تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814713988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خيال باطل


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: خيال باطل
احمدرضا هدايتي
در مطلب حاضر؛ نويسنده با اشاره به توطئه ها و ترفندهاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، دلايل متعددي را برشمرده است كه نشان مي دهد تهديدات دشمنان كارساز نبوده و نخواهد بود متن اين مقاله را با هم ازنظر مي گذرانيم.
اينك سالهاست كه انقلاب اسلامي ايران در معرض انواع تهديدات دنياي استكبار قرار گرفته و دشمنان اسلام هربار به دنبال خنثي شدن توطئه ها و شكست ترفندهايشان، روش ديگري را درپيش گرفته و از تمام توان براي اعمال خواسته هاي نامشروع و غيرمنطقي و قلدرمآبانه خود استفاده مي كنند.
جنگ، تحريم، تخريب شخصيتي، ترور، بمب گذاري، توقيف دارايي ها، ايجاد بازار سياه، ايجاد اغتشاش، گروگانگيري، تخريب مراكز و تأسيسات صنعتي، بمباران مناطق مسكوني، جنگ نفتكش ها، اتهام نقض حقوق بشر و ساخت سلاح هاي كشتار جمعي و ده ها توطئه خرد و كلان، نمونه اي از اقدامات خصمانه اي است كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم از سوي دشمنان اين مرز و بوم، برعليه ايران اسلامي بكار گرفته شده است.
گرچه تمامي اين كينه ورزي ها به ياري خدا و استقامت و حضور مستمر و هشيارانه امت اسلامي به ناكامي براي دشمنان تبديل و باعث تقويت بيشتر اتحاد ملي و انسجام اسلامي و نيز شكوفايي استعدادها شده است، اما ظاهراً زخم ناشي از انقلاب شكوهمند اسلامي بر پيكر دشمن، آنچنان عميق و اثرگذار بوده كه عقل و فكر آنها را نيز زايل ساخته است، به گونه اي كه هر از گاهي با به رخ كشيدن تسليحات پيشرفته نظامي و نشان دادن چنگ و دندان آغشته به خون هزاران بي گناه در سراسر جهان، سعي در بهره گيري از شگردهاي رواني براي متزلزل كردن عزم و اراده آهنين مردم اين سرزمين مي كنند غافل از اينكه موقعيت جمهوري اسلامي در حال حاضر در بهترين وضعيت خود قرار داشته و همانگونه كه حضرت امام(ره) سال ها پيش فرمودند: «مسلمانان از هياهو و طبل هاي توخالي تبليغات ظالمانه نهراسند، بلكه بايد در برابر آن با هوشياري كامل توطئه آنها را خنثي كنند» هيچ كشوري، حتي آمريكا قادر نخواهد بود تماميت ارضي و يا ساير منافع ايران اسلامي را موردتهديد قرار دهد، زيرا:
1-با گذشت 28سال از عمر پربركت انقلاب اسلامي و اثبات كارآمدي نظام، اينك كشور ايران با ياري خدا و كمك مردم هميشه در صحنه، از امنيت، ثبات و اقتدار لازم در ابعاد مختلف داخلي و خارجي برخوردار است.
2-انسجام و وفاق ملي در بين اركان نظام مستحكم تر از هر زمان ديگري بوده و تمام قوا باهوشياري كامل و اقتدار و صلابت تمام، حول محور ولايت و در راستاي دفاع از منافع و آرمان هاي كشور آماده مقابله با هرگونه تهديد هستند.
3- ديپلماسي منطقي و مقتدرانه نظام و حضور موثر مردم در صحنه هاي مختلف دفاع از انقلاب اسلامي و ايستادگي و مقاومت در برابر زورگويي هاي دشمنان، و همچنين وحدت و همدلي متقابل بين ملت و دولت نيز يكبار ديگر پس از جنگ تحميلي به اوج خود رسيده و تجربه ثابت كرده است كه بروز هرگونه تهديد جديد به استحكام آن، غناي بيشتري خواهد بخشيد.
4- حمايت قاطع غير متعهدها و ساير كشورهاي دنيا و بويژه كشورهاي اسلامي از حق مشروع ايران و ايستادگي در برابر خواست نامشروع آمريكا و تاكيد جهان بر حل مسايل از طريق تعاملات سازنده و عدم موفقيت آمريكا در كسب توافقات بين المللي حتي در حد كشورهاي متحد اروپايي نيز، موقعيت شكننده اي را براي آمريكا ايجاد كرده است.
5- ايستادگي نامعقول و غيرمنطقي آمريكا در برابر ديدگاه مخالف اكثريت قاطع كشورهاي دنيا و سازمانهاي بين المللي و تلاش و اصرار براي تحميل خواسته هاي غير قانوني و نامشروع خود، اينك بيش از هر زمان ديگري اين كشور را در معرض خطر انزواي سياسي قرار داده است. زيرا جنگ عراق و افغانستان، آمريكا را در چنان گردابي گرفتار نموده كه علاوه بر افزايش مشكلات اقتصادي و اجتماعي، تشديد تقابل افكار عمومي مردم جهان و حتي مردم خودش را با رويكرد نظامي دولتمردان اين كشور در پي داشته است.
6- آمريكايي ها دريافته اند كه با توجه به هزينه هاي فراوان مادي و غيرمادي دو جنگ فعلي، راه انداختن جنگ سوم مقرون به صرفه نبوده و حتي با فراخوان و خروج تمام امكانات از اين دو كشور ، قادر نخواهند بود كه جنگ جديد ديگري را به راه بيندازند، چرا كه تداوم مقاومتهاي عمومي مردم كشورهاي تحت اشغال ثابت نموده كه نه تنها نمي تواند از طريق استفاده از اهرمهاي نظامي به اهداف اصلي خود در منطقه دست پيدا كند، بلكه بروز درگيري جديد و توسعه اشغالگري، منافع فعلي آنها را نيز در معرض خطر قرار خواهد داد.
7- آمريكايي ها مي دانند كه اگر چه ممكن است بتوانند از طريق عمليات نظامي برخي از تاسيسات ايران را تخريب كنند، اما اولا قطعا اقدام آنها بي پاسخ نخواهد ماند و ثانيا با عمليات نظامي و بمباران مراكز صنعتي و توليدي هرگز نخواهند توانست دانش هسته اي يا ساير علوم كسب شده توسط دانشمندان ايراني را ازآنان سلب نمايند و لذا عمليات نظامي تنها تلاشي بيهوده و از روي استيصال و ناتواني آمريكا در برابر دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف تلقي خواهد شد.
8- نياز حياتي بسياري از كشورهاي بزرگ جهان مانند چين و ژاپن و حتي اروپا به نفت و گاز منطقه و تقابل آنان با آمريكا براي جلوگيري از بروز هرگونه تهديدي كه باعث قطع جريان انرژي شود، مانع از آن است كه آمريكا بتواند بيش از اين منافع اقتصادي اين كشورها را در معرض خطر قرار دهد، بويژه آنكه چنين اقداماتي مي تواند فعالترين بازارهاي كالاهاي خارجي در منطقه را تا مدتها از كف آنان خارج سازد.
9- مطمئناً پيامدها و خطرات بالقوه هرگونه جنگ افروزي در منطقه، چيزي نيست كه آتش آن فقط دامن ايران اسلامي را بسوزاند، بلكه اين جنگ افروزي احتمالي مي تواند تمام كشورهاي منطقه و حتي فرامنطقه اي اعم از دوست و دشمن آمريكا را بطور مستقيم يا غيرمستقيم در آتش قهر خود بسوزاند و اين چيزي نيست كه اين كشورها و يا حتي آمريكا و هم پيمانانش طالب آن باشند.
10- كشورهاي منطقه نيز مي دانند كه در هر حال حضور آمريكا در منطقه موقتي است و دير يا زود بايد منطقه را ترك كند و لذا عقل سليم نمي پذيرد كه همسايگان دور و نزديك جمهوري اسلامي ايران كه داراي منافع و خصوصيات مشترك فراوان هستند، دوستي دائمي با همسايه هميشگي و حامي خود را، بر دوستي موقت با دشمنان اسلام و عواقب پيامدهاي احتمالي آن ترجيح دهند.
11- ترس آمريكا و غرب در برابر واكنش غيرمنتظره و غيرقابل تصور صدها هزار و بلكه ميليون ها نفر طرفدار و هوادار مسلمان و غيرمسلمان انقلاب اسلامي در سراسر جهان كه مي توانند با صدور يك فتوا، به انحاي مختلف منافع آنان را در هر كجاي دنيا، حتي در قلب آمريكا ، در معرض خطر جدي قرار دهند و عمق خساراتي كه ممكن است به آنان تحميل شود نيز، قدرت هرگونه رويارويي مستقيم را از دشمن سلب نموده است.
12- حضور ميليون ها بسيجي آموزش ديده و مسلح در اقصي نقاط كشور نيز به مثابه مين هاي پرقدرت و آماده انفجاري است كه رهايي از آن براي هيچ متجاوزي امكان پذير نيست.
13- توان بازدارندگي و تجهيزات و سيستم دفاعي قدرتمند و ناشناخته جمهوري اسلامي كه تنها گوشه اي از آن در مانورهاي اخير به نمايش گذاشته شد نيز، آمريكا را در برابر خطرات ناشناخته فراواني قرار داده است كه مي تواند پرستيژ دروغين آمريكا را بيش از پيش در معرض انحطاط و نابودي قرار دهد.
14- حمايت هاي بي دريغ آمريكا از اقدامات ضدبشري رژيم اشغالگر قدس و برملا شدن رفتارهاي غيرانساني و مغاير قانون آمريكايي ها در اقصي نقاط دنيا و توطئه غرب در ايجاد ناامني در مناطق مختلف جهان از جمله كشور ايران نيز، ظاهر حق به جانب غربي ها و به ويژه آمريكا براي اثبات ادعاي دفاع ازحقوق بشر و مقابله با تروريسم را بيش از پيش متزلزل ساخته است.
15- درحالي كه آمريكايي ها بدون استفاده از تسليحات كشتار جمعي و ضدبشري خود نمي توانند در برابر قدرت برتر و عزم و اراده ملت بزرگي مانند ايران، حرفي براي گفتن داشته باشند، در عين حال استفاده مجدد از سلاح هاي كشتار جمعي از سوي آمريكا در يك جنگ احتمالي نيز مي تواند آخرين ميخ بر تابوت وجهه بين المللي يانكي ها باشد و موقعيت اين كشور را در نزد افكار عمومي جهان به عنوان يك مدعي مخالف اينگونه تسليحات، به شدت در معرض خطر جدي قرار داده و كذب بودن ژست بشردوستانه آنها را آشكار سازد و لذا كاربرد اين شيوه نيز چيزي نيست كه به نفع آنها باشد و اين نكته همانگونه كه جمهوري اسلامي بارها اعلام كرده، بيانگر روي ديگر سكه مبني بر ناكارآمدي اينگونه سلاح ها در عصر جديد است.
16- فريب افكار عمومي مردم به ويژه مردم آمريكا مبني بر وجود سلاح هاي كشتار جمعي در عراق و توسل به دروغگويي براي موجه جلوه دادن حمله به اين كشور نيز از مردم و دولتمردان كشورهاي جهان، نسبت به آمريكا سلب اعتماد نموده و مانع از آن شده تا يك بار ديگر مردم دنيا و حتي مردم آمريكا، پذيراي يك فريبكاري ديگر باشند، زيرا خود مي دانند كه طرح اين موضوعات، اتهامات كذبي است كه براي تسلط بر منطقه و اعمال فشار بيشتر بر اين كشورها و بخصوص ايران اسلامي، توسط خود آنها ساخته و پرداخته شده است.
17- تلفات انساني و خسارت هاي مادي فراوان ناشي از جنگ عراق و افغانستان، آمريكا و هم پيمانانش را به شدت در برابر فشار افكار عمومي ماليات دهندگان كشورها متبوع خود قرار داده و بخصوص در آستانه انتخابات رياست جمهوري، انجام يك ريسك جديد كه ممكن است، چندين برابر خسارات دو جنگ قبل را به دنبال داشته باشد، مطلوب سردمداران دولت آمريكا نخواهد بود.
18- قطع صدور انرژي از منطقه و افزايش غيرقابل انتظار قيمت نفت و گاز و تأثيرات مخربي كه اين موضوع مي تواند بر ساير صنايع در كشورهاي مختلف جهان بر جاي بگذارد، نيز باعث شده تا صاحبنظران و انديشمندان جهان پيوسته آمريكا را از اقدام نظامي برحذر دارند.
19- بروز هرگونه جنگ و حتي حضور غيرمتعارف نظامي در منطقه مي تواند تنش هاي محدود موجود در خاورميانه را تشديد و تمام سرمايه گذاري ها و منافع شركت هاي بزرگ و كوچك اروپايي و به خصوص آمريكايي و حتي ساير كشورهاي جهان در ايران و ديگر كشورهاي همسايه را به شدت در معرض خطر قرار دهد و اين چيزي نيست كه صاحبان سرمايه و حتي دولتمردان كشورهاي ذينفع، به آساني پذيراي آن باشند. به ويژه اينكه آثار بروز هرگونه بحران در اين بخش از جهان كه به تنهايي تأمين بيش از 45% از انرژي موردنياز دنيا را برعهده دارد، مي تواند تا سال ها تداوم داشته و منجر به ركود مبادلات تجاري در سطح جهان گرديده و بويژه ورشكستگي كامل شركت هاي حاضر در منطقه را به همراه داشته باشد.
20- تقويت و توسعه حضور آمريكا به عنوان اصلي ترين رقيب روسيه در اين بخش از كره خاكي و تسلط بر كشورهاي مختلف منطقه و تكميل حلقه محاصره مرزهاي روسيه كه هم اكنون تقريباً تمام همسايگان آن را شامل مي شود، نيز تهديدي جدي براي روسيه به شمار رفته و منافع نظام حاكم بر آن را به طور جدي در معرض خطر قرار خواهد داد و لذا يكي از نگراني هاي آمريكايي ها، نوع و نحوه عكس العمل روسيه با اين سلطه طلبي است.
21- نزديك شدن به پايان حكومت بوش و آغاز انتخابات رياست جمهوري در آمريكا و درگير شدن احزاب حاكم در مبارزات مذكور با آگاهي از آثار مخرب هرگونه آتش افروزي جديد، بر افكار عمومي و آراء مردم آمريكا در نتايج اين انتخابات، چالش ديگري است كه امكان تصميم گيري را از دولتمردان فعلي آمريكا سلب كرده است و هر يك از دو حزب حاكم را بر آن ساخته تا با ادعاي پرهيز از تهاجمي جديد، از اين اهرم در جهت تحقق اهداف خود به گونه اي متفاوت استفاده كنند.
22- وسعت و موقعيت ژئوپلوتيكي ايران و در اختيار داشتن نقاط كليدي و استرتژيكي مانند؛ تنگه هرمز و همچنين قابليت و موقعيت ترانزيتي ايران به عنوان پل ارتباطي سه قاره اروپا، آسيا و آفريقا نيز مغاير منافع غرب بوده و مانع از آن است كه كشوري به راحتي خاك آنرا مورد تجاوز قرار دهد زيرا از يكسو ايجاد بحران در اين نقطه از جهان باعث كندي روند تعاملات تجاري در منطقه و بلكه جهان خواهد شد و از سوي ديگر در صورت نفوذ احتمالي، پوشش دادن همه نقاط كشور مستلزم بكارگيري نيروي فراواني است كه هرگز براي متجاوزين به خصوص دشمناني كه بدون پشتوانه مردمي از آن سوي دنيا نگاه نامحرم و هرزه خود را به اين كشور دوخته اند، مقدور نخواهد بود.
23- عدم شناخت كافي دشمنان از اوضاع ايران در ابعاد مختلف و غير منتظره بودن واكنش مردم و نيروهاي دفاعي كشور در برابر هرگونه تهديد احتمالي از سوي بيگانگان نيز، ترديدهاي فراواني را براي دشمنان ايجاد كرده است.
24- حقانيت اثبات شده جمهوري اسلامي ايران در جهان و همچنين گفتار، رفتار و عملكرد صلح طلبانه مسئولين جمهوري اسلامي نيز، موضوعي نيست كه مردم بيدار و هوشيار جهان، پاسخ نظامي به آن را پذيرا باشند و اين نكته نيز مي تواند آمريكا را با چالش هاي جدي مواجه سازد.
25- تجارب هشت سال دفاع پيروزمندانه در برابر يك تهاجم و حمايت همه جانبه عمومي از سوي دشمنان قسم خورده اسلام نيز موقعيت استراتژيكي برتري را براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد كرده كه دستيابي به آموزه هاي موفق و ارزشمند آن، در هيچ دانشگاهي قابل دستيبابي نيست و اين نيز نكته اي است كه براي غرب غيرقابل اغماض است.
26- آگاهي دشمنان از روحيه شهادت طلبانه مردم مومن و خدا جوي ايران اسلامي و اخذ نتيجه معكوس و كسب تجربه ناموفق آنان براي ايجاد تزلزل در همسويي و اتحاد قوي و ناگسستني مردم در مواجهه با خطرات نيز، از ديگر عوامل مهم بازدارنده براي حمله به ايران محسوب مي شود.
در پايان، ذكر اين نكته ضروري است كه؛ آنچه پيروزي مردم مسلمان ايران را در هر شرايطي تضمين مي كند. ايمان به خدا، اراده پولادين و پايه هاي قوي اعتقادي و ديني است كه غرب و ارتش هاي غربي از مزاياي آن بي بهره و از قدرت آن بي خبرند، مزيتي كه سال ها مقاومت و پايداري مستمر و سرسختانه و با دستان خالي در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و مورد حمايت سلطه گران را، براي مردم ما ممكن ساخت و اين نكته انكارناپذيري است كه در صورت لزوم بار ديگر كارآمدي خود و بيهوده و باطل بودن خيال و فكر شيطاني دشمنان را ثابت خواهد كرد.
و كلام آخر اينكه در سايه رهبري هاي داهيانه و رهنمودهاي راهگشاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، مردم اين مرز بوم هرگز پيام بنيانگذار انقلاب اسلامي را كه فرمود: «من به تمام جهانيان با قاطعيت اعلام مي كنم كه اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياي آنان خواهيم ايستاد و تا نابودي تمام آنان از پاي نخواهيم نشست، يا همه آزاد مي شويم و يا به آزادي بزرگتر كه شهادت است مي رسيم» فراموش نخواهند كرد و همواره آماده اند تا در صورت مواجهه با هرگونه تعدي و تجاوز، سخت ترين شرايط و خفت بارترين وضعيت را براي متجاوزين به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ايجاد كنند.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن