به اردو دعوت كنيم.

دايي در خاتمه از توافق فدراسيون فوتبال با تيم هاي ليگ برتري ياد كرد و گفت: ما از فدراسيون فوتبال خواسته ايم تا پيش از هر بازي رسمي تيم ملي بازيكنان 10 روز در اختيار ما باشند و سه روز قبل از هر بازي دوستانه بازيكنان به اردو فراخوانده شوند. ما در اين خصوص با فدراسيون توافق كرده ايم و اين توافق به استحضار باشگاه رسيده و آن را قبول كرده اند. حال نمي دانم چرا با دعوت بازيكنان به اردو 10 روز قبل از بازي با عربستان همه اعتراض مي كنند.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن