تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هفته پس از بيانات رهبرى، نمايندگان مجلس در گفت وگو با «ايران»: حمايت صريح رهبر انقلاب از دولت قابل تفسير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: يك هفته پس از بيانات رهبرى، نمايندگان مجلس در گفت وگو با «ايران»: حمايت صريح رهبر انقلاب از دولت قابل تفسير نيست
گروه سياسى ـ پس از آن كه رهبر حكيم انقلاب در هفته دولت، حمايت گرم خويش را از رويكردها و گفتمان انقلابى دولت اعلام كرده و در عين حال مرز نقد سازنده و تخريب را روشن كردند، بسيارى از فعالان سياسى با اعلام اين كه اين فرمايشات فصل الخطاب حمايت و نقد دولت است، پيش بينى مى كردند كه فضاى تخريب عليه دولت فروكش كند و گروه هاى مخالف دولت با روشى صحيح انتقاد سازنده را در پيش گيرند اما گويا تعصب هاى سياسى گاه مانع نگاه عادلانه مى شود و با وجود روشن شدن چنين چراغ راهى همچنان آتش تخريب از آنها زبانه مى كشد. جمعى از نمايندگان مجلس در گفت وگو با «ايران» رويكردهاى انتقادى نسبت به دولت را پس از آن بيانات تحليل كرده اند.
فضاى تخريب فروكش كرده است
نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى تأكيد كرد: فرمايشات رهبر معظم انقلاب در حمايت از عملكرد دولت موجب شد تا حد زيادى فضاى تخريب عليه دولت فروكش كند.
روح الله حسينيان در تحليل رويكرد گروه هاى سياسى نسبت به دولت پس از بيانات رهبرى اظهار كرد: رويكرد آقاى رفسنجانى نسبت به دولت پس از اين فرمايشات به گونه اى بود كه گرچه پيش از آن قائل به انتقاد بودند اما در مجلس خبرگان موضع حمايت مدارانه اى نسبت به دولت اتخاذ كردند و اين رويكرد به نظر مى رسد بايد براى ساير منتقدان ملاك قرار گيرد.
وى با تأكيد بر اين كه دولت بايد از انتقادات استقبال كند و نقاط ضعف خود را اصلاح كند تصريح كرد: در مجموع بيانات رهبرى از حجم تخريب ها عليه دولت كاسته و فضا را تعديل كرده است اما نبايد انتظار داشت تخريب ها صددرصد از ميان برود مهم هم تغيير و فروكش كردن فضا است.
نماينده مردم تهران تصريح كرد: موضع رهبر انقلاب بر مبناى حمايت قاطع، ويژه و خاص از دولت با اين استدلال كه اين دولت گفتمان انقلاب را احيا كرده است، البته چند حاشيه هم داشت از جمله تأكيد بر قانونگرايى دولت، استقلال وزرا و همچنين نقد منصفانه كه البته با توجه به اين موارد نبايد توقع داشت كه همه دولت را مطلقاً مورد حمايت قرار دهند، قطعاً نقدهايى نيز صورت مى گيرد و مهم تعديل تخريب ها است.
وى در پايان با تأكيد بر اين كه رهبرى از جايگاه بزرگى براى دولت سرمايه گذارى كردند، گفت: دولت بايد قدردان اين حمايت ها باشد و به طور دقيق مواردى كه رهبر انقلاب متذكر شدند از جمله حفظ استقلال فكرى و اجرايى وزرا و احترام به قوانين مصوب و پذيرش نقدهاى سازنده را مدنظر قرار دهد.
برخى از آغاز بناى تخريب دولت را داشتند
غلامرضا مصباحى مقدم با ابراز تأسف از اين كه برخى جريانات سياسى از آغاز بناى تخريب دولت را گذاشته اند، گفت: شايد پس از بيانات رهبر انقلاب در هفته دولت براى مدت كوتاهى فضاى تخريب فروكش كند اما پيش بينى مى شود كه پس از مدتى باز هم اين جريان بروز خواهد كرد.
نماينده مردم تهران يادآور شد: رهبر انقلاب در ملاقات با دولت اصل اين كه دولت انتقادات را بپذيرد را مورد تأكيد قرار دادند و در عين حال مرز تخريب و نقد سازنده را مشخص كردند.
وى با بيان اين كه مرز نقد سازنده و تخريب بسيار ظريف است، يادآور شد: كسانى كه قصد انتقاد سازنده دارند، آن را دلسوزانه مطرح مى كنند و همه چيز را به هم گره نمى زنند و در كنار نقد راه را هم نشان مى دهند، اما تخريبگران به بهانه انتقاد پا را فراتر برده و به حوزه هاى ديگر مى كشانند و راه را نشان نمى دهند، لذا دولت بايد گوش شنوايى براى انتقادهاى سازنده داشته باشد.
مصباحى مقدم تأكيد كرد: دولت بايد دايره مشاوران خود را گسترش دهد و پيش از عمومى كردن طرح ها و ايده ها پخته تر عمل كند و سپس آن را رسانه اى كند، عمل به اين موارد نيز بهانه را از تخريبگران مى گيرد.
نماينده مردم تهران تأكيد كرد: اصولاً رهبر انقلاب به عنوان چتر فراگير نظام هستند و رهنمودهاى ايشان براى همه گروه هاى سياسى درون نظام راهگشا است و رفتارها را اصلاح مى كنند، ممكن است پاره اى افراد و گروه ها توجه لازم را نداشته باشند، اما روند كلى برخوردهاى سياسى با دولت با اين بيانات اصلاح مى شود.
اين نماينده اصولگراى مجلس تأكيد كرد: طيف هاى مختلف اصولگرايان قطعاً قصد تخريب دولت را ندارند و شايد به اين دليل گاه از مواضع آنها برداشت تخريب مى شود كه همزمان با انتقاد بر جهات مثبت دولت تأكيد ندارند و اگر چنين رويكردى را اتخاذ كنند، برداشت هاى سوء از رفتار آنها صورت نمى گيرد.
عده اى اظهارات رهبرى را تفسير حزبى مى كنند
مرتضى آقاتهرانى درباره تداوم برخى رويكردهاى تخريبى نسبت به دولت پس از بيانات رهبرى اظهار داشت: متأسفانه برخى هستند كه رهبرى را مى خواهند اما در كادر نظرات حزبى خود.
اين نماينده مردم تهران ادامه داد: وقتى كه رهبر انقلاب بيانات روشنى را ايراد مى كنند، متأسفانه رسانه هاى آنها هر كدام بر اساس چارچوب محدود خود دست به گزينش مى زنند و با افكار حزبى خود از آن برداشت مى كنند.
وى با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در ديدار با اعضاى هيأت دولت خاطرنشان كرد: ايشان هم حسن ها را گفتند، هم انتقاد كردند و هم بر ضرورت نقد سازنده تأكيد كردند، حال عده اى برداشت خود را داشتند و با همان نظرات محدود خود از اين بيانات استفاده مى كنند.
آقاتهرانى تأكيد كرد: مردم اين گونه رفتارها را رصد مى كنند و ميزان اصلى براى آنها فرمايشات رهبرى است و بر اساس همان رفتار گروه هاى سياسى را مى سنجند، لذا آنها بايد مراقب بازتابى كه رويكردهاى آنها در جامعه دارد، باشند.
برخورد كنندگان سياسى با سخنان رهبرى جايگاهى در بين مردم ندارند
اسدالله بادامچيان تأكيد كرد: كسانى كه با فرمايشات رهبر انقلاب به صورت سياسى برخورد مى كنند، موقعيت شان را در ميان مردم از دست مى دهند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى با تأكيد بر فصل الخطاب بودن فرمايشات رهبرى اظهار كرد: همه رسانه ها موظفند آنچه رهبر انقلاب درباره خدمات و ويژگى هاى دولت فرمودند را منعكس كنند و اگر برخى رسانه هاى مخالف دولت رويكرد ديگرى درباره اين بيانات اتخاذ كرده اند، بايد اشتباه خود را اصلاح كنند.
وى ادامه داد: آنچه رهبرى نظام درباره دولت مطرح كردند نظرات شخصى نبود بلكه سخن مردم و مصلحت نظام بوده و راهنمايى براى همه مردم است، مردم ايران نيز گوش به پيام رهبرى دارند. بادامچيان گفت: كسانى كه براى مخالفت با دولت، بيانات روشن رهبر انقلاب را بايكوت مى كنند آسيب مى بينند و در نهايت اتخاذ چنين رويكردى نه تنها ضربه اى بر دولت وارد نمى كند بلكه اين مخالفان دولت هستند كه اعتبار و موقعيت خود را از دست مى دهند.
اين نماينده مجلس با تأكيد بر اين كه دولت بايد در جهت توجه هرچه بيشتر به مطالبات مردم و رهبرى حركت كند تصريح كرد: دولت نيز با توجه به فرمايشات رهبر انقلاب وظيفه دارد با سعه صدر با مخالفان برخورد كند، انتقادها را بشنود و همچنين هر چه بيشتر به معرفى خود در جهت مثبت بپردازد و كمتر وقت اش را صرف پاسخگويى به اينگونه بحث ها كند.
تعصب هاى سياسى مانع نگاه عادلانه مى شود
نماينده مردم مشهد در خانه ملت تأكيد كرد: رويكرد هاى دولت و حمايت رهبر معظم انقلاب از اين رويكردها موجب مى شود تا اميد بازگشت به منافع پيشين براى برخى از بين برود، لذا همچنان دست به تخريب دولت مى زنند. جواد كريمى قدوسى با بيان اين كه فرمايشات رهبر انقلاب در هفته دولت در طول انقلاب چه در زمان حضرت امام(ره) و چه دوران رهبرى مقام معظم رهبرى در ديدار با دولت ها اتفاق برجسته، نادر و كم نظيرى بود، گفت: ايشان تمام اصول انقلاب و خواسته هاى ملت بزرگ ايران را در رفتار، كردار و گفتمان دولت حاضر در سه سال گذشته مورد تجزيه و تحليل قرار دادند و حمايت برجسته اى كه منطبق برهمان اصول بود از عملكرد دولت ارائه شد.
وى با تأكيد بر اين كه در فرمايشات رهبرى جاى ابهامى وجود نداشت و تفسيربردار نبود ادامه داد: متأسفانه برخى رسانه هاى مخالف دولت براساس سلايق سياسى خود به موضوع نگاه كردند و نيامدند از تعصب ها عبور كرده و هدايت جامعه توسط رهبر انقلاب را ملاك قرار دهند.
وى ادامه داد: متأسفانه برخى جريان هاى سياسى در داخل كه از نظر مبانى سياسى، اقتصادى و فرهنگى تفاوت هايى با تفكر حاكم بر دولت دارند و آن را بر نمى تابند، لذا تخريب ها نسبت به دولت تداوم پيدا كرد. اما براى مردم فرمايشات رهبرى حجت است و بسيارى از نخبگان برجسته اصولگرا به اين نكته توجه دارند.
وى ادامه داد: نگاه رهبر انقلاب نسبت به مسائل و تيز بينى ايشان موجب خواهد شد تا منافع بسيارى كه در گذشته شكل گرفته، رنگ ببازد و اميد بازگشت به منافع وموقعيت قبلى را از دست بدهند.
لذا تداوم سياست هاى دولت كه موجب حمايت هاى رهبرى است زمينه را براى پيگيرى منافع آنها كاهش مى دهد و به اين دليل مى خواهند تا وقت باقى است دولت را تخريب كنند.
نماينده مردم مشهد تأكيدكرد: رهبر انقلاب راه نقد دولت را نيز سد نكردند و خود نقدهايى نيز مطرح كردند، لذا در جايى كه نقد و يا پيشنهادى درباره عملكرد دولت وجود دارد، لزومى به تخريب وجود ندارد و راه انتقاد روشن است.
كريمى تصريح كرد: متأسفانه تعصب هاى سياسى در جريان هاى سياسى حتى برخى كه مدعى اصولگرايى هستند گاه مانع نگاه عادلانه مى شود و در اينجاست كه محك خورده مى شود كه نگاه ما به جايگاه رهبرى و ولايت فقيه چيست و چقدر مطيع رهبرى هستيم.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن