تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821237303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيومرث هاشمي:/كامل/ بايد تهديد المپيك را به فرصت تبديل ‌كنيم مسوولان كميته المپپك گفتند عذرخواهي درتاريخ نوشته مي‌ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كيومرث هاشمي:/كامل/ بايد تهديد المپيك را به فرصت تبديل ‌كنيم مسوولان كميته المپپك گفتند عذرخواهي درتاريخ نوشته مي‌ شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - سازمان ورزش

كيومرث هاشمي گفت: طرح نظام ملي مسابقات ورزشي به زودي ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست خبري كيومرث هاشمي معاون سازمان و رييس مركز توسعه‌ي ورزش‌هاي قهرماني صبح امروز در محل دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي ورزشي برگزار شد.

رييس مركز توسعه‌ي ورزش‌ قهرماني با اشاره به اين كه رسانه‌ها در غم و شادي و پستي و بلندي‌ها در كنار مسوولان حضور داشتند، تصريح كرد: در اين نشست پيرامون دو بحث وظايف حوزه‌ي قهرماني و نتايج المپيك صحبت خواهم كرد. نقدهاي كارشناسي رسانه‌هاي تصويري و مكتوب نه تنها اشكالي ندارد بلكه مشكلاتي نيز كه به ذهن ما نمي‌رسد را براي ما روشن مي‌كند، از نظرات رسانه‌ها استقبال مي‌كنيم.

وي با تشكر از رييس‌جمهور به واسطه‌ي حمايت همه جانبه از ورزش كشور، افزود: ورزش امروز به عنوان پديده‌اي منحصر به فرد ميان رشته‌اي است كه همه‌ي دنيا از آن نام مي‌برند. تعداد رسانه‌هاي مكتوب داخلي و علاقه‌مندان و استقبال 60 ميليوني از رويداد المپيك در ايران بيانگر اين مهم است. ورزش در دنيا از جايگاه ويژه برخوردار است كه امكان گستردگي در جامعه را دارد. به دليل گستردگي ورزش و اهميتي كه دنيا به آن مي‌دهد هر كشوري به فراخور وضعيت خود رويكردي را در المپيك تعريف مي‌كند. اين رويكردها عبارتند از: رويكردهاي تربيتي، رويكرد ورزش به عنوان ابزار سلامتي و ايجاد نشاط عمومي، قهرماني و نخبه پروري و در برخي كشورها به ورزش صنعتي نگاه مي‌شود. البته برخي كشورها نيز تركيبي از اين رويكردها را دنبال مي‌كنند. زماني حرف زدن از ورزش قهرماني در ايران كار زشت محسوب مي‌شد ولي وقتي عليرضا سليماني در مسابقات جهاني پرچم ايران را به اهتزاز درآورد همان زمان مقام معظم رهبري بحث قهرماني را آغاز كردند. ما در ايران ابتدا به ورزش صرفا تربيتي نگاه كرديم و با سخنان مقام معظم رهبري فضاي قهرمان‌پروري باز شد.

كيومرث هاشمي ادامه داد: رويكرد ورزش ايران تركيبي است، هم ابزار سلامت و نشاط عمومي و هم نخبه‌پروري و در فوتبال نيز گرايشي صنعتي را شامل مي‌شود. ما بايد بر طبق اين رويكردها برنامه‌ريزي و نتايج را ارزيابي كنيم. كشور ما شرايط ويژه‌اي دارد، جمعيت جوان و زيرساخت‌هايي كه تاكنون محدود بودند با توجه ويژه دولت نهم و وظيفه‌اي كه براي توسعه اماكن ورزشي به سازمان تربيت بدني ابلاغ شد مي‌تواند ما را در توسعه ورزش ياري دهد. منابع مالي در بخش جاري اگر چه دو يا سه برابر شده است ولي كافي نيست. ما همه مي‌خواهيم در آن واحد اين رويكردها را داشته باشيم و در كوتاه مدت نيز نتيجه بگيريم كه دستيابي به اين تفكر امكان ناپذير است. ورزش براي پيشرفت فرصت بيشتري نياز دارد.

معاون سازمان تربيت بدني با بيان اين كه تا وقتي ورزش همگاني در سبد خانوار قرار نگيرد نمي‌توانيم كاري از پيش ببريم، متذكر شد: مي‌توان براي رسيدن به رويكردهاي‌مان ميان‌برهايي زد تا در حداقل زمان به برخي نتايج برسيم. در بخش قهرماني در مسابقات دوحه موفقيت خوبي داشتيم و توانستيم از رتبه‌ي 10 به رتبه‌ي 6 ارتقاء پيدا كنيم. نبايد در باد قهرماني بخوابيم و غافل بمانيم. بارها مطرح شده كه توان و پتانسيل ما در مسابقات آسيايي بيشتر از اينهاست و با همكاري و تعامل مي‌توان به جايگاه بهتري رسيد. بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم كه موفقيت‌هايمان پايدار باشد. جلسات مختلفي را با فدراسيون‌ها و كارشناسان برگزار كرديم و اساس برنامه‌ريزي‌ها را روي بازي‌هاي 1990 به بعد گذ‌اشتيم، متاسفانه بين نتايجي كه در بازيهاي المپيك و آسيايي گرفتيم هيچ ارتباطي وجود ندارد. دربرخي رشته‌ها كشورهاي آسيايي قطب جهاني هستند و در المپيك نيز مدال مي‌گيرند ولي در بازيهاي آسيايي جايگاهي ندارند، از مجموع 958 مدال المپيك رقمي نزديك به دو سوم مدال‌ها ميان 10 كشور نخست كه عمدتا كشورهاي پيشرفته‌اي هستند توزيع مي‌شود. ساير مدال‌ها نيز به بقيه‌ي كشورها مي‌رسد. مدال‌هاي برخي از رشته‌ها صاحبان دائمي دارد كه دستيابي به آنها سخت است. تنها معدودي از مدال‌ها ميان ورزشكاران ساير كشورها جابه‌جا مي‌شود.

وي درباره‌ي برنامه‌هاي سازمان تربيت بدني در بحث قهرمان‌پروري اظهار كرد: براي بازي‌هاي آسيايي2010 گوانگ‌جو چين با شعار "ما مي‌توانيم" برنامه‌ريزي كرديم چرا كه اين مسابقات ايستگاهي براي كسب سهميه به حساب مي‌آيد. از مجموع مدال‌هايي كه در المپيك توزيع مي‌شود حدود 500 مدال در 8 رشته از جمله شنا، دووميداني و تيراندازي توزيع مي‌شود اگر روزي كشتي و تكواندو را از المپيك بگيرند و يا در وزنه‌برداري حادثه‌اي پيش بيايد ما بايد چه كار كنيم؟! بر اين اساس سازمان كميته‌ي فدراسيون‌هاي پايه و پر مدال را تشكيل داد و 21 مصوبه جهت احداث پروژه‌هاي ورزشي تصويب شد. از مجموع 40 فدراسيون كه زير مجموعه‌ي بعد قهرماني محسوب مي‌شوند 38 فدراسيون برنامه پنج ساله دارند و با ارائه‌ي تقويم سالانه در بحث قهرماني فعاليت مي‌كنند.

هاشمي تصريح كرد: در بحث طرح "آمايش ورزش" در فاز اول در چند رشته‌اي كه امكان سرمايه‌گذاري دارد سرمايه‌گذاري مي‌كنيم. ما توقع نداريم همه‌ي استانها در همه‌ي رشته‌ها قهرمان تحويل تيم‌هاي ملي دهند. بنابراين اولويت‌هاي هر استان را شناسايي و تكليف خودمان را با مديران روشن كرده‌ايم. استقرار نظام ارزيابي عملكرد فدراسيون‌ها كه همواره مورد سوال رسانه‌ها و مردم است نيز از ديگر برنامه‌هاي سازمان است، تا دو سال گذشته ارزيابي‌ها ذهني صورت مي‌گرفت ولي اكنون در سه محور قهرماني، مديريتي و توسعه‌ي رشته‌هاي ورزشي با 70 شاخص صورت مي‌گيرد. در بحث المپيك بر اساس وظايف تعريف شده عملكرد فدراسيون‌ها را بر اساس اين شاخص‌ها ارزيابي كرديم. گاهي محرمانه تذكر داديم و گاهي كاملا شفاف برخورد كرديم. ساير ارزيابي‌ها نيز بر عهده‌ي كميته ملي المپيك است.

وي به برنامه ديگر سازمان تربيت بدني اشاره كرد و افزود: المپياد ورزشي ايرانيان عاملي براي رفع نگراني استعداديابي در كشور است. وقتي ليگ وارد ورزش شد مسابقات قهرماني به دست فراموشي سپرده شد. استعدادهايي در مناطق محروم وجود دارند كه به دليل كمبود منابع مالي امكان حضور در ليگ را ندارند. برخي رشته‌ها نيز مانند رشته‌هاي وزني اصلا نيازي به ليگ ندارند. در تلاشيم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبديل كنيم. درباره‌ي برگزاري المپياد ايرانيان شايد به اين نتيجه برسيم كه اين رقابت‌ها را هر چند سال يكبار و با دريافت سهميه برگزار كنيم. طرح نظام ملي مسابقات كه ظرف يك يا دو ماه آينده به صورت مشروح ارائه مي‌شود، سطح‌بندي فدراسيون‌هاي ورزشي براي دوره‌هاي چهار ساله براي نخستين بار در ا لمپيك انجام خواهد شد.

رييس مركز توسعه‌ي ورزش‌ قهرماني سازمان تربيت بدني درباره‌ي عملكرد كاروان اعزامي ايران به المپيك خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه به عنوان مسوولان ورزش مي‌پذيريم كه نتايج لازم را نگرفتيم. نبايد تعارف كنيم، كسب عنوان پنجاه و يكمي در المپيك يك تهديد محسوب مي‌شود. بايد هنر اين را داشته باشيم كه تهديد را به فرصت مبدل كنيم و ايجاد انگيزه و اميد نماييم. مي‌پذيرم كه يكي از شاخص‌هاي رشد ورزش تعداد مدال است ولي همه‌ي كارشناسان نيز اذعان دارند كه كسب سهميه هم يك شاخص محسوب مي‌شود. كشورهايي كه نمي‌توانند در المپيك سهميه بگيرند از وايلد كارت استفاده مي‌كنند. كسب پنجاه و پنج سهميه نكته‌ي مثبتي است.

در المپيك پكن تعداد رشته‌ها را از 9 به 14 تا رسانديم، بعضي از روساي فدراسيون‌ها از نقدهايي كه مي‌شود ناراحت هستند، ما به آنها گفته‌ايم كه نبايد ناراحت باشند. آنها گله مي‌كنند كه نبايد زحمات‌شان ناديده گرفته شود. كسي مي‌تواند زحمات را كتمان كند كه حركت دووميداني و تلاش رشته‌ها را نديده باشد.

هاشمي در ارائه گزارشي از عملكرد كاروان ايران در المپيك اظهار كرد: ما تاكنون در بخش بانوان سهميه‌ي المپيك نداشتيم. انصافا خوش‌جمال فكري مبارزات بسيار خوبي انجام داد. نجمه آبتين در تير و كمان كه تنها چهار سال قدمت دارد به خوبي فعاليت كرد. در قايقراني ما حرفي براي گفتن نداريم، هما حسيني كه افتخار پرچم‌داري المپيك را داشت به عنوان دختري محجبه در مسابقات به رقابت پرداخت. ورزشكاران ما همين‌ها هستند، طوري برخورد نكنيد كه احساس سرخوردگي كنند. بعد از مسابقات با همه‌ي آنها تماس تلفني داشتم و به آنها گفتم كه در ورزش غم و شكست وجود دارد، شما كار فني خودتان را انجام دهيد اگر مشكلي است از ما مديران است.

به گزارش ايسنا، كيومرث هاشمي در ادامه‌ي نشست خبري خود گفت: در چهارده دوره‌ي گذشته المپيك تنها در سه رشته‌ي كشتي، وزنه‌برداري و تكواندو مدال آور بوديم. اگر ضعف‌هاي مديريتي، آسيب ديدگي و حتي خروج اين رشته‌ها از المپيك وجود داشته باشد چه اتفاقي رخ مي‌دهد، پس از انقلاب رضازاده و توكلي در وزنه‌برداري مدال گرفتند، با يك اتفاق و خداحافظي رضازاده از مدال المپيك دور شديم. مي‌توانيم دهها رضازاده داشته باشيم. رشيد شريفي مي‌تواند مدال‌آور باشد. تنها به زمان نياز است. در تكواندو از چهار سهميه‌ي المپيك سه سهميه را گرفتيم. درست است كه ساعي در آ‌تن نيز طلا آورده بود ولي بايد توجه داشت كه او در پكن دو وزن بالاتر از وزن خودش مسابقه داد. در انتخابي ساعي و كرمي كميته‌ي فني تشخيص داد كه ساعي به المپيك اعزام شود اما از طرف نمايندگان مجلس براي سازمان، كميته ملي المپيك و فدراسيون‌ نامه‌اي براي برگزاري انتخابي ميان كرمي و ساعي آمد. ولي فدراسيون از اقتدار خود استفاده كرد و ساعي را براي اعزام معرفي كرد. ساعي نيز با هوش، تجربه، تكنيك و غيرت خود ما را به انتظارمان از تكواندو در بحث مدال‌آوري رساند.

وي ادامه داد:‌ در دووميداني 7 سهميه گرفتيم. اميدوار بوديم با توجه به ركوردهاي حدادي يك نفر روي سكو برود. كدام كارشناسي تصور مي‌كرد كه حدادي مدال نگيرد اگر پرتاب خطاي حدادي كه 63 متر بود خطا نمي‌شد به مرحله‌ي دوم صعود مي‌كرد. سجاد مرادي در دو 800 متر نهم شد. سپهرزاد علي‌رغم اين كه در روزهاي پاياني سهميه‌ي ورود به المپيك را گرفت در چهار ماده نتايج خوبي كسب كرد. در بوكس اگر سپهوند ديدار برابر دومينيكن را مي‌برد برنزش قطعي مي‌شد. با توجه به قدمت و سابقه‌ي بوكس انتظار مدال نداشتيم. كاوه محرابي در بدمينتون و افشين نوروزي در پينگ‌پنگ مقابل حريفانشان خوب ظاهر شدند. براي نخستين بار در مسابقات دوچرخه‌سواري به خط پايان رسيديم. بسكتبال نيز مقابل همه‌ي رقيبان خود كه سرسخت بودند و تجربه‌ي حضور در المپيك را داشتند نمايش خوبي داشت. در جودو در هيچ دوره‌اي مدال نداشتيم. ولي احتمال مي‌داديم كه اگر قرعه‌ي خوبي به تيم‌مان بخورد مدال كسب كنيم.

معاون سازمان تربيت بدني درباره‌ي عملكرد كشتي در المپيك پكن خاطرنشان كرد: ‌بدون تعارف در كشتي موفق نبوديم، از مجموع 48 مدالي كه در 14 دوره‌ي حضور در المپيك كسب كرديم 33 مدال متعلق به كشتي است. در واقع كشتي 70 درصد مدال‌هاي ما را شامل مي‌شود. طبيعي است جامعه به اين نتايج اعتراض كند و ناراحت شود، از خانواده‌ي كشتي نبايد ناراحت شويم، واقعيت اين است كه بايد تعداد رشته‌هاي مدال‌آور را افزايش دهيم. اگر به اين رشته‌هاي مدال‌آور بسنده كنيم روز به روز نتايج بدتر خواهد شد. اگر در هر دوره‌ي المپيك يك يا دو رشته به مجموعه‌ي رشته‌هاي مدال‌آور اضافه گردد در درازمدت نتيجه خواهيم گرفت و به توسعه‌ي پايدار مي‌رسيم. اگر كشتي از رشته‌هاي المپيكي حذف شود با ظرفيتي 20 تا 30 درصدي وارد المپيك خواهيم شد. قطعا ديگر اميدي نخواهيم داشت، آيا انتظار نتيجه و برنامه‌ريزي براي مدال‌آوري در درازمدت غلط است، چاره‌اي نداريم، رمز موفقيت در اين است كه بالاخره بايد زماني تجربه‌ي المپيك را كسب كنيم تا در مراحل بعدي انتظار مدال‌آوري داشته باشيم.

وي در پاسخ به پرسش سوال خبرنگاري در خصوص عملكرد كشتي افزود: درباره‌ي عوامل شكست كشتي اجازه دهيد خانواده‌ي كشتي نظر دهند، اگر در كشتي فرنگي بيشتر سرمايه‌گذاري كنند مي‌توانند از كشتي آزاد سبقت بگيرند. البته اگر قوانين فرنگي تغيير نكند آسيب جدي خواهيم ديد. در اين مسابقات از يزداني توقع مدال داشتيم، با توجه به روند رو به رشد سه سال اخير از "سوريان" انتظار مدال داشتيم. مراد محمدي كه مدال برنز گرفت. تقوي را يك پاي مدال مي‌ديديم. نمي‌توانم عملكرد كشتي را كتمان كرد، اگر بگويم نتايج كشتي خوب است به خودم، مردم و خانواده‌ي كشتي ظلم كرده‌ام، نبايد تعارف كرد. پس از انقلاب 10 تا 12 رييس فدراسيون در كشتي فعاليت كردند كه از مجموع همه‌ي آنها به جز يزداني‌خرم و تركان از خانواده‌ي كشتي بودند و افتخارآفرين و بزرگ ناميده مي‌شدند. ولي عمر مديريتي آنها به طور ميانگين دو تا دو و نيم سال بوده ‌است.

هاشمي ادامه داد: كشتي ما به وفاق و همدلي نياز دارد، منظور اين نيست كه به يك سبك فكر كنيم و مخالف نبايد وجود داشته باشد، بدون رو دربايستي همه‌ي خانواده‌ي بزرگ كشتي دور هم جمع شوند و ضعف‌ها را انعكاس دهند تا مشكلات حل شود. لازمه‌ي موفقيت كشتي همين است و من به عنوان يك اصل به آن اعتقاد دارم. وارد بحث‌هاي مديريتي، فني و تغذيه نمي‌شوم و به عنوان معاون ورزش قهرماني سازمان اين آمادگي را اعلام مي‌كنم كه با مسوولان كشتي جلساتي داشته باشم. كشتي انتظارات ما را برآورده نكرد و نتيجه نگرفتن كشتي در مجموعه‌ي كاروان اعزامي ايران به المپيك اثرگذار بود. ساير روساي فدراسيون‌هايي كه تلاش كردند و كارشان را انجام دادند نبايد ناديده گرفته شوند.

معاون سازمان تربيت بدني در پاسخ به اين سوال كه آيا اظهارات مسوولان كميته‌ي ملي المپيك مبني بر اينكه در عزل و نصب در فدراسيون‌ها اختياري نداشتند ادامه داد: اين مساله درست است. ما نيز مسووليت را بيشتر به مجامع فدراسيون‌ها واگذ ار مي‌كنيم. درباره‌ي اظهارات مسولان كميته ملي المپيك مبني بر وجود مشكلاتي در اردوهاي كشتي بايد گفت آيا تا كنون آنها يك نامه به سازمان زده‌اند كه نظر ناظر را عنوان كنند. در جلساتي كه با هم داشتيم نيز چيزي نگفتند. قطعا در صورت اعلام آنها با اين مساله برخورد مي‌شد.

هاشمي ادامه داد: در نظامي به نام نظام جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‌كنيم و زماني كه امام خميني (ره) مي‌گويد بايد خدمتگزار مردم باشيم طبيعي است كه در هر جايگاهي براي نتايج به دست آمده بايد عذرخواهي كنيم، علي‌رغم اين كه اين نتايج به سازمان مربوط نمي‌شود رييس سازمان بزرگوارانه عذرخواهي مي‌كند. زماني كه احساسات مردم جريحه‌دار مي‌شود، عذرخواهي حداقل وظيفه‌ي مسوول است. اگر مسوولان كميته عذرخواهي نكردند اين مساله به خودشان برمي‌گردد.

وي گفت: در جلسات خصوصي به آنها گفته‌ايم كه عذرخواهي اشكالي ندارد و براي تسكين مردم موثر است. ولي وقتي آنها مي‌گويند كه به عنوان مسوولان كميته اگر عذرخواهي كنيم در تاريخ نوشته مي‌شود ديگر چه بايد كرد، ما به عنوان مسوولان سازمان خاك پاي مردم هستيم. حتي اگر مسووليت نداشته باشيم. ما تلاش مي‌كنيم و حرف مردم را مي‌زنيم، اين نوع برخوردها براي مردم ايجاد سوال كرده است.

كيومرث هاشمي درباره نقش ساير مراكز در توسعه‌ي ورزش قهرماني ادامه داد: طبق نظر قانون‌گذار، سازمان تربيت بدني بايد به بحث زيرساخت‌هاي اماكن ورزشي توجه خاصي داشته باشد، مگر بدون اماكن ورزشي مي‌توان قهرمان تحويل داد. اعتبارات جاري ما كفاف ورزش را با 8 هزار هيات ورزشي فعال و 49 فدراسيون نمي‌دهد. قهرمان‌ها از دل شهرستان‌ها بيرون مي‌آيند. ورودي‌هاي نخبگان به ورزش قهرماني، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت كار، كميته ملي المپيك و نيروهاي مسلح هستند ولي متاسفانه تنها خروجي شناسايي قهرمانان، سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك است و اين يكي از ايرادهاي ورزش ماست. در گذشته در مسابقات دانش‌آموزي ورزشگاه‌ها مملو از جمعيت مي‌شد، ولي اكنون در آموزش و پرورش خلاء داريم. در نشستي با نمايندگان مجلس "علي‌آبادي" در اين خصوص توضيح داد.

معاون سازمان تربيت بدني ادامه داد: تبديل معاونت‌هاي تندرستي اداره آموزش و پرورش به يكباره به اداره كل مشكل‌ساز است. مجلس، رسانه‌ها و سازمان همه بايد به ورزش قهرماني كمك كنند. در نيروهاي مسلح حداقل در رشته تيراندازي كه به عنوان رشته‌ي اصلي آنها محسوب مي‌شود چرا نبايد حداقل يك سهميه داشته باشيم. اينها را نمي‌گويم كه اين بخش‌ها را در نتيجه كاروان اعزامي ايران در المپيك مقصر جلوه دهم. علي‌آبادي عذرخواهي كرد، من نيز عذرخواهي مي‌كنم ولي بايد نقش همه در نتايج مشخص شود.

كيومرث هاشمي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا در شرايط كنوني انداختن تقصيرات به گردن هم از طرف مسوولان كار صحيحي است؟ خاطرنشان كرد: بعيد مي‌دانم كسي تقصيرات را به گردن ديگري انداخته باشد، چرا كه در نظام حقوقي وظايف هر نهادي تعريف شده است. چه فرقي مي‌كند مقصر چه كسي است، ما بايد به دنبال درمان باشيم. گردن هم انداختن مشكلات دردي را دوا نمي‌كند. از طرفي اسم كميته‌ي ملي المپيك روي خودش است. من مي‌گويم هر كسي شرح وظايفي دارد و نمي‌گويم كه همه‌ي نتايج برعهده‌ي كميته‌ي ملي المپيك است. وظايف ما كار در دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاست كه به بحث حمايت عمومي از فدراسيون‌ها و دادن ويزا و تسهيلات به فدراسيون‌ها برمي‌گردد. كميته‌هاي تداركاتي، علمي، تغذيه، پزشكي ستاد المپيك بايد گزارش‌هاي خودشان را اعلام كنند تا ما، فدراسيون‌ها و كميته‌ي ملي المپيك در حيطه‌ي وظايف خودمان پاسخگو باشيم.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر اينكه آيا پرچمداري كاروان ايران در المپيك نبايد به دست يكي از قهرمانان بزرگ صورت مي‌گرفت، يادآور شد: اين يك نظريه است، بحث پرچمداري در كميته مطرح شده و به تصويب رسيده است و قطعا دلايل قانع كننده‌اي نيز وجود داشته است. اگر پرچمداري را به "ساعي" مي‌دادند چون مسابقات او در روزهاي آخر المپيك برگزار مي‌شد و كاروان ما به طور دسته‌جمعي به المپيك اعزام نمي‌شد، امكان‌پذير نبود. به لحاظ علمي نيز درست نيست ورزشكار در ابتداي مسابقات اعزام شود. در مقابل ما پرچمداري را به هما حسيني داديم. با توجه به اينكه او يك زن محجبه است و نگرش ساير كشورها به جايگاه زنان در ايران درست نيست، اين كار را انجام داديم. اين كه يك خانم باوقار و متين پرچمداري ايران را در المپيك برعهده بگيرد، باعث شده بود كه توجه بسياري به اين امر در المپيك جلب شود. ما نمي‌توانيم در المپيك بحث فرهنگي نكنيم.

كيومرث هاشمي در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر اينكه آيا اظهارات يزداني خرم درباره‌ي اينكه كشتي ما در سطح آسياست، درست است، تصريح كرد: در بحث كلان اعلام كردم كه كشتي ما ناموفق ظاهر شده است. من كارشناس ورزش هستم شايد نظر ديگري نسبت به جامعه‌ي كشتي داشته باشم. خاك خورده‌هاي كشتي بايد نظر دهند تا بر مبناي اظهارنظر آنها تصميم‌گيري شود. ما آمادگي برگزاري جلساتي را با آنها داريم. كشتي ارزشمند است و نياز دارد كه ساعت‌ها وقت براي آن گذاشته شود. معتقدم قله‌ي موفقيت كشتي در المپيك قهرماني است و مسابقات آسيايي و جهاني براي ما معنا ندارد. بايد ديد چرا "خادم" پس از يك سال و نيم مديريت در راس فدراسيون ادامه نداد. ما بايد مشكلات كشتي را به طور اساسي آسيب شناسي كنيم. يقينا اختلاف نظر در همه جا وجود دارد و اگر منجربه پيشرفت شود، خوب است. با به به و چه چه كردن مشكلي حل نمي‌شود. انتقاد بايد باشد، كشتي ما صاحب سبك است و توانايي قهرماني در المپيك را دارد. ساير كشورها به ما و مربيان ما نياز دارند. بايد بررسي‌هاي صحيحي انجام دهيم و در فضاي مناسبي آنها را اعلام كنيم.

وي درباره‌ي بحث ساماندهي تماشاگران در المپيك و تهيه‌ي بليت مسابقات اظهار كرد: چرا خادم كه قهرمان المپيك است بايد براي ديدن مسابقات بيايد ولي براي تهيه‌ي بليت مشكل داشته باشد؟! طبيعي است در چنين شرايطي سازمان تربيت بدني عكس‌العمل نشان مي‌دهد و با كميته جلسه مي‌گذارد. اين بحث‌ها حاشيه‌ساز است. در روزهاي آخر مسابقات گروهي فرهنگي كار ساماندهي تماشاگران را برعهده گرفت. در مسابقه‌ي بوكس "سپه‌وند" تماشاگران در سالن پراكنده بودند، من به ميان تماشاگران رفتم و به تشويق سپه‌وند پرداختم. كاري است كه گاهي اوقات بايد صورت گيرد. علي‌آبادي در فوتبال ورود كرد بحث‌هاي بسياري مطرح شد. در هر حال كميته‌ي ملي المپيك به عنوان نهاد عمومي غير دولتي مستقل عمل مي‌كند، تا كوچكترين حرفي بزنيم به IOC خبر مي‌دهند و مي‌گويند كه دولت نبايد در بحث المپيك دخالت كند. كميته‌ي ملي المپيك در دنيا جايگاه خاصي دارد. سازمان تلاش كرده است فضاي تعاملي ايجاد كند تا در دراز مدت مشكلات حل شود.

وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره‌ي اظهارات كفاشيان مبني بر اينكه وي توانايي و پتانسيل فعاليت هم در فدراسيون فوتبال و هم در كميته‌ي ملي المپيك را دارد، خاطرنشان كرد: اين مساله‌اي كه كفاشيان اعلام كرده است، شخصي است و من پاسخگوي اظهارات او نيستم. اميدوارم مزاح كرده باشد.

وي در پايان در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر اينكه چرا از نخبگان ورزشي ايراني كه در ساير كشورها زندگي مي‌كنند، استفاده نمي‌كنيد؟ اظهار كرد: قدم همه‌ي ايرانيان مقيم ساير كشورها روي چشم ما جا دارد. ما اصول و چارچوبي داريم و اگر آنها بتوانند در اين قالب فعاليت كنند، از آنها استقبال مي‌كنيم. يك نمونه امين نيك‌فر در پرتاب وزنه بود كه در آمريكا زندگي مي‌كند و بدون هيچ مشكلي براي ما سهميه گرفت و در دهكده‌ي المپيك با ساير ورزشكاران حضور داشت. مشكل ورزش ما موردي حل نمي‌شود بايد به فكر توسعه باشيم. رويكرد دولت نهم استقبال از همه‌ي پتانسيل‌هاي ايرانيان در عرصه‌هاي مختلف است و در صورتي كه آنها چارچوب ما را بپذيرند و فدراسيون‌هاي جهاني اين رشته‌ها به ما تاييديه پوشش اسلامي دهد به استقبال آنها خواهيم رفت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن