تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820734794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين استيضاح توسط مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولين استيضاح توسط مجلس هشتم
بخش خبري : در جلسه علني ديروز مجلس طرح استيضاح عليرضا علي احمدي وزير آموزش و پرورش با امضاي 82 نفر از نمايندگان اعلام وصول شد.
در اين طرح خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي آمده است : مي دانيم هدف اصلي متوليان امر برنامه ريزي ميل به توسعه پايدار و همه جانبه است . توسعه پايدار داراي ابعاد مختلف است كه هركدام از اين ابعاد داراي چند محور اصلي است . يكي از محورهاي اصلي آن شاخص انساني توسعه است . انسان به عنوان يك محور مهم در توسعه نقش اساسي را در تمامي محورهاي ديگر باز مي كند يعني در واقع اساس حركت به سوي توسعه انسان است و انسان به عنوان عنصر اصلي ساختار مديريت كه هم مي تواند توسعه را بوجود آورد و هم مي تواند به عنوان مانع بزرگ توسعه درآيد. بنابراين انسان توسعه يافته جامعه توسعه يافته را رقم مي زند و همانطور كه واقفيد در اين راستا بخش آموزش و پرورش نقش حياتي را در تربيت انسانهاي شايسته ايفا مي كند.
استيضاح كنندگان تصريح كرده اند هر چند بخش آموزش و پرورش به عنوان مبنا به وظايف خود درست عمل نمايد به همان اندازه انسانهاي توانمند و لايق تحويل جامعه خواهد شد و جامعه نيز از ظرفيت هاي چنين انسانهايي بهره مند خواهد شد اگر اين بخش محوري در انجام وظايف خود موفق نباشد ساختار حركت جامعه دچار تزلزل شده و آسيب جدي را متحمل خواهد شد.
طراحان يادآور شده اند گرچه خسارت وارده در اثر عملكرد بخش آموزش و پرورش در درازمدت خود را نمايان مي سازد و جبران خسارت عظيم به هيچوجه مقدور نخواهد شد در طي چند ماه اخير وزارت آموزش و پرورش با حضور آقاي علي احمدي دچار چالش جدي شده و بنيان آن متزلزل شده است كه ادامه اين روند خساراتي جبران ناپذير را بر پيكر نحيف آموزش و پرورش كشور وارد مي سازد.
طراحان بنابه دلايل زير خواستار ادامه حضور عليرضا علي احمدي در راس وزارت آموزش و پرورش نمي باشند.
1 ـ غيرآموزش و پرورشي بودن نامبرده و ناتواني در شناخت مشكل اين بخش و عدم درك حساسيت بخش ياد شده با ارائه طرح غيركارشناسي چارچوب ساماندهي و مديريت نيروي انساني و ايجاد بحران غيرقابل كنترل در اين بخش در سراسر كشور
2 ـ بي توجهي در مشكلات مالي ادارات و فرهنگيان سراسر كشور از جمله : الف ـ عدم پرداخت سرانه دانش آموزي كليه مدارس كشور از مهرماه 86 تاكنون و بدهي مدارس به بازار و طرفين قرارداد و وجود نارضايتي شديد كه نمونه آن كتك كاري و درگيري چندي پيش رانندگان ميني بوس با روساي مناطق بوده است . ب ـ عدم پرداخت پاداش بازنشستگي اين پيشكسوتان عرصه علم و تربيت كه زحمات آنان براي همه مشخص است گرچه بعد از مدتها نصف پاداش پرداخت شده است . پ ـ عدم پرداخت هزينه هاي محوريت ها اضافه تدريس هزينه فوت و ازدواج هزينه هاي سفر و هزينه هاي دوره هاي آموزشي ضمن خدمت مرخصي مناطق محروم لغو پاداش روستايي و البته ايجاد نارضايتي غيرقابل كنترل .
3 ـ بي توجهي و كم توجهي به اجراي قوانين موجود از جمله قانون برنامه چهارم توسعه به خصوص عدم توجه و اجراي 11 بند از 14 بند ماده 52 قانون برنامه چهارم توسعه به خصوص بند (و)
4 ـ بي توجهي محض در امر استخدام معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي سراسر كشور به طوري كه در مهرماه سال جاري ناامني مطلق در بخش آموزش و پرورش دور از انتظار نيست .
5 ـ ناتواني در اداره امور بخش به طوريكه حداقل 90 درصد از قشر فرهنگيان از نامبرده ناراضي هستند و بدبيني خاص نامبرده به اين وزارتخانه
تذكر نمايندگان مجلس به رئيس جمهور درباره لزوم برخورد با مشايي
57 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز در تذكري به رئيس جمهور نسبت به اظهارات خلاف مصلحت اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور در مورد دوستي با ملت اسرائيل اعتراض كردند.
بر اين اساس سوداني نماينده اهواز حسيني نماينده اهواز عليخاني نماينده قزوين مرادي نماينده ممسني رحماني نماينده اليگودرز مرندي نماينده تهران نقوي نماينده ورامين هاشمي نماينده ميانه حسيني نماينده قروه شهرياري و ثروتي نمايندگان بجنورد دوگاني نماينده فسا كرمي نماينده كرمانشاه حسين دولت آبادي نماينده ميمه رستگار نماينده گنبد موسوي سرچشمه نماينده فيروزآباد فرهمند نماينده بافق رضايي نماينده جهرم سبحاني نيا نماينده نيشابور طباطبايي نژاد نماينده اردستان بنايي نماينده قم يحيي زاده نماينده تفت و ميبد شهرزاد نماينده اصفهان كريمي قدوسي نماينده مشهد قوامي نماينده اسفراين تجري نماينده قصرشيرين توكلي و نجابت نمايندگان تهران كامران نماينده اصفهان آرين منش نماينده مشهد رسايي و زاكاني نمايندگان تهران ذوالانوار نماينده شيراز سروري نماينده تهران بروجردي نماينده بروجرد صدر نماينده تهران كريمي نماينده كرمان آشتياني نماينده قم ابطحي نماينده خميني شهر زارعي و مصباحي مقدم نمايندگان تهران حيدرپور نماينده شهرضا خيري نماينده بستان آباد رحيمي نسب نماينده خرم آباد هدايتخواه نماينده بويراحمد آقازاده نماينده رشت سنايي نماينده نهاوند بزرگواري نماينده كهكيلويه اسماعيلي نماينده گرمي نادران نماينده تهران فولادگر نماينده اصفهان آشوري نماينده بندرعباس جباري نماينده بندرلنگه كوثري نماينده تهران موسوي نماينده فلاورجان جلاليان نماينده دير و كنگان و قاضي پور نماينده اروميه در تذكراتي به رئيس جمهور با اعتراض نسبت به مواضع نادرست و خلاف مصلحت ملي اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور در مورد دوستي با مردم اسرائيل خواستار برخورد احمدي نژاد در برابر اين مواضع و اظهارات ناپسند شدند.
مصوبات مجلس
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني ديروز با تمديد زمان قانون مربوط به حفاظت و بهره برداري از جنگلها و مراتع مخالفت كردند . اين طرح در قالب تمديد زمان اجراي ماده 34 قانون حفاظت و بهره برداري جنگلها و مراتع به مجلس ارائه شده بود.
در ماده واحده اين طرح آمده بود از تاريخ تصويب اين قانون مدت اجراي ماده 34 قانون حفاظت و بهره برداري از جنگلها و مراتع مصوب 21 دي ماه 1372 بمنظور رسيدگي و تعيين تكليف پرونده هايي كه به كميسيون موضوع ماده 34 تحويل گرديده است تا پايان برنامه چهارم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران تمديد مجدد مي گردد.
ماده 34 اين قانون در سال 72 وزارت جهادكشاورزي را موظف كرده بود مدت سه سال اراضي جنگلي جلگه اي شمال و مراتع ملي غيرمشجر كشور را كه تا پايان سال 65 بدون اخذ مجوز قانوني تبديل به باغ زراعت آبي شده و يا براي طرح هاي توليد دام و آبزيان و ساير طرحهاي غيركشاورزي مورد استفاده قرار گرفته اند براساس تشخيص كميسيون مركب از نمايندگان جهادسازندگي كشاورزي و سازمان جنگلها و مراتع كشور و فرمانداري به مسئوليت جهادسازندگي و در قبال دريافت اجاره بها با قيمت تعيين شده واگذار و يا به فروش برساند.
اين قانون در سال 79 بمنظور رسيدگي به تعيين تكليف پرونده هايي كه براساس تبصره 2 قانون ياد شده به كميسيون ماده 34 تحويل گرديده بودند تا پايان سال 82 تمديد شده بود .
در جلسه علني ديروز سئوال حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب از وزير راه و ترابري در مورد راه آهن غرب كشور مطرح شد كه توضيحات بهبهاني نماينده سئوال كننده را قانع نكرد.
در حاشيه مجلس
11 نماينده مجلس شوراي اسلامي در تذكري به رئيس جمهور خواستار دستور تجديد نظردر اجراي طرح گردآوري اطلاعات اقتصادي خانوار شدند.
جعفري نماينده سميرم و شبان پور نماينده مرودشت در تذكري به رئيس جمهور خواستار صدور دستور تسريع در ارسال و ابلاغ دستورالعمل استمهال وامهاي كشاورزي به شعب بانكها در سراسر كشور شدند.
يحيي زاده نماينده تفت و ميبد به رئيس جمهور در مورد دستور برخورد قاطع و قانوني با كارمندان بدحجاب و مقابله با موج بي بند و باري و بدحجابي در ملاعام تذكر داد.
عبدالله كعبي نماينده آبادان از جمع آوري امضا براي استيضاح وزير جهاد كشاورزي خبر داد. وي گفت : مسائل اجرايي بخش كشاورزي و انتصابات مسئولان استاني از عمده محورهاي استيضاح وزير جهاد كشاورزي است كه جمعي از نمايندگان آنرا دنبال مي كنند.
علي لاريجاني رئيس مجلس در پي تذكر فاطمه رهبر نماينده تهران درباره وضعيت لايحه حمايت از خانواده اعلام كرد اين لايحه از دستور كار مجلس خارج نشده است . لاريجاني افزود : كميسيون قضايي نظريه تكميلي درباره اين لايحه دارد كه وقتي نوبت رسيدگي به لايحه حمايت از خانواده شود مطرح خواهد شد.
حسن كامران نماينده اصفهان از قرار گرفتن طرح تحقيق و تفحص از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دستور كار كميسيون فرهنگي خبر داد. كامران گفت : بودجه كلاني به سازمان ميراث فرهنگي داده شده است در حاليكه خروجي كار اين سازمان با ميزان اعتبار قابل قياس نيست .
محمدرضا ميرتاج الديني نماينده تبريز با انتقاد از تصميم دولت در كاهش ساعت كار كارمندان در ماه مبارك رمضان اين تصميم را موجب افت توليد خواند.
كواكبيان نماينده سمنان نسبت به ادبيات دولتمردان در قبال مجلس تذكر داد. كواكبيان گفت : وزير كشور اعلام كرده كه قانون انتخابات رياست جمهوري تغيير نخواهد كرد و بر پايه قانون قبلي عمل خواهيم كرد. وي افزود : اگر توافقاتي بين دولتمردان و هيات رئيسه مجلس صورت مي گيرد بگوييد تا همه بدانند. اگر هم اينطور نيست به دولتمردان تذكر بدهيد بدون اطلاع مجلس در موارد قانوني اظهار نظر نكنند.
رئيس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسي نماينده ملاير كه خواسته بود مجلس از دولت بخواهد كه به قوانين مجلس پايبند باشد تصريح كرد دولت موظف است آن چيزي كه مجلس تصويب كرده اجرا كند . وفايي در اخطار خود به استناد به مواد 52 تا 55 قانون اساسي گفت : دولت قانون بودجه 87 كل كشور را رعايت نمي كند و رديف بودجه دستگاههاي دولتي را از 39 به 262 رديف رسانده است .
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت : با توجه به مسائل اخير و اظهارات مشايي در خصوص مسائل قومي در سنندج تعدادي از نمايندگان آذري زبان از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خواستند تا اظهارات مشايي را پيگيري كند. وي افزود : كميسيون امنيت ملي از مشايي خواست تا با حضور در اين كميسيون در خصوص اظهارات خود توضيح دهد.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن