تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817218443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غرش موشكي روس ها


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: غرش موشكي روس ها


سرمايه : روسيه پنجشنبه گذشته يك فروند موشك قاره پيماي توپول يا ار اس-12 ام را با موفقيت آزمايش كرد تا همانگونه كه مدودوف گفته بود پاسخي روشن به استقرار سيستم دفاع موشكي آمريكا در لهستان داده باشد. 10 سايت موشكي آمريكا در 180كيلومتري مرزهاي روسيه مستقر مي شوند و رئيس جمهوري روسيه مي گويد مسكو مجبور خواهد بود به استقرار سامانه دفاع موشكي آمريكا در اروپاي مركزي پاسخ نظامي دهد. «ديميتري مدودوف» گفته اين موشك ها نزديك مرزهاي ما قرار دارند و تهديدي براي ما هستند.

----

موشك بالستيك توپول ام SS-27
كشور سازنده: فدراسيون روسيه
نام: Topol-M، RS-12M1/M2
كلاس: قاره پيما
جايگاه: سيلو، جايگاه متحرك
طول:90/21 m
قطر: 90/1 m
وزن هنگام پرتاب: 47200 kg
كلاهك: تك كلاهكه
سرجنگي: اتمي 550 كيلوتني
پيشرانه: سه مرحله اي
برد: 10500 km
وضعيت: عملياتي
سال ورود به خدمت: 1997
نام روسي:
RS-12M1/-12M2 Topol-M
----
اين اقدام تنش جديدي به وجود خواهد آورد و ما بايد به روشي كه طبيعتاً از راه هاي نظامي است، پاسخ دهيم. كشور ما از يك «جنگ سرد» جديد نمي ترسد اما اصلاً تلاشي براي وقوع چنين امري نمي كند.
به گفته آلكساندر ووك سخنگوي نيروي موشك هاي راهبردي روسيه، موشك پرتاب شده مجهز به سيستم جديد عبور از مجموعه هاي پدافند موشكي بود. موشك توپول از پايگاه فضايي پلستسك واقع در شمال غرب روسيه پرتاب شد و به هدف تعيين شده در محدوده نظامي كورا در منطقه كامچاتكا واقع در خاوردور روسيه اصابت كرد. فاصله اين دو منطقه حدود 10 هزار كيلومتر است.
از زمان استقرار اين موشك بر سكوي پرتاب 21 سال مي گذرد و هدف از پرتاب آن بررسي دقيق مشخصات فني موشك با گذشت زمان مذكور بود كه مورد تاييد قرار گرفت. موشك توپول به وزن 45 تن و برد 10 هزار كيلومتر از سال 1988 در خدمت ارتش هاي شوروي و روسيه است.
توپول مي تواند اهدافي در فاصله بيش از 10 هزار كيلومتري را هدف قرار دهد و وزن پروازي (هنگام استارت) آن 1/45 تن است. اين موشك به كلاهكي با توان انفجاري 550 كيلوتن مسلح است. روسيه از سال گذشته كه آمريكا تصميم خود در مورد استقرار موشك هاي رهگير در لهستان و ايستگاه رادار در كشور چك را اعلام كرد، به توسعه موشك هاي قاره پيماي خود و تجهيز آنها به سيستم عبور از سد پدافند موشكي توجه خاص دارد.
وزراي امور خارجه آمريكا و لهستان چند هفته قبل موافقتنامه استقرار اين سيستم را در ورشو رسماً امضا كردند. روسيه از مخالفان اصلي استقرار اين سيستم در نزديكي مرزهاي خود است. ژنرال آناتولي نوگو ويتسين معاون رئيس ستاد مشترك ارتش روسيه درباره سامانه دفاع ضدموشكي آمريكايي در لهستان مي گويد: كدام تهديد ايراني؟ اين موشك ها عليه روس هاست.
وي در مصاحبه اي با روزنامه ايتاليايي لارپوبليكا گفت: نصب اين موشك ها در لهستان باعث دگرگوني در ثبات بازدارنده اي مي شود كه پس از جنگ سرد به وجود آمده بود.
آمريكا ماه ها تلاش كرد، مسكو و افكار عمومي بين المللي را متقاعد كند اين طرح براي حفظ غرب از حملات احتمالي ايران است اما هدف واقعي آمريكا همان طور كه كاندوليزا رايس مجبور به اعتراف آن شد، مربوط به حفظ اروپا عليه روسيه است.
اولين موشك قرار است تا سال 2011 كشيك نظامي خود را آغاز كند و بهره برداري كامل از اين سيستم براي سال 2013 در نظر گرفته شده است. اين موشك ها قرار است در شمال لهستان نصب شوند و بخش ديگر اين سيستم دفاعي هم شامل يك مجموعه راداري در جمهوري چك نصب مي شود. وزارت امور خارجه روسيه هشدار داده استقرار سپر دفاع موشكي آمريكا در لهستان به مسابقه تسليحاتي در اروپا و مناطق فراتر دامن مي زند. وزارت امور خارجه روسيه نيز اعلام كرده روسيه به ايجاد موضع سوم دفاع موشكي آمريكا در اروپا پاسخ خواهد داد.
وزارت خارجه روسيه مي گويد: به رغم مخالفت روسيه با استقرار سامانه موشكي آمريكا در اروپا و شرايط نظامي و سياسي اين قاره، آمريكا توانمندي راهبردي خود را به طور مستمر به مرزهاي روسيه نزديك مي كند. ايستگاه رادار آمريكا در كشور چك قادر خواهد بود كل منطقه اروپايي روسيه را تحت نظر گيرد و موشك هاي رهگير دوربرد در لهستان هم هدف ديگري جز رهگيري موشك هاي قاره پيماي روسيه را ندارد، لذا هدف واقعي تلاش هاي آمريكا كه تغيير موازنه قواي راهبردي در جهان به نفع خود و ايجاد مانع در تحكيم ثبات جهاني است آشكار مي شود.
از طرف ديگردر موافقتنامه ورشو نكته جديدي ديده مي شود كه شامل استقرار پايگاه اضافي مجموعه پدافند موشكي پاتريوت در خاك لهستان است كه هيچ ارتباطي با دفع تهديد موشكي ايران ندارد. ايران كه طرف آمريكايي به طور تحميلي اروپا را با طرح تهديد موشكي ازسوي آن مي ترساند، هيچ انگيزه اي براي اين گونه اقدام ندارد و در سال هاي آينده نيز امكانات تكنولوژيكي براي تهديد موشكي به اروپا و آمريكا را نخواهد داشت. در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه، از آمريكا كه قبلاً به روسيه وعده اتخاذ تدابيري براي شفافيت طرح هاي پدافند موشكي آمريكا در اروپا به منظور رفع نگراني روسيه داده بود ولي در حال حاضر تعهدي را نمي پذيرد، انتقاد شده است.
روس ها مي گويند استقرار موضع سوم پدافند موشكي آمريكا دراروپا، امنيت اين قاره را تقويت نخواهد كرد و باعث موج جديد رقابت تسليحاتي در اين منطقه و خارج از آن خواهد شد. معاون ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه نيز اخيراً به لهستان هشدار داده اهداف نظامي از سوي روسيه هدف گيري مي شوند.
به نظر كارشناسان سياسي، تجهيز موشك هاي روسي مستقر در منطقه بالتيك به كلاهك هاي هسته اي و نيز استقرار موشك هاي پيشرفته اسكندر در بلاروس پاسخ هاي ديگر روسيه به استقرار اجزاي سامانه موشكي آمريكا در اروپاي شرقي خواهد بود.
روسيه معتقد است آمريكا مي خواهد توازن امنيتي دنيا را به هم بزند. بنابراين روسيه از ابتدا با اين قرارداد مخالف بود و اين اقدام را نقض تعهدات صورت گرفته بعد از جنگ سرد مي داند. ولي اين در حالي است كه بسياري در لهستان، به علت نگراني از بازگشت روسيه به سياست مداخله جويي دوران شوروي سابق، حضور آمريكا در اين كشور را تضميني امنيتي براي خود تلقي مي كنند. سپر دفاع موشكي براي دولت آمريكا هزينه مالي و سياسي سنگيني خواهد داشت. موشك روسيهSS-27 ، يا توپول-ام موشكي قاره پيما، زمين پايه، از پيشرانه اي با سوخت جامد استفاده مي كند. اين موشك اوج تكنولوژي موشك هاي بالستيك را نمايان ساخت، تركيبي از سوختي مدرن و طراحي جديد كلاهك، نويد موشك بسيار قدرتمندي را مي داد كه قابليت پرتاب از سيلوهاي زيرزميني و جايگاه هاي متحرك را داراست. هدف روسيه از ساخت اين موشك شكست دادن تمام موشك هاي ضدبالستيك جهان است كه توپول-ام به خوبي از عهده وظيفه محوله برمي آيد.
يوري سولومونوي، سرپرست موسسه مسكو براي تكنولوژي هاي خاص و ژنرال طراح خانواده موشكي توپول است، موشك توپول-ام شالوده اصلي موشك هاي استراتژيك (هسته اي) روسيه در سال 2015 است.
مسلماً تك كلاهك 550 كيلوتني اين موشك به تنهايي قادر به ويران كردن يك شهر است و همزمان توان زندگي در آن را به طور كلي از بين مي برد. موشك SS-27 براي حملات متقابل هسته اي ساخته شده است
موشكSS-27 ، سلاحي درخور توجه براي وارد كردن ضربه اول مي باشد. موفقيت ضربه اول در نابود كردن توان هسته اي نيروي دشمن مهم است، توپول-ام از عهده اين كار به دقت برمي آيد.
دقت اين موشكCEP m350 گزارش شده كه دقت بسيار بالايي براي يك موشك روسي است.
سولومونوي در مقابل مردم گزارش داد موشك توپول-ام هنگام پرتاب چهار يا شش كلاهك در سر جنگي بلند خود به همراه فريب دهنده ها را انتقال مي دهد. وي همچنين به قابليت هايي در نوع سيلوي پرتاب نيز اشاره كرد.
موشك توپول-ام يا SS-27 ، بردي برابر با 10500 كيلومتر يا 6524 مايل را داراست با به همراه داشتن كلاهكي هسته اي به وزن 550 كيلوتن. به صورت غيرمشخصي اشاره شده كه بازدهي برابر با يك مگاتن را داراست كه با قرار دادن و افزايش كلا هك هاي MIRV تا شش عدد قابل دستيابي است.
نصب سيستم تقويت كننده حمل(PBV) در كلاهك ها و سيستم ديجيتالي ناوبري خودكار همراه با GLOSNASS (equivalent to Global Position Satellite) سيستم هدايت ماهواره اي دقتي برابر با
CEP m350 را براي اين موشك فراهم ساخته است. وزن اين موشك در هنگام پرتاب برابر با 47200 كيلوگرم است با طولي برابر 9/21 متر و قطري 9/1 متري و موتوري با سوخت جامد و سه مرحله اي.
طراحيSS-27 در اواخر دهه 80 ميلادي شروع شد، به هر حال طراحي مجدد در سال1992 موجب ساخت كل موشك و ساختمان آن شد. اولين پرتاب اين موشك در دسامبر 1994 براي اولين بار تست شد و اولين تست پرتاب نسخه TEL vehicle آن حدود شش سال بعد انجام شد. اولين موشك هاي SS-27 در سال 1997 وارد خدمت شدند و در سيلو هاي اصلاح شده SS-19 قرار گرفتند. اولين نوع نسخه TEL در سال 2001 وارد خدمت شد و سفارش ساخت 350 موشك داده شده كه در سال 2005 ، 50 موشك تحويل شده. نوع درياپايه اين موشك در دست طراحي است.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن