تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815326663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تامین امنیت غذایی از ارکان توسعه اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: معاون اول رئیس جمهور گفت: تامین امنیت غذایی از شروط تحقق امنیت ملی و از ارکان توسعه اقتصادی است.

[تصویر: corner_lid.gif]
معاون اول رئیس جمهور گفت: تامین امنیت غذایی از شروط تحقق امنیت ملی و از ارکان توسعه اقتصادی است.
محمدرضا رحیمی در دومین اجلاس وزرای کشاورزی کشورهای عضو گروه دی 8 به دستاوردهای همکاری این کشورها در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: ادامه این همکاری های سازنده ، نقش موثری در برپایی نظام جدیدی در جهان برپایه عدالت ، دوستی و صلح ایفا خواهد کرد.
وی هماهنگی و همکاری بیش از پیش اعضا را برای رفع تنگناهای اجتماعی و اقتصادی و برخورد با تهدیدها و چالش های بین المللی ضروری خواند و گفت: وجود باورها ، فرهنگ ، مذهب و طرز زندگی مشترک میان کشورهای عضو ، عامل مناسبی برای برخورد با روند جهانی شدن و مسایل و مشکلات ناشی از آن است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: اعضای این سازمان باید همواره عرصه های جدیدی برای گسترش همکاری های خود پیدا کنند.
رحیمی گفت: حل اختلافات سیاسی فی مابین ، اولویت دادن به مسایل اقتصادی ، افزایش کمی و کیفی مبادلات تجاری و فراهم کردن زمینه همکاری بخش های خصوصی صنعتی ، تجاری و خدماتی کشورهای عضو از راهکارهای مناسب در این عرصه است.
وی نابرابری و نابسامانی در بخش تولیدات کشاورزی را در دوران کنونی بسیار زیاد خواند و افزود: امنیت غذایی بخش عمده ای از مردم در کشورهای در حال توسعه تامین نشده است.
رحیمی اضافه کرد: براساس مطالعات سازمان های بین المللی ، هر سال در جهان ، حدود یک سوم غذای تولیدشده برای مصرف انسان ها هدر یا از بین می رود .
وی گفت: این وضع درحالی اتفاق می افتد که در کشورهای در حال توسعه به علت ضعف در زیرساخت ها از جمله روند ذخیره موادغذایی و نحوه بسته بندی ، شاهد افزایش قیمت ها ، کاهش دستیابی به مواد غذایی سالم و تغذیه ناسالم بخش عمده ای از جوامع هستیم.
معاون اول رئیس جمهور افزود: امروزه چالش هایی مانند افزایش گرسنگی در جهان ، نبود تعادل در رژیم غذایی روزانه افراد و نابودی محیط زیست و منابع طبیعی موجب شده است که موضوع امنیت غذایی به یکی از مهم ترین مسایل جوامع بشری تبدیل شود و این ناامنی در تعدادی از کشورهای اسلامی نیز رخ داده است.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: ریشه ناامنی و بحران غذایی در سیاست های توسعه طلبانه و یک سویه قدرت های بزرگ و مدل های اقتصادی و سازوکارهای تجاری است که آنها اشاعه داده اند .
محمدرضا رحیمی افزود: در اقتصاد مصرف گرای مبتنی بر حداکثر سود که جهان غرب سردمدار آن است جایی برای اخلاق و عمل به تعهدات انسانی تعریف نشده است.
وی بر همکاری و همدلی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار تاکید کرد و گفت: ما می توانیم با تکیه بر اندیشه های ناب اسلامی و الهی در پایه گذاری نظام نوین سیاسی و اقتصادی در جهان نقش ایفا کنیم.
معاون اول رئیس جمهور افزود: کشورهای عضو این سازمان با موقعیت راهبردی و جمعیت بیش از 9 میلیون نفری از توانایی بالقوه زیادی برای فعالیت مشترک برخوردارند.
رحیمی در ادامه به دستاوردهای ایران در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: ایران در این مدت با وجود شرایط اقلیمی نامناسب توانسته است تولیدات کشاورزی خود را از 25 میلیون تن به 107 میلیون تن در سال گذشته برساند و این میزان امسال به 118 تن خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه ضریب خودکفایی و امنیت غذایی در ایران از 47 به 92 درصد رسیده است ، افزود: علاوه بر این با اجرای سیاست های مناسب اقتصادی از جمله قانون هدفمندسازی یارانه ها که موجب آزاد شدن اعتبارات برای سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی کشور شده است شاهد رفع بی عدالتی ، کاهش شدید شکاف طبقاتی و فقرزدایی در ایران هستیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران آماده است تجارب خود را در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی به کشورهای عضو گروه دی 8 انتقال دهد و از تجربیات دیگر اعضا بهره مند شود.
رحیمی افزود: این کشورها با داشتن ظرفیت های قابل توجه می توانند زمینه پیشرفت اساسی در تولید پایدار محصولات کشاورزی را بدون وابستگی به سیاست های سلطه فراهم کنند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بازگشت به سازوکارهای توصیه شده در دین مبین اسلام ، انتقال فناوری و اشاعه آن در بخش کشاورزی ، برقراری مقررات مشترک و ایجاد استانداردهای همگون و تبادل نهاده ها و تولیدات کشاورزی کشورهای دی8 را پیشنهاد می کند.
رحیمی همچنین اتحاد کشورهای گروه دی8 در تولید محصولات غذایی حلال ، رعایت منطق و خیر عمومی در تجارت و تولید محصولات کشاورزی و اتخاذ رویه های مشترک در نشست های بین المللی برای مقابله با تخریب محیط زیست به دست کشورهای صنعتی را از دیگر پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران برشمرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن