تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819596902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبات قيمت پودر شوينده تا يكسال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ثبات قيمت پودر شوينده تا يكسال آينده
در پي آزاد سازي قيمت انواع پودر شوينده و حذف يارانه‌هاي اين محصول، توليد كنندگان پودر شوينده كشور بر ثبات قيمت اين محصول تا يكسال آينده تاكيد كردند.

به گزارش فارس، در اطلاعيه اي كه توسط شوراي توليدكنندگان پودرشوينده منتشر شده، آمده است:يارانه‌هاي اختصاص يافته به پودر شوينده در ساليان متمادي با توجه به سهم بسيار اندك هزينه پودر شوينده در سبد هزينه‌هاي خانوادر (5 تا 3 صدم درصد) نه تنها در عمل منافع زيادي را براي مصرف كنندگان ايجاد نكرده بود بلكه براي اين صنعت ملي و به تبع آن اقتصاد كشور چالش‌هاي و زيان‌هاي فراواني را به دنبال داشته كه قاچاق انواع پودر شوينده و انتقال سرمايه‌هاي ملي و يارانه‌هاي اختصاصي به اين كالاها به كشورهاي ديگر و اختلال در صادرات آن،جلوگيري از تنوع كيفي اين محصولات، سرمايه‌گذاري‌هاي غير شفاف و بيهوده و هرز منافع ملي، ايجاد كمبودهاي مقطعي و بازارهاي سياه و احتكار و گراني بيش از حد از جمله اين زيانهاست.

در بخش ديگري از اين اعلاميه آمده است:هم اكنون در كشورمان براي توليد انواع پودر شوينده بالغ بر 2/1 ميليون تن در سال ظرفيت نصب شده توليد انواع پودر شوينده موجود است و اين در حالي است كه كل ميزان مصرف سالانه كشور فقط 450 هزار تن مي‌باشد، از طرفي عمده مواد اوليه اين كالا در داخل تامين مي‌شود، بنابراين شوراي توليدكنندگان پودرشوينده به مردم اطمينان مي‌دهد كه هيچ‌گونه كمبودي در زمينه توليد و عرضه اين كالا در بازار وجود نخواهد داشت و پودرشوينده نيز مانند ساير محصولات بهداشتي (شامپو، صابون، خميردندان، مايع ظرف‌شويي و ....) به وفور با تنوع بالا در بازار توزيع خواهد شد.
شوراي توليدكنندگان پودر شوينده تاكيد كرده است:كمبودهاي مقطعي ايجاد شده در دوره‌هاي گذشته صرفا به دليل وجود يارانه براي اين كالا و سو استفاده‌هاي برخي از عوامل سود جو به دليل وجود تفاوت قيمت واقعي و قيمت عرضه به وجود مي‌آمده است كه اين معضل براي هميشه مرتفع شده است.

بنابر اعلام توليدكنندگان پودر شوينده به رغم حذف يارانه و در راستاي حمايت از مصرف كنندگان گرامي و براساس توافق به عمل آمده با سازمان‌هاي ذيربط قيمت انواع پودرشوينده براي يكسال آينده ثابت بوده و قيمت مصرف كننده پودر دستي 500 گرمي و 650 تومان و قيمت مصرف كننده پودر ماشيني 480 گرمي 850 تومان مي‌باشد.

اين قيمت‌ها در سراسر كشور يكسان بوده و حداقل ظرف يكسال آينده هيچ گونه افزايش قيمتي نخواهد داشت.لذا از مصرف كنندگان تقاضا مي‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سازمانهاي نظارتي و يا با شماره 88789813 - 021 با اين شورا تماس حاصل نمايند.

همچنين با توجه به اينكه در نظام قيمت‌گذاري يارانه‌اي كيفيت، بسته‌بندي و فرمولاسيون ساخت جهت سهولت در نظارت، محاسبه يارانه و اختصاص آن بايد ثابت باشد صنعت پودر شوينده تاكنون نتوانسته بود نسبت به ارتفاع كيفي و ايجاد تنوع اقدام نمايد، لذا با رفع اين مشكل مصرف كنندگان به زودي شاهد تنوع و ارتفاع كيفيت در اين محصولات خواهند بود.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن