تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805595321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دست‌اندركاران موسيقي استان يزد خواستار توجه مسوولان به اين هنر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دست‌اندركاران موسيقي استان يزد خواستار توجه مسوولان به اين هنر هستند
داخلي. فرهنگي. هنر. موسيقي.

موسيقي هنري با قدمت و پيشينه زياد ، به جهت فراگير بودن و ظرافت آن نيازمند توجه ويژه‌است.

دست اندركاران و هنرمندان موسيقي استان يزد ، اين هنر را رو به گسترش خوانده و خواستار توجه بيشتر مسوولان به آن هستند.

آنها حمايت‌هاي مالي و معنوي ، توجه بيشتر به امر آموزش و ايجاد فضاهاي مناسب براي اجرا را از نيازهاي هنر موسيقي در اين استان بيان كردند.

نبود تجهيزات و امكانات مناسب موسيقي، كمبود اعتبارات، نبود سالن تمرين موسيقي و عدم ارائه آموزش‌هاي تخصصي و اساتيد مجرب از جمله مشكلاتي است كه توسط هنرمندان موسيقي يزد اعلام شد.

گرچه اين هنر با نگرش‌هاي منفي برخي‌همراه شده است اما به‌عقيده صاحبنظران اين نوع نگاه ناشي از عدم شناخت موسيقي و معلول كاركردهاي نامناسب در گذشته‌است.

آنها اعتقاد دارند كه در تمدن كشورمان آهنگ‌ها ، سرودها و شعرهايي وجود دارد كه با فرهنگ ايراني اسلامي در هم آميخته و بهره‌برداري از آنها در توليد آثار موسيقي به طور يقين نگرش منفي از موسيقي را تغيير خواهد داد.

يك نوازنده موسيقي در يزد در گفت و گو با ايرنا ، اين هنر را زنده و ماندگار خواند و گفت: جامعه نيازمند موسيقي است و اين هنر اثرات مطلوب خود را نشان مي‌دهد.

" عليرضا سهيلي‌زاده " افزود: در توليد آهنگ‌هاي موسيقي، اغلب از شعرهاي عرفاني و غزل‌هاي مولوي، سعدي و حافظ استفاده مي‌شود كه اين خود كمك شاياني به غناي موسيقي ما كرده‌است.

وي همچنين ، استعدادهاي موسيقي در استان يزد را مناسب ارزيابي كرد و گفت: در صورت حمايت از اين هنر مي‌توان آينده درخشاني را براي ان متصور بود.

وي هنر موسيقي را نيازمند حمايت مسوولان و پيشرفت آن را در گرو اختصاص اعتبارات لازم دانست.

سهيلي زاده ، تبليغات و اطلاع رساني در اين حوزه را ناكافي خواند و گفت:
مردم يزد به موسيقي علاقه دارند و استقبال خوبي از برنامه‌هاي آن در استان مي‌شود.

سرپرست گروه موسيقي هامون يزد هم مي‌گويد: اين رشته هنري در استان از وجود اساتيد مجرب كه به علم و هنر موسيقي روز مجهز باشند كم بهره است.

" علي اميدي "، وجود خلاء آموزشي را از مشكلات فراروي اين هنر بيان كرد و افزود: اين در حاليست كه استعدادهاي خوبي در ميان علاقه مندان به موسيقي در استان يزد وجود دارد.

وي همچنين تجهيزات و امكانات لازم براي موسيقي در استان يزد را ناكافي خواند و اظهار داشت: مكان مناسبي براي تمرين موسيقي وجود ندارد و بايد از فضاي منزل براي اين كار استفاده كنيم.

اميدي مدعي شد: در استان يزد به موسيقي سنتي بيشتر بهاء داده مي‌شود در حاليكه ذائقه مردم موسيقي پاپ است.

مسوول امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد نيز گفت: اين استان بر خلاف برخي استان‌ها ، داراي موسيقي محلي نيست لذا دو نوع موسيقي سنتي و پاپ در آن رايج است.

" هادي ورشويي " ، افزود: طي سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي خوبي براي گسترش اين رشته هنري به ويژه براي موسيقي سنتي انجام شده‌است.

وي از تشكيل انجمن موسيقي در استان يزد خبر داد و اين اقدام را گامي موثر براي ارتقاي‌اين رشته بيان كرد و يادآور شد: حمايت از توليدات موسيقي نيز گامي در جهت رونق اين رشته هنري است.

يك كارشناس موسيقي نيز گفت: موسيقي هنري شاخص است كه از ابتداي تمدن بشري وجود داشته و اگر تاريخ تمدن بشري را بررسي كنيم همراه با شروع آن بوده است.

" نيلوفر صالحي " جامعه را نيازمند موسيقي دانست و افزود: همانگونه كه انسان براي حيات به اكسيژن نياز دارد براي شادابي و طراوت نيز به شنيدن موسيقي نيازمند است چرا كه موسيقي انسان را به تفكر و تامل وا مي‌دارد و اين از كاركردهاي انفرادي موسيقي است.

وي كاركرد اجتماعي موسيقي را نيز گسترده خواند.

صالحي يادآور شد: برخي تصور مي‌كنند آموزش موسيقي فقط به نوازندگان آن اختصاص دارد در حاليكه شنيدن موسيقي هم نيازمند آموزش است.

وي تعداد آموزشگاههاي موسيقي استان را شش مركز اعلام كرد و گفت: افزايش كيفيت توليدات، نشست‌هاي تخصصي، پژوهش در موسيقي و توجه به موسيقي كودكان از جمله بخش‌هايي است كه بايد بيشتر به آن پرداخته شود.

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد هم گفت: گروههاي موسيقي در اين استان برابر ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت دارند.

" حسن مفيدي " ، با بيان اينكه گروههاي موسيقي استان در دو بخش پاپ و سنتي فعاليت دارند افزود: در صورتيكه مشكلي در اجرا وجود نداشته باشد و ضوابط رعايت شود به هر دو نوع موسيقي مجوز اجرا داده مي‌شود.

وي روند موسيقي در استان يزد را رو به رشد خواند و اضافه كرد: نخستين بار سال گذشته گروه موسيقي اين استان در تالار وحدت تهران به اجراي برنامه هنري پرداخت.

مفيدي خاطر نشان كرد: به منظور حمايت از موسيقي با در نظر گرفتن سياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، گروههاي موسيقي استان ساماندهي شده و زير نطر انجمن موسيقي استان فعاليت خود را آغاز نمودند.

وي با بيان اينكه با مراكز و گروههاي غير مجاز موسيقي برخورد قانوني مي‌شود اظهار داشت: هنرمندان موسيقي استان از نظر رفتاري ، اخلاقي و وضعيت ظاهري در شان و جايگاه استان دارالعباده يزد بوده و در كشور شاخص هستند.

وي حمايت از هنرمندان به ويژه رشته موسيقي را از وظايف اين اداره كل عنوان كرد.

مفيدي ، با اشاره به وجود استعدادهاي خوب در رشته موسيقي در استان گفت:
هنر موسيقي در اين استان در جهت موسيقي فاخر و مطابق با عرف و فرهنگ جامعه در حركت است و آينده روشني را در پيش دارد.

وي تاكيد كرد: هم اينك موسيقيدان‌هاي استان در حوزه نوازندگي ، همكاري با صدا و سيما ، سرودن آهنگ‌ها و سروده‌هاي ملي و ميهني فعاليت خوبي را دارند.

وي با بيان اينكه دستورالعمل آيين نامه جامع در خصوص گروههاي موسيقي ، اجراي صحنه‌اي و برگزاري در اماكن عمومي از سوي وزارتخانه تهيه و ابلاغ شده است افزود: اين امر براي كارشناسان و مسوولان ، راهنما و فصل الخطاب فعاليت‌هاي موسيقي است.

مفيدي يادآور شد: در خصوص صدور مجوز براي اجراي موسيقي صحنه‌اي كمتر از ‪ ۵۰۰‬نفر تصميم‌گيري با استان هاست ، اما براي اجراي كنسرت بالاي ‪ ۵۰۰‬نفر بايد با هماهنگي و برنامه ريزي حوزه شعر و موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد.

وي‌اضافه كرد: برنامه‌هاي بالاي ‪ ۵۰۰‬نفر فقط توسط انجمن موسيقي استان و يا شركت‌هايي كه كه مجوز تهيه، توليد،تكثير و توزيع آثار موسيقي از وزارتخانه دارند برگزار مي‌شود و ساير موسسات فرهنگي و هنري اجازه چنين فعاليتي را ندارند. ك/‪۴‬
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن