تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805430554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينماي ايران در انتظار يک پديده


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: جام جم آنلاين: با شروع سال جديد چشم سينماي ايران به گيشه اکران نوروزي است، اکراني که مي‌تواند فرجام سينماي ايران در سال 89 را روشن کند، رقابت چهار فيلم براي تصاحب گيشه در نخستين روزهاي سال ديدني است.

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/11/03/100865528130.jpg

اکران نوروزي آغاز يک رقابت براي جذب مخاطب گسترده است، چراغ سينماي ايران در سال 89 را اکران نوروز روشن مي‌کند و جذب مخاطب بالا در يکي از بهترين فصلهاي سال مي‌تواند نويدبخش يک دوره پررونق و پربار در سينمايي باشد که از نظر فروش و جذب مخاطب شکننده است.

سال گذشته فروش ميلياردي "اخراجي‌ها 2" و استقبال گسترده از دومين ساخته مسعود ده‌نمکي اين انتظار را به وجود آورد که سينماي ايران دوران خوشي را پشت سربگذارد، نمايش "درباره الي" در اکران دوم تابستان مي‌توانست فروشهاي ميلياردي را ادامه دهد اما فضاي اجتماعي به گونه‌اي رقم خورد که پديده‌هاي اکران محدود به "اخراجي‌ها 2" و "درباره الي" شدند و حتي فيلمهاي عامه‌پسندي مانند "آقاي هفت رنگ" به قصد رکوردشکني روي پرده رفتند در جذب مخاطب ناکام ماندند.

با شروع سال 89 فيلمهاي سينمايي "تسويه حساب"، "طهران، تهران"، "سلام بر عشق" و "هيچ" نوروز روي پرده مي‌روند. چهار فيلم با حال و هواي متفاوت که فضايي ويژه دارند و هريک مي‌توانند گروهي از مخاطبان را راضي کنند. اين تنوع در انتخاب مي‌تواند عاملي باشد که مخاطب سينماي ايران براي ديدن اين تجربه‌ها ترغيب به سينما رفتن شود.

"تسويه حساب" يک فيلم کمدي است با نگاه ويژه ميلاني به موقعيت زنها در جامعه و تاثير فضاي جامعه برشکل گيري روابطي نادرست، ميلاني که پارسال نوروز فيلم پرفروش "سوپراستار" را روي پرده داشت، اين بار بايد با فيلمهايي رقابت کند که از نظر موضوع و ترکيب بازيگران جذاب‌تر از "تسويه حساب" به نظر مي‌رسند.

اما دست "تسويه حساب" براي رقابت در گيشه نوروزي خالي نيست، فيلم پس از چند سال توقيف روي پرده رفته و اين موضوع حاشيه‌هاي فراواني براي آن رقم زده که از نظر تبليغاتي به جذب مخاطب کمک مي‌کند، ترکيب بازيگران و پررنگ بودن نقش مردان در اين فيلم هم مي‌تواند به استقبال نسبي از آن منجر شود.

"طهران، تهران" يکي از متفاوت ترين فيلمهاي اکران نوروزي است، فيلمي که نمايش آن در جشنواره فيلم فجر با حاشيه‌هاي فراوان همراه بود، از يک سو جماعت منتقد و روزنامه‌نگار فيلم را به دليل فضاي متفاوت و تجربه ويژه کارگردانش ستايش کردند و از سوي ديگر گروهي نقدهاي تند و تيزشان را نصيب اپيزودهاي اين فيلم کردند.

به هرحال اکران فيلمي از داريوش مهرجويي پس از ماجراي "سنتوري" مي‌تواند دوستداران اين کارگردان را به سالنهاي سينما بياورد، "تهران، روزگار آشنايي" فضايي نوستالژيک و خاطره‌انگيز و انبوهي بازيگر دارد، اپيزود دوم البته حاصل کارگردان جواني است که با وجود تجربه‌گري فراوان در سينما هنوز فيلم پرفروشي در کارنامه‌اش نداشته است و "تهران، سيم آخر" مي‌تواند اين فرصت را براي مهدي کرم‌پور فراهم کند.

"هيچ" به کارگرداني عبدالرضا کاهاني از فيلمهاي متفاوت اين دوره از اکران نوروزي است که بازيگران متعددي دارد که مي‌توانند به جذب مخاطب براي اين فيلم تلخ اجتماعي کمک کننند. "هيچ" حاشيه‌هاي فراواني داشت تا براي نمايش در جشنواره فيلم فجر پذيرفته شود و پروانه ساخت دريافت کند. اين دومين فيلم کاهاني است که پس از "بيست" روي پرده مي‌رود.

"بيست" که بهار سال 88 اکران عمومي شد با وجود قصه تلخي که داشت به طور نسبي در گيشه موفق بود به نظر مي‌رسد فرجام "هيچ" هم نسبتا در گيشه موفقيت آميز باشد، هر چند قصه و فضاي فيلم با آنچه تا به حال در نوروز ديده‌ايم تفاوت بسيار دارد.

چهارمين گزينه اکران نوروزي دقيقا مطابق معيارهايي انتخاب شده که در سالهاي اخير فيلمهاي نوروزي برگزيده مي‌شوند، "سلام بر عشق" که محصول يکي از مهمترين شرکتهاي تهيه‌کننده آثار عامه پسند است بهار 89 روي آنتن مي‌رود، اصغر نعيمي کارگردان اين فيلم سينمايي، پيشتر فيلم پرفروش "بي‌وفا" را ساخته و اين بار با بازيگراني مثل نيکي کريمي، امين حيايي و آتيلا پسياني تلاش کرده فيلمي بسازد که در کنار داشتن ارزشهاي سينمايي براي مخاطب عام شسته رفته‌تر و حرفه‌اي تر از فيلم قبلي باشد.

احتمالا "سلام برعشق" به دليل داستان، تعداد سينماها، تبليغات گسترده و گروه بازيگرانش گيشه پررونقي خواهد داشت هر چند به نظر نمي‌رسد هيچ فيلمي بتواند رکورد "اخراجي‌ها 2" را به اين زودي‌ها بشکند. نوروز سال 89 اکران دو فيلم "به رنگ ارغوان" و "عيار 14" ادامه پيدا مي‌کند، فيلمهايي که با توجه به فضاي متفاوت و موضوعهاي خاصشان تا امروز در جذب مخاطب به شکل نسبي موفق بوده‌اند.

مهر






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن