تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813257005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي رفع تشنگي و بوي بد دهان در ماه رمضان آبليمو و نعنا مصرف كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي رفع تشنگي و بوي بد دهان در ماه رمضان آبليمو و نعنا مصرف كنيد
داخلي. اجتماعي. بهداشت . تغذيه
پزشكان اعلام مي‌كنند در ماه مبارك رمضان براي رفع بوي بد دهان و تشنگي روزه داران هنگام سحر از شربت آبليمو شيرين و نعنا به‌شكل سبزي و عرق آن استفاده كنند.

دكتر "احسان علي مرداني" متخصص بيماري‌هاي گوارشي گفت:مصرف اين دو ماده خوراكي علاوه بر تامين مواد مغذي بدن باعث رفع خستگي و ضد عفوني كردن دهان فرد در طول روز مي‌شود.

وي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از آنجا كه يكي از تاثيرات ماه مبارك رمضان استراحت به سيستم گوارشي بدن ، تنظيم گردش خون مي‌باشد، روزه داران بايد در زمينه افطار و سحري مواردي را رعايت كنند.

وي گفت: خوردن شير، آب جوش با خرمااولين توصيه براي خوردن افطار مي‌باشد و بعد از آن روزه‌دار بايد غذاي سبك و ميوه مصرف كند.

وي افزود:به‌دليل اين كه دستگاه گوارش براي هضم غذا با مشكل روبرو مي‌شود از خوردن پشت سر هم و سنگين غذا هنگام افطار پرهيز كنند.

علي‌مرداني، اضافه كرد: توصيه مي‌شود از غذاهاي سرخ كردني (كوكو - كتلت) و ادويه دار به خاطر خشكي و آوردن عطش كمتر استفاده شود.

وي گفت: غذاي خورشتي، نان و پنير و گردو به همراه ماست بهترين غذا براي سحر مي‌باشد.

"شيرين مهرآور" كارشناس تغذيه نيز گفت: روزه‌داران مي‌توانند با مصرف هشت ليوان آب در فاصله افطار تا سحر از احساس تشنگي در طول ساعات روز جلوگيري كنند.

وي اظهار داشت: همچنين بايد سعي شود در وعده غذايي سحر از مصرف زياد غذاهاي شيرين مانند شكلات،زولبيا و باميه پرهيز شود تا از احساس سيري كاذب و همچنين افزايش ميزان قند خون و بروز ناراحتي گوارشي جلوگيري شود.

وي با اشاره به مصرف مواد غذاهايي مانند سوسيس و كالباس به همراه انواع سس در وعده افطاري گفت: اين قبيل غذاها از ميران انرژي پاييني برخوردارند ضمن اينكه پس از ساعات متمادي گرسنگي مصرف آنها موجب برهم خوردن سيستم گوارش مي‌شود.

مهرآورافزود: اين مواد غذايي به دليل برگشت غذا از معده به مري موجب ترش كردن روزه‌دار مي‌شود.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از غذاهاي مقوي در طول ماه رمضان اظهار داشت:انواع غذاهاي حاوي حبوبات مانند خوراك لوبيا و عدسي‌دروعده‌سحر حاوي ميزان بالايي فيبر، كربوهيدراتها و املاح و ويتامينهاست.

گفت: استفاده از اين غذاها موجب تامين نيازهاي‌اساسي بدن و جلوگيري از آثار منفي فقدان ريزمغذيها و مواد مورد نياز بدن مي‌شود.

‪۵۴۶/۶۰۳/۷۱۳۳‬
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 489]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن