تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شديد رئيس مجلس عراق از كشورهاي عربي بغداد اشغال شده يا جزاير سه گانه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد شديد رئيس مجلس عراق از كشورهاي عربي بغداد اشغال شده يا جزاير سه گانه
رئيس مجلس عراق در گفت و گو با شبكه العربيه در پاسخ اين سئوال كه عراق در اجلاس بين المجالس عرب هيچ اشاره اي درباره اشغال جزاير امارات توسط ايران نكرد گفت : بغداد كه پايتخت خلافت اسلامي است اشغال شده است به ما چه كه جزاير سه گانه اشغال شده يا نشده .
به گزارش ايرنا محمود المشهداني كه به تازگي پس از انجام عمل جراحي در اردن به بغداد بازگشته است با اشاره به موافقتنامه امنيتي بغداد ـ واشنگتن تاكيد كرد كه اين موافقتنامه پس از كسب دو سوم راي نمايندگان مجلس و نيز تصويب توسط هيات مديره مجلس به صورت قانون در خواهد آمد.
المشهداني در پاسخ به اين سئوال العربيه كه آيا نفوذ ايران در عراق بعنوان عامل بازدارنده و نگراني براي كشورهاي عرب براي ايفاي نقشي در عراق نبوده است گفت : نه كشورهاي عرب ضعيفتر از آن هستند كه نقشي در عراق داشته باشند.
وي افزود : ايفاي نقش در عراق از آن قويترها و با نفوذها است كه تلاش و فداكاري مي كنند و قادرند از مرزها و خطوط و سياست و مجلس عبور كنند. المشهداني تاكيد كرد كه اين نقش از آن ايران است . وي گفت درباره نقش اعراب در عراق بايستي تاريخ درباره آن قضاوت كند زيرا اين نقش يك نقش كمرنگ و ضعيف و شايسته اين امت بزرگ عرب نيست .
وي افزود : نگاه كشورهاي عربي به عراق مانند زني است كه شيون و گريه مي كند. رئيس مجلس عراق در پاسخ به اين سئوال كه عراق در اجلاس بين المجالس عرب هيچ اشاره اي و سخني درباره اشغال جزاير امارات توسط ايران نكرد گفت : بغداد كه پايتخت خلافت اسلامي است اشغال شده است به ما چه كه جزاير سه گانه اشغال شده است . ما بايستي خود را آزاد كنيم به ما چه جزاير سه گانه و غير سه گانه اشغال شده است يا نه
نوري المالكي :
پيش نويس توافقنامه امنيتي ظرف روز آتي در پارلمان بررسي مي شود
نخست وزير عراق اعلام كرد : پيش نويس توافقنامه طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن طرف ده روز آتي در اختيار نمايندگان پارلمان قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الصباح نوري المالكي اين سخنان را بعد از نشستي كه شامگاه يكشنبه با محمود المشهداني رئيس پارلمان عراق داشت بيان كرد.
نخست وزير عراق اعلام كرد : دولت عراق منتظر پاسخ طرف آمريكايي به پيش نويس پيشنهادي عراق است كه در آن حاكميت و منافع ملت مورد نظر قرار گرفته شد.
وي در عين حال به اين موضوع اشاره كرد كه نمايندگان پارلمان در نهايت پذيرش يا رد اين توافقنامه را تصويب مي كنند.
از سوي ديگر يكي از نمايندگان وابسته به ائتلاف عراق يكپارچه پارلمان عراق با استقبال از تصميم قطعي دولت در اعطاي مهلت شش ماه به گروهك تروريستي منافقين براي ترك خاك اين كشور گفت : براي برخي از اين عناصر حكم بازداشت صادر شده است .
به گزارش خبرگزاري مهر جلال الدين صغير از نمايندگان پارلمان عراق با استقبال از اقدام دولت عراق در قبال گروهك تروريستي منافقين اين اقدام را تصميمي قطعي و نهايي عنوان كرد كه بازنگري درباره آن مطلقا امكان ندارد و همچنين تاكيد كرد : در نتيجه اخراج عناصر گروهك تروريستي منافقين بعد از 6 ماه از خاك عراق محقق مي شود .
وي افزود : پرونده هاي قضايي در انتظار اعضاي تروريست اين گروهك وجود دارد به گونه اي كه عليه آنان دادخواست هايي حتي از خانواده هاي كانادايي و آلماني تنظيم شده است و حكم دستگيري عليه برخي از آنان صادر شده است .
از سوي ديگر روز گذشته مسئوليت امنيتي استان الانبار عراق تحت تدابير شديد امنيتي از ارتش آمريكا به نيروهاي عراقي واگذار شد. استان الانبار يكي از ناآرام ترين استان هاي عراق بوده است .
هزاران سرباز انگليسي بازگشته از عراق و افغانستان سر از زندان هاي اين كشور در آورده اند
بر اساس تازه ترين تحقيقات انجام شده در انگليس بيش از 8 هزار سرباز انگليسي در حال حاضر در زندان هاي اين كشور بسر مي برند كه اكثر آنها در عراق و يا افغانستان خدمت كرده اند . به بيان ديگر از هر 11 زنداني انگليس يك تن از نيروهاي مسلح اين كشور است .
به نوشته روزنامه ديلي تلگراف بر اساس اين تحقيق بسياري از اين سربازان از ناراحتي هاي روحي و رواني پس از ترك خدمت رنج مي برند و اكثرا به موادمخدر يا الكل براي آرام كردن خود روي آورده اند.
در اين تحقيق آمده است : بسياري از اين سربازان به دليل مشكلات عديده نمي توانند زندگي عادي داشته باشند.
دفتر تحقيقات انجمن ملي كه اين تحقيق را انجام داده از دولت خواسته است توجه بيشتري به مشكلات رواني و بهداشتي كساني كه در مناطق جنگي خدمت مي كنند داشته باشد.
در اين تحقيق آمده است : حدود 24 هزار كهنه سرباز يا در زندان بسر مي برند يا بالاخره به نوعي از سوي جامعه به دليل انجام برخي جرايم مجازات شده اند.
گفته مي شود اين افراد9 درصد جمعيت زندان هاي انگليس را تشكيل مي دهند .
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن