تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813098298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده‌اي براي هميشه ترين كتاب/ خاطرات و تاملات رهبري درباره قرآن منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: پرونده‌اي براي "هميشه ترين كتاب"/ خاطرات و تاملات رهبري درباره قرآن منتشر شد
پنجمين ويژه‌نامه پايگاه اطلاع‌رساني دفتر نشر آثار رهبري با عنوان "پرونده‌اي براي هميشه ترين كتاب" و با محوريت بررسي ابعاد مختلف قرآن كريم بر روي شبكه جهاني وب منتشر شد.


به گزارش باشگاه جواني برنا، همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان پنجمين شماره از ويژه نامه هاي الكترونيك پايگاه اطلاع رساني دفتر نشر آثار رهبري بر روي شبكه جهاني وب منتشر شد. بنابر اين گزارش، اين ويژه نامه با نام "باقي فسانه است..." ويژه قرآن تهيه و منتشر شده است.

اين ويژه نامه، با بخش هاي مختلفي همچون "راه، پنجره و هديه" به تفصيل به موضوع تلاوت، فهم و درك آيات الهي و بررسي ابعاد شخصيتي رهبر فرزانه انقلاب در بُعد قرآني تحت عنوان "پرونده اي براي هميشه ترين كتاب" پرداخته است.

اين ويژه‌نامه را اينجا مطالعه كنيد.

در بخش "راه" فرازهايي از حكمت‌هاي رهبر فرزانه انقلاب با عنوان "زمزمه‌اي از بالا" منتشر شده كه برگزيده اي از بيانات ايشان در جلسات مختلف ديدار با قاريان و اساتيد برجسته قرآن و در زمينه قرائت قرآن، تدبر در قرآن و حفظ قرآن است.

در بخشي از توصيه‌هاي ايشان به قاريان آمده است: كسى كه ترجمه‌ى قرآن را مى‌فهمد، وقتى اين وصل بي‌جا را از شما مى‌شنود، مثل اين است كه ميخى در گوشش فرومى‌كنند! پريشب كه من تلويزيون تماشا مى‌كردم، يك نفر از همين برادران ايرانى خودمان قرآن مى‌خواند كه قطع و وصلش واقعاً آدم را كلافه مى‌كرد. چرا اين‌طورى قطع و وصل مى‌كنيد؟ در قرائت اصلاً اين يك علم است كه كجا بايستى؟ آيه را كجا وصل و كجا بايد قطع كرد. نگوييد فلان كس در مصر خوانده؛ بى‌خود كرده خوانده است! مگر هر كس هر چه خواند، همان براى شما حجّت مى‌شود؟"

خاطرات قاريان ممتاز كشور از ديدار با رهبر انقلاب نيز از بخش‌هاي خواندني اين ويژه نامه است.

كريم منصوري در يكي از خاطرات خود گفته است: زماني سرباز كميته‌ انقلاب اسلامي بودم و در مراسمي تلاوت مي‌كردم كه آقا حضور داشتند. ايشان آن‌ وقت رييس‌جمهور بودند. بعدها از دوستان شنيدم كه فرموده‌ بودند چه كسي دارد قرآن مي‌خواند؟ اطرافيان گفته بودند يكي از سربازهاست. ايشان فرموده بودند: «قدر اين سرباز را بدانيد كه قاري خوبي خواهد شد.»

"پنجره" نيز از ديگر عناوين اين ويژه نامه خواندني است كه در قالب گفتگو به عناوين مختلفي همچون فعاليت هاي قرآني رهبر انقلاب در مشهد، حلقه قرآني مشهد،‌ گفتگو با كارشناسان و مديران قرآني در خصوص ترويج فرهنگ قرآني پرداخته است.

بنا بر اين گزارش، "كرامت‌هاي مسجد كرامت" گفتگو با استاد حسين فاطمي از پيشكسوتان حوزه قرآن است كه روزگاري از دوستان و هم مكتبان رهبري انقلاب بوده است و در گفتگويي به بيان خاطرات شيرين خود از هم نشيني با ايشان پرداخته است.

به گزارش برنا، فاطمي در بخشي از اين گفتگوي شيرين مي گويد: يك روز به من فرمودند: "آقاي فاطمي! حيفت نمي­آيد كه مصطفي اسماعيل نمي‌خواني؟" مصطفي اسماعيل از قراء بسيار بزرگ و درجه‌ي يك مصر است. گفتم كه آقا! مصطفي اسماعيل مشكل است، چون لحنش خيلي گسترده و قوي است. فرمودند: "از شما خيلي بعيد است! يعني چي؟ اگر بخواهي، مي­تواني." عرض كردم آقا من نوارش را هم ندارم. واقعاً هم آن موقع‌ها نبود اين همه امكاناتي كه در اختيار مردم هست اين روزها. آن موقع اين خبرها نبود كه كسي نوار قرآن را به راحتي تهيه كند. عبدالباسط را يك مقدار افراد رفته بودند و آورده بودند و صفحه­هاي گرامش بود، اما نوار مصطفي اسماعيل نبود. آقا فرمودند: "من خودم نوارش را دارم، به شما مي­دهم." دو تا نوار از مصطفي اسماعيل به ما دادند؛ يكي نوار سوره‌ي بقره بود، يكي هم آل عمران كه خيلي تلاوت­هاي زيبايي بود.

شايان ذكر است تاكنون چهار ويژه نامه با عناوين "پرونده ايي براي نمايشگاه كتاب"، "بازخواني تاثير امام بر مردم"، "ويژه نامه سالگرد ترور رهبر انقلاب" و "سه گانه اي براي معنويت" در اين پايگاه اينترنتي منتشر شده است.

***

در باشگاه جواني برنا ثبت نام كنيد:[email protected]
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن