تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816517662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خيرين مدرسه‌ساز، آنها كه نهان شدن را بر عيان شدن ارحج مي‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خيرين مدرسه‌ساز، آنها كه نهان شدن را بر عيان شدن ارحج مي‌دانند
داخلي. اجتماعي. خيرين مدرسه ساز.

خيرين مدرسه ساز، آنهايي كه نهان شدن در پس پرده حياي الهي را بر عيان شدن ارجح دانسته و از اموال خود براي مدرسه‌سازي مايه مي‌گذارند، بهشت را در گلخنده كودكاني مي‌بينند كه پس از سالها نشستن در كلاسهاي نمور و گلي از ديدن مدرسه‌اي نوساز و نيمكتي تميز، شعف تمام وجودشان را فرا مي‌گيرد و براي لحظه‌اي همه غمهاي محروميت را به فراموشي مي‌سپارند.

احداث و واگذاري ساختمان‌هاي شخصي براي تاسيس مدرسه در استان اردبيل سابقه‌اي طولاني دارد و به زماني بر مي‌گردد كه هيچ مدرسه دولتي در اين ديار وجود نداشت و فقط كودكان خانواده‌هاي متمكن در مكتب خانه‌هاي خصوصي درس خوانده و از نعمت سواد بهره‌مند مي‌شدند.

به همت والاي خيرين مدرسه ساز هم‌اكنون كودكان محروم و روستايي استان سبكبال كيف بر دوش انداخته و مغرور و آرام به مدرسه مي‌روند چون ديگر مجبور نيستند در روزهاي سرد و يخ زده زمستان در مدارس ناامن و تخريبي الفباي درس بياموزند.

هر چند خيرين مدرسه ساز استان نياز و تمايل به مطرح كردن كار خير و مثبت خود ندارند ولي ترويج اين فرهنگ پسنديده موجب تشويق و ترغيب مردم به مشاركت در امور مي‌شود، از " حسنعلي عليپور " خير اردبيلي سازنده ‪ ۷۴‬مدرسه در ‪ ۷۴‬روستاي محروم استان گرفته تا آن خيري كه قطعه طلا و اندك پس انداز خود را براي مدرسه‌سازي در اردبيل هديه كرد.

از همه چيز گذشتم و همه وجودم مدرسه شد، مدرسه‌اي براي كودكان محروم در زادگاه زجر كشيده‌ام.

اكنون ديگر نه بنزي دارم، نه كاخي و نه فرشي، منزل گاهم در وقف مدرسه سازي است و اتوبوس مركبي كم هزينه است كه مرا اينسو و آن سو مي‌برد.

به جاي داشته‌هايي كه از دست دادم امروز فرزنداني دارم كه در دهها روستاي محروم هر "مهر" خنده بر لب و نام خدا بر زبان، كتاب خوب زيستن را مي‌گشايند.

و آرزويي بزرگ در اين واپسين روزهاي زندگي ، كه اگر مرگ مرا در برگرفت آرامگاه ابديم بر درب مدرسه‌اي باشد تا كودكان پا بر آن گذاشته و الفبا آغاز كنند.

"حسنعلي عليپور" پيرمرد ‪ ۷۲‬ساله اردبيلي اين سخنان را نه خودستاني كه واقعيتي مي‌داند كه از اعماق وجودش بر مي‌خيزد.

عليپور خير مدرسه‌سازي است كه تاكنون ‪ ۷۴‬مدرسه در مناطق محروم و دور افتاده استان اردبيل ساخته مي‌گويد: در حال حاضر از مال دنيا فقط يك آپارتمان در تهران دارم كه آن نيز در وقف مدرسه‌سازي است.

اين پيرمرد متعهد از سال ‪ ۶۶‬سكونت و تجارت فرش در آلمان را رها كرده و تمام سرمايه خود را وقف مدرسه‌سازي در مناطق محروم استان اردبيل كرد.

در آستانه سال تحصيلي جديد در استان اردبيل هنوز دانش‌آموزان بي‌شماري هستند كه سال تحصيلي را در واحدهاي آموزشي نيمه مخروبه آغاز خواهند كرد و اين كودكان همچنان چشم انتظار "عليپورهايي" هستند كه با ساخت مدارس جديد خنده را برلبان آنها بنشانند.

مقامهاي مسوول مي‌گويند: كمبود واحدهاي آموزشي به گونه‌اي است كه بدون مشاركت افراد خير امكان رفع آن وجود ندارد.

مديركل تجهيز و نوسازي مدارس استان اردبيل گفت: دولت مصمم به رفع كمبودها در مناطق محروم است اما امكانات و توان مالي دولت به تنهايي جوابگوي نياز مردم در ايجاد آموزش و پرورش خوب و رايگان نيست.

محبوب زبردست افزود: خيرين مدرسه ساز بهترين ياوران دولت در امر مدرسه سازي و رفع كمبودهاي آموزشي و پرورشي هستند.

وي گفت: هم اكنون يك هزار و ‪ ۷۱‬كلاس درس فرسوده در اين استان وجود دارد كه زمان ساخت اين كلاس‌ها به حدود ‪ ۴۰‬سال قبل بر مي‌گردد.

وي افزود: مقاوم‌سازي اين تعداد كلاس در مقابل زمين لرزه نيازمند تخريب و بازسازي آن‌ها مي‌باشد.

وي گفت: در طول دو سال گذشته عمليات بازسازي ‪ ۵۴۷‬كلاس درس فرسوده در استان اردبيل شروع شده و تاكنون ‪ ۲۵۸‬كلاس مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

وي با اشاره به اين كه يك نوبته شدن مدارس اين استان به يك هزار و ‪۷۳۰‬ ميليارد ريال اعتبار نياز دارد ، نياز فضاهاي آموزشي اين استان را احداث ‪ ۳۴۷‬هزار متر مربع فضاي آموزشي در قالب دو هزار و ‪ ۳۱۴‬كلاس درس ذكر كرد.

زبردست گفت: از مهرماه امسال ‪ ۲۷‬درصد از مدارس اين استان با جمعيت دانش‌آموزي ‪ ۸۱‬هزار نفر به صورت دو نوبته اداره مي‌شود.

وي بر لزوم مشاركت هر چه بيشتر خيرين در امر مدرسه‌سازي در استان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا اين در حالي است كه در استان اردبيل جامعه خيرين مدرسه‌ساز نقش مهمي در رفع بخشي از كمبودهاي آموزشي و پرورشي داشته‌اند.

رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان اردبيل در اين زمينه گفت: ‪ ۲۰‬درصد فضاهاي آموزشي در اين استان توسط خيرين مدرسه ساز احداث مي‌شود.

جواد قرآن نويس افزود: مجمع خيرين مدرسه ساز استان از سال ‪ ۷۷‬فعاليت خود را آغاز كرده و هم اكنون ‪ ۷۰‬درصد اعضاي آن مرد و ‪ ۳۰‬درصد اعضا را بانوان خير مدرسه ساز تشكيل مي‌دهند.

وي گفت: خيرين مدرسه‌ساز اين استان تاكنون ‪ ۶۰۰‬ميليارد در اين استان تعهد مدرسه‌سازي كرده‌اند و با صرف اين اعتبار مدارس خيرين در قالب يك هزار و ‪ ۳۰۰‬كلاس درس در مناطق مختلف استان بويژه در مناطق محروم احداث ، تجهيز و تحويل سازمان آموزش و پرورش استان شده است.

وي از در حال احداث بودن ‪ ۲۸۰‬كلاس درس توسط خيرين در استان خبر داد و افزود: در آخرين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان، اين انسان‌هاي نيكوكار ‪ ۱۸۰‬ميليارد ريال تعهد مدرسه‌سازي كردند.

قرآن نويس اقدام ارزشمند خيرين مدرسه ساز كه با بهره‌گيري از اين خصلت در پرتو ايمان و ترسيم ارزش‌هاي اخروي در استان مدرسه‌سازي مي‌كنند را قابل مقايسه با هيچ ارزش مادي ديگري ندانست.

وي با تجليل از شخصيت حسنعلي عليپور به عنوان يكي از خيرين بزرگ مدرسه ساز كشور افزود: اين شخصيت ارزشمند كه تاكنون ‪ ۷۴‬مدرسه در استان احداث كرده هم اكنون در بستر بيماري نيز از فكر مدرسه‌سازي غافل نشده است.

وي از افرادي همچون روح انگيز يشمي ، پركار ، صمصامي ، خيرين اردبيلي مقيم خارج و خيرين ساير استان‌هاي كشور كه در اين استان مدرسه ، درمانگاه ، مسجد و بيش از يكصد باب مسجد احداث كرده‌اند به نيكي ياد كرد.

وي خواستار وحدت و همدلي هر چه بيشتر مجمع نمايندگان خيرين مدرسه ساز استان اردبيل و مردم نيكوكار استان براي حل مشكلات مدارس استان شد.ك/‪۴‬ ‪۵۸۷/۶۱۸/۵۹۴‬
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن