تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806898185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتح دلها


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: image.php?id=Zm49MzY3MzkuanBn-yZ3aD13aCZ3PTI0MCZoPQ__]

سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی؛
آزادسازی خرمشهر، نصر بزرگ

نام «خرمشهر» و سوم خرداد یادآور نام شهر و تاریخ حماسه ای است که هیچ گاه از ذهن ملت قهرمان و حماسه ساز ایران اسلامی پاک نخواهد شد. سوم خرداد روزی است که جمعیت 36 میلیونی ایران اسلامی غرق در غرور و شادی مقاومت، ایثارگری و پیروزی خود را جشن گرفتند و آزادی خرمشهر از چنگال متجاوزان بعثی را چون نگینی در تاریخ حماسه هشت ساله دفاع مقدس برای نسل های آینده به ودیعه نهادند.
خرمشهر که پس از 35 روز مقاومت، در تاریخ 4 آبان ماه 1359 اشغال شده بود پس از 575 روز در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد سال 1361 آزاد شد. 19 هزار اسیر عراقی و 16 هزار کشته و مجروح بخش کوچکی از هزینه‌ای است که ارتش عراق برای جاه‌طلبی بزرگ اشغال خرمشهر در جریان عملیات بیت‌المقدس متحمل شد. با این حال دستاورد بزرگ بازپس‌گیری خرمشهر نه 35000 کشته و اسیر عراقی و نه حتی آزادی خونین‌شهر بود. دستاورد بزرگ‌تر عملیات بیت‌المقدس بازگشت روحیه و اعتماد به نفس نیروهای مسلح ایران و تحمیل اضطراب و ترس بر ارتشی بود که ماه‌ها در پس‌لرزه‌های فرار از خرمشهر شب را به صبح می‌رساند. ایران البته در جریان این عملیات 6000 شهید (4460 شهید سپاه و 1086 شهید ارتش) و 24 هزار مجروح داد. با این حال اثبات کرد که از قدرتی بزرگ‌تر از معادلات نظامی و پشتوانه‌ای به مراتب عظیم‌تر از مولفه‌های قدرت استراتژیک در حوزه دفاعی برخوردار است. این دستاورد اصلاً چیز کوچکی نبود.
امام خمینی (ره) در سوم خرداد 1361 مصادف با 30 رجب 1402 به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کردند. متن کامل این پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به این‌جانب شده است، سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. اینجانب با یقین به آن‌که ما النصر الا من عندالله از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیه‌الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفداء - را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت‌هایی در دست ابرقدرتان خصوصا آمریکای جهانخوارند بیرون آورد و ندای «الله اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد و پرچم پرافتخار «لا اله الا الله» را بر فراز آن شهر خرم - که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و «خونین شهر» نام گرفت - [بیافراشت] تشکر می‌کنم. و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده‌ی عدل الهی در سراسر گیتی _ روحی لتراب مقدمه الفداء _ می‌باشند. آنان به آرم ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی مفتخرند.
مبارک باد و هزاران بار مبارک باد بر شما عزیزان و نور چشمان اسلام این فتح و نصر عظیم که با توفیق الهی و ضایعات کم و غنایم بی‌پایان و هزاران اسیر گمراه و مقتولین و آسیب‌دیدگان بدبخت که با فریب و فشار صدام تکریتی، این ابرجنایتکار دهر، به تباهی کشیده شده‌اند، سرافرازانه برای اسلام و میهن عزیز افتخار ابدی به هدیه آورد. و مبارک باد بر فرماندهان قدرتمند که فرماندهان چنین فداکارانی هستند که ستاره‌ درخشنده‌ی پیروزی‌های آنان بر تارک تاریخ تا نفخ صور نورافشانی خواهد کرد. و مبارک باد بر ملت عظیم‌الشأن ایران اینچنین فرزندان سلحشور و جان برکفی که نام آنان و کشورشان را جاویدان کردند. و مبارک باد بر اسلام بزرگ این متابعانی که در دو جبهه‌ جنگ با دشمن باطنی و دشمنان ظاهری پیروزمندانه و سرافراز امتحان خویش را دادند و برای اسلام سرافرازی آفریدند.
و هان ای فرزندان قرآن کریم و نیروهای ارتش و سپاهی و بسیج و ژاندارمری و شهربانی و کمیته‌ها و عشایر و نیروهای مردمی داوطلب و ملت عزیز، هوشیار باشید که پیروزی‌ها هرچند عظیم و حیرت‌انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند؛ که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسه‌ شیطان به سراغ آدم می‌آید و برای اولاد آدم تباهی می‌آورد. و من با آنکه به همه‌ شما اطمینان تعهد به اسلام دارم، لکن از تذکر، که برای مومنان نفع دارد، باید غفلت نکنم؛ چنان‌چه از نصیحت به حکومت‌های همجوار و منطقه دریغ ندارم. و آنان می‌دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم، دولت و ملت پیروزمند ما از موضع قدرت سخن می‌گوید. و من به پیروی از آنان به شما اطمینان می‌دهم که اگر از اطاعت بی چون و چرای آمریکا و بستگان آن دست بردارید و با ما به حکم اسلام و قرآن کریم رفتار کنید، از ما جز خیر و پشتیبانی نخواهید دید. و شما بدانید آن‌قدر که ابرقدرت‌ها از صدام، این نوکر چشم و گوش بسته، پشتیبانی کردند از شماها که قدرت‌های کوچک و حکومت‌های ضعیف هستید پشتیبانی نمی‌کنند. و شما عاقبت این جنایتکار و هم‌قطار جنایتکارش شاه مخلوع را به عیان دیده‌اید. قدرت‌های بزرگ بیش از آن‌چه از شما استفاده نمایند از شما طرفداری نمی‌کنند. و شماها را برای منافع خویش به هلاکت می‌کشند. و من نصیحت برادرانه به شما می‌کنم که کاری نکنید که قرآن کریم برای برخورد با شما تکلیف نماید و ما به حکم خدا با شما رفتار کنیم. و یقین بدانید که امثال حسنی مبارک مصری و حسین اردنی و دیگر هم جنایتکاران آنان برای شما نفعی ندارند و دین و دنیای شما را تباه می‌کنند. و اگر با نشست‌های خود بخواهید طرح کمپ دیوید یا فهد را که مرده‌اند، زنده کنید؛ که ما خطر بزرگ برای کشورهای اسلامی خصوصا حرمین شریفین می‌دانیم، اسلام به ما اجازه‌ سکوت نمی‌دهد و این‌جانب در پیشگاه مقدس خداوند تکلیف الهی خود را ادا نمودم. اکنون دست تضرع و دعا به سوی خالق یکتا بلند کرده و به قوای مسلح اسلام و فداکاران قرآن کریم و میهن عزیز ایران دعا می‌کنم، و سلامت و سعادت و پیروزی آنان را خواستار هستم.
سلام و درود بی‌پایان بر فرماندهان متعهد قوای مسلح و بر رزمندگان فداکار و بر ملت دلیر ایران عزیز و سرشار از شادی‌ها. والسلام علی عبادالله الصالحین.
روح‌الله الموسوی الخمینی
بیانات رهبر معظم معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در خرداد 1378 در دیدار جمع کثیرى از رزمندگان عملیات بیت‏المقدّس‏ نگاه فرزانه ایشان را نسبت به فداکاری و ایثارگری رزمندگان در آزادسازی خرمشهر منعکس می کند.
متن فرمایشات ایشان به این شرح است:
بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏
برادران و خواهران عزیز و رزمندگان سربلند و پُرافتخار؛ خیلى خوش آمدید. بحمداللَّه مجلس ما با نام شریف شهداى بزرگمان - شهید محمّد جهان‏آرا، شهید صیّاد شیرازى، شهید محمّد بروجردى و بقیه شهداى عالیقدر - معطّر و مشرّف شد.
هزاران انسان فداکار و آگاه، با فهم موقعیت و شناخت نیاز زمان، در همان نقطه‏اى که باید در آن حضور داشته باشند، حضور پیدا کردند؛ نتیجه یک حماسه تاریخى و ماندگار شد. حماسه فتح خرّمشهر و عملیات عظیم بیت‏المقدّس، در تاریخ این کشور خواهد ماند. هم در آن روزى که این حادثه اتّفاق افتاد، هم هر وقت که این‏گونه حوادث براى افکار مردم تشریح گردد و توضیح داده شود، وسیله‏اى براى تجدید حیات ملى و آسان کردن راه عزّت و عظمت براى یک ملت مى‏شود. عزیزان من! عملیات بیت‏المقدّس و عملیات عظیمى که در آن روزها اتّفاق افتاد، کار پیچیده عظیمى بود که از دو عامل ترکیب شده بود:
عامل اوّل، دانش نظامى و قوّت فرماندهى و هوشیارى و استعداد جوانان مؤمن ما بود. در آن روز کسانى وانمود مى‏کردند - و شاید امروز هم بعضى خیال کنند - که عملیاتى مثل عملیات بیت‏المقدّس، فقط یک هجوم انبوه انسانى بود! اینها سخت در اشتباهند. هیچ امواج انسانى، بدون فرماندهىِ قادرِ قاطعِ هوشیار، نمى‏تواند هیچ عملى را انجام دهد. در جنگ نظامى، سازماندهى و عملیات و فرماندهى و تاکتیک و دقّت‏نظر و موقع‏شناسى و دهها عامل در کنار هم، دانش نظامى را به وجود مى‏آورد و استعداد و نبوغ نظامى را نشان مى‏دهد. این اتّفاق، در عملیات فتح خرّمشهر -یعنى همان عملیات بیت‏المقدّس - روى داد، که همین شهید عزیزِ اخیرِ ما - شهید صیّاد شیرازى - یکى از کارگردانان اصلى این عملیات بود و خودِ او مثل ظهر چنین روزى، از آن‏جا با تلفن با بنده تماس گرفت و مژده پیروزى را داد و گفت سربازان عراقى صف طولانى کشیده‏اند تا بیایند اسیر شوند! ببینید این عملیات چقدر هوشمندانه و قوى و همه‏جانبه بود که نیروهاى دشمن احساس اضطرار مى‏کردند که براى حفظ جان خودشان بیایند خود را تسلیم اسارت کنند! که در آن روز هزاران نفر از نیروهاى دشمن متجاوز - که آن همه با غرور و تکبّر، فریاد سر داده بودند - آمدند دودستى خودشان را تسلیم رزمندگان اسلام کردند! بنابراین، یک عامل از دو عامل مهمِّ چنین پیروزیهاى مهمّى، قدرت فرماندهى، دانش، مسلّط بودن بر عملیات پیچیده جنگ و توان بکارگیرى نیروها بود، که آن روز هم دشمنان ما در تبلیغات خودشان اینها را مخفى مى‏کردند و مى‏گفتند ایران امواج انسانى را به جنگ فرستاد! مگر امواج انسانى مى‏تواند پیروز شود؟! چند قبضه مسلسل از چند طرف کار بگذارند، همه امواج انسانى را درو خواهد کرد. نخیر، فقط امواج انسانى نبود؛ فقط انبوه جمعیت نبود؛ قوّت سازماندهى بود، قوّت اراده بود، نیروى نظامى بود.
عامل دوم که از عامل اوّل مهمتر است، نیروى ایمان و شجاعت ناشى از قوّت ایمان رزمندگان و مردم و جوانان بود؛ یعنى عشق ایمانى - نه عشق حیوانى، نه عشق مادّى، نه عشق به چیزهاى خُرد و حقیر - عشق به ارزشها؛ عشق به آرمانهاى الهى و اسلامى؛ همان چیزى که کشته شدن در راه خدا را براى کسى که چنین عشقى را دارد، شیرین مى‏کند؛ نه این‏که آسان مى‏کند، شیرین مى‏کند. پیامبر اکرم به امیرالمؤمنین فرمود: «یا على! آن روزى که به تو ضربتى مى‏زنند و این ضربت، به شهادتت منتهى خواهد شد، صبر تو چگونه خواهد بود؟» امیرالمؤمنین عرض کرد: «یا رسول‏اللَّه! این موضعِ صبر نیست؛ این موضعِ شُکر است.» کسى که در راه خدا به شهادت مى‏رسد، بزرگترین شاکر خدا براى این‏{P . بحارالانوار، ج 32، ص P 243}
حادثه، خود اوست؛ زیرا که چنین نعمت بزرگى را خداى متعال به او داده است. چه چیزى یک رزمنده، یک جوان و یک انسان را در میدانهاى گوناگون، این‏گونه به روشن‏بینى مى‏رساند؟ ایمان آگاهانه. عزیزان من! این ایمان آگاهانه در رزمندگان، موجب این مى‏شد که خطر را به هیچ بگیرند. در فرماندهان موجب این مى‏شد که لحظه‏اى به راحتى خود و یا به خطر براى خود فکر نکنند. شب و روز تلاش و کار کردند؛ حیثیت حقیر خودى را نادیده گرفتند؛ براى خدا و براى اهداف اسلام و براى آزادى و سربلندى ملت مسلمان، حاضر شدند جان خودشان را بدهند. هر ملتى که این‏طور احساسى در او باشد، شکست‏خوردنى نیست. چه کسى مى‏تواند چنین ملتى را شکست دهد؟ همه زورگوییهاى قلدران دنیا به این است که جان کسى را تهدید کنند؛ بالاترینش این است. اگر کسى حاضر شد جان خود را در راهى بدهد، دیگر چه تهدیدى بر او کارگر خواهد شد؟
من مى‏خواهم عرض کنم، حتّى همان عامل اوّل هم - یعنى آن قوّت فرماندهى و دانش نظامى و تسلّط بر امر نظامى‏گرى - از این عامل دوم ناشى شد. همین نیروى ایمان بود که توانست ارتش و سپاه و بقیه عناصرى را که در جنگ شرکت داشتند - مثل نیروهاى مردمى، مثل جهاد سازندگى، مثل عشایر - به نقطه‏اى برساند که بتوانند یک نیروى عظیم نظامى را با یک فرماندهى قوى و قاطع به وجود آورند. این ایمان و این عشق معنوى بود که آن استعداد را در آنها به جوشش درآورد، والّا ما قبل از این هم در این کشور جنگهایى داشتیم که نیروهاى ما نتوانستند آن جایگاه شایسته را براى خود کسب کنند. این قوّت ایمان بود که قدرت فرماندهى را پدید آورد. پس، همه چیز به این برمى‏گردد که اگر جوانان و مردم یک کشور، ایمانشان به خدا، ایمانشان به هدف، احساس فداکاریشان در راه هدف، احساس این‏که خود را جزو حزب‏اللَّه و جنداللَّه بدانند، تقویت شد، این ملت شکست‏ناپذیر مى‏شود.
من مى‏خواهم بعد از این حرف، بلافاصله یک حرف دیگر را عرض کنم، و آن این است که اگر این ملتى که با نیروى ایمان و با شجاعت ناشى از ایمان توانسته کار بزرگى را انجام دهد، یک دشمن داشته باشد، این دشمن چه کار مى‏کند؟ خودتان فکر کنید. راه غلبه دشمن بر چنین ملتى چیست؟ راه غلبه دشمن این است که این عامل معنوى را از این ملت بگیرد. این دشمن مى‏داند که تا وقتى در این مردم، همان روحیه ایمان - آن اخلاص ایمانى، آن شجاعت ایمانى، آن دلبستگى به هدفها - باشد، این ملت قابل دسترسى نیست. چه کار باید بکند؟ باید تلاش کند تا ایمان را در آنها ضعیف کند؛ آرمانهاى الهى را در ذهن آنها کمرنگ کند؛ میان آنها و آن آرزوهاى بزرگ فاصله بیندازد. این کار هم با شمشیر و با ابزار مدرن و فوق مدرن نمى‏شود؛ این کار با تبلیغات مى‏شود. از بعد از جنگ، بلکه در اثناى جنگ، این تبلیغات دشمن شروع شده است و تا امروز ادامه دارد.
من عرض مى‏کنم، هر کس که به سرنوشت این ملت و این کشور علاقه‏مند است، باید در راه تقویت ایمان این ملت، در راه تقویت ایمان جوانان، در راه تقویت تدیّن جوانان و در راه تقویت پیوند جوانان با آرمانهاى اسلامى مجاهدت کند. هر کس که ضد این عمل کند، به سرنوشت این ملت علاقه‏مند نیست؛ یا جزو نیروى دشمن است، یا فریب خورده است. این‏جاست که وظیفه آگاهان و روشنفکران و گویندگان و نویسندگان و مسؤولان و هر عنصر از عناصرى که مى‏تواند بر روى ذهن مردم اثر بگذارد، روشن مى‏شود. دشمن از ایمان و از غیرت دینى مردم سیلى خورده است؛ او حق دارد که با غیرت دینى دشمن باشد؛ اما دوست نباید به او کمک کند. آن کسانى که به عزّت ایران اسلامى علاقه‏مندند، باید تلاش کنند که روزبه‏روز بر غیرت دینى مردم و جوانان و پایبندى آنان بیفزایند. بحمداللَّه جوانان مملکت، جوانان مؤمن و سالمى هستند. خوشبختانه نسل جوان ما، یک نسل سالم است. نگاه نکنید به موارد استثنایى در گوشه و کنار که تحت تأثیر تبلیغات دشمن، رفتارها و گفتارها و ذهنیّتهاى غلطى را از خودشان نشان مى‏دهند؛ اینها نمایشگر نسل جوان ما نیستند. نسل جوان ما همان نسلى است که امروز هم اگر پاى امتحان پیش آید، اگر صحنه خونین‏شهر پیش آید، اگر میدان مجاهدت فى‏سبیل‏اللَّه پیش آید، نشان خواهد داد که از بن دندان به اسلام پایبند است.
آن روز جوانان ما با جوشش استعدادهاى خودشان توانستند آن کارهاى بزرگ را بکنند؛ امروز هم ما کارهاى بزرگى در مقابل خودمان داریم. ولو از نوع جنگ و از نوع حضور در جبهه‏ها نیست؛ اما کارهاى بزرگ، همیشه بزرگ است و همیشه به ایمان، به صفا، به غیرت دینى، به ایستادگى در راه خدا و به آشتى‏ناپذیرى با دشمن احتیاج دارد. این را جوانان ما دارند و ان‏شاءاللَّه باز هم خواهند داشت. امیدواریم به برکت و حرمت خونهاى معطّر و مطهّر جوانان ما که در عملیات بیت‏المقدّس و عملیات قبل از آن و بعد ازآن، و در طول دوران انقلاب تا امروز، در راه خدا ریخته شده است، ان‏شاءاللَّه جوانان و مردم ما همیشه در راه خداثابت‏قدم و استوار باشند و دشمن را ناکام کنند و دشمن نتواند جاى پایى در ملت ما پیدا کند و ان‏شاءاللَّه پیدا نخواهد کرد.
والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‏






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن