تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست سخنگوي وزارت خارجه:تبليغاتي شدن موضوع جزاير سه گانه به نفع دو ملت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مشروح نشست سخنگوي وزارت خارجه:تبليغاتي شدن موضوع جزاير سه گانه به نفع دو ملت نيست
تهران - حيات

قشقاوي در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اخباري مبني بر شكايت امارات از ايران در سازمان ملل به بهانه جزاير سه گانه گفت: براي پايان اين مناقشات ايران حاضر به همكاري است و بهترين راه حل را گفتگو و مذاكره مي دانيم ولي مطمئنا تبليغاتي شدن اين موضوع به نفع هيچ يك از دو ملت ايران و امارات نيست.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي حيات، وي به سفر اخير احمدي نژاد به تاجيكستان براي شركت در اجلاس شانگهاي اشاره كرد و گفت: در اين سفر علاوه بر بحث هاي عمومي، رياست جمهوري ديدارهايي را با روساي جمهوري قزاقستان، روسيه و تاجيكستان داشت و همچنين در جلسه سه جانبه ايران، افغانستان و تاجيكستان شركت كرد.
*سفر احمدي نژاد به چين
وي در ادامه از سفر احمدي نژاد به چين براي افتتاحيه بازيهاي پارالمپيك خبر داد و گفت: ايران با تكيه بر اين آرمان كه همه انسان ها داراي توانمندي هستند در مراسم افتتاحيه اين بازيها شركت خواهد كرد.
وي افزود: طبق معمول هميشه در اينگونه سفرها ديدارهايي هم با مقامات آن كشور صورت مي گيرد و در اين سفر نيز مسوولان چيني در حال تدارك ديدارهاي بين مقامات بلند پايه چيني با رييس جمهور ايران هستند تا گفتگوهايي پيرامون مسايل دو جانبه ايران و چين صورت گيرد.
*سفر صبح امروز كرينكو به تهران
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني بر سفر كرينكو به ايران اظهار داشت: وزارت خارجه از عدم حضور وي سخني به ميان نياورده و اين سفر در راستاي بحث هاي فني است بنابراين رويكردهاي فني در آن بررسي مي شود نه سياسي .
وي اضافه كرد: كرينكو رييس روس اتم بامداد امروزوارد تهران شد و با رييس انرژي اتمي ايران در رابطه با راه اندازي نيروگاه بوشهر ادامه دارد.
وي تصريح كرد: طرفين مصمم به پيشرفت برنامه نيروگاه هستند و در كنار گفتگوها و مذاكراتي كه وجود دارد پيشرفت هاي فني هم در دستور كار است.
*ديدار معاون حقوقي وزارت خارجه ايران و عراق در تهران
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در خصوص ديدار معاون حقوقي وزارت خارجه ايران و عراق گفت: اين مذاكرات هم اكنون ادامه دارد و محور مباحث پيرامون معاهده 1975 الجزاير و مسايل مرزهاي زميني و رودخانه اي است و در آينده نتايج اين مذاكرات اعلام خواهد شد.
*پيگيري وضعيت امام موسي صدر
قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اعلام آمادگي ليبي براي اعزام هياتي به ايران براي پيگيري پرونده امام موسي صدر گفت: امام موسي صدر از شخصيت هاي مهمي است كه سرنوشت ايشان هنوز مشخص نيست و ايران حاضر است براي روشن شدن وضعيت ايشان همكاري هايي را داشته باشد و هر اقدامي كه منجر به روشن شدن وضعيت اين شخصيت بزرگوار باشد را انجام مي دهد.
وي در همين رابطه افزود: در خصوص اعزام هيات ليبيايي به ايران هنوز چيزي از معاونت افريقايي وزارت خارجه بدست ما نرسيده است.
*آخرين وضعيت باغ قلهك
وي در بخش ديگري از پاسخ هايش به وضعيت باغ قلهك و باز پس گيري آن اشاره كرد و گفت: در اين رابطه پيگيري هايي از سوي نهاد قضايي بوده است ولي آخرين وضعيت را قوه قضاييه بايد اعلام كند.
*شكايت امارات از ايران در سازمان ملل و موضع وزارت خارجه
قشقاوي با اشاره به اخباري مبني بر شكايت امارات از ايران در سازمان ملل به بهانه جزاير سه گانه گفت: براي پايان اين مناقشات ايران حاضر به همكاري است و بهترين راه حل را گفتگو و مذاكره مي دانيم.
وي با بيان اينكه در اين رابطه بايد رفع سو تفاهم شود اظهار داشت: اينگونه مسايل براي بسياري از كشورها به وجود مي ‌آيد و همه آنها با مذاكره حل مي شود ولي مطمئنا تبليغاتي شدن اين موضوع به نفع هيچ يك از دو ملت ايران و امارات نيست.

*تشكيل كميسيون همكاري هسته اي بين ايران و نيجريه
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با همكاري هسته اي ايران و نيجريه گفت: اين بحث ايجاد يك كميسيون مشترك بين دو كشور بوده است و توضيحات كامل را وزارت بازرگاني بايد اعلام كند.

*تكذيب اقدامات خرابكارانه هلند در مساله هسته اي
خبرنگاري از اقدامات خرابكارانه هلند در رابطه با تاسيسات هسته اي ايران پرسيد كه قشقاوي پاسخ داد: اينگونه مسايل گمانه زني برخي روزنامه ها است و هيچگونه پايه و اساسي ندارد و چنين چيزي صحت ندارد.

* احتمال سفر احمدي نژاد به شوراي همكاري خليج فارس
قشقاوي در رابطه با حضور ايران در شوراي همكاري خليج فارس تاكيد كرد: اصل اين سفر هنوز محقق نشده ولي همكاري ايران در چارچوب روابط دو جانبه و منطقه اي ادامه خواهد داشت.

*ايران در مسايل بين المللي فعال است نه منفعل
پس از اعلام موضع مستقل ايران در موضوع اوستياي جنوبي توسط قشقاوي خبرنگاري صحبت از موضع منفعلانه ايران در مسايل بين المللي و عدم تاثيرگذاري به موقع به ميان آورد كه قشقاوي پاسخ داد: در رابطه با موضوع اخير در اوستياي جنوبي ايران به صورت لحظه به لحظه پيگير مسايل بود و هرگز چنين نبوده كه ما نسبت به مسايل بين المللي موضع منفعلانه داشته باشيم.وي تصريح كرد: وقتي بخش اعظم مذاكرات مدودوف و احمدي نژاد پيرامون مسايل مربوط به منطقه اوستياي جنوبي و قفقاز است نشان از فعال بودن ايران در مسايل بين المللي است و از طرفي شرايط منطقه اي و جهاني ايران ايجاب مي كند كه ايران منفعل نباشد.

*سپري شدن دوران انفعال ايران
وي افزود: دوره انفعال و خواب ايران سپري شد چرا كه امروز جمهوري اسلامي ايران يك عنصر اصلي در منطقه و جهان است و آنهايي كه خواستار حركت ايران به سمت دلخواه آنان است بايد بدانند كه ايران براساس منافع خود تصميم مي گيرد.

*آخرين اخبار پيرامون سقوط هواپيماي قرقيزي
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در رابطه با آخرين اخبار و اطلاعات پيرامون سقوط هواپيماي قرقيزستاني و وضعيت مسافران ايراني ‌آن اظهار داشت: سفير ايران در بيشكك به صورت روزانه مسايل را پيگيري مي كند ولي چون بررسي چنين مسايلي نياز به كارشناسي فني و زمان دارد لذا در آينده نتايج آن را اعلام مي كنيم.

*عذر خواهي مقامات دانماركي از توهين به مسلمانان
قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با انتشار كتابي اهانت آميز به قرآن توسط دانمارك و واكنش ايران گفت: در سفر هفته گذشته مقام ايراني به دانمارك، مقامات اين كشور از حركت هاي گذشته خود عذر خواهي كردند.
وي افزود: در قوانين اساسي اين كشورها نيز به احترام به مقدسات ديگر كشورها تاكيد شده ولي به بهانه آزادي بيان نبايد مقدسات ديگران را زير سوال برد چرا كه احترام حدود يك ميليارد مسلمان بيش از آزادي بيان اهميت دارد.

*خودكفايي در توانايي موشكي ايران
وي به خبر خريد موشك هاي روسي توسط ايران اشاره كرد و گفت: توان موشكي ايران كاملا متكي به دانشمندان ايراني است و اين موضوع بارها به اثبات رسيده است.
*موضع مستقل ايران در مساله اوستياي جنوبي
سخنگوي وزارت امور خارجه به موضع ايران در مساله اوستياي جنوبي اشاره كرد و گفت: بخش فراواني از محور سخن هاي احمدي نژاد با مدودوف به ارايه گزارشي از سوي ايشان به رييس جمهور ايران پيرامون م سايل اخير گرجستان بود و در اين مساله موضع ما كاملا روشن است.
وي ادامه داد: تحولات اين منطقه را از نزديك پيگيري مي كنيم چرا كه به ضرورت آن واقفيم و معتقديم كه اين منازعات بايد با حس خويشتن داري طرفين و مذاكره حل و فصل شود.
*ايران خواستار ثبات منطقه قفقاز
وي با بيان اينكه ايران از صلح و ثبات منطقه استقبال مي كند گفت: محصول منازعات اخير كشته و زخمي شدن بسياري از انسان ها بود و موضع ايران در اين رابطه موضعي مستقل است.
وي به كمك سال گذشته ايران براي حل بحران سوخت گرجستان اشاره كرد و گفت: در آن زمان طبق رفتار انساني ايران مبادرت به حل بحران سوخت گرجستان و تامين آن كرد ولي بايد توجه داشت كه ما نمي توانيم واقعيت ها را كنار گذاشته و عوامل موثر در آن را ناديده بگيريم.
قشقاوي با اشاره به اينكه ايران طرفدار هيچ يك از طرف هاي درگير نيست تاكيد كرد : تكيه ما بر منافع ملي است و هيچ گرايش خاصي به سوي قدرت ها نداريم .

پايان پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن