تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799581914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه به ايران لغو شد ديدار در وين به جاي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سفر رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه به ايران لغو شد ديدار در وين به جاي تهران
گروه سياسي؛ در شرايطي كه قرار بود رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه راهي تهران شود تا درباره راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر و تعيين تاريخ دقيق بهره برداري از آن به مذاكره با همتاي ايراني خود بپردازد، برخي مقامات مسوول از لغو اين سفر خبر دادند. در عوض قرار است سرگئي كرينكو با رضا آقازاده در وين و در حاشيه پنجاه ودومين كنفرانس سالانه مجمع عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي با يكديگر ديدار و گفت وگو كنند.

كرينكو بنابر اعلام قبلي قرار بود در شهريورماه براي تعيين زمان نهايي راه اندازي نيروگاه بوشهر به ايران بيايد. زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر تاكنون بارها به تعويق افتاده و روس ها تاكنون برخلاف آنچه از قبل اعلام كرده اند با كارشكني مانع از تحقق وعده هاي خود شده اند. هر چند كه در اين ميان، همواره هيات هاي روسي به تهران آمدوشد داشته اند تا درباره اقدامات تكميلي نيروگاه مذكور به رايزني با مسوولان ايراني بپردازند. در همين راستا، روز گذشته رئيس جديد شركت اتم استروي اكسپورت، پيمانكار نيروگاه بوشهر به همراه چند تن از مسوولان اين شركت براي بحث و گفت وگوهاي كاري از جمله درباره مراحل پاياني راه اندازي نيروگاه بوشهر و نيز بازديد از اين نيروگاه وارد تهران شدند.

اين در حالي است كه سرگئي كرينكو رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه در خرداد گذشته، درباره زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر گفته بود كه امور مربوط به راه اندازي اين نيروگاه تا پاييز سال جاري انجام خواهد شد. با اين وجود، جداي از مذاكراتي كه اين روزها بين ايران و پيمانكار روسي نيروگاه بوشهر صورت مي گيرد رايزني هاي ديگري نيز در وين برگزار مي شود. اين ديدار در حاشيه نشست سالانه سازمان انرژي اتمي برگزار خواهد شد.

پنجاه و دومين كنفرانس سالانه مجمع عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي ¸ تا ±⊃3; مهر در وين، پايتخت اتريش، با شركت روساي سازمان هاي انرژي اتمي كشورهاي عضو اين آژانس به مدت يك هفته برگزار مي شود. اين كنفرانس پس از نشست فصلي شوراي حكام كه ⊃2;⊃2; سپتامبر كار خود را آغاز مي كند، برپا مي شود.

همچنين قرار است در نشست فصلي شوراي حكام گزارش مديركل آژانس درباره فعاليت هاي صلح آميز هسـته يي ايران مورد بررسي قرار گيرد.

يك مقام مسوول در گفت وگو با ايسنا با اعلام ديدار كرينكو و آقازاده در وين و مذاكره درباره نيروگاه بوشهر خاطرنشان كرد؛ سفر كرينكو به تهران به زمان ديگري و احتمالاً بعد از ديدار روساي سازمان هاي انرژي اتمي ايران و روسيه در وين موكول شده است.

آقازاده چندي قبل بر ضرورت اجراي تعهدات از سوي روسيه تاكيد كرده و گفته بود؛ ايران توقع دارد راه اندازي اوليه نيروگاه بوشهر در اواخر سال صورت پذيرد.

از سوي ديگر يك پايگاه اينترنتي به نقل از منابع روسي نوشت در پي بحران گرجستان روسيه از تلاش هاي ديپلماتيك عليه ايران كنار كشيده و به دنبال تكميل ساخت نيروگاه بوشهر است.

به گزارش ايسنا پايگاه اينترنتي«دبكا» گزارش داد؛ مناقشه گرجستان همكاري امريكا- روسيه در خصوص مساله ايران را تخريب كرد.

به گزارش ايسنا اين منابع گفتند مسكو نه تنها از جبهه ديپلماتيك تحريم ها عليه برنامه هسته يي ايران كنار كشيد بلكه تصميم گرفت ساخت رآكتور هسته يي ايران در بوشهر را تا پيش از پايان سال جاري و پس از تاخيرهاي پي درپي به دليل اصرارهاي واشنگتن تكميل كند.

براساس اين گزارش، مسكو اكنون متعهد به تكميل رآكتور بوشهر ظرف چهار ماه آينده است.

اين سايت در ادامه با اشاره به حضور هيات روسي در تهران نوشت؛ روسيه در عمل كردن به تهديدش تاخير نكرد و هياتي هسته يي از روسيه در تهران است. آنها دست كم 10 روز در ايران خواهند ماند تا مشكلات سرپا شدن و فعال شدن رآكتور بوشهر تا آخر سال 2008 را حل كنند.

روابط روسيه و غرب پس از آنكه كرملين براي شكست تلاش گرجستان در بازپس گيري اوستياي جنوبي، سربازاني را به منطقه اعزام كرد در بدترين شرايط قرار گرفته است.

الكساندر سادوونيكوف، سفير روسيه در ايران، چندي پيش اعلام كرده بود تا پايان سال جاري ميلادي آزمايش كلي همه فازهاي نيروگاه اتمي بوشهر انجام خواهد شد و اوايل سال آينده ميلادي برق هسته يي وارد شبكه توليد برق ايران مي شود.

سفير روسيه تاكيد كرد مسكو به طور جدي مصمم به تكميل و راه اندازي نيروگاه بوشهر است و خود را در قبال تكميل و راه اندازي اين پروژه مسوول مي داند و به عنوان يك طرف ذينفع، مايل است در كوتاه ترين زمان ممكن اين پروژه را به اتمام برساند و اين يك حقيقت روشن و يك واقعيت است.

وي اطمينان داد تاخير يا تعطيل شدن اين پروژه به نفع روسيه نيست چرا كه طولاني تر شدن آن به ضرر طرف روس هم هست و هزينه ها را براي آن افزايش مي دهد.

سفير روسيه در تهران همچنين يكي ديگر از دلايل تاخير در روند ساخت و راه اندازي نيروگاه بوشهر را عدم همكاري مطلوب از سوي برخي كشورها دانست كه به گفته وي قرار بود برخي تجهيزات نيروگاه از سوي اين كشورها تامين شود.

در همين حال آندري نسترنكو نماينده رسمي وزارت امور خارجه روسيه با اشاره به آزمايش موفق سفينه بر سفير اميد ايران گفت؛ اگر ايران از مقاصد اعلام شده در بهره برداري مسالمت آميز از فضا به دقت پيروي كند، برنامه فضايي آن براي ثبات و امنيت بين المللي خطري نخواهد داشت.

وي افزود؛ ايران در چارچوب برنامه فضايي خود براي پرتاب مستقل ماهواره به مدار پايين آماده مي شود.

اين مقام روسي تاكيد كرد؛ نگراني بيان شده از طرف امريكا از استفاده از فناوري هاي توليد موشك فضايي براي ساخت موشك هاي بالستيك اساس كافي ندارد و ايران هم اكنون برخي از انواع موشك هاي بالستيك را دارد كه برد آنها تا دو هزار كيلومتر است.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن