تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820510942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو خبر از حوزه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دو خبر از حوزه هنري
خبرگزاري فارس: دو زبانه شدن آژانس عكس سوره و پيشنهاد برگزاري جشنواره گرافيك شهري عناوين دو خبر حوزه هنرهاي تجسمي حوزه هنري است.
به گزارش خبرگزاري فارس،مدير خانه عكاسان حوزه هنري از دو زبانه شدن آژانس عكس سوره خبر داد و گفت: هدف ما از بدو شكل گيري آژانس عكس سوره، پيگيري شيوه‌هاي حرفه‌اي و چهارچوب‌هاي عكاسي بين‌المللي بوده است و براي دستيابي به اين مهم درصدد هستيم زبان دوم را براي ارتباط با ديگر كشورها راه اندازي كنيم.
به گزارش واحد خبر حوزه هنري، رسول اوليا زاده با اعلام اين خبر، آژانس عكس سوره را تنها آژانس عكس ايران دانست كه مطابق با سيستم آژانس‌هاي بين‌المللي عكس و با هدف تغيير در سيستم بهره‌گيري رسانه‌ها از عكس‌هاي خبري اداره مي‌شود و دراين‌ باره گفت: در حال حاضر مطبوعات و رسانه‌ها با بهره‌گيري بيش از حد از عكس‌هاي خبرگزاري‌ها به دليل رايگان بودن آنها، نقش عكاس را ناديده مي‌گيرند و همين امر سبب مي‌شود كه حقوق واقعي عكاس پرداخت نشود.
او افزود: اين نوع برخورد لطمه زيادي به جامعه عكاسي به ويژه عكاسان خبري وارد مي‌كند چرا كه بسياري از مطبوعات و رسانه‌ها سرويس عكس خود را به همين دليل تعطيل كرده و موجب از بين رفتن تنوع تصويري در مطبوعات ‌شده‌اند.
مدير خانه عكاسان هدف آژانس عكس سوره را تغيير در نگرش به عكس‌هاي رسانه‌اي خواند و اظهار كرد: عكس هاي رسانه‌اي اسناد تاريخي- تصويري هر رسانه است و در آينده افتخار آن رسانه و روزنامه محسوب مي‌شود پس بسيار مهم است كه عكس با نام عكاس به ثبت برسد.
اوليا زاده تاسيس آژانس عكس سوره را از حركت‌هاي بارز خانه عكاسان در سال 84 دانست و با اظهار اينكه اين آژانس در حال حاضر به پوشش دهي بخش‌هاي خبري در زمينه‌هاي فرهنگي، هنري، سياسي، اجتماعي، ورزشي و... مشغول است افزود: از حرفه‌اي ترين عكاس‌ها تا عكاس‌هاي آماتور در اين آژانس فعاليت دارند و عكس‌هاي آنان با نام خودشان در سايت عكس سوره به آدرس www.sourehphoto.com به ثبت مي‌رسد.
مدير خانه عكاسان حوزه هنري در پايان اضافه شدن كپشن و توضيح عكس‌ را از ابداعات اين آژانس عنوان كرد و گفت: ما توضيح هر عكس را در كنار آن عكس گذاشتيم تا مخاطب درك بيشتري از فضاي عكس‌هايي كه مي‌بيند داشته باشد. اين حركت آژانس عكس سوره موجب شد بسياري ديگر از مراكزي كه فعاليت‌هاي كلان عكاسي به ويژه عكاسي خبري دارند از اين امكان بهره بگيرند.

**
بهنام كامراني گرافيست و مدرس دانشگاه نيز با پيشنهاد برگزاري جشنواره گرافيك شهري از سوي حوزه هنري گفت: برگزاري جشنواره يا نمايشگاه گرافيك شهري توسط حوزه هنري مي‌تواند ويتريني از آثار مطلوب در اين عرصه ارايه كند و كمكي براي سامان‌دهي به گرافيك شهري باشد.
كامراني افزود: گرافيك شهري در دو عرصه هنري و تبليغاتي مطرح است كه بخش تبليغاتي آن بيشتر به اطلاع رساني در مورد محصولات مختلف اختصاص دارد و بخش هنري آن به زيبا شدن شهر مي‌انجامد.
اين هنرمند افزود: حوزه هنري مي‌تواند در بخش هنري با برپايي جشنواره و يا نمايشگاهي از آثار گرافيك شهري پيشنهادهايي براي زيبا شدن شهر ارايه كند، اما بايد توجه داشت كه پيش از هر چيز بايد فرهنگ لازم در اين عرصه در كشور ايجاد شود.
كامراني توضيح داد: ما از بدو ورود به فرودگاه‌هاي چين يا ژاپن با نشانه‌هاي بصري كه هويت فرهنگي آنها را نشان مي‌دهد روبرو مي‌شويم و در مي‌يابيم كه اين مساله از رهگذر ارايه آثار هنرمندان گرافيست برجسته و كارآزموده آنها ميسر شده است اما در كشور ما چنين چيزي وجود ندارد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن