تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813132838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت مرغ از نيمه ماه رمضان كاهش مي‏يابد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قيمت مرغ از نيمه ماه رمضان كاهش مي‏يابد
دبير انجمن جوجه يكروزه با بيان اينكه ذخيره مطمئن براي مرغ پتانسيل توليد است ، افزود: آمارهاي وزارت جهاد كشاورزي حاكي از توليد يك ميليون و 550 هزار تن مرغ در كشور است اما اين ميزان به قيمت نابودي 40 تا 50 درصد توليد كنندگان اين صنعت توليد شده است.
دبير انجمن توليدكنندگان جوجه يكروزه پيش بيني كرد قيمت مرغ از نيمه ماه مبارك رمضان در بازار مصرف كاهش يابد.

به گزارش مهر ، سيد مصطفي مصطفوي در جلسه نمايندگان تشكلهاي مرغداران گفت: در حال حاضر اوج كاذب قيمت مرغ در بازار مصرف به دليل افزايش تقاضا است و پيش بيني مي شود از دهم تا پانزدهم روز ماه مبارك رمضان قيمتها كاهش يابد، اين در حالي است كه سيستم دخيره سازي دولتي بايد در زمان پيك توليد مرغ مازاد را كه به قيمت ارزان در بازار عرضه مي شد خريداري مي كرد.

دبير انجمن جوجه يكروزه با بيان اينكه ذخيره مطمئن براي مرغ پتانسيل توليد است ، افزود: آمارهاي وزارت جهاد كشاورزي حاكي از توليد يك ميليون و 550 هزار تن مرغ در كشور است اما اين ميزان به قيمت نابودي 40 تا 50 درصد توليد كنندگان اين صنعت توليد شده است.

مصطفوي در خصوص 800 ميليارد تومان نقدينگي كه بايد امسال از طريق سيستم بانكي به مرغداران پرداخت شود، تصريح كرد: هيئت دولت در 28 اسفند ماه سال 84 مصوبه اي را دال بر مهلت دو ساله براي پرداخت بدهي مرغداران به سيستم بانكي به تصويب رساند، اين در حالي است كه تاكنون اين امر از سوي بانكهاي عامل اجرايي نشده است.

دبير انجمن جوجه يكروزه افزود سيستم بانكي طبق دستور العمل مشخصي نسبت به پرداخت تسهيلات اقدام مي كند و از آنجايي كه مرغداران داراي بدهي به سيستم بانكي هستند و در تامين وثيقه نيز مشكل دارند لذا بانكها از پرداخت نقدينگي مصوب به آنان خودداري مي كنند.

وي عنوان كرد: امسال تعدادي از بانكهاي عامل با دريافت جريمه ديركرد وامهاي گذشته مهلت پرداخت وام را تا يكسال تمديد كرده اند كه اين امر به معناي پرداخت تسهيلات جديد تلقي نمي شود.

مصطفوي با اشاره به طرح خريد توافقي مرغ و تخم مرغ از سوي شركت پشتيباني امور دام در سال گذشته در راستاي حل مشكل مرغداران در تامين نقدينگي، نتايج اين طرح را منفي ارزيابي كرد و افزود: اجراي نادرست اين طرح منجر به توقف آن شد در حالي كه مي توانست گره مشكلات ناشي از تامين نقدينگي را باز كند.

دبير انجمن جوجه يكروزه خاطرنشان كرد: به منظور ساماندهي جوجه يكروزه مقرر شده بود مبالغي از اعتبارات مصرف نشده دراختيار تعاوني هاي سراسري با ضمانت صندوق تعاون قرار گيرد كه بعيد است اين اعتبار تا آخر امسال تامين و از سوي بانكها پرداخت شود.

وي عمده ترين دليل گراني مرغ را افزايش قيمت نفت ، اقلام گياهي و هزينه هاي توليد ارزيابي كرد.

ضرر 160 ميليارد توماني مرغداران
در ادامه اين نشست مير محمد موسوي نايب رئيس انجمن توليد كنندگان جوجه يكروزه با اعلام اينكه در 10 ماهه سال جاري حدود 120 تا 160ميليارد تومان خسارت به صنعت جوجه يكروزه به دليل بروز خشكسالي وارد شده است ، افزود: حذف 20 ميليون تخم مرغ نطفه دار در راستاي كنترل توليد سبب كمبود مرغ در بازار شده است، زيرا هر عدد تخم مرغ نطفه دار منجر به توليد هزار و 100 تا 5/1 كيلوگرمي گوشت مرغ در بازار مي شد كه حذف اين ميزان كمبود 22 تا 30 هزارتني مرغ را به دنبال داشته است.

مصطفوي دبير انجمن جوجه يكروزه گران شدن قيمت مرغ را بي ارتباط با حذف تخم مرغ نطفه دار در 31 ارديبهشت امسال اعلام كرد و گفت: از 4 تا 28 خرداد ماه تخم مرغ ها تحويل سردخانه شده و اگر روز 28 خرداد جوجه كشي صورت مي گرفت در 15 تير ماه تخم مرغ تبديل به جوجه مي شد و حداكثر 25 روز بعد مرغ وارد بازار مي شد.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه هم اكنون با افزايش قيمتها مواجه شده ايم، ضمن اينكه هر يك دانه تخم مرغ نطفه دار 8 دهم عدد، جوجه را توليد مي كند و يك قطعه جوجه مي تواند هزار و 100 كيلوگرم گوشت مرغ را روانه بازار كند لذا اقدام دولت در جمع آوري تخم مرغ نطفه دار در آن زمان تاثيرگذار بود و مسائل ديگري هم اكنون باعث گراني شده است.

موافقت مشروط مرغداران با قيمت 2850 توماني مرغ
همچنين ناصر نبي پور مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران تخم گذار ميهن در خصوص قيمت مصوب 2 هزار و 850 توماني مرغ در بازار عنوان كرد: مرغداران اعتراضي به اين قيمت ندارند اما بايد در طول 12 ماهه سال قيمتها به گونه اي تعيين شود سود معقولي عايد توليد كنندگان شود، ضمن اينكه به مصرف كننده نيز ضرري وارد نشود.

در اين خصوص حسين مقدم نيا مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي اظهار داشت: روي اين قيمت اعتراضي وجود ندارد به شرط اينكه پول مرغدار ظرف يك هفته به صورت نقدي پرداخت شود. اين در حالي است كه مرغ به صورت مدت دار از آنها خريداري مي شود و اين به نفع توليد كنند نيست.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن