تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798405769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - جوانان هيچ‌گونه بحراني ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جامعه - جوانان هيچ‌گونه بحراني ندارند
جامعه - جوانان هيچ‌گونه بحراني ندارند

گروه اجتماعي: محمد اسحاقي معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان ديروز در نشست خبري درباره كار آماري تازه اين سازمان مدعي شد جوانان ايراني هيچ‌گونه بحراني ندارند و گسست نسلي نيز وجود ندارد و تنها مي‌توان تفاوت نسل‌ها را پذيرفت. مبناي گفته‌هاي اين مسوول سازمان ملي جوانان گويا پيمايش آماري است كه سال 86 با هدف سنجش هويت مذهبي، ملي، جنسي، شغلي و سياسي انجام گرفته است. اسحاقي در اين نشست خبري اين آمار را به صورت مكتوب به خبرنگاران عرضه نكرد و تنها به روخواني اين آمار و توضيح و تغيير نتايج آن پرداخت. معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان گفت: پيمايش صورت‌گرفته در جامعه آماري هفت هزار نفره‌اي بوده است كه تهران، شهرستان‌ها و حتي روستاها را در برمي‌گيرد و سعي شده است كه با مطالعات قبلي نيز ارتباط داشته باشد.

اسحاقي ادامه داد: سعي شده است سوالات به گونه‌اي باشد كه جزئيات را دربرگيرد تا در نهايت تحليل آمارها به نتايج مشخصي منتهي شود. سازمان ملي جوانان پيش از اين نيز درباره ازدواج و جوانان آمارگيري مفصلي انجام داده است كه به صورت كتابچه‌هاي استاني در 30 جلد و تحت عنوان سيماي جوان به چاپ رسيده است البته آنچه در اين كتابچه‌ها مشهود است، خوشبيني است كه مسوولين سازمان نسبت به وضعيت جوانان دارند، خوشبيني كه شايد متاثر از انتخاب خودآگاه و از پيش‌ تعيين شده جامعه آماري باشد. در پيمايش هويت جوانان نيز البته وضع به همين منوال است.
بيش از 70 درصد از جوانان نماز مي‌خوانند
پيمايش هويت جوانان به گفته اسحاقي بر مبناي سوالاتي است كه به گونه بخش‌بندي شده طراحي شده است، به نظر مي‌رسد اين سوالات به نحوي تنظيم شده‌اند كه ميزان اعتقادات جوانان شركت‌كننده در اين نظرسنجي را سنجش كند. اسحاقي در پايان هر كدام از اين گزينه‌ها شرح مبسوطي از آيات و روايات و كتاب‌هاي آيت‌الله مطهري ارائه مي‌داد تا ثابت كند جوانان كشور دچار هيچ‌گونه بحران اعتقادي نيستند. اولين اين سوالات چنين است: آيا به طور منظم نماز مي‌خوانيد كه بيش از نيمي از جوانان پاسخ مثبت داده‌اند و 31 درصد گفته‌اند نماز مي‌خوانند اما نه به‌طور منظم و 6 درصد هم گفته‌اند وقتي دچار ناراحتي‌هاي روحي مي‌شوند نماز مي‌خوانند و دست آخر فقط 4 درصد از جوانان نماز نمي‌خوانند.
بنا بر نظرسنجي سازمان جوانان 90 درصد از جوانان به وجود خداوند اعتقاد كامل دارند و 10 درصد باقي‌مانده تنها برخي اوقات شك مي‌كنند. 84 درصد جوانان با امر به معروف و نهي از منكر موافقند. 90 درصد جوانان بين علم و دين تقابلي نمي‌بينند، 70درصد جوانان مخالف جبر هستند و اختيار را قبول دارند. 92درصد جوانان نذر مي‌كنند، 64 درصد جوانان خمس و زكات مي‌دهند. اسحاقي از آمار اعتقادي نتيجه گرفت كه بيشتر جوانان كاملا معتقد هستند و هيچ‌گونه مشكل اعتقادي ندارند. البته او هيچ‌گونه توضيحي نداد كه اين جامعه آماري تا چه حد مي‌تواند به تمامي جوانان ايراني تعميم پيدا كند.
77 درصد جوانان دست دادن با غيرمحارم را گناه مي‌دانند
محمد اسحاقي در بخش ديگر گفته‌هايش تبعات دينداري را شرح داد و به سوالاتي پرداخت كه در اين پيمايش به قصد دريافت پيامدهاي دينداري در جوانان طرح شده بود.
سوالاتي مانند اينكه دست دادن با غيرمحارم را قبول داريد يا نه. در پاسخ به اين سوال 77 درصد چنين كاري را درست ندانسته‌اند. هرچه هست در ديگر گزينه‌ها نيز مشخص شد، 82درصد جوانان معتقدند كه يافته‌هاي جديد علمي احكام ديني را تحت‌الشعاع قرار نمي‌دهند، 93 درصد پايبندي بشر به اخلاقيات را توامان با دينداري قبول دارند و 78 درصد دينداري را در همه زمينه‌ها و شرايط ضروري دانسته‌اند. با اين همه 30 درصد از جوانان نيز معتقدند كه مذهب براي انسان محدوديت ايجاد مي‌كند.
بيشتر جوانان از ايراني بودنشان خوشحالند
بخش ديگري از اين پيمايش درباره هويت ملي جوانان است كه به اعتقاد اسحاقي نشان مي‌دهد كه جوانان ايراني كاملا ميهن‌دوست هستند. آنگونه كه بيش از 80 درصد جوانان در پاسخ به اين سوال كه: اي كاش در كشوري غير از ايران به دنيا مي‌آمدند، جواب منفي دادند. 81 درصد گفته‌اند حاضر نيستند از ايران مهاجرت كنند، 85 درصد جشن نوروزي را دوست مي‌دارند و 76 درصد از موسيقي سنتي لذت مي‌برند. جالب اينجاست كه در تمامي اين تحليل‌ها و سنجش‌ها زنان هويت راسخ و استوارتري دارند.
هيچ بحراني وجود ندارد
وضعيت جوانان در بخش‌هاي ديگر اين پيمايش نيز بنا بر گفته‌هاي معاون تحقيقات سازمان ملي جوانان كاملا راضي‌كننده است. بنا بر اين آمارها جوانان ايراني از وضع و حال خود ابراز رضايت كرده‌اند، 79 درصد آنها براي رسيدن به شغلي كه دوست دارند برنامه‌ريزي كرده‌اند، 80 درصد جوانان استعدادهاي خود را شناخته‌اند تنها نكته آزاردهنده اين است كه 19 درصد جوانان كه بيشتر دختر هستند از جنسيت خودشان چندان راضي نيستند و اين در حالي است كه 79درصد جوانان به مواضع سياسي‌شان فكر كرده‌اند، گرچه 64 درصد به سياست اهميت نمي‌دهند. محمد رزاقي در پايان با خوش‌بيني اعلام كرد كه جوانان ايراني از هيچ‌گونه بحراني رنج نمي‌برند و اگر نمره چهار را براي هويت در نظر بگيريم، جوانان ايراني در هويت ديني نمره 23/3 و در هويت ملي نمره 20/3 مي‌گيرند. گفتني است در دوره پيشين سازمان ملي جوانان و در زمان رياست رحيم عبادي، نظرسنجي‌هايي در همين زمينه‌ها انجام گرفت كه نتايج كاملا متفاوتي داشت. شايد بتوان گفت كه جوامع آماري در دوره‌هاي مختلف سياسي دچار تحولات بزرگي شده‌اند.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن