تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816422054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان فصل نقل و انتقالات - برباتوف و روبينيو در منچستر


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: پايان فصل نقل و انتقالات - برباتوف و روبينيو در منچستر
ياسر احمدى
Yaser Ahmadi
سرانجام فصل نقل و انتقالات در اروپا به پايان رسيد تا پرونده يكى از پرحاشيه ترين و جنجال برانگيزترين فصول تابستانى نقل و انتقال بازيكنان به باشگاه هاى قاره سبز بسته شود. در اين ميان برخى باشگاه ها موفق شدند خريدهاى قابل قبولى انجام دهند تا با تركيبى قدرتمند فصل جديد را آغاز كنند و برخى ديگر نيز به جز يك يا دو بازيكن به همان تركيب سابق خود اكتفا كرده و روانه ليگ هاى باشگاهى كشور خود شدند.
انتقال برباتوف
منچستر يونايتد از آن دسته تيم هايى بود كه در فصل تابستانى نقل و انتقالات خريد بزرگى را به ثبت نرسانيد و ترجيح داد با همان تركيب پيشين خود رقابت هاى ليگ برتر انگليس را آغاز كند. اما خلأ بازيكنانى همچون كريستيانو رونالدو كه هنوز در بند مصدوميت به سر مى برد، ناآمادگى اوون هارگريوز و وين رونى كه همگى از اركان اصلى خط حمله شياطين سرخ محسوب مى شوند تاثير و نتايج بدى را بر بازى منچستر يونايتد به جاى گذاشت. تساوى خانگى مقابل نيوكاسل و بعد هم شكست در سوپر جام اروپا مقابل زنيت سن پترزبورگ نگرانى هاى سرآلكس فرگوسن و اعضاى هيات مديره باشگاه را دوچندان كرد و ترديد آنها براى جذب بازيكنى جديد به منظور تقويت خط حمله شان را به يقين تبديل كرد. جذب ديميتار برباتوف مهاجم بلغارى تاتنهام يكى از اهدافى بود كه سرمربى اسكاتلندى منچستر يونايتد آن را دنبال مى كرد. اما مبلغ پيشنهادى سران وايت هارت لين كه معادل ۴۰ ميليون پوند بود اعضاى هيات مديره و مالكان منچستر يونايتد را كمى به فكر فرو برد و سرانجام آنها را از خريد اين مهاجم ۲۷ ساله منصرف كرد. با وجود بيانيه سران باشگاه در مورد اينكه با چنين مبلغى آنها حاضر به خريد برباتوف نيستند فرگوسن دست از تلاش برنمى داشت و هر روز شاهدخبرهايى از تاكيد مكرر وى براى انتقال اين مهاجم به اولدترافورد بوديم. موضوع انتقال برباتوف از تاتنهام سوژه اى بود كه رسانه هاى بريتانيايى مانور زيادى روى آن دادند و شايعات زيادى در مورد آن به وجود آوردند. يكى از آن شايعات اين بود كه آلكس فرگوسن نيز از جذب بازيكن مورد نظر خود منصرف شده است. اين خبر كه تنها ۲ روز مانده به پايان مهلت نقل و انتقالات انتشار يافت همگان را بر اين باور داشت كه بايد برباتوف را يك سال ديگر با پيراهن سفيد مردان وايت هارت لين ديد. اما ديشب و در آخرين ساعات باقيمانده به اتمام بازار نقل و انتقالات سرانجام سران اولدترافورد كار خود را كردند تا ديميتار برباتوف با مبلغ ۷۵/۳۰ ميليون پوند (معادل ۳۷/۵۵ ميليون دلار) تاتنهام را ترك و به قهرمان اروپا ملحق شود. عقد اين قرارداد ۴ ساله در حالى صورت گرفت كه منچستر يونايتد مهاجم جوان خود فريزر كمپبل را به طور قرضى يك سال در اختيار تاتنهام قرار داد. سرآلكس فرگوسن پس از انتقال برباتوف به منچستر يونايتد در مصاحبه با سايت اين باشگاه گفت: «اين يك قرارداد مهم بود. ديميتار يكى از بهترين و باانگيزه ترين مهاجمانى است كه بازى اش هر كسى را در دنياى فوتبال به وجد مى آورد. سبك بازى و توانايى هاى او به حركات تيم جهت مى دهد و من مطمئن هستم او در ميان هواداران ما به بازيكنى محبوب تبديل خواهد شد.» برباتوف در حالى تاتنهام را به قصد منچستر ترك كرد كه فصل بيش در ۱۰۲ بازى كه براى سفيدهاى لندن به ميدان رفت ۴۶ گل براى تيمش به ثمر رسانده بود.
تيرگى روابط
انتقال برباتوف به اولدترافورد يكى از مواردى بود كه از ابتداى مطرح شدنش باعث تيره و تار شدن روابط سران منچستر يونايتد و تاتنهام شده بود. شكايت دانيل لوى رييس باشگاه لندنى به نحوه مذاكرات و اقدامات قرمزهاى شهر منچستر براى جذب برباتوف به خوبى نشان مى دهد اين مسأله دشمنى و رقابت ديرينه ۲ باشگاه را دوچندان خواهد كرد.
منچستر يونايتد نخست مبلغ ۵/۲۰ ميليون پوند را براى جذب برباتوف به سران تاتنهام ارائه داد كه با پاسخ منفى آنها مواجه شد. ارائه پيشنهاد هنگفت ترى از سوى تيم همشهرى، منچسترسيتى، يونايتدى ها را وادار كرد تا به هر نحو ممكن هدف خود را از دست ندهند. برباتوف كه بارها و بارها از سوى فرگوسن مورد تحسين قرار گرفته بود اكنون مى تواند در كنار وين رونى، كارلوس توس و كريستيانو رونالدو خط حمله مرگبارترى را تشكيل دهد. مهاجم بلغارى جديد شياطين سرخ پس از تحقق خواسته ش براى انتقال به اولدترافورد اظهار داشت: «پيوستن به منچستر يونايتد رويايى بود كه برايم به حقيقت پيوست. بى صبرانه منتظرم تا با ايفاى نقش در اين تيم به آن براى رسيدن به قهرمانى هاى متعدد در سال هاى آتى كمك كنم.
فرار روبينيو
انتقال ديميتار برباتوف به منچستر يونايتد تنها خبرى نبود كه در دقايق پايانى مهلت نقل و انتقالات به گوش رسيد زيرا انتقال ديگرى كه مدت ها احتمال آن مى رفت به تحقق پيوست تا طى آن روبينيو مهاجم فراموش شده رئال مادريد اين باشگاه را به مقصد منچستر سيتى ترك كند. به دنبال انتشار اين خبر سايت باشگاه منچسترسيتى نوشت روبينيو با قراردادى ۴ ساله به مبلغ ۵/۳۲ ميليون پوند كه يك ركورد در انگليس محسوب مى شود به ايستلندز منتقل شد. مارك هيوز سرمربى منچسترسيتى نيز در مصاحبه با همين سايت اظهار داشت: «از اينكه اين فرصت را به دست آوردم تا با استعداد خارق العاده اى مانند روبينيو كار كنم بسيار خوشحالم. اين خريدى فوق العاده براى ما محسوب مى شود.» انتقال روبينيو در حالى صورت گرفت كه رومن كالدرون رييس رئال مادريد اجازه خروج مهاجم تيمش را صادر كرده و چلسى از مشتريان پروپا قرص اين بازيكن برزيلى به شمار مى رفت. كالدرون در تاييد تمايل باشگاه بر فروش مهاجم تيمش گفت: «بنا به برخى دلايل انسانى، فوتبالى و همچنين درآمدى كه به دست مى آورديم تصميم به فروش روبينيو گرفتيم. پس از مشاوره با كادر فنى به اين نتيجه رسيديم كه بهترين تصميم همانى بود كه گرفتيم. اين واقعيت كه خود روبينيو پيشنهاد منچسترسيتى را پذيرفته ثابت مى كند كه او به دلايل ورزشى رئال را ترك نكرده است. سياست باشگاه فروش بازيكنانش نيست اما اين بهترين تصميمى بود كه مى شد در مورد وضعيت روبينيو اتحاذ كرد.» انتقال روبينيو در شرايطى انجام گرفت كه برند شوستر پس از ناكامى در جذب داويد ويا از والنسيا و سانتى كاسورلا از ويارئال تاكيد كرده بود كه مى خواهد مهاجم برزيلى اش در تيم او بماند. لازم به ذكر است روبينيو فصل گذشته با ثبت ۱۱ گل در لاليگا و ۴ گل در ليگ قهرمانان يكى از اصلى ترين مهره هاى شوستر براى رساندن رئال به دومين قهرمانى متوالى اش بود.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن