تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816343752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ميداني مهر از قيمتها/افزايش قيمتها در آغاز ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش ميداني مهر از قيمتها/افزايش قيمتها در آغاز ماه مبارك رمضان
خبرگزاري مهر- گروه اقتصادي- امروز اولين روز ضيافت الهي است و همگان بر سر سفره الهي مي نشينند. در اين ميان افزايش برخي قيمتها در آستانه اين ماه بزرگ نگراني هايي را در دل مردم ايجاد كرده و مثل يك مهمان ناخوانده به خانه هاي مردم قدم نهاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ثانيه شمار آغاز ماه مبارك رمضان به تيك تاك افتاده و اگر دقت كني مي تواني به خوبي صداي پاي اين ماه مهماني خدا را بشنوي، اما آنچه كه بيش از اين صدا در گوش خودنمايي مي كند، صداي پاي گراني هايي است كه اگرچه به تعبير برخي ها مهمان ناخوانده اين ماه است اما گويي آمدنش به يك رسم در آستانه ماه مبارك رمضان تبديل شده است.

برخي قيمتها حتي آنقدر رشد داشته اند كه خود را براي ثبت ركوردي جديد در بازار قيمتهاي آستانه ماه رمضان با روندي تند به جايگاه برترين قيمت مي رسانند. اگرچه انتظار مي رود كه هر سال آغاز اين ماه مبارك با همدلي و همراهي مردم نسبت به هم استارت زده شود اما اتفاقات چيز ديگري مي گويد و اين ماه با از چند روز پيش از آغاز رسمي با گراني ها به استقبال مردم مي آيد.

اقدامات دولت

اگرچه دولت امسال نيز سعي داشت كه همچون سالهاي گذشته با برنامه هاي خاص مردم را به مهماني اين ماه فراخوانده و قيمتها را اندكي تعديل كند اما گويي اين برنامه ها مثمرثمر واقع نشد و گراني هاي 30 تا 50 درصدي برخي كالاها در روزهاي مانده به اين ماه الهي يكه تاز ميدان بازار شده است.

از سوي ديگر سبد كالايي پيش بيني شده دولت براي مردم هنوز به دست بسياري از جامعه آماري 6 ميليون نفري كه مسئولان دولتي متذكر شده بودند نرسيده و آنها مجبور به تامين مايحتاج خود به بازار هستند كه اين، خود تعادل عرضه و تقاضا را بر هم زده و عاملي براي بروز گراني ها در بازار است. از سوي ديگر، كالاهاي ارائه شده در اين سبد كالايي نيز در برخي موارد از كيفيت لازم برخوردار نبوده و مردم مجبور به تامين مايحتاج خود از بازارهاي آزاد هستند.

بر اين اساس قرار بر اين بود كه براي تنظيم بازار در ماه مبارك رمضان از سوي وزارت بازرگاني10 هزار تن برنج و از سوي بخش خصوصي خرما و روغن نباتي موردنياز مردم در حجم وسيعي تامين شود.

از سوي ديگر برپايي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا از سوي اين وزارتخانه و اصناف براي تنظيم بازار ماه مبارك رمضان و ايام بازگشايي مدارس در نظر گرفته شده كه در 280 نقطه برپا مي شود و مايحتاج مورد نياز مردم به هنگام در اختيار مردم قرار مي دهد.

اعلام كالا برگهاي جديد نيز يكي ديگر از راهكارهاي دولت است كه براي تامين بخشي از مايحتاج مردم در ماه مبارك رمضان كالابرگ، قند، شكر و روغن اعلام كند.

قيمتها در سطح بازار

براساس گزارش ميداني مهر، هم اكنون قيمت هر كيلو گوشت گوسفندي به ميزان 9 هزار و 200 تومان در بازار عرضه مي شود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كه 6 هزار و 800 تومان بوده حدود 30 درصد افزايش دارد.

اين درحالي است كه بنا به اعلام وزارت جهاد كشاورزي گوشت قرمز و مرغ به ميزان كافي به صورت ذخيره وجود دارد و در اختيار مردم قرار مي گيرد اما نكته حائز اهميت تبع مردم در انتخاب گوشت گرم و تازه به جاي گوشت يخ زده است و دولت عليرغم اشراف به اين موضوع بازهم اقدام به عرضه گوشت منجمد در فروشگاه هاي زنجيره اي و ساير نقاط توزيع كالا مي كند.

از سوي ديگر، قاسم نوده فراهاني، رئيس مجمع امورصنفي- توزيعي تهران نيز قيمت عرضه گوشت يخي گوساله و گوسفند را به ترتيب 5هزار و 600 و 5 هزار و 200 عنوان كرده بود. به گفته وي، اين گوشتها توسط وزارت كشاورزي در ميادين ميوه و تره ‌‏بار و همچنين فروشگاه‌‏هاي شهروند و رفاه توزيع مي شود.

اما گوشت مرغ نيز هم اكنون به قيمت 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 200 تومان در بازار آزاد عرضه مي شود كه بعضا به 3 هزار و 300 تومان در برخي فروشگاه ها نيز مي رسد كه البته در فروشگاه هاي زنجيره اي هر بسته 1800 گرمي به قيمت 9 هزار و 800 تومان به فروش مي رسد. اين درحالي است كه قرار بر اين بوده كه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از دهم شهريورماه با گسترش ناظران خود در سطح بازار، با متخلفان عرضه كننده كالا با سود غيرمتعارف برخورد كند. اگرچه پيش بيني هاي برخي مسئولان صنفي حاكي از افزايش 5 درصدي قيمت مرغ در روزهاي آغازين ماه مبارك رمضان دارد.

در خصوص قيمت برنج در فروشگاه هاي سطح شهر نيز گراني هايي بعضا تا 250 درصد نسبت به سال گذشته به چشم مي خورد كه شايد قسمت عمده آن مربوط به رشد فزاينده قيمت در ماه هاي انتهايي سال گذشته بود كه روند خود را حفظ كرده است.

هركيلو برنج دم سياه هم اكنون به قيمت 4 هزار و 150 تومان، برنج طارم 3 هزار و 550 تومان، برنج هاشمي 4 هزار تومان و برنج باسماتي هند 2 هزار و 600 تومان است كه نسبت به سال گذشته 40 تا 250 درصد رشد داشته است.

اين درحالي است كه حسني رئيس اتحاديه بنكداران موادغذايي خواستار نظارت دولت براي جلوگيري از سوء استفاده محتكران شده است.

اما قيمت خرما نيز همانند ساير كالاها رو به افزايش نهاده و از 2 هزار و 100 تومان در سال گذشته به 2هزار و 500 رسيده است.

قيمت انواع مواد لبني نيز از قافله افزايش قيمت به دور نمانده و هر ظرف ماست 1500 گرمي به قيمت هزار و 650 تومان به فروش مي رسد. همچنين هر پاكت شير با ماندگاري به قيمت 1050 تومان در مراكز خرده فروشي و عمده فروشي به قيمت درج شده بر روي آن به فروش مي رسد. هر ظرف دوغ نيز ليتري 445 تومان به فروش مي رسد.

قيمت هر كيلو سبزي خوردن پاك شده نيز در فروشگاه هاي زنجيره اي 3 هزار و 620 تومان است كه در بسته هاي 250 گرمي به قيمت 780 تومان به فروش مي رسد.

تنها در اين ميان روغن نباتي نرخ مناسبي دارد. به گفته فعالان بازار قيمت روغن در اين ميان قيمت معقولي است و در مواردي نيز ده درصد كاهش يافته چراكه توزيع گسترده اي از اين كالا در سطح بازار صورت گرفته است.

بهاي انواع حبوبات نيز از ماراتن افزايش قيمت به دور نمانده و بر اين اساس قيمت بسته هاي 900 گرمي نخود به 1500 تومان رسيده كه در سال گذشته به قيمت هر كيلو 820 تومان عرضه مي شد. همچنين بهاي لوبيا سفيد، لوبيا قرمز و لوبيا چيتي نيز در سال جاري با افزايش قيمتهاي بسيار به ترتيب در بسته هاي 900 گرمي به 1600 تومان، 2000 تومان و 2300 تومان رسيده است كه به ترتيب در سال گذشته 1100 تومان، 1200 تومان و 1200 تومان بوده است.

همچنين قيمت عدس نيز با افزايش نسبت به سال گذشته هم اكنون در بسته هاي 900 گرمي به ارزش 1900 تومان به فروش مي رسد.

قيمت هر كيلو زولبيا باميه نيز با مصوبه اتحاديه به 3300 تومان امسال عرضه مي شود در حاليكه سال گذشته اين قيمت 2600 تومان بوده است.

بودجه نظارت

به گزارش مهر، اين درحالي است كه به گفته مقامات مسئول وزارت بازرگاني، هم اكنون براي بازرسي قيمت كالاهاي پرمصرف مردم از سوي ناظران و بازرسان سازمان حمايت مصرف كنندگان وتوليدكنندگان 40 ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است كه با اين رقم بودجه اي شايد بايد انتظار داشت كه نظارت گسترده اي در بازار صورت گيرد.

به هرحال افزايش قيمت هم اكنون بر بازار حاكم شده و البته وزارت بازرگاني قول داده كه با افزايش نظارتهاي خود، بر بازار تسلط داشته و آن را از التهاب افزايش قيمت نجات دهد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن