تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلاحت پيشه در گفتگو با مهر:در صورت عدم ارائه لايحه قانون جامع انتخابات مجلس بايد طرح دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فلاحت پيشه در گفتگو با مهر:در صورت عدم ارائه لايحه قانون جامع انتخابات مجلس بايد طرح دهد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با انتقاد از اظهارات كردان مبني بر خودداري از ارائه لايحه هاي جامع انتخابات و اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري تا پيش از انتخابات آتي تاكيد كرد كه در اين صورت مجلس بايد با ارائه طرح قانون انتخابات را اصلاح كند.

حشمت الله فلاحت پيشه در گفتگو باخبرنگار پارلماني مهر اظهار داشت : در اين بحث كه قانون انتخابات ما ايراد دارد هيچ شكي نيست.

وي با اشاره به اظهارات وزير كشور مبني بر عدم اصلاح قانون انتخابات تا پيش از انتخابات رياست جمهوري سال آينده ادامه داد: اين قانون نقص هايي دارد كه بايد برطرف شود، در مجلس هفتم مخصوصا در دو سال آخر طرح ها و لوايح مختلفي در مورد اصلاحات جزئي در قانون انتخابات ارائه شد كه بعضا رد يا تاييد مي شد اما در كل آنچه تصويب مي شد در نهايت مشكلاتي را ايجاد مي كرد كه مجلس هفتم يا دولت به پيگيري اهدافي خاص درارائه اين طرح ها و لوايح متهم مي شدند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: درهمان ايام كه در دولت مدت زمان زيادي صرف تهيه يك لايحه جامع براي قانون انتخابات شد، هر زمان كه بحثي درمورد اصلاح قانون مي شد نماينده دولت يا نمايندگان مجلس در اظهار نظرشان معتقد بودند كه بايد منتظر لايحه قانون جامع انتخابات باشيم.

نماينده اسلام آباد غرب تاكيد كرد: لايحه قانون جامع انتخابات به يك خواسته جدي در ميان قانونگذاران و مجريان انتخابات تبديل شده است و حال كه به يكباره اين بحث خاموش شده و صدايي از ارائه آن به گوش نمي رسد جاي بسي تامل دارد. چرا براي تدوين اين لايحه هزينه مي شود و در عين حال به مجلس ارائه نمي شود.

فلاحت پيشه گفت: در زماني كه بنده جزء هيئت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها و سخنگوي اين هيئت بودم، به ياد دارم كه پيش نويس لايحه قانون جامع انتخابات در دست تهيه بود و بنده اين پيش نويس را كه از وزارت كشور آورده بودند مطالعه كردم و قرار شد اين لايحه در همان سال ارائه شود اما متاسفانه ارائه آن تا امروز به تاخير افتاده وهم اكنون زمزمه هايي از عدم ارائه آن تا پيش از انتخابات و عدم ارائه هر گونه لايحه ديگري براي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري به گوش مي رسد.

وي افزود: بايد ازدولتمردان پرسيد كه آيا اين مسئوليت را مي پذيرند كه انتخابات رياست جمهوري با همان قانون موجود وخلاء هاي بسيار برگزار و بدون ابهام و مشكل پايان يابد. در گذشته به خاطر خلاء در قانون ابهامات جدي در برگزاري قانون وجود داشت به طوريكه در انتخابات رياست جمهوري گذشته بيش از هزار نفر ثبت نام كردند در صورتي كه بخش اعظمي از شركت كنندگان حداقل صلاحيت و شاخص هاي لازم براي شركت در انتخابات شوراها را نيز برخوردار نبودند، اما از آنجا كه قانون انتخابات مانعي نبود افراد بسياري بدون لحاظ شرايط واقعي لازم شركت كردند.

فلاحت پيشه تصريح كرد: مشكل ديگري كه ازاين خلاء قانوني به وجود مي آيد سوء استفاده محافل خارجي از كاهش تعداد شركت كنندگان در پي رد صلاحيت ها است كه در انتخابات گذشته تعداد به 8 نفر رسيد و رسانه هاي خارجي آن را ضعف جمهوري اسلامي خواندند و سپس با اطلاع رساني محدودي كه شد مشخص شد علت رد صلاحيت ها چه بوده و چه افرادي با چه شرايطي از جمله اختلال رواني نامزد رياست جمهوري شده اند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: اين درحالي است كه در پيش نويس قانون انتخابات پيش بيني هاي خوبي براي اين موضوع شده بود كه متاسفانه ارائه آن به تاخير افتاده است. وي يادآور شد: قانون انتخابات در كشور از جمله قانون انتخابات رياست جمهوري نقايص و ضعف هايي دارد كه حتما بايد در قالب لايحه يا طرح مورد بررسي قرار گيرد.

فلاحت پيشه در پايان گفتگو تصريح كرد: معتقدم حتي اگر اصلاح اين ضعف ها در قالب لايحه به مجلس نرسيد، نمايندگان بايد در قالب طرح به دنبال اصلاح ضعف هاي موجود در قانون انتخابات باشند.

پيش از اين علي كردان وزير كشور دوم شهريور ماه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفته بود نيازي به تغيير قانون انتخابات رياست جمهوري و ارسال لايحه براي تغيير قوانين موجود به مجلس نيست و فعلا عين قانون را اجرا مي كنيم. شرايط و قوانين موجود زمينه مشاركت فعال همه گروه ها و جريانات را در انتخابات رياست جمهوري دهم فراهم مي كند.

وي در مصاحبه خود با خبرنگار مهر تاكيد كرد كه نيازي به اصلاح قانون نيست و با ظرفيت فعلي كشور مي توانيم ، نشاط دقيق و كاملي را در جامعه به منظور برگزاري انتخابات آتي فراهم كنيم.

همچنين خبرنگار مهركسب اطلاع كرد كه دولت لايحه اصلاح انتخابات رياست جمهوري را به وزارت كشور بازگردانده است.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن