تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815633784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش فروش خودرو در هند و چين عامل ركود بازار خودروي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش فروش خودرو در هند و چين عامل ركود بازار خودروي جهان
كاهش ناگهاني فروش خودرو در چين و هند سبب ركورد بازار خودروي جهان در سال جاري ميلادي خواهد شد كه اين امر از شرايط سخت تري براي صنعت خودروي جهان كه وابسته به اين دو كشور پرجمعيت براي از بين بردن ركورد و كسادي اين صنعت در غرب است خبر مي دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، در اوايل سال جاري مقامات صنعت خودروسازي درباره تداوم افزايش تقاضا در دومين و يازدهمين بازار بزرگ خودروي جهان، (چين و هند) با وجود ركورد ناشي از بحران اعتياد در آمريكا ابراز خوش بيني مي كردند ولي تورم ناشي از افزايش بهاي سوخت و ديگر مشكلات اقتصادي در اين دو كشور سبب كاهش تقاضا براي خودرو در اين دو كشور سريعتر از حد انتظار شد.

بر اين اساس در ماه جولاي فروش خودرو در چين 8/6 درصد در مقايسه با يك سال قبل افزايش يافت كه اين رقم پايين ترين نرخ رشد در دو سال گذشته براي اين كشور است و علاوه بر اين در هند نيز فروش خودرو براي نخستين بار در حدود سه سال گذشته در ماه جولاي با كاهش مواجه شد.

اين گزارش حاكيست، افزايش بهاي سوخت و بهاي كالاها سبب افزايش سريعتر از حد انتظار فروش خودرو در كشورهايي مانند روسيه و برزيل و منطقه خاورميانه شده كه از منابع سرشمار انرژي برخوردارند ولي اين افزايش براي جبران تقاضاي بالا براي خودرو در ساير نقاط جهان كافي نيست.

بنا به گفته تحليلگر بخش خودروي مرگان استنلي بازار خودروي چين سه برابر بزرگتر از بازار خودروي روسيه است و براي جبران هر يك درصد كاهش فروش خودرو در چين لازم است فروش خودرو در روسيه سه درصد افزايش يابد.

وي افزود: اگر چه در شرايط فعلي افزايش فروش در بزريل و روسيه به كاهش ركود بازار خودروي جهان كمك مي كند ولي موسسه مرگان استنلي همچنان طي سال به كاهش پيش بيني رشد بازار خودروي جهان ادامه داده است.

بنابر گزارش موسسه مرگان استنلي، در شرايط فعلي انتظار مي رود فروش جهاني خودرو در سال جاري با سه درصد كاهش به 58 ميليون و 100 هزار دستگاه خودرو برسد اين در حالي است كه اين موسسه در اوايل سال جاري يك رشد 5/3 درصدي را براي بازار خودروي جهان پيش بيني كرده بود.

اين گزارش حاكيست، چين همچنان بيشترين افزايش خودرو در جهان را به دليل رشد بالاي اقتصاد خود براي ششمين سال متوالي، به خود اختصاص خواهد داد ولي به وابستگي بيش از حد به بازار خودروي اين كشور سبب خواهد شد كه رقابت در بازار خودروي جهان به سرعت افزايش يابد.

در اين رابطه موسسه استاندارد آند پوزر اعلام كرد افزايش رقابت ميان خودروسازان در كشورهاي برزيل، روسيه، هند و چين سبب نابودي سود آوري صنعت خودروسازي مي شود.

در اين گزارش آمده است در چند سال آينده چين يكي از پر منفعت ترين بازارها به يكي از رقابت پذيرترين بازارهاي خودروي جهان مبدل خواهد شد و اين راهي است كه حتي روسيه نيز كه فروش خودروهاي خارجي در آن در ماه جولادي 40 درصد رشد داشته به زودي همين مسير را طي خواهد كرد.

*نگاهي به وضعيت فروش خودرو در كشورهاي اروپايي

بنابراين گزارش خبرگزاري رويترز، همزمان با بروز نشانه هاي از ركود اقتصادي در كشورهاي ايتاليا و اسپانيا و تاثير آن بر تمايلات خريداران خودرو، اين دو كشور بالاترين ميزان كاهش در فروش خودروهاي جديد در ماه آگوست را به ثبت رساندند.

اما كاهش فروش خودرو در اين ماه در فرانسه و بلژيك از وخامت كمتري برخوردار بود چرا كه فرانسه از يك برنامه تشويقي براي خريد خودروهايي با ميزان آلايندگي كمتر براي محيط زيست برخوردار بوده است.

ولي با اين وجود خودروسازان بزرگ فرانسوي از جمله شركت رنالت و سيتروئن با دشواريهايي مشابه با مشكلات ساير خودروسازان اروپايي مواجه بودند كه از آن جمله مي توان به نگراني درباره اقتصاد و تورم،‌ افزايش بهاي سوخت و بحران اعتياد اشاره كرد.

در اين گزارش آمده است، از ميان چهار كشور اروپايي كه در مورد رقم فروش خودروهاي جديد خود گزارش دادند اسپانيا بدترين رقم فروش را به خود اختصاص داده است.

نتايج يك بررسي نشان مي دهد كه بخش فروش خودروي اسپانيا بالاترين كاهش را در سال جاري در ماه آگوست به ثبت رسانده و بر اين اساس فروش خودرو در اين كشور در ماه آگوست با 3/41 درصد كاهش به 58 هزار و 530 دستگاه رسيد و چهارمين ماه متوالي كاهش در زمينه را رقم زد.

گفتني است، فروش خودرو در اين كشور از ابتداي سال 2008 تا آگوست با 11/2 درصد كاهش به 882 هزار و 397 دستگاه خودرو رسيد.

همچنين فروش خودرو در ايتاليا در ماه آگوست براي هشتمين ماه متوالي كاهش و با 42/26 درصد كاهش به 77 هزار و 156 دستگاه رسيد كه بزرگترين كاهش ماهانه در ميزان فروش خودروي اين كشور در سال جاري محسوب مي شود. بنابراين گزارش پايگاه خبري ماركت واچ فروش خودروهاي جديد در آلمان در ماه آگوست در مقايسه با سال گذشته به شدت كاهش يافت.

به طوريكه كاهش فروش خودرو در آلمان در ماه آگوست در مقايسه با ماه آگوست سال گذشته هشت درصد برآورد شده كه اين كاهش تا حدودي به وجود دو روز كاري بيشتر در آگوست سال گذشته نسبت داده مي شود.

بنابراين گزارش، ثبت نام براي خريد خودروهاي جديد در آلمان كه بزرگترين بازار خودروي اروپا را دارا است، در سال جاري حدود سه درصد افزايش داشته و در مدت بين ژانويه تا جولاي سال جاري به يك ميليون و 900 هزار دستگاه رسيده است.

به گزارش انجمن خودروي آلمان (VDA) انتظار مي رود ثبت نام براي خريد خودروهاي جديد در سال 2008 ميلادي به سه ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو برسد.

گفتني است، در كشور بلژيك نيز در ماه آگوست فروش خودرو با 7/2 درصد كاهش به 32 هزار و 954 دستگاه و در فنلاند نيز فروش خودرو با 3/14 درصد كاهش به نه هزار و 453 دستگاه رسيدند كه اين امر ناشي از افزايش بهاي سوخت و نرخ بهره بالا در اين كشور بوده است./ز
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن