تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش راهكارهاي ترويج نماز و قرآن در مهد كودك‌ها در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش راهكارهاي ترويج نماز و قرآن در مهد كودك‌ها در قم برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محمود لطفيان: همايش راهكارهاي ترويج نماز و قرآن در مهد كودك‌ها با حضور مديران، مربيان مهد كودك‌هاي تحت نظارت بهزيستي استان قم معاون امور اجتماعي بهزيستي و مديركل محترم بهزيستي و ستاد اقامه نماز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در اين مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمين «محمود لطفيان سرگزي» كارشناس فرهنگي ستاد اقامه نماز استان قم طي سخناني گفت: از جمله روش‌هاي بيان احكام و معارف ديني، رعايت اصول متنوع، بيان غيرمستقيم، داستان، پانتوميم، شعر و سرود، تصوير، عكس، طراحي و نقاشي، تنوع در گفتار و مكان و ارتباط دو طرفه، استفاده از نحوه مفيد و مختصر بودن است.

مدير كانون نويسندگان نماز استان با اشاره به رفتارهاي مناسب در كلاس شامل برخورد خوب و مناسب در ابتداي كلاس، عدالت در رفتار بين همه دانش‌آموزان، تشويق مناسب به صورت فردي و جمعي است گفت: بايد از رفتارهاي، خشونت آميز، دادو فرياد كردن، ضعف و عده، خواستن تكليف بيش از حد توان، سرزنش كردن، گوش ندادن به حرف بچه‌ها، تلسط و كنترل بيش از حد، دوري كرد.

وي عوامل ايجاد رغبت به نماز، احساس نياز، انس با قرآن، تشويق، انجام عملي حركات نماز، الگو‌دهي آسان، كامل همراه با رفتار عاطفي، استفاده از روش سؤالات حضوري محبت و خوش اخلاقي، اذان زيبا، استفاده از معما بازي‌هاي ذهني، كارت بازي دانست.

دين، مجموعه‌اي از عقايد و اعمال و احكامي است كه از طرف خداوند متعالي متناسب با شرايط و متقضيات زماني به وسيله پيامبر به انسان ابلاغ شد و در صورت عمل به اين نسخه شفا بخش انسان را به سوالات دنيا و آخرت نال مي‌شود.

وي افزود: مذهب مجموعه از باورهاست توسط كلمات بيان مي‌شود و به صورت انديشه در مي‌آيد و فقط با عمل زنده مي‌شود و مي‌تواند منجر به رفتارهاي مذهبي به حس مذهبي يعني ايمان به يك مبدا متعالي شود.

لطفيان ادامه داد: نماز يكي از مهمترين فرايند ديني است كه دين اسلام به پيروان خود گفته كه در پنج نوبت و به عنوان مهمترين شاخص دين آن توجه كنند.

وي با اشاره به زمينه‌سازي خانواده در آموزش نماز گفت: هديه حلال، نام مناسب، اذان گفتن در گوش كودك، رفتار مناسب با ويژگي‌هاي رشد، كودك است و از جمله آثار نماز و پيامدهاي آن در خانواده ايجاد و انسجام و همدلي، تامين بهداشت رواني، دست يافتن به تعالي و سعادت توسعه فرهنگي در خانواده و الگوپذيي فرزندان ازوالدين است. از جمله روش‌هاي آموزش نماز، قصه گويي، مشاهده مستقيم تمرين و تكرار پرسش و پاسخ و معرفي الگوست و بايد در هنگام نماز خواندن و معرفي نماز آمادگي جسماني كودك، آمادگي عاطفي، رواني، آمادگي محيط و آمادگي عقديتي توجه كرد.

مديركل بهزيستي استان قم هم در اين همايش گفت: نماز فرمان الهي است در هيچ جايي از انسان سلب نمي‌شود. وقت خاصي دارد نماز واقعي انسان را از گناه باز مي‌دارد. نسل جوان ما الگوپذير و به دنبال الگوهاست و از الگو تأثير مي‌پذيرد. كودكان مربيان را بهترين الگوي عملي و رفتاري خويش مي‌دانند.

در اين همايش آزمون پايان دوره آموزش كوتاه مدت نماز برگزار شد كه اين دوره 16 ساعت ويژه مربيان مهدكودك با موضوع نماز بود از جمله مباحث آن نماز و تربيت خانواده و نماز اقامه نماز در دوران كودكي و نوجواني پرورش احساس مذهبي نماز در كودكان تفسير و مفاهيم نماز بوده است كه از جمله اساتيد استاد فولادي، استاد عليزاده و استاد راوندي بوده‌اند.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن