تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804006423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبايد مسى را با ديگو مقايسه كرد - سنسينى : مارادونا تك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: نبايد مسى را با ديگو مقايسه كرد - سنسينى : مارادونا تك است
روبرتو نستورسنسينى در طول ۲ دهه حضور در تيم هاى باشگاهى و تيم ملى آرژانتين، بازى هاى ماندگار زيادى از خود برجاى گذاشت. وى همراه با سفيد و آبى پوشان آرژانتينى در ۳ دروه از رقابت هاى جام جهانى و در رقابت هاى المپيك نيز حضور داشت. دوره باشگاهى با نيوولز اولدبويز به قهرمانى در آرژانتين دست يافت و پس از آن راهى ايتاليا شد. در ۱۶ سال حضورش در اين كشور موفقيت هاى پرشمارى را تجربه كرد. وى با پارما ۲ قهرمانى جام يوفا و جام حذفى ايتاليا را تجربه كرد. پس از آن به لاتزيو رفت و فاتح اسكودتو شد و با حضور در اودينزه در سن ۴۰ سالگى به دوران بازيگرى خود پايان داد.
وى اينك هدايت استوديانتس را برعهده دارد و مصاحبه اى انجام داده كه در ادامه مى خوانيد:
مربيان در آرژانتين اكثرا به دنبال موفقيت هاى خود هستند با اين مساله چگونه كنار آمده ايد
تقريبا به چنين شرايطى عادت كرده ام. فصل گذشته فصلى خوب را پشت سرگذاشتيم و در جايگاه سوم قرار گرفتيم. اين مساله كه مربيان بايد از ابتدا موفق عمل كنند تنها در آرژانتين لحاظ نمى شود. در ايتاليا پس از موفقيت هايى كه روبرتو مانچينى با اينتر كسب كرد از كار بركنار شد. در آرژانتين تنها چند هفته فرصت داريد كه به پيروزى برسيد و نشان دهيد كه مى توانيد همچنان در كار حضور داشته باشيد.
چه تفاوت هايى بين يك مربى و بازيكن وجود دارد
زمانى كه مربى هستيد هنگامى كه بازى تمام شد بايد براى بازى بعدى برنامه ريزى كنيد و به ارزيابى عملكرد و نحوه كار تك تك بازيكنانتان بپردازيد. بايد تيم را به بهترين نحو ممكن پيش ببريد و راه حل هايى براى ترميم نقاط ضعف تيم بيابيد.
در طول دوران بازيگرى تان زير نظر مربيان بزرگى نظير مارسلو بيلسا، كارلوس بيلاردو و دانيل پاسارلا كار كرده ايد. كداميك از اين مربيان بيش از سايرين روى شما تاثير گذاشتند
خيلى سخت است كه بخواهم يك نفر را از ميان آنها انتخاب كنم زيرا از هر يك از آنها يك چيزى ياد گرفتم البته نبايد فراموش كرد كه بيلسا وربيلاردو بيش از سايرين تاثير داشتند. كارلوس به من ياد داد كه چگونه در هر پستى مثلاً در خط دفاع بازى كنم. اين موضوع باعث شد كه در دوران حضور در ايتاليا بازى هاى خوبى انجام دهم.
اينكه بتوانيد از اين شرايط و موفقيت ها استفاده كنيد، بستگى به قابليت و توانايى شما دارد. من براى همه مربيانم ارزش و احترام قائل هستم.
به جام جهانى برويم، جايى كه در ۳ دوره آن حضور داشتيد. چه خاطراتى از جام جهانى ۱۹۹۰ ايتاليا دارى
براى رسيدن به آن مشكلات فراوانى را پيش رو داشتيم. مصدوميت ديگو مارادونا و خورخه بوروچاگا كار را براى ما سخت كرده بود اما با انسجام و اعتماد به نفس موفق شديم به فينال برسيم. مانند جام جهانى ۱۹۸۶ تيمى قدرتمند را در اختيار نداشتيم اما توانستيم برزيل را از گردونه رقابت ها حذف كرده و ايتالياى ميزبان را شكست دهيم.
در بازى فينال نيز مقابل آلمان كار كرديم. در حالى كه ۶ دقيقه تا پايان بازى باقى مانده بود، داور يك پنالتى به نفع آلمان اعلام كرد كه براى ما بسيار سخت و تلخ و دردناك بود.
پنالتى آلمان بابت خطاى شما روى رودى فولر به دست آمد اين موضوع شما را آزار نمى دهد
اين موضوع تاثير زيادى روى من داشت و پس از چندى با اين موضوع كنار آمدم. همچنان اعتقاد دارم كه داور نبايد پنالتى اعلام مى كرد. ديگر نبايد راجع به اين موضوع صحبت كرد زيرا كوچكترين اثرى ندارد. پس از آن از من دعوت شد تا در كنار ادگاردو گودسال در يك برنامه راديويى شركت كنم اما ترجيح دادم اين كار را نكنم زيرا هر كس نظرات مختلفى دارد.
بايد اين موضوع را فراموش كرد و به آينده اميد داشت.
در جام جهانى ۱۹۹۴ امريكا، آرژانتين تا پيش از محروميت مارادونا بازى هاى بسيار خوبى به نمايش مى گذاشت. به نظر شما چرا تيم نتوانست با اين موضوع كنار بيايد
هنگامى كه ديگو را از دست داديم مانند اين بود كه چراغ را خاموش كرده باشيم. او مهره اى ارزنده براى تيم بود و حضورش در تيم نه تنها به بازى بهتر ما كمك مى كرد بلكه باعث مى شد روحيه بازيكنان نيز بالا رود.
در نبود ديگو ساير تيم ها بازى متفاوتى مقابل ما به نمايش مى گذاشتند. در كنار او تيم پيشرفت خوبى داشت و تيم به انسجام و هماهنگى بالايى دست يافته بود. گفته مى شد ما به رومانى به آن دليل باختيم كه فرصت هاى گلزنى زيادى را هدر داديم. بسيارى نيز بر اين باورند كه اين يكى از بهترين بازى هاى جام جهانى بوده است.
در جام جهانى ۱۹۹۸ فرانسه چه اتفاقى افتاد
در آن جام نيز در يك بازى سخت و نفس گير مغلوب هلند شديم و هلند بازى زيبايى به نمايش گذاشت.
به عنوان كسى كه ۱۶ سال در رده ملى به ميدان رفتيد، چرا ايتاليا در ۲۰۰۶ قهرمان شد و آلمان با وجود ميزبانى نتوانست به قهرمانى برسد.
ما آرژانتينى ها بر اين باوريم كه در هر كارى بهترين هستيم. براى اينكه نشان دهيد بهترين هستيد بايد آن را به اثبات برسانيد. هر چند ايتالايى ها به زعم برخى توانايى و قابليت اين كار را نداشتند و با مشكلات متعددى در داخل كشور خود و به خصوص مساله كالچو پولى روبه رو بودند و به سختى توانستند از مرحله گروهى بالا بيايند اما نشان دادند كه مى توانند تحت هر شرايطى به موفقيت برسند.
ارزيابى تان از تيم آرژانتين براى رقابت هاى جام جهانى ۲۰۱۰ چيست
هسته اصلى تيم متشكل از تيم زير ۲۳ سال است كه در رقابت هاى المپيك موفق شد به مدال طلا دست پيدا كند تاريخ همواره حكايت از آن داشته كه آرژانتين بايد در زمره ۴ تيم برتر جاى بگيرد. اما بايد واقع بين بود و دانست كه تيم هاى ديگرى بهتر از آرژانتين نيز وجود دارند.
فكر مى كنيد همان طور كه مارادونا آرژانيتن را در سال ۱۹۸۶ قهرمان جهان كرد، ليونل مسى نيز بتواند در ۲۰۱۰ چنين كارى انجام دهد
نبايد انتظار داشت كه مسى، ديگوى ديگرى باشد زيرا كه تنها يك مارادونا وجود دارد. او از بسيارى جهات شباهت هاى فراوانى به ديگو دارد ولى نمى تواند با او برابرى كند. در المپيك پكن بازيكنانى نظير ريكلمه ، ماسچرانو، گاگو، آگرو و ديماريا خيلى خوب كار كردند. ما شانس زيادى براى قهرمانى در آفريقاى جنوبى داريم.
دوست داريد زمانى مربى تيم ملى آرژانتين شويد
هنگامى كه شروع به بازى مى كنيد تنها دوست داريد در يك باشگاه حضور داشته باشيد و پس از آن پله پله پيشرفت كنيد. اين پيشرفت تنها به ارائه بازى بهتر خلاصه نمى شود بلكه بايد بتوانيد به جايگاهى بالاتر برسيد. پس از آن هدف شما در رسيدن به تيم ملى خلاصه مى شود و از آنجا به اروپا برويد. در مربيگرى هم تقريبا همين روند حاكم است و بايد همواره انگيزه و اميد داشته باشيم.
به عنوان سؤال آخر بفرماييد، بزرگ ترين آرزوى شما به عنوان مربى چيست
مسائل ممكن است به نفع شما يا به ضررتان باشد اما چيزى كه براى من اهميت دارد اين است كه در پايان كار خود را به عنوان يكى از مربيان طراز اول مطرح كنم.
مترجم : عليرضا نخ چى
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن