تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799197420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتقاد به خدا چه تاثیری بر روان آدم میگذاره؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: هر چه قدر یک فرد به خدا و دین اعتقاد بیشتری داشته باشد به همان اندازه از زندگی رضایت بیشتری دارد، موفقتر است و در ارتباط با دیگران صداقت بیشتری دارد.
در یک مطالعه که در نشریه روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده است کایون لیم و همکارانش از دانشگاه هاروارد مطالعهای را روی 3 هزار و 100 آمریکایی انجام دادند و از آنها سوالاتی در مورد فعالیت مذهبی و اعتقاد آنها پرسیدند. همین تحقیقات یک سال بعد هم دقیقا به همین شکل انجام شد تا تاثیر باورهای دینی در زندگی این افراد بررسی شود.
در این مطالعات مشخص شد در بین پیروان تمام ادیان، افرادی که به طور مرتب در مراسم مذهبی خاص دین خود شرکت میکنند 28 درصد از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. حتی افرادی که گاهی اوقات در مراسم و آئینهای مذهبی شرکت میکردند نیز 23 درصد رضایت بیشتری نسبت به افراد دیگر داشتند.

محققان متوجه شدند یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش میزان رضایت از زندگی افراد مذهبی، افزایش تعداد دوستانی است که آنها به واسطه شرکت در فعالیتهای دینی پیدا میکنند. افرادی که با بیش از 10 نفر ارتباط دوستی دارند به میزان دو برابر بیشتر نسبت به افرادی که دوستان نزدیک ندارند از زندگی خود رضایت دارند.
لیم در این باره گفت: زمانی که تعدادی از دوستان نزدیک طبق یک نظم مشخص و در حین انجام فعالیتهای پرمعنی مانند عبادت یکدیگر را ملاقات میکنند احساس شادی و رضایت از زندگی آنها به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند.

اعتقاد به خدا انسان را امیدوارتر، صادقتر و بخشندهتر میکند

اعتقاد به خدا تاثیر بسیار زیادی روی روحیه مردم دارد. بعد از چند دهه تحقیقات دانشمندان متوجه شدند دین و مذهب انسانها را امیدوارتر، صادقتر و سخاوتمندتر میکند.
دکتر آرا نورنزایان روانشناس دانشگاه بریتیش کلیبیا در این باره گفت: همیشه در مورد تاثیر مثبت اعتقاد به خدا روی رفتار انسانها صحبت میشود، اما این بار ما به دنبال آن بودیم تا از دیدگاه علمی این موضوع را ثابت کنیم.
مطالعات انجام شده بین ارتباط بین مذهب و رفتارهای اجتماعی نشان میدهد افراد مذهبی که دارای افکار معنوی هستند با احتمال کمتری دست به تقلب میزنند و احساس اطمینان بین غریبهها را در یک جمع افزایش میدهند. افرادی که مرتب نماز میخوانند و در مراسم مذهبی شرکت میکنند بیشتر از دیگران در فعالیتهای خیریه مشارکت میکنند و به طور داوطلبانه برای کمک به دیگران داوطلب میشوند.

مذهبیها موفقترند

افراد مذهبی در بسیاری از زمینهها نسبت به بیخداها موفقترند، چرا که افراد معتقد بیشتر برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود تلاش میکنند و در این راه مداومت دارند.
این افراد با احتمال کمتری نسبت به دیگران سراغ سوء مصرف مواد مخدر میروند، معمولا در دوران تحصیل موفقیتهای بیشتری کسب میکنند، رفتارهای سالمتری از خود بروز میدهند، کمتر دچار افسردگی میشوند و عمر طولانیتری هم دارند.
مایکل مککالوق استاد دانشگاه میامی نتیجه هشت دهه تحقیقات مختلف در مورد دین، مذهب و اعتقاد به خدا را که روی گروههای مختلفی از مردم در سراسر جهان انجام شده بود مورد بررسی قرار دادند. با تحقیق کردن در دسته بسیار متنوعی از فاکتورها مانند زمینههای اجتماعی، روانشناسی، اقتصادی، عصبشناسی، محققان متوجه شدند رفتارهای مذهبی پیروان ادیان را ترغیب به کنترل بیشتر خود میکند.
دانشمندان معتقدند این که یک فرد بتواند خود را کنترل کند و برای زندگی خود قانونهای خاصی را وضع کند نقش بسیار زیادی در موفقیت او دارد، اما متاسفانه نسبت به این معیارها توجه زیادی صورت نمیگیرد. محققان متوجه شدند دعا خواندن و ارتباط با خداوند روی قسمتهایی از مغز انسانها اثر میگذارد که ارتباط زیادی با کنترل شخصی دارد. این موضوع که افراد مذهبیتر توانایی بیشتری در کنترل خودشان دارد میتواند توضیح دهنده این موضوع باشد که چرا معتقدان به یک دین کمتر از دیگران به سراغ مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی میروند و کمتر از دیگران به دلیل مشکلات اجتماعی و اخلاقی و ارتکاب به جرم به زندان میافتند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن