تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815186048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه هاي شبكه جهاني سحر در ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه هاي شبكه جهاني سحر در ماه مبارك رمضان
سيماهاي اردو، بوسنيايي، فرانسوي و كردي شبكه جهاني سحر، با ويژه برنامه هاي "بهار دل"، "رمضان كريم"، "اعجاز قرآن"، "ضيافت الله"، و"موسم پاكي" به استقبال ماه مبارك رمضان مي روند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، سيماي اردوي شبكه جهاني سحر به همين منظور ويژه برنامه، بهار دل" را تدارك ديده كه در ايام ماه مبارك رمضان پخش مي كند.
"بهار دل"، عنوان برنامه اي تركيبي است به تهيه كنندگي و كارگرداني" مهدي حسين زاده بورنگي" كه با آيتم هاي متنوع و جذابي همچون بخش "احكام" كه در آن احكام ماه رمضان از زبان كميل راجاني، سلمان نقوي و ذاكر حسين طاهري كارشناسان مذهبي اين بخش بيان مي شود، بخش "اخلاق" كه هادي رضوي، مسعود اختر رضوي و غلام حسين در مقام كارشناس مذهبي مباحثي همچون تقواي الهي، تهذيب نفس، صله ارحام، تكريم والدين، شكر الهي، شرايط استجابت دعا و آمرزش و ... را مورد بحث و گفتگو قرار مي دهند، بخش "بهداشت در رمضان" كه به موضوع تغذيه صحيح و بايدها و نبايدهاي آن در ماه رمضان مي پردازد و در نهايت بخش "كلينيك آرامش" كه با موضوع سلامت رواني در رمضان و اثرات روزه بر اين امر، ميهمان رمضان مخاطبان اردو زبان خواهد بود.
همچنين پخش ادعيه روزانه ماه رمضان، دعاي ابوحمزه ثمالي و افتتاح و نيز گزارش هاي مردمي در رابطه با آداب و سنن ماه رمضان و گزارش از مراكزي همچون نمايشگاه هاي قرآني، هنري از كشورهاي هند، پاكستان و ايران و نيز پخش تواشيح، از ديگر آيتمهاي تشكيل دهنده ويژه برنامه" بهاردل" هستند. اين برنامه در طول ماه رمضان از ساعت 18 به وقت تهران روي آنتن مي رود.
در همين راستا، سيماي بوسني شبكه جهاني سحر نيز ويژه برنامه هاي"رمضان كريم" به تهيه كنندگي" رامين بياني" و " اعجاز قرآن" به تهيه كنندگي "هادي افشار" را آماده پخش كرده كه در شب هاي ماه مبارك رمضان روي آنتن مي برد.
" رمضان كريم"، عنوان برنامه اي است كه به پخش ادعيه ايام ماه مبارك رمضان، مناجات و نيايش، تفسير موضوعي آيات قرآن كريم، درس هايي از اخلاق اسلامي، تغذيه و مسايل پزشكي مربوط به روزه و روزه داري، روانشناسي رمضان و گزارش هاي هنري مرتبط با ماه رمضان اقدام مي كند ضمن آنكه در بخش ديگري با عنوان" مسابقه قرآني"، به مخاطبان بوسنيايي زبان اين فرصت و مجال را خواهد داد تا از طريق ارسال ايميل به برنامه و پاسخ به پرسش هاي قرآني اين بخش در مسابقه برنامه شركت كنند. اين برنامه در ايام ماه رمضان هر شب ساعت 45/23 دقيقه به وقت تهران از سيماي بوسني شبكه جهاني سحر پخش مي شود.
ويژه برنامه " اعجاز قرآن" نيز با موضوع تفسير گزيده هايي از آيات قرآن كريم به روي آنتن سيماي بوسني مي رود كه طي آن گزيده اي از آيات كريمه قرآن به زبان عربي همراه با ترجمه زيرنويس آنها به زبان بوسنيايي، پخش و تفسير مي شوند.
" اعجاز قرآن" از اول ماه رمضان هر شب ساعت 15 دقيقه بامداد به وقت تهران روي آنتن سيماي بوسني شبكه جهاني سحر خواهد رفت.
سيماي فرانسه شبكه جهاني سحر نيز به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان در نظر دارد برنامه تركيبي" ضيافت الله" را به تهيه كنندگي "علي ميرباقري" از اين سيما پخش كند. در اين برنامه با حضور حجج اسلام" مجتبي رحمتي"، "ابوالفضل خوش منش" و "ابراهيم سليمي" كارشناسان مذهبي برنامه در جمع طلاب فرانسوي زبان، به شبهات و پرسش هاي ديني مطرح شده پاسخ داده مي شود همچنين ابعاد و وجوه مختلف ماه مبارك رمضان همچون رمضان و تهذيب نفس، رمضان و تقوا و پرهيزكاري، رمضان و تمرين صبر و شكيبايي، رمضان و مهرورزي با مردم و رمضان ماه رحمت و بركت و... مورد بحث و گفتگو قرار مي گيرد.
پخش آيات قرآني و ادعيه مرتبط با ماه رمضان همراه با قرائت عربي و زيرنويس فرانسه آنها، از جمله آيتم هايي است كه در قالب ميان برنامه در برنامه"ضيافت الله" پيش بيني شده است. علاوه بر آن در بخش ديگري با عنوان" احكام روزه"، احكام و مسايل شرعي مرتبط با روزه و روزه داري، همچنين مباحث بهداشتي مرتبط با ماه رمضان نظير تغذيه صحيح ماه رمضان و... توسط كارشناسان برنامه طرح و در مورد آنها بحث و گفتگو مي شود. اين برنامه در طول ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 20/11 دقيقه به وقت تهران از سيماي فرانسه پخش مي شود.
" موسم پاكي" نيز عنوان برنامه اي است به تهيه كنندگي و كارگرداني "مصطفي محمودي" كه سيماي كردي شبكه جهاني سحر براي پخش در ايام ماه مبارك رمضان براي مخاطبان كرد زبان سيما در نظر گرفته است. در اين برنامه مباحثي همچون رمضان، آداب و فلسفه روزه و روزه داري، احترام به همنوعان، احترام به والدين، صله ارحام، تأثيرات معنوي روزه بر شيوه زندگي افراد و ... مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
پخش گزيده حكايات عرفاني مثنوي معنوي مولانا از زبان راوي همچون داستان موسي و شبان و ... همراه با تصاوير متحرك، بخش كارشناسي تغذيه و بهداشت روزه داري از بعد پزشكي، شرايط روزه داري براي مبتلايان به بيماريهاي خاص و...، حضور هنرمندان شاخص سينما و تلويزيون، نوازندگان و ورزشكاران در برنامه و بيان خاطرات جالب و شنيدني خود از ماه رمضان، پخش تواشيح و مدح رسول اكرم (ص) و اميرالمومنين(ع)(ويژه شب هاي قدر)، پخش موسيقي و برگزاري مسابقه اينترنتي مرتبط با ماه رمضان از ديگر آيتم هاي اين برنامه است.
اجراي" موسم پاكي" را "سيد اسماعيل حسيني" بر عهده دارد و اين برنامه در ماه رمضان هر شب ساعت 20/21 دقيقه به وقت تهران از سيماي كردي شبكه جهاني سحر پخش مي شود.
همچنين سيماهاي آذري و انگليسي اين شبكه نيز با ويژه برنامه هايي نظير" سحر نوراني"، "سفره احسان"، " رمضان ماه تزكيه نفس" و " ضيافت الهي" ميهمان خانه هاي بينندگان خود در سراسر جهان خواهند بود.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن