تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806955663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصوبات سفرهاي دولت نهم در هرمزگان از مرز تئوري تا عمل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصوبات سفرهاي دولت نهم در هرمزگان از مرز تئوري تا عمل
گزارش : بهنام احمدي
هرچند كه تعدد سفرهاي استاني رييس‌جمهوري وهيات وزيران دولت نهم در نگاه اول اين موضوع را به ذهن متبادر مي‌سازد كه شايد وعده‌هاي داده شده به مردم مناطق مختلف كشور به دليل حجم بالاي آن در مرز تئوري معلق بماند و بجاي تعديل انتظارات ،بر سطح توقعات مردمي به نحو چشمگيري بيافزايد، اما نگاه منصفانه و ژرف‌نگرانه به جزئيات اجرايي‌شدن مصوبات دولت در استانها نويدبخش گذر از مرحله تئوري و قالب اجرايي‌شدن روند مصوبات مي‌باشد.

گرچه دراغلب مواردشاهد كندي روند اجرايي و ناآگاهي برخي از اهرم‌هاي اجرايي در زيرمجموعه‌ها ، از زمان درنظر گرفته شده براي نهايي شدن مصوبات اين سفرها هستيم، ولي تعميم جز به كل در روند ساختار دستگاههاي‌اجرايي در حقيقت نيمه پر ليوان را فداي نيمه‌خالي كردن است.

دراستان هرمزگان دولت نهم، در دور اول سفر خود در ديماه ‪ ، ۸۴‬با تصويب بيش از يكصد مصوبه و موافقتنامه ملي ، استاني و محلي بطور كم سابقه‌اي به روند سازندگي در اين‌استان استمرار و شتاب‌ويژه‌اي بخشيد و به كالبد زنگنار گرفته از غبار محروميت روح اميد و نشاط دميد.

هرچند از ظهر روز چهارشنبه ‪۲۱‬ديماه سال ‪ ۸۴‬كه رييس‌جمهور بر فراز تنگه استراتژيك هرمز و حضور در جزيره‌قشم از مجمع‌الجزاير استان هرمزگان‌وارد شد بيش از سه سال مي‌گذرد ، اما بركات اين‌سفر در نخستين هفته‌هاي پس‌از سفر در فعال شدن يك مجتمع عام‌المنفعه‌درماني در غرب اين استان كه سالها در ارزوي يك پزشك متخصص و جراح لحظه شماري مي‌كرد تبلور عيني يافت.

طي سالهاي اخير با اهتمام مسوولان دلسوز و خدمتگزار در هر نقطه از اين استان اثرات ناشي از شتاب گرفتن روند سازندگي را به عينه مي‌توان ديد.

بايد به اين موضوع نيز واقف بود كه به ثمرنشستن برخي از طرحهاي ملي تعريف شده در مصوبات هيات دولت چه در دور اول و چه دردور دوم در هرمزگان نيازمند گذر زمان است و به بار نشستن در مجموع حدود ‪۳۰۰‬مصوبه‌و توافقنامه در دو دور سفر هيات‌دولت به اين استان كه عمدتا جنبه ملي دارد در مدت سه سال پس از سفر، يك خواسته اصولي نيست.

استاندارهرمزگان در ارتباط با دو سفر رييس‌جمهوري به همراه هيات‌دولت در سالهاي ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۶‬به اين استان گفت : حاصل اين دوسفر درمجموع تزريق ‪۵۰‬هزار ميلياردريال اعتبار و تسهيلات ارزان قيمت به بخشها و زيرساختهاي اين استان طي چند سال اخير بوده است.

مهندس عبدالعلي صاحب‌محمدي افزود: اختصاص و درنظر گرفتن اين‌ميزان اعتبار و تسهيلات در قالب ‪ ۲۲۲‬مصوبه و ‪ ۴۷‬توافقنامه صورت گرفته استان هرمزگان را به كارگاه سازندگي تبديل كرده است و پويايي و نشاط را به كالبد اين استان درحال توسعه دميده است.

وي عملكرد دولت نهم در استان هرمزگان را سند زنده ، گويا و آينه تمام نماي خدمات و فعاليتهاي ارزنده و تاثير گذار برحيات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي اين پهنه گسترده از ميهن اسلامي دانست.

استاندارهرمزگان گفت : وقتي حجم بالاي اعتباري تخصيص يافته به اين استان را در طول دو سفر از نظر مي‌گذرانيم و آن را بر ميزان اعتبارات عمراني سالانه اين استان تقسيم مي‌كنيم مي‌بينيم كه معادل ‪ ۱۷‬سال اعتبارات عمراني استان ظرف مدت اين سه سال به هرمزگان تزريق شده است.

صاحب محمدي افزود: البته بايد به اين امر توجه جدي داشت كه‌اعتبار عمراني سال ‪ ۸۶‬اين استان نسبت به سال قبل ان نيز از رشد ‪ ۱۵۴‬درصدي برخوردار بوده است كه اين همه ناشي از توجه دولت نهم به مناطق محروم وكمتر برخوردار مي باشد.

وي ادامه داد: اين موضوع موجب شده است كه يك اتفاقات بسيار بزرگي در زمينه توسعه همه جانبه استان هرمزگان در حال شكل‌گيري و رخ دادن باشد.

وي گفت : بعنوان مثال در هفته دولت سال ‪ ، ۸۵‬تعداد ‪ ۳۰۵‬پروژه عمراني به ارزش ‪ ۸۴۰‬ميلياردريال اجرا شد و همچنين در سال ‪ ۸۶‬رقم اين پروژه ها به ‪ ۸۸۶‬پروژه با اعتبار هزينه شده‌اي معادل يكهزار و ‪ ۹۵۰‬ميلياردريال يعني بيش از ‪ ۲‬برابر رشد رسيد.

استاندار گفت : در راستاي سير توجه‌دولت به پروژه‌هاي عمراني و تقويت زيرساختها در هفته دولت امسال (‪ (۸۷‬نيز تعداد ‪ ۸۰۰‬پروژه با اعتباري حدود پنجهزار ميلياردريال را كه رشد ‪ ۲/۵‬برابري را نسبت به سال قبل خود داشت در اقص نقاط اين استان به بهره‌برداري رسيدكه در نوع خود كم سابقه است.

وي گفت : به واقع هرمزگان هرگز روند پرشتاب كنوني را در توسعه تجربه نكرده وبدون ترديد تداوم چنين روندي توسعه متوازن، پايدار وآينده‌اي روشن واميد بخش براي اين خطه از سرزمين اسلامي دردهه جاري به ارمغان‌خواهد آورد.

اجراي پروژه‌هاي عمراني متعدد موجب تقويت زيرساخت‌ها وزيربناهاي استان بويژه در زمينه حمل ونقل زميني، ريلي، دريايي ، هوايي، گسترش كمي وكيفي بنادر، سرمايه‌گذاري هنگفت در زمينه نفت وگاز، صنايع بويژه مجتمع‌هاي عظيم فولاد وآلومينيوم افزايش فعاليت‌هاي شيلاتي وبهبود تمامي شاخص‌هاي توسعه با نرخ به مراتب فزاينده‌تر از گذشته گرديده است.

صاحب محمدي ادامه داد: با حجم كارهاي صورت گرفته شده طي سه سال گذشته عمرپربركت دولت نهم در حقيقت نه فقط شاخص‌هاي بخشي بلكه‌تمام نماگرهاي كلان اقتصادي استان نيز همسو با داده‌هاي ملي بهبود قابل ملاحظه‌اي يافته‌اند.

وي همچنين گفت : افزايش اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي ملي واستاني وبالا رفتن جهشي تسهيلات اشتغالزا موجب افزايش سرمايه‌گذاري ،رونق اقتصادي ، ايجاد اشتغال، بالا رفتن درآمد سرانه خانوارهاي شهري وروستايي‌وارزش افزوده كليه فعاليت‌هاي اقتصادي شده است.

نماينده عالي دولت در هرمزگان در خاتمه اظهار داشت : هرچند سراسر اين گزارش مملو از آمار وارقامي است كه نماد توسعه وپيشرفت تلقي مي‌گردند، ولي آرمان ومقصود دولت، لبخند رضايت مردمي‌است كه از حياتي طيبه درجامعه اي توسعه يافته، مهرورز وعدالت محور برخوردار باشند.

معاون عمراني‌استانداري هرمزگان در ارتباط با سفرهاي دولت نهم به اين خطه‌مرزي مي‌گويد: سفر دور اول سفر رييس‌جمهوري و هيات‌دولت تعداد ‪۱۰۰‬مصوبه و ‪۳۴‬توافقنامه براي مردم اين سامان به همراه داشت كه‌به‌لحاظ وزني‌و اعتباري ارزش آنها ‪ ۲۵‬هزار و ‪ ۹۰‬ميلياردريال است.

مهندس احمد صادقي افزود: به لحاظ وزني حدود ‪ ۱۰۰‬درصد مصوبات و توافقات ايجاد شده دور اول سفر يا در حال انجام و يا تمام شده است.

وي‌گفت :حدود ‪ ۱۰‬درصد اين مصوبات به‌لحاظ وزني كه چيزي معادل ‪۲‬هزار و ‪۴۷۰‬ ميليارد ريال مي‌باشد تمام و به بهره‌برداري رسيده و ‪۹۰‬درصد ديگر كه به ارزش ‪۲۲‬هزار و ‪۶۱۰‬ميليارد ريال است به صورت شتابان در دست انجام است.

وي علت زياد بودن درصد پروژه‌هاي در دست اجراي اين سفر را ناشي از وجود پروژه‌هاي بزرگي دانست كه تا پايان برنامه چهارم توسعه يعني سال ‪ ۸۸‬مي بايست به بهره‌برداري برسند ، اعلام كرد.

مهندس صادقي از پروژه‌هاي بزرگراه بندرعباس-سيرجان و خط لوله گازرساني از عسلويه به بندرعباس بترتيب با سه هزار و هشتهزار ميلياردريال اعتبار بعنوان نمونه‌اي از اين پروژه‌هاي بزرگ و زماندار در دور اول سفر ياد كرد.

وي همچنين گفت : ‪ ۹۳‬درصد از يكصد مصوبه دوراول سفر به لحاظ تعداد انجام و يا در دست انجام است و تنها هفت درصد پروژه‌هاي اين سفر اجرايي نشده كه آن هم به دليل انجام نشدن مطالعات آنها بوده است.

وي‌گفت : برخي از مصوبات دور اول نياز به مطالعه داشت كه قطعا انجام مطالعه و مناقصه و واگذاري انها به پيمانكار مي‌بايست يك روند را طي كند.

مهندس صادقي گفت : اجرايي و فعال شدن اين مصوبات و موافقتنامه‌ها جهش خاصي را در تقويت زيرساختهاي استان و به تبع ان شاخص بخشهاي اين استان داشته است.

وي پيرامون پروژه عظيم گازرساني از عسلويه به بندرعباس بعنوان يكي از مهمترين پروژه‌هاي در دست اجراي مصوبات سفر اول گفت :طول اين پروژه ‪۴۳۰‬ كيلومتر و اعتباراختصاص يافته بالغ بر ‪۸۰‬ميليارد ريال مي‌باشد.

صادقي ادامه داد: هم‌اكنون پنج اكيپ مجهز با استعداد ‪ ۳۰۰‬دستگاه بلدوزر وبيل مكانيكي و انواع ماشين آلات درطول مسير و درحوالي شهرهاي پارسيان ، بستك ، خمير، بندرعباس ، زيارتعلي مشغول به كار مي‌باشند.

وي پيشرفت فيزيكي پروژه را بالاي ‪ ۶۰‬درصد عنوان و كيفيت و سرعت كار را بسيار مناسب دانست و اظهار داشت :اين پروژه مطابق برنامه زمانبندي اجرا برغم واقع شدن قسمت عمده‌اي از مسير در منطقه كوهستاني و صعب العبور و لزوم انجام عمليات انفجار وآتشباري درحال انجام مي‌باشد وتا پايان برنامه چهارم يعني سال ‪ ۸۸‬به بهره‌برداري مي‌رسد.

اين مسوول پيرامون مزاياي اين پروژه گفت :اين پروژه نقش بسيار مهمي در توسعه صنعتي استان و كمك به استقرار و تغذيه صنايع سنگين نظير مجتمع‌هاي عظيم فولاد ،آلومينيوم وهمچنين دوپالايشگاه‌نفت خام سنگين و ميعانات گازي در دست‌احداث وپتروشيمي و ساير صنايع پايين‌دستي دارد كه درنهايت توسعه صنعتي استان موجب رونق اقتصادي وايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري مي‌گردد.

وي اضافه كرد: طبق مصوبه عمليات گاز رساني از طريق اين خطوط لوله به شهرها و روستاهاي استان از جمله اهداف اين‌طرح عظيم مي‌باشد ومي‌تواند خدمات رفاهي قابل توجهي به مردم شريف استان ارايه نمايد و درحقيقت مردم اثر اين پروژه را در زندگي خود احساس نمايند.

صادقي با اشاره به موقعيت ممتاز جغرافيايي استان هرمزگان و واقع شدن در كريدور مهم و بين‌المللي شمال-جنوب وجود بنادر مهم رجايي و باهنر و بنادر عديده ديگر در طول يك هزار كيلومتري و صادرات و واردات بيش از ‪۵۰‬ درصد از كالاهاي مورد نياز كشور از طريق اين بنادر ،افزود:ايجاب مي‌كرد ، شريان اقتصادي استان هرمزگان به مركز كشور ، سريع ، تسهيل و ايمن باشد.

وي افزود: به‌همين دليل احداث بزرگ راه بندرعباس - سيرجان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است كه اختصاص مبلغ سه‌هزارميلياردريال در سفرهاي رييس‌جمهور و هيات دولت به‌استان هرمزگان براي احداث بزرگ راه بندرعباس - سيرجان مقدمات احداث يكي از مهمترين زير ساخت‌هاي استان را فراهم مي‌نمود.

وي گفت : طول اين محور را ‪ ۳۰۰‬كيلومتراست و هم اكنون كل مسير درقالب ‪۱۱‬ قطعه اجرايي شده ودرسال ‪ ۸۵‬يك قطعه بطول ‪ ۲۱‬كيلومترافتتاح ومورد بهره برداري قرار گرفت ودر سال ‪ ۸۶‬نيز يك قطعه ديگر و تاپايان سال جاري حداقل دو قطعه ديگر بطول ‪ ۳۰‬كيلومتر به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي همچنين از ديگر پروژه‌هاي عظيم دوراول سفر را تكميل سدجگين و اجرايي شدن عمليات احداث و تكميل ‪ ۱۲‬سد بزرگ وكوچك در اين استان برشمرد.

وي گفت: اين سد كه بدست رييس جمهوري در سال ‪ ۸۵‬به بهره برداري رسيد با ظرفيت ‪ ۳۰۰‬ميليون مترمكعب باهزينه يكهزار و‪۱۰۰‬ميلياردريال در منطقه محروم جاسك و بخش بشاگرد واقع شده است.

وي تامين آب مورد نياز براي بخش كشاورزي وشرب ، احياي چهارهزار و ‪۵۰۰‬ هكتار زمين مناسب در زير دست سد و رونق كشاورزي ،ايجاد اشتغال وامنيت را از جمله مزاياي مهم احداث سد بزرگ جگين در شرق هرمزگان دانست.

همچنين سدهاي ديگري نظير سدهاي شميل ونيان با ظرفيت ‪۱۶۰‬ميليون مترمكعب همراه با شبكه‌آبياري وآب قابل تنظيم ‪۶۵‬ميليون مترمكعب و ‪۲‬هزارهكتار اراضي كشاورزي زير دست سد گابريك وشبكه آبياري با ظرفيت تنظيم ‪۹۰‬ميليون مترمكعب آب و دوهزارو ‪ ۷۴۳‬هكتاراراضي كشاورزي زير دست سد خاكي سرني با ظرفيت ‪۶۱‬ ميليون متر مكعب و حجم آب تنظيمي براي شرب به مقدار ‪ ۲۵‬ميليون مترمكعب وسدهاي سميلان وچلوگهره ،تنگ سياه ،فرعونيه ،حاجي آباد به سرعت درحال اجرامي باشد.

وي از پروژه‌احداث و مقاوم‌سازي پنج‌هزار واحد مسكوني‌روستايي‌استان هرمزگان بعنوان ديگر مصوبه عظيم در سفر اول رييس‌جمهور و هيات‌دولت به‌استان هرمزگان ياد كرد كه با تلاش بي‌قفه دستگاههاي اجرايي تاكنون هفت هزار واحد مسكوني در روستاهاي استان با اعتبار ‪ ۳۵‬ميلياردريال مقاوم‌سازي شده است.

براساس اين گزارش طرح احداث و گسترش بنگاههاي كوچك زود بازده كار آفرين يكي از مصوبات مهم سفر رييس جمهور وهيات دولت به استان اختصاص تسهيلات ويژه براي احداث بنگاههاي كوچك زود بازده اقتصادي كارآفرين بود.

در راستاي اجراي اين طرح در هرمزگان مبلغ ‪۴۰‬هزارميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت كه طي سالهاي ‪ ۸۵، ۸۴‬درمجموع شش هزارو ‪ ۱۰۹‬طرح در بخش صنعت ،ساختمان ،كشاورزي وخدمات با پيش بيني اشتغال ‪ ۲۰‬هزار نفر تصويب شد.

به گفته صادقي با اختصاص اين تسهيلات و ايجاد فرصت‌هاي شغلي در مناطق مختلف استان نرخ بيكاري در استان از ‪ ۱۲‬درصد به ‪ ۷/۷‬درصد كاهش يافت.

معاون امورعمراني استانداري گفت: دولت برآمده ازمتن مردم، شان ووظيفه‌اي جز خدمتگذاري بدون منت ندارد و دراين مسير همه وقت مديران بدون وقفه و شبانه روز مصروف تحقق اين هدف مهم است.

مهندس احمد صادقي با بيان اينكه در اولين سال از فعاليت دولت اقدامات قابل‌توجهي دربخش‌توسعه زيرساخت‌ها و امور عمراني انجام‌پذيرفت خاطرنشان‌كرد :
تعهد وميثاق خدمتگزاري كاركنان متعهد دولت ومديريت راهبردي مسوولان در اولين قدم نشان داد كه از هيچ فرصتي براي خدمت و كار بيشتر و رشد و تعالي مملمكت در زمينه‌هاي مختلف، دريغ ندارند و عملكرد شتابان سالهاي اخير با استناد به آمار و ارقام گواه روشني است براين مدعاست.

معاون امورعمراني استانداري همچنين بااشاره به‌اينكه اولويت‌توسعه استان، توجه به تقويت زيرساختها و تمركز برارتقاء اين بخش مهم‌است،تصريح كرد:
دولت با فراهم نمودن امورزيربنايي، بستر لازم را براي بهره‌برداري مردم و مشاركت آنان در توسعه كشور مهيا خواهدنمود و بدون حضور مردم قطعا اقدامات دولت به رغم ايجاد هزينه‌هاي زياد، بلا اثر خواهدبود.

وي‌تاكيدكرد: براي‌رسيدن به سطح مطلوب توسعه، فاصله‌زيادي رابايد بپيماييم و به صراحت به مردم اعلام مي‌كنيم كه خدمتگزاران شما در دولت به هيچ عنوان به اين ميزان خدمت و اقدامات انجام شده بسنده نخواهندكرد و افق گسترده‌اي را براي توسعه كشور وافزايش رفاه وآسايش مردم فراروي خود قرارداده‌اند.ك/‪۴‬ ‪۶۷۵/۶۶۷‬
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن