تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821029029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاي ‪۵‬سند و يادداشت تفاهم ميان ايران و اردن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امضاي ‪۵‬سند و يادداشت تفاهم ميان ايران و اردن
امان - ايران و اردن روز دوشنبه در پايان نهمين اجلاس كميسيون مشترك در امان پنج سند و يادداشت تفاهم امضا كردند.

به گزارش ايرنا از امان ، اين اسناد و يادداشت تفاهم‌ها را محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي ايران و عامر الحديدي وزير صنايع و بازرگاني اردن امضا كردند.

اين اسناد عبارت از برنامه اجرايي علمي و فرهنگي ، يادداشت تفاهم همكاري بين وزارت راه ايران و مسكن اردن ، يادداشت تفاهم فني و حرفه‌اي ، موافقت نامه اجتناب از ماليات مضاعف و سند پاياني يادداشت تفاهم همكاريهاي دو كشور بود.#‪;۱۶۰# ;۱۶۰‬
همچنين ده پيش نوشت سند در زمينه‌هاي مختلف نيز در اين اجلاس براي امضا در اجلاس دهم كه سال آتي در تهران برگزار مي‌شود ، تهيه شد .

نهمين اجلاس كميسيون مشترك ايران و اردن در سطح وزيران روز دوشنبه در محل وزارت صنايع و بازرگاني اردن در امان برگزار شد .

از طرف ايران محمد سعيدي كيا وزير مسكن وشهرسازي و از طرف اردن عامر الحديدي وزيرصنايع و بازرگاني اين كشورسرپرستي هيات‌هاي دوطرف رابرعهده داشتند.

اين اجلاس روزهاي شنبه و يكشنبه در سطح كارشناسي در وزارت صنايع اردن برگزار شد .

در نشست كارشناسي ، كارشناسان اقتصادي ، تجاري و فرهنگي دو طرف ، دستورات اجلاس رسمي و متن اسناد را بحث و بررسي كردند .

نمايندگاني از وزارتخانه‌هاي بازرگاني ، مسكن ، بهداشت ، جهاد كشاورزي ، سازمان ارتباطات ، سازمان ميراث فرهنگي ، شركت ايران خودرو و سايپا در اين اجلاس و برخي نمايندگان بخش خصوصي شركت كرده بودند.

همچنين محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي كشورمان ديروز (يكشنبه ) با نخست وزير ، وزير شهرداريها و همتاي اردني خود ديدار و در خصوص روابط دوجانبه به خصوص اقتصادي و بازرگاني گفت وگو كرد.

از سال ‪ ۱۳۷۴‬هجري شمسي تا امروز هشت كميسيون همكاري بين ايران و اردن در پايتختهاي دو كشور برگزار شده كه آخرين دوره اجلاس آن درسال ‪۱۳۸۴‬ درتهران برگزار شده است .

در خلال اين اجلاس‌ها دو كشور توانسته‌اند به توافقهايي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي دست يابند كه حاصل آن امضاي حدود ‪۲۵‬ سند همكاري متقابل بوده كه در اجلاس كنوني نيز قرار است درباره عملي و اجرايي كردن برخي از آنها بحث شود.

حجم مبادلات تجاري ايران و اردن حدود ‪ ۶۰‬ميليون دلار برآورد مي‌شود .

مهمترين اقلام صادراتي ايران به اردن خشكبار ، فرش ، تجهيزات دندانپزشكي ، سنگهاي ساختماني ، روي ،متانول ، لاستيك و تاير اتومبيل ، دستگاههاي تهويه مطبوع و وسايل خوراك پزي است و كشورمان نيز متقابلا از اردن ، فسفات ، فسفات دي آمونياك ، فلوئورهاي آلومنيوم ، كلروپتاسيم ، ماشين آلات چاپ و افست ، مواد اوليه و افزودنيهاي آماده براي سيمان و بتون وارد مي‌كند.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن