تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816770608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باید ستایش نمود عشق را


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: بباید ستایش نمود عشق را

رها از تهی بودن روزها
* اگر پرنده را در قفس بیندازی مثل این است كه پرنده را قاب گرفته باشی و پرنده ای كه قاب گرفته ای فقط تصور باطلی از پرنده است. عشق در قاب یادها پرنده ای است در قفس، منت آب و دانه را بر او مگذار و امنیت و رفاه را به رخ او نكش كه عشق طالب حضور است و پرواز، نه امنیت و قاب.

* عشق آنگاه كه به واژه ای بر روی كارت پستال، به نامه، به آواز تبدیل شد و با بسته بندی مشابه به مشتریان تشنه عرضه شد، در هر بازاری می شود آن را خرید و به معشوق هدیه كرد و همین عشق را تحقیر كرده است. تولید انبوه مدتهاست راه را بر نامكرر بودن عشق بسته است.

* زمانی زنی را می شناختم كه پیوسته به مردش می گفت: ((تو تمام خاطرات ما را از یاد برده ای. زندگی روزمره حافظه تو را تسطیع كرده است. تو قدرت تخیلت را به قدرت تامین آینده تبدیل كرده ای. تو مرا حذف كرده ای حذف...))

و مرد صبورانه و مهربان جواب می داد: ((نه... به خدا نه... من با خود تو زندگی می كنم نه با خاطرات تو. من تو را به عینه همین طور كه روبه روی من ایستاده ای، یا ظرف می شویی یا سیب زمینی پوست می كنی یا لباس تازه ات را اندازه می كنی عاشقم نه آن طور كه آن وقتها بودی. من تو را عاشقم نه خاطراتت را و تو چون مرا دوست نداری به آن یك مشت خاطره سنگواره‌های تكه تكه آویخته ای.))
* عشق آرام آرام در روند تبدیل بود . تبدیل شدن به محبت؛ صمیمیت؛ مهربانی ؛ همدردی ؛ عشق در روند تبدیل شدن به چیزی جامد؛ سرد؛ كوتاه؛ محدود ؛ كهنه بود عشق در جریان تبدیل بود و هر تبدیلی عشق را باطل می كند.
* من دختران و پسران زیادی را می شناسم كه تمام هدفشان از طرح مسئله ی عشق رسیدن است. عجب جنجالی به پا می كنند؛ اعتصاب غذا؛ تهدید به خودكشی؛ گریه؛ سكوت؛ فریاد و سرانجام رسیدن. مشكل اما از همین لحظه آغاز می شود. وقتی هدف این قدر نزدیك باشد گرچه كمی هم دور به نظر می رسد بعد از زمانی كه برق آسا می گذرد؛ دیگر نمی دانند چه باید بكنند. با اولین شست و شوی پرده ها؛ لب پر شدن بشقابها؛ بوی كهنگی گرفتن جهیز می مانند معطل. قصد بی حرمتی به هم را كه ندارند. بی حرمتی فرزند كهنگی است. فرزند تكرار. این را باید می دانستند كه رسیدن پله ی اول مناره ای است كه بر اوج آن اذان عاشقانه می گویند. برنامه ای برای بعد از وصل؛ برای تداوم بخشیدن به وصل و از وصل ممكن و آسان تن به وصل دشوار و خطیر روح رسیدن.

برای بی زمانی عشق.
* همسر یك باستان شناس به من گفت: شوهر م را به علت این كه یك باستان شناس است و دائما با اشیا قدیمی سرگرم است؛ دوست دارم ؛ چرا كه قدر مرا هر قدر كه كهنه تر می شوم بیشتر می داند. حال مدتهاست كه به من به عنوان یك ظرف بلور نازك نگاه می كند. از من همان طور مراقبت می كند كه از تنگ قدیمی بالای رف. او همیشه می ترسد كه یك نگاه بد هم آن تنگ گرانبها را بشكند همانطور كه یك صدای مختصر بلند قلب مرا.
* بدون مكالمه عشق به جان كندن می افتد؛ و چقدر هم سخت است دوام بخشیدن به این گفتگوهای آبی روشن.

* این عشق نیست كه نرم نرمك عقب می نشیند. این بیكارگی است كه پیوسته هجوم می آورد. بیكارگی؛ تنبلی بی قیدی؛ خستگی؛ بهانه جویی؛ كهنگی؛ وقت كشی؛ وا دادگی ؛ نق زدن؛ به هم ریختن؛ بی اعتنا شدن؛ به شكل جبران ناپذیر تخریب كردن و به صورتی خوف آور به عادت زیستن تسلیم شدن.
«خلق عشق مسئله ای نیست،حفظ عشق مسئله است.عاشق شدن مهم نیست،عاشق ماندن مهم است.عاشق شدن حرفهءبچه هاست،عاشق ماندن هنر مردان و دلاوران. سست عهدی های عشاق باعث شده كه بسیاری از داستانهای مبتذل در جایی تمام شود كه عاشق به معشوق می رسد.حال آنكه مهم از این لحظه به بعد است.مهم پنجاه سال بعد است:دوام عشق...دوام زیبایی و شكوه عشق..
*عظمت و افتخار در استمرار است و دوام. عاشق شدن مسئله ای نیست. عاشق ماندن مسئله ی ماست. بقای عشق؛ نه بروز عشق. هر نوجوانی هم گرفتار هیجانات عاشقانه می شود اما آیا عاشق هم می ماند؟ عشق به اعتبار دوامش عشق است نه شدت ظهورش...
عشق،مثل یك كاسه سفالی است كه سفالگری آنرا ساخته باشد.این كاسه را زمان اعتبار می بخشد.هرچه از عمر این سفال بگذرد بر ارزشش افزوده می شود.اگر صد ساله شود با احترام به آن نگاه می كنند و اگر دو هزار ساله شود حتی شكسته بند خورده اش را هم با تحسین و حیرت نگاه می كنند.من نمی فهمم كه چرا همهء مردان،از عشق به عنوان یك خاطره یاد می كنند؟!!!چرا همه شان،همه شان،همه شان می گویند وقتی جوان بودم عاشق این یا آن زن بودم؟!!!حتی می گویند عاشق همین زنی كه می بینی اما حرف از دوام عشق نمی زنند!

وصل چرا باید مرگ عشق را در ركاب داشته باشد؟اصلا آن زمان كه عاشق شدی ،عاشق رسیدن شدی یا عاشق یك انسان؟اگر عاشق رسیدن شدی و آدمی كه می بایست به او برسی برایت هیچ اهمیت نداشت،خب این كه عشق نیست.این اوج ***** است،این تن خواهی صرف است،این جنون تخلیه است...دیگر چرا كلمه عشق را آلوده می كنی؟

عق كهنه نمی شود.كهنه نمی شود،....من آنرا خوب می شناسم.عشق كهنه نمی شود.تمام نمی شود.مصرف نمی شود.مگر عشق یك وعده غذای چرب و چیل است كه وقتی گرسنه و بی تاب رسیدی و خوردی و یك دو لیوان آب هم روی آن،بادكرده و سیر كنار بكشی و خدا را شكر كنی؟
عشق یا دروغی است كه بعضی آدمهای ضعیف آویخته به خود می گویند یا چیزی است باقی به بقای حیات.»

* هیچ چیز همچون صدایی كه به خانه ی همسایه می رود همسایه را از سستی بنای خانه ی ما و از واماندگی طاقت سوز ما آگاه نمی كند.م فریاد مثل گرد زغال روی اشیا خانه می نشیند و زندگی را كدر و بد رنگ می كند.
عاشق زمزمه می كند؛ فریاد نمی كشد.
در گوشم زمزمه كن تا عطوفت صدایت را حس كنم؛ فریاد نكش تا خشونتش را...

با تو بودن همیشه پر معناست
بی تو روحم گرفته و تنهاست
با تو یك كاسه آب یك دریاست
بی تو دردم به وسعت صحراست
با تو بودن همیشه پر معناست





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن