تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815725472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر ازفاجعه دررشته پايه/مشكلات مالي ژيمناستيك را به نابودي مي كشاند / قرباني بزرگ فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر ازفاجعه دررشته پايه/مشكلات مالي ژيمناستيك را به نابودي مي كشاند / قرباني بزرگ فوتبال
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: ژيمناستيك به عنوان يكي از رشته هاي پايه و مدال آور در ورزش دنيا، يكي از ضعيف ترين ليگ هاي ورزش ايران را دارد كه مشكلات مالي به باشگاهها اجازه نمي دهد وارد اين ليگ شوند و عملا اين رشته پايه رو به زوال قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اول ليگ سه گانه باشگاههاي كشور در حالي چندي پيش در اصفهان برگزار شد كه در دو دسته برتر و يك شاهد تنها حضور چهار تيم بوديم. در اين بين مراحل ليگ هاي ژيمناستيك نيز به دو مرحله كاهش يافت تا روند برگزاري اين مسابقات به طور كامل تغيير كند.

احمد محتشمي رئيس فدراسيون ژيمناستيك در اين باره به خبرنگار مهر گفت: " كاهش مراحل ليگ باشگاههاي كشور تصميم فدراسيون نبوده است بلكه با نظر جمعي كارشناسان و باشگاهها و بعد از بررسي هاي مختلف به اين نظر رسيديم كه مسابقات ليگ سال 87 در دو مرحله برگزار شود."

فدراسيون ژيمناستيك براي اين كار خود به دنبال يك هدف خاص و مشخص است. برخي از مربيان و مسئولان ژيمناستيك معتقدند با انجام اين كار ورزشكاران خصوصا ژيمناست هاي حرفه اي و اعضا تيم هاي ملي درگير مسابقات تكراري و طولاني نمي شوند. اجراي حركات ژيمناستيك و اصلاح آنها نياز به زمان دارد و چنانچه ورزشكار مرتبا درگير مسابقات شود در اجراي حركات صحيح دچار ناكامي مي شود. درعين اينكه با كاهش مراحل ليگ مشكلات مالي تيم ها باعث انصراف تيم ها از گردونه مسابقات نمي شود.

محتشمي هم با اين عقيده كارشناسان موافق است و مي گويد:" براي يادگيري يك حركت درست حداقل 4 ماه زمان لازم است." محسن سليماني يكي از كارشناسان ومربيان اين رشته دراراك نيز گفت: "با اين روند حجم مسابقات كمتر شده و مربيان بهتر مي توانند ورزشكاران را تمرين دهند."

اما رئيس فدراسيون ژيمناستيك به غير از اين مشكل، عوامل ديگري را هم در روند باشگاه داري اين رشته عنوان مي كند و مي گويد: " اكثر باشگاههاي ژيمناستيك درگير مشكلات مالي هستند و در تامين هزينه مسابقات مدت دار مشكل دارند. اين اتفاقات در شرايطي است كه سرازير شدن حاميان مالي در فوتبال، ورزش كشور را فلج مي كند. افراط گرايي در پرداختن به فوتبال ورزش كشور را به مخاطره خواهد انداخت. در جايي كه دستمزد يك فوتباليست در يك تيم دولتي يا نيمه دولتي برابر با بودجه يك فدراسيون است چطور توقع رشد از ديگر رشته ها را داشته باشيم!"

وي با صراحت مي گويد: " يك ژيمناست براي يك سال بازي كه دو مسابقه ليگ است بين 150 تا 200 هزار تومان حق الزحمه مي گيرد. در اين بين تنها چند تن از ورزشكاران برتر تيم ملي با تيم هاي مطرح و سطح بالا قراردادهايي نزديك به 500 هزار تومان بسته اند. قطعا اين موضوع براي رشته ورزشي پايه اي چون ژيمناستيك يك فاجعه محسوب مي شود. متاسفانه در اين شرايط حتي باشگاههاي حامي ما نيز به سراغ تيم هاي فوتبالي مي روند و نه تنها شاهد كاهش تيم ها هستيم بلكه ورزشكاران ما بلاتكليف مي مانند."

مربي پيشين ژيمناستيك كشورمان با بيان اينكه تيم هايي چون سايپا و پيكان باشگاههاي دولتي هستند، مگر پول اين تيم ها از بيت المال تامين نمي شود! گفت:" به نظر مي رسد دستگاه ورزش كشورمان بايد براي پيشرفت ورزش در همه ابعاد نگاه خود را تغيير داده و به رشته هاي ديگر توجه كند در شرايطي كه اين روزها ناكامي ورزش ايران در بازيهاي المپيك مورد بررسي و نقد قرار مي گيرد شاهد هستيم كشورهايي مانند چين، ژاپن، كره، روسيه و حتي آمريكا فوتبال مطرحي ندارند اما در تمامي رشته ها موفق شدند و در نهايت در صدر جدول ورزش دنيا قرار گرفتند."

هر ساله خبري از آسيب ديدگي يك ژيمناست در حين مسابقه يا تمرين مي شنويم تا به اين جمع بندي برسيم كه ژيمناستيك حرفه اي به عنوان يك ورزش پايه خطرناك تر از فوتبال است. در ترامپولين، بارفيكس خطراتي ورزشكار را تهديد مي كند كه درهيچ رشته اي وجود ندارد. در كنار آن سن اين ورزشكاران كم بوده و جواني خود را پاي اين رشته مي گذارند و تازه در اوج ورزش حرفه اي يعني سالهاي 25 تا 30 سالگي بازنشسته شده و بهترين سالهاي زندگي شان را از دست مي دهند با كنار گذاشتن تمام اين ها به اين نتيجه مي رسيم كه ادامه كار حرفه اي براي يك ژيمناست، كار ساده اي نيست.

محسن سليماني كارشناس خبره فدراسيون و يكي از مربيان اين رشته مي گويد:" از عمر ليگ ژيمناستيك كشور بيش از 8 سال مي گذرد اما در اين مدت هنوز باشگاههايي تشكيل نشده كه بتواند ورزشكار بسازد و سالن اختصاصي داشته باشد. متاسفانه اين باشگاهها به خاطر سياست گذاري هاي خاص به صورت مقطعي به رشته هايي مانند ژيمناستيك روي مي آورند كه قطعا بايد براي حل اين مشكل تمهيدات ويژه اي از سوي مسئولين بالاي ورزشي ديده شود."

وي در خصوص كاهش تيم هاي حاضر در ليگ هم گفت: "تا اين زمان فدراسيون هزينه حضور تيم ها را مي پرداخت اما امسال تيم ها بايد هزينه خود را پرداخت كنند. همين امر باعث شده تا تعداد تيم هاي ليگ برتر و دسته يك تا حدي كاهش يابد. دراين بين برخي از تيم ها هم به باشگاه داري در اين رشته علاقه ندارند."

ليگ هاي سه گانه ژيمناستيك در سال 86 با حضور تيم هاي بيشتر و در چهار مرحله برگزار شد اما در اواسط ليگ شاهد كاهش تيم ها و انصراف آنها به دليل مشكلات مالي بوديم تا فدراسيون ليگ سال 87 را با تيم هاي كمتر و در مراحل كمتري برگزار كند. اما به نظر مي رسد مسئولين امر براي كوچك تر نشدن اين ليگ ها در سال هاي آينده بايد فكري تازه كنند.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن