تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821115709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رابطه سيگار و مرگ ناگهاني نوزادان /استرس شديد در دوران بارداري و تولد نوزادان كم وزن /گذراندن دوره بارداري در روستا و تأثير آن بر جلوگيري از آسم نوزادان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رابطه سيگار و مرگ ناگهاني نوزادان /استرس شديد در دوران بارداري و تولد نوزادان كم وزن /گذراندن دوره بارداري در روستا و تأثير آن بر جلوگيري از آسم نوزادان
زناني كه پيش و پس از بارداري سيگار مي كشند يا در معرض دود سيگار قرار مي گيرند، بيشتر موجب بروز سندروم مرگ ناگهاني نوزادان يا سندروم "SIDS" در آنها مي شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري هلث نيوز، سيگار كشيدن زنان در دوران بارداري نه تنها موجب تولد زودرس كودكان مي شود بلكه خطر بروز سندروم "SIDS" يا سندروم مرگ ناگهاني نوزادان را افزايش مي دهد.

به گفته محققان كانادايي، سيگار كشيدن زنان و يا قرار گرفتن در معرض مداوم دود سيگار مي تواند موجب توليد نوزادان نارس با مشكلات تنفسي شود، كه اغلب اين نوزادان به دليل همين اختلالات تنفسي مي ميرند.

بر اساس اين گزارش، محققان با بررسي اطفال زنان سيگاري و غير سيگاري دريافتند، نوزادان زنان سيگاري در بيشتر موارد از اختلالات شديد تنفسي رنج مي برند كه مي تواند موجب عارضه "SIDS" يا همان سندروم مرگ ناگهاني اطفال باشد.

بنابر اين گزارش، پس از بررسي عوامل رتيم تنفس، انقطاع تنفس، ميزان انباشتگي اكسيژن در خون و ضربان قلب مشخص شد كودكاني كه از مادران سيگاري متوليد شده اند با كاهش سطح اكسيژن خون دچار ضربان شديد قلبي و تپش قلب مي شوند و روند تنظيم اكسيژن در خون آنها زمان طولاني تري را صرف مي كند.

با عدم تنظيم سطح اكسيژن خون در اين كودكان و ايجاد ضربان شديد قلبي، اختلالاتي در مغز ايجاد مي شود كه موجب بروز "SIDS" يا مرگ ناگهاني اطفال مي شود.

گفتني است، قرار گرفتن نوزادان در معرض دود سيگار خطر اختلالات رشدي و رفتاري را به دنبال دارد.

****استرس شديد در دوران بارداري و تولد نوزادان كم وزن

استرس شديد مانند از دست دادن عزيزان، تجربه مشكل روحي و يا بيماري شديد اطرافيان درجه يك در ميان زنان باردار با بالا بردن سطح هورمون استرس موجب تولد نوزادان سبك وزن و زير استاندارد رايج مي شود.

همچنين، استرس شديد كمي پيش از بارداري يا در دوران بارداري مي تواند منجر به تولد كودكان سبك وزن و ضعيف شود.

بر اساس اين گزارش، وقايعي مانند از دست دادن عزيزان و وخامت حال روحي شديد، حتي تا كمي پيش از بارداري موجب تولد كودكاني زير وزن طبيعي شود.

به گفته علي خشان، محقق دانشگاه منچستر انگليس، بالا بودن سطح هورمون استرس در دوران بارداري مانع از رشد جنين مي شود كه اين امر موجب كاهش وزن نوزاد هنگام تولد و رشد آرام آن پس از تولد شود.

همچنين، استرس شديد در زنان باردار مانع از رعايت شيوه زندگي صحيح در دوران بارداري شده و اين امر نيز مي تواند به تولد نوزاد كم وزن منجر شود.

اين گزارش مي افزايد، در دوران بارداري ميزان صدمات وارده به مادر اندك است در حالي كه هورمون استرس با تحت تأثير قرار دادن محيط قرار گرفتن جنين و آب نگه دارنده آن مانع از رشد جنين مي شود.

بنابر اين گزارش، محققان با بررسي بانك اطلاعاتي 138 ميليون زن دريافتند، زناني كه تا پيش از بارداري و در دوران بارداري با مرگ يكي از اطرافيان مواجه شده اند و تحت استرس شديد بوده اند تا 22 درصد امكان تولد نوزاد زير پنجمين درصد تولد وجود دارد.

گفتني است، بيماري هاي شديد در فاميل درجه يك مي تواند از ديگر علل ايجاد استرس در زنان باردار باشد.

**** گذراندن دوره بارداري در روستا و تأثير آن بر جلوگيري از آسم نوزادان

زناني كه در دوران بارداري خارج از شهر و يا در روستا زندگي مي كنند، با ايمن كردن بدن نوزاد خود قبل از تولد، مانع از بروز آسم، تب يونجه و اگزما در آنها مي شود.

همچنين، زندگي در محيط خارج از شهر در دوران بارداري، از بروز آسم در كودكان آنها پس از بارداري نيز جلوگيري مي كند.

بر اساس اين گزارش، تأثير محيط بارداري نه تنها از بروز آسم در كودكان جلوگيري مي كند بلكه مانع از ايجاد اگزما و تب يونجه در آنها مي شود.

به گفته محققان نيوزلندي، كه از روش هاي سنتي و بومي زندگي دفاع مي كنند، زندگي كردن در روستا و خارج از شهر در آرامش زنان باردار و تولد نوزادان سالم تأثير مثبت دارد.

به نظر آنها قرار گرفتن در معرض حيوانات و برخي باكتري ها باعث قوي شدن سيستم ايمني بدن مي شود.

قرار گرفتن در معرض باكتري ها و حيوانات موجود در روستا موجب بروز انواع عفونت ها مي شود با اين حال قرار گرفتن زنان باردار در معرض آنها قبل از تولد نوزاد موجب تنظيم شدن سيستم ايمني نوزاد با اين نوع باكتري ها شده و پس از تولد امكان بروز برخي ناراحتي ها مانند تب يونجه، آسم و اگزما كم مي شود.

اين گزارش مي افزايد، محققان با بررسي يك هزار و 300 كودك روستايي اعلام كردند، ساختار ايمني و حفاظتي بدن آن ها تا پيش از متولد شدن شكل گرفته و اين امر تا 50 درصد پس از تولد از بروز آسم و ديگر بيماري ها جلوگيري مي كند.

گفتني است، سيستم ايمني اين كودكان تا پيش از تولد تشكيل شده و فعال مي شود و همين امر مانع از بروز انواع بيماري هاي مرتبط با حيوانات در آنها مي شود.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 822]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن