تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816455060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراقبت طبيعي ناخن و ترميم آن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: corner_topright_org.gif]
مراقبت طبيعي ناخن و ترميم آن
حال که عضو ناخن را بهتر شناخته و درک مي کنيم ، مي توانيم بهتر و با روشي اصولي تر از ناخن هاي خود مراقبت نماييم. در زير چند نکته جالب و ضروري آمده که در انجام اين امر مفيد خواهد بود. پوست و ناخن هاي ما همواره با جريان مداوم آب و چربي تغذيه مي شوند.

[تصویر: nail19.jpg]
هر چيزي را که ما ديده و لمس مي کنيم (غير از نور و الکتريسيته) شيميايي است. افراط در شستن دست و يا استفاده از محلولهاي پاک کننده شيميايي بدون دستکش مي تواند به رطوبت و چربي مفيد پوست و ناخن ها آسيب زده و آنها را از بين ببرد. در نتيجه اين واکنش ناخن ها و پوست ، پوسته پوسته مي شوند. آب نيز همانند تمام محصولات مربوط به ناخن يک ماده شيميايي است. قرار گرفتن بيش از حد در معرض مواد شيميايي مي تواند عکس العمل هاي اگزمايي را ايجاد کند.
ورقه ناخن از لايه هاي بسياري از سلولها که مواد دروني اشان را از دست داده و صاف ، سخت و شکننده مي شوند تشکيل مي شود. مقاومت در ناخن يعني ترکيبي از سختي و انعطاف پذيري. کمک به ترميم و حفظ زيبايي و سلامتي ناخن ها بر عهده متخصصين مي باشد.
اما شما نيز مي توانيد به ترميم ناخن هايتان در منزل بپردازيد. ناخن هايي که شکسته و يا ورقه ورقه مي شوند دچار کمبود رطوبت و چربي هستند. بيماري ها و مشکلات ناخن بايد توسط يک پزشک تشخيص داده شوند و سپس داروهاي لازم در اين رابطه مصرف شوند. متخصص ناخن براي تشخيص بيماري هاي ناخن و مشکلات آن تعليم داده مي شوند اما آنها مجاز به معالجه اين موارد در سالنهاي زيبايي نيستند.
فراموش نکنيد که دستهايتان را مرطوب کنيد . از آنجائيکه بيش از 10 درصد از حجم ناخن را آب تشکيل مي دهد. اگر ناخن آب خود را از دست بدهد همانند پوست، قابليت ارتجاعي اش را نيز از دست خواهد داد. ناخن هاي خشک بيشتر در معرض شکستن هستند تا خم شدن.

[تصویر: nail14.jpg]
ناخن هاي بلند بيشتر کثيف و آلوده مي شوند و نسبت به ناخن هاي کوتاه در اين حالت بيشتر احتمال برگشتن ناخن هنگام برداشتن اشيا و ورود آلودگي به داخل بستر ناخن وجود دارد. پاک کردن مستمر کثيفي و جرم جمع شده درزير ناخنها به مشکل ناخن خواهد افزود. وقتي از مرطوب کننده ها استفاده مي کنيد از بالاي دست شروع کنيد و به سمت ناخن ادامه دهيد و روي ناخن ها را با مرطوب کننده بپوشانيد. بخش کوتيکل ناخن (بخش رشد کننده بيروني) را نيز مرطوب کنيد. بخش کوتيکل ناخن مانعي است براي نفوذ رطوبت به زير ناخن. مقدار بيشتري از مرطوب کننده را بروي لايه ناخن بماليد تا از افتادن ريشه ناخن جلوگيري نمايد.
ناخن انگشتان شما هر روز در معرض آسيب قرار دارند. مواد شوينده ، پوليش کردن ( استفاده از لاک)، چسب ناخن، مواد سفت کننده ناخن و مواد شيميايي خانگي همه جزو مواد آسيب رسان و مضر براي ناخن هستند. شما مي توانيد با استفاده از دستکش هنگام شستن ظروف و لباس ها در اين راه کمک بزرگي به خود نماييد.
از تماس مستقيم با بنزين، گازوئيل، نفت، رنگ و ديگر مواد شيميايي قوي احتراز نماييد. مانيکورها و مخصوصا مواد پاک کننده لاک ناخن ( استون) ناخن را خشک مي کنند و اغلب باعث شکستن و خراب شدن ناخن ها مي شوند. اگر به اين گونه مواد شيميايي برخورد کرديد موادي را انتخاب کنيد که عاري ازماده فورمال دي هايد باشند.

[تصویر: nail18.jpg]
توصيه ميکنيم مقدار 1 قاشق چايخوري روغن کرچک را در مقدار تقريبي 28 گرم آستون بريزيد تا هنگام استفاده به ناخنها رطوبت برسد. ناخن هايي که به راحتي مي شکنند و ترک مي خورنداز مشکلات احتمالي تغذيه اي خبر مي دهند. ناخن ها برای سالم بودن و ماندن به مقدار زيادي کلسيم ، منيزيم، پروتئين و سيليس نياز دارند. نوشيدن و دم کرده گياهان گزنه و سرخس و يا خوردن کپسول هاي اين گياهان بطور روزانه بسيار مفيد خواهد بود چرا که اين گياهان سرشار از سيليس و ديگر مواد معدني مهم مي باشند که در رشد ناخنها بسيار موثرند. استفاده از مکمل هايGLA (گل پامچال شب، گل گاوزبان يا کشمش سياه) نيز بسيار کمک مي کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن