تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل كارگزاري سهام عدالت:واگذاري شركت‌هاي دولتي به سهام عدالت متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرعامل كارگزاري سهام عدالت:واگذاري شركت‌هاي دولتي به سهام عدالت متوقف شد
موج - با تصويب قانون اصل 44، پس از برگزاري مجمع شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني در نيمه دوم سال جاري، در خصوص انحلال شركت كارگزاري سهام عدالت تصميم‌گيري مي‌شود.


محمدجواد شيخ، مدير عامل شركت كارگزاري سهام عدالت، با اشاره به دولتي بودن شركت كارگزاري سهام عدالت در بدو تاسيس اظهار داشت: بر اساس اساسنامه شركت، مقرر شده بود تا پس از واگذاري سهام به مشمولان، افزايش سرمايه اين شركت با سلب حق تقدم صورت گيرد به طوري كه اين سهام به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني منتقل شود.
به گفته وي؛ در حال حاضر غير از سه سهم كه متعلق به سازمان خصوصي سازي، وزارت امور اقتصاد و دارايي و سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي فني و اقتصادي است، بقيه سهام شركت كارگزاري سهام عدالت از سوي سازمان خصوصي سازي به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني واگذار شده است.
شيخ تصريح كرد: در حال حاضر شركت كارگزاري سهام عدالت يك شركت كاملا خصوصي است كه متعلق به 30 شركت سرمايه‌گذاري استاني است.
توقف واگذاري سهام به كارگزاري سهام عدالت
شيخ به ورود سهام 50 شركت در سبد سهام شركت كارگزاري سهام عدالت اشاره كرد و گفت: با تصويب قانون اصل 44، از اين پس در راستاي خصوصي شدن شركت‌هاي دولتي ديگر هيچ سهامي به شركت كارگزاري سهام عدالت واگذار نمي‌شود.
وي اضافه كرد: بر اساس مصوبات، سهام جديد به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني واگذار مي‌شود.
مشمولان سهام عدالت
به گفته مدير عامل شركت كارگزاري سهام عدالت؛ 50 سهمي كه وارد سبد شركت كارگزاري سهام عدالت شده داراي ارزشي معادل 22‌هزار و 500ميليارد تومان است كه مربوط به 22‌ميليون و 500‌هزار نفر مشمولان مراحل اول، دوم و سوم سهام عدالت است.
وي از كميته امداد، سازمان بهزيستي، بسيجيان فاقد شغل و درآمد به عنوان مشمولان مرحله اول، روستاييان و عشاير مشمولان مرحله دوم و كاركنان دولت، بازنشستگان لشكري و كشوري و نيروهاي مسلح و بازنشستگان نيروهاي مسلح به عنوان مشمولان مرحله سوم نام برد.
پرتفوي سهام سرمايه‌گذاري‌هاي استاني
وي درخصوص پرتفوي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني گفت: در حال حاضر شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني بخشي از سهام شركت كارگزاري سهام عدالت را دارا هستند.
وي ادامه داد: بخش ديگري از سهام حاضر در پرتفوي اين شركت‌ها به سهام شركت‌هاي سرمايه‌پذير مانند مخابرات، نيروگاه‌ها و بخشي از بانك‌ها كه به آنها واگذار مي‌شود، تعلق دارد.
6 دهك سهام عدالت
شيخ با بيان الزام دولت در واگذاري سهام عدالت به 6دهك براساس قانون اصل 44، اظهار داشت: مجموع 6 دهك مشمولان سهام عدالت 42‌ميليون نفررا شامل خواهد شد كه طبيعتا اگر متناظر با هر نفر يك‌ميليون تومان را در نظر بگيريم، چيزي حدود 42‌هزار ‌ميلياردتومان سهام بايد واگذار كنيم.
وي افزود: در واقع در سبد سهام شركت‌هاي سرمايه‌گذار استاني 19‌هزار و 500‌ميليارد تومان سهام شركت‌هاي سرمايه‌پذير دولتي و 22‌هزار و 500‌ميليارد تومان هم سهام شركت كارگزاري سهام عدالت قرار مي‌گيرد.
انحلال شركت كارگزاري سهام عدالت
مدير عامل شركت كارگزاري سهام عدالت گفت: بر اين اساس در برخورد با شركت كارگزاري سهام عدالت، اين شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني هستند كه بايد تصميم بگيرند كه آيا فعاليت اين شركت ادامه پيدا كند يا پرتفوي اين شركت به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني منتقل شود.
وي ادامه داد: در اين راستا بايد ابتدا مجمع عادي شركت كارگزاري سهام عدالت برگزار و سود توزيع شود، ضمن اينكه مجمع شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني و تعاوني براي تبديل شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني به سهامي عام نيز بايد تشكيل شود.
عملكرد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني
وي اظهار داشت: سال گذشته از سوي شركت كارگزاري سهام عدالت، 40‌ميليارد تومان به مجموع 30 شركت سرمايه‌گذاري استاني به تناسب مشمولان آنها وجوه پرداخت شد.
وي ادامه داد: بنابراين بخشي از عملكرد اين شركت كارگزاري مربوط به وجوهي است كه از شركت كارگزاري سهام عدالت دريافت كرده‌اند.
شيخ تصريح كرد: در واقع مي‌توانيم سودآوري شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني را در قبال وجوهي كه از شركت كارگزاري سهام عدالت دريافت داشته‌اند، بررسي كنيم.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن