تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814905027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

36 واحد توليد فولاد در آذربايجان غربي احداث مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 36 واحد توليد فولاد در آذربايجان غربي احداث مي شود
اروميه - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان صنايع و معادن آذربايجان غربي با بيان اينكه بخش فولاد در صنعت استان در سه سال اخير جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است، گفت: هم‌اكنون ‪ ۳۶‬واحد فولاد با ظرفيت سالانه ‪ ۲/۵‬ميليون تن در حال اجراست.

محمد حاج زماني در گفتگو با خبرنگار مهر در اروميه، حجم سرمايه ‌گذاري اين طرحها را شش هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با بهره برداري از اين طرحها آذربايجان غربي جزو پنج استان برتر كشور به لحاظ توليد فولاد خواهد شد.

به گفته‌ حاج ‌زماني، در حال حاضر ‪ ۱۵‬درصد از حجم سرمايه‌ گذاريهاي صنعتي استان در بخش فولاد متمركز شده كه با بهره‌ برداري از آنها هشت درصد كل توليدات فولاد كشور در اين استان توليد خواهد شد.

اين مسئول با بيان اينكه همزمان با توسعه بخش فولاد، ايجاد واحدهاي بزرگ اقتصادي مانند سيمان، پتروشيمي، كارخانه‌هاي قند و صنايع پايين دست نيز توجه سرمايه‌گذاران را به خود جلب كرده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر پنج كارخانه سيمان هر كدام با يك ميليون تن ظرفيت و سه واحد پترو شيمي در مهاباد، مياندوآب و اروميه، سه كارخانه قند در جنوب و شمال استان و صدها واحد پايين دست در حال اجرا هستند كه با بهره ‌برداري از اين طرحها آذربايجان غربي به قطب صنعتي كشور تبديل خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين دو هزار پروانه بهره برداري با هشت هزار و ‪ ۸۰۰‬ميليارد ريال سرمايه‌گذاري صادر شده كه با بهره برداري از اين واحدها براي ‪ ۴۰‬هزار نفر زمينه اشتغال فراهم شده است.

حاج زماني همچنين با اشاره به اجراي طرح آمايش صنعت و معدن در استان بيان داشت: در برنامه پنجم توسعه آذربايجان غربي يكي از استانهاي صنعتي كشور خواهد بود و در آمايش سرزميني 33 طرح مهم صنعتي در اين استان احداث مي شود.

وي لزوم نوسازي ماشين آلات صنايع استان را يادآوري كرد و خواستار پيش بيني منابع مورد نياز براي نوسازي ماشين آلات و تجهيزات جديد در واحدهاي صنعتي آذربايجان غربي شد.

حاج زماني يادآور شد: در سه سال اخير 35 برابر تسهيلات بانكي براي صنعت استان رشد داشته و 235 واحد در شهركهاي صنعتي در جنوب استان احداث شده است.

رئيس سازمان صنايع و معادن آذربايجان غربي تصريح كرد: توسعه شهركهاي صنعتي در شهرهاي جنوب استان را بررسي مي كنيم و تا انتهاي سال جاري مجموع شهركهاي صنعتي استان به 30 شهرك خواهد رسيد.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن