تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819223460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيومرث هاشمي در نشست خبري:/‌١/ بايد تهديد المپيك را به فرصت تبديل ‌كنيم تكليف خودمان را با مديران ورزش روشن كرده‌ايم طرح نظام ملي مسابقات ارائه خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كيومرث هاشمي در نشست خبري:/‌١/ بايد تهديد المپيك را به فرصت تبديل ‌كنيم تكليف خودمان را با مديران ورزش روشن كرده‌ايم طرح نظام ملي مسابقات ارائه خواهد شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - سازمان ورزش

كيومرث هاشمي گفت: طرح نظام ملي مسابقات ورزشي به زودي ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست خبري كيومرث هاشمي معاون سازمان و رييس مركز توسعه‌ي ورزش‌هاي قهرماني صبح امروز در محل دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي ورزشي برگزار شد.

رييس مركز توسعه‌ي ورزش‌ قهرماني با اشاره به اين كه رسانه‌ها در غم و شادي و پستي و بلندي‌ها در كنار مسوولان حضور داشتند، تصريح كرد: در اين نشست پيرامون دو بحث وظايف حوزه‌ي قهرماني و نتايج المپيك صحبت خواهم كرد. نقدهاي كارشناسي رسانه‌هاي تصويري و مكتوب نه تنها اشكالي ندارد بلكه مشكلاتي نيز كه به ذهن ما نمي‌رسد را براي ما روشن مي‌كند، از نظرات رسانه‌ها استقبال مي‌كنيم.

وي با تشكر از رييس‌جمهور به واسطه‌ي حمايت همه جانبه از ورزش كشور، افزود: ورزش امروز به عنوان پديده‌اي منحصر به فرد ميان رشته‌اي است كه همه‌ي دنيا از آن نام مي‌برند. تعداد رسانه‌هاي مكتوب داخلي و علاقه‌مندان و استقبال 60 ميليوني از رويداد المپيك در ايران بيانگر اين مهم است. ورزش در دنيا از جايگاه ويژه برخوردار است كه امكان گستردگي در جامعه را دارد. به دليل گستردگي ورزش و اهميتي كه دنيا به آن مي‌دهد هر كشوري به فراخور وضعيت خود رويكردي را در المپيك تعريف مي‌كند. اين رويكردها عبارتند از: رويكردهاي تربيتي، رويكرد ورزش به عنوان ابزار سلامتي و ايجاد نشاط عمومي، قهرماني و نخبه پروري و در برخي كشورها به ورزش صنعتي نگاه مي‌شود. البته برخي كشورها نيز تركيبي از اين رويكردها را دنبال مي‌كنند. زماني حرف زدن از ورزش قهرماني در ايران كار زشت محسوب مي‌شد ولي وقتي عليرضا سليماني در مسابقات جهاني پرچم ايران را به اهتزاز درآورد همان زمان مقام معظم رهبري بحث قهرماني را آغاز كردند. ما در ايران ابتدا به ورزش صرفا تربيتي نگاه كرديم و با سخنان مقام معظم رهبري فضاي قهرمان‌پروري باز شد.

كيومرث هاشمي ادامه داد: رويكرد ورزش ايران تركيبي است، هم ابزار سلامت و نشاط عمومي و هم نخبه‌پروري و در فوتبال نيز گرايشي صنعتي را شامل مي‌شود. ما بايد بر طبق اين رويكردها برنامه‌ريزي و نتايج را ارزيابي كنيم. كشور ما شرايط ويژه‌اي دارد، جمعيت جوان و زيرساخت‌هايي كه تاكنون محدود بودند با توجه ويژه دولت نهم و وظيفه‌اي كه براي توسعه اماكن ورزشي به سازمان تربيت بدني ابلاغ شد مي‌تواند ما را در توسعه ورزش ياري دهد. منابع مالي در بخش جاري اگر چه دو يا سه برابر شده است ولي كافي نيست. ما همه مي‌خواهيم در آن واحد اين رويكردها را داشته باشيم و در كوتاه مدت نيز نتيجه بگيريم كه دستيابي به اين تفكر امكان ناپذير است. ورزش براي پيشرفت فرصت بيشتري نياز دارد.

معاون سازمان تربيت بدني با بيان اين كه تا وقتي ورزش همگاني در سبد خانوار قرار نگيرد نمي‌توانيم كاري از پيش ببريم، متذكر شد: مي‌توان براي رسيدن به رويكردهاي‌مان ميان‌برهايي زد تا در حداقل زمان به برخي نتايج برسيم. در بخش قهرماني در مسابقات دوحه موفقيت خوبي داشتيم و توانستيم از رتبه‌ي 10 به رتبه‌ي 6 ارتقاء پيدا كنيم. نبايد در باد قهرماني بخوابيم و غافل بمانيم. بارها مطرح شده كه توان و پتانسيل ما در مسابقات آسيايي بيشتر از اينهاست و با همكاري و تعامل مي‌توان به جايگاه بهتري رسيد. بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم كه موفقيت‌هايمان پايدار باشد. جلسات مختلفي را با فدراسيون‌ها و كارشناسان برگزار كرديم و اساس برنامه‌ريزي‌ها را روي بازي‌هاي 1990 به بعد گذ‌اشتيم، متاسفانه بين نتايجي كه در بازيهاي المپيك و آسيايي گرفتيم هيچ ارتباطي وجود ندارد. دربرخي رشته‌ها كشورهاي آسيايي قطب جهاني هستند و در المپيك نيز مدال مي‌گيرند ولي در بازيهاي آسيايي جايگاهي ندارند، از مجموع 958 مدال المپيك رقمي نزديك به دو سوم مدال‌ها ميان 10 كشور نخست كه عمدتا كشورهاي پيشرفته‌اي هستند توزيع مي‌شود. ساير مدال‌ها نيز به بقيه‌ي كشورها مي‌رسد. مدال‌هاي برخي از رشته‌ها صاحبان دائمي دارد كه دستيابي به آنها سخت است. تنها معدودي از مدال‌ها ميان ورزشكاران ساير كشورها جابه‌جا مي‌شود.

وي درباره‌ي برنامه‌هاي سازمان تربيت بدني در بحث قهرمان‌پروري اظهار كرد: براي بازي‌هاي آسيايي2010 گوانگ‌جو چين با شعار "ما مي‌توانيم" برنامه‌ريزي كرديم چرا كه اين مسابقات ايستگاهي براي كسب سهميه به حساب مي‌آيد. از مجموع مدال‌هايي كه در المپيك توزيع مي‌شود حدود 500 مدال در 8 رشته از جمله شنا، دووميداني و تيراندازي توزيع مي‌شود اگر روزي كشتي و تكواندو را از المپيك بگيرند و يا در وزنه‌برداري حادثه‌اي پيش بيايد ما بايد چه كار كنيم؟! بر اين اساس سازمان كميته‌ي فدراسيون‌هاي پايه و پر مدال را تشكيل داد و 21 مصوبه جهت احداث پروژه‌هاي ورزشي تصويب شد. از مجموع 40 فدراسيون كه زير مجموعه‌ي بعد قهرماني محسوب مي‌شوند 38 فدراسيون برنامه پنج ساله دارند و با ارائه‌ي تقويم سالانه در بحث قهرماني فعاليت مي‌كنند.

هاشمي تصريح كرد: در بحث طرح "آمايش ورزش" در فاز اول در چند رشته‌اي كه امكان سرمايه‌گذاري دارد سرمايه‌گذاري مي‌كنيم. ما توقع نداريم همه‌ي استانها در همه‌ي رشته‌ها قهرمان تحويل تيم‌هاي ملي دهند. بنابراين اولويت‌هاي هر استان را شناسايي و تكليف خودمان را با مديران روشن كرده‌ايم. استقرار نظام ارزيابي عملكرد فدراسيون‌ها كه همواره مورد سوال رسانه‌ها و مردم است نيز از ديگر برنامه‌هاي سازمان است، تا دو سال گذشته ارزيابي‌ها ذهني صورت مي‌گرفت ولي اكنون در سه محور قهرماني، مديريتي و توسعه‌ي رشته‌هاي ورزشي با 70 شاخص صورت مي‌گيرد. در بحث المپيك بر اساس وظايف تعريف شده عملكرد فدراسيون‌ها را بر اساس اين شاخص‌ها ارزيابي كرديم. گاهي محرمانه تذكر داديم و گاهي كاملا شفاف برخورد كرديم. ساير ارزيابي‌ها نيز بر عهده‌ي كميته ملي المپيك است.

وي به برنامه ديگر سازمان تربيت بدني اشاره كرد و افزود: المپياد ورزشي ايرانيان عاملي براي رفع نگراني استعداديابي در كشور است. وقتي ليگ وارد ورزش شد مسابقات قهرماني به دست فراموشي سپرده شد. استعدادهايي در مناطق محروم وجود دارند كه به دليل كمبود منابع مالي امكان حضور در ليگ را ندارند. برخي رشته‌ها نيز مانند رشته‌هاي وزني اصلا نيازي به ليگ ندارند. در تلاشيم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبديل كنيم. درباره‌ي برگزاري المپياد ايرانيان شايد به اين نتيجه برسيم كه اين رقابت‌ها را هر چند سال يكبار و با دريافت سهميه برگزار كنيم. طرح نظام ملي مسابقات كه ظرف يك يا دو ماه آينده به صورت مشروح ارائه مي‌شود، سطح‌بندي فدراسيون‌هاي ورزشي براي دوره‌هاي چهار ساله براي نخستين بار در ا لمپيك انجام خواهد شد.

در المپيك پكن تعداد رشته‌ها را از 9 به 14 تا رسانديم، بعضي از روساي فدراسيون‌ها از نقدهايي كه مي‌شود ناراحت هستند، ما به آنها گفته‌ايم كه نبايد ناراحت باشند. آنها گله مي‌كنند كه نبايد زحمات‌شان ناديده گرفته شود. كسي مي‌تواند زحمات را كتمان كند كه حركت دووميداني و تلاش رشته‌ها را نديده باشد.

كيومرث هاشمي در ارائه گزارشي از عملكرد كاروان ايران در المپيك اظهار كرد: ما تاكنون در بخش بانوان سهميه‌ي المپيك نداشتيم. انصافا خوش‌جمال فكري مبارزات بسيار خوبي انجام داد. نجمه آبتين در تير و كمان كه تنها چهار سال قدمت دارد به خوبي فعاليت كرد. در قايقراني ما حرفي براي گفتن نداريم، هما حسيني كه افتخار پرچم‌داري المپيك را داشت به عنوان دختري محجبه در مسابقات به رقابت پرداخت. ورزشكاران ما همين‌ها هستند، طوري برخورد نكنيد كه احساس سرخوردگي كنند. بعد از مسابقات با همه‌ي آنها تماس تلفني داشتم و به آنها گفتم كه در ورزش غم و شكست وجود دارد، شما كار فني خودتان را انجام دهيد اگر مشكلي است از ما مديران است.

ادامه دارد...
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن