تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به عملكرد دولت نهم-21 اجرايي شدن بيش از 90 درصد از 6 هزار و 100 مصوبه استاني دولت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به عملكرد دولت نهم-21 اجرايي شدن بيش از 90 درصد از 6 هزار و 100 مصوبه استاني دولت
خبرگزاري فارس: پس از گذشت سه سال از فعاليت‌هاي مستمر دولت نهم وشخص رئيس جمهور امروز بيش از 90 درصد از 6 هزار و 100 مصوبه هيئت دولت در استانهاي مختلف كشور اجرايي شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس پايگاه اطلاع‌رساني دولت، سفرهاي استاني و برگزاري جلسات هيات دولت در مراكز استانها يكي از مهمترين ابتكارات دولت نهم براي اشنايي با مشكلات مناطق مختلف كشور از نزديك و كاهش فاصله مسئولان اجرايي با مردم بود كه به اذعان گروههاي مختلف جامعه يكي از محسنات بزرگ اين دولت است.
در دور اول سفرهاي استاني به 30 استان وبازديد از 336 شهرستان، تشكيل 780 جلسه هماهنگي با بيش از 29 هزار نفر ساعت كار كارشناسي براي مصوبات استاني، برگزاري 12هزار نفرساعت جلسه استاني و اجرايي شدن بيش از 90 درصد از 6 هزار و 100 مصوبه استاني دولت در دور اول سفرهاي استاني بخشي از دستاوردهاي سفرهاي استاني دولت نهم بوده است در حاليكه دور دوم سفرهاي استاني با سفر به دوازده استان كشور و اتخاذ تصميمات جديد براي آباداني و رفع مشكلات استانها ادامه دارد.
‌بخشي از اقدامات و تلاش‌هاي معاونت اجرايي رياست جمهوري به اين شرح است:

*دور اول سفر:
1- در 30 سفر استاني دور اول با مردم 336 شهرستان كه داراي 285 نماينده مجلس (يعني 98/2 درصد نمايندگان بجز نمايندگان اقليتها هستند ديدار صورت گرفته است كه معدل فاصله هر سفر 19 روز است.
2ـ تشكيل 780 جلسه هماهنگي با بيش از 29 هزرا نفر ساعت كار كارشناسي براي تهيه پيش‌نويس مصوبات
3ـ 33 مورد جلسه دولت جمعاً 12 هزار نفر ساعت در 30 استان كشور كه 4 جلسه از اين تعدا جلسات در استان تهران برگزار شد.
4ـ بيشترين مصوبات در ميان استانها: تهران 348 مورد، فارس 311 مورد و كمترين قم 100 مورد و هرمزگان 130 مورد است.
5ـ بيشترين مصوبات در ميان وزارتخانه: وزارت نيرو 378، بهداشت 354، راه و ترابري 324 و كمترين وزارت امور خارجه 7 مورد است.
6ـ از كل مصوبات و توافقات 78 درصد احداث، تكميل و تجهيز و 22 درصد شامل مطالعه و صدور انواع مجوزها است.
7ـ زمان اجرا به ترتيب 11،39،40 و 10 درصد در سالهاي 1384، 1385، 1386 و 1387 و طول برنامه
8ـ تركيب اعتباري مصوبات به ترتيب 77/7 درصد اعتباري، 5/9 درصد تسهيلاتي، 2/8 درصد اعتباري تسهيلاتي و 12/4 درصد غيراعتباري كه صدور مجوز و غيره است
9ـ تركيب موضوعي مصوبات به ترتيب 37/9 درصد زيربنايي فني، 16/8 درصد فرهنگي اجتماعي، 15/9 درصد توليدي اقتصادي، 11/5 درصد آموزشي و پژوهشي، 8/5 درصد بهداشتي و درماني، 2/1 درصد نظامي انتظامي، 2/1 درصد حقوقي، 0/8 درصد سياسي امنيتي و 3/2 دردصد سايرموارد را شامل مي‌شود.

*پيگيري مصوبات استاني:
1ـ‌ مستندسازي مصوبات، اخذ گزارش عملكرد از دستگا‌‌ه‌ها، اخذ تأييديه پيشرفت كار از استان، اعزام كارشناسان ستادي جهت بررسي و بازديد از ميزان پيشرفت به لحاظ كمي و كيفي، اخذ گزارشات نوبه‌اي از دستگا‌ه‌هاي نظارتي و اطلاعاتي، رصد خبرها و انتقادات در نشريات و خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي موافق و مخالف دولت نهم. مراتب فوق با بكارگيري شبكه رايانه‌اي منسجم و نرم‌افزاري قوي به صورت زنده با دستگا‌ه‌ها و استان‌ها انجام مي‌شود.
2ـ بررسي و ارزيابي مصوبات 15 استان درحضور رياست محترم جمهوري و وزراء مربوطه.
3ـ در 30 سفر استاني بالغ بر 6 هزار و 100 بند مصوبه و توافق وجود دارد، كه از مجموع مصوبات و توافقات تاكنون در حدود 90 درصد تحقق يافته و انجام شده، قطعي و يا در دست انجام است و الباقي با توجه به جديد بودن بعضي از سفرها در دست پيگيري است.
4- بيشترين تحقق مصوبات دراستانها: سيستان و بلوچستان 100 درصد، خراسان جنوبي 99 درصد،‌زنجان 98 درصد، خراسان رضوي و كهگيلويه و بويراحمد 79 درصد است.
5- بيشترين تحقق مصوبات در وزاتخانه‌هاي مربوط: نهاد رياست جمهوري و ارتباطات 69 درصد و نيرو 77 درصد.

*دور دوم سفر:
1ـ در 11 سفر دور دوم سفرهاي استاني رياست محترم جمهوري به استان‌هاي خراسان جنوبي، اردبيل، ايلام، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوي، قم، همدان، گلستان، چهارمحال بختياري و كهگيلويه و بويراحمد به مركز استان و وزراء معين در شهرستان و ساير اعضاي كابينه دولت جهت بررسي مصوبات دور اول و مسائل و مشكلات هر شهرستان و نهايتاً اتخاذ تصميم بر اساس اصل 127 قانون اساسي و اختيارات حوزه كاري اقدام مي‌نمايند.
2 ـ در اين 11 سفر مذكور 280 جلسه هماهنگي قبل از سفر با حضور مسئولين دستگاه‌هاي اجرايي و استاني جهت بررسي پروژه‌هاي دور اول تشكيل شده و در دوره دوم سفرها با حدود 5 هزار و 617 ساعت كار كارشناسي انجام شده است.
3ـ تشكيل 60 كارگروه‌هاي تخصصي آب و خاك و كشاورزي، اشتغال، صنعت و معدن، مسكن، توسعه صادرات زيربنايي و ميراث فرهنگي در استانهاي مذكور به منظور بررسي دستور كار هر كارگروه با حضور رياست محترم جمهوري، وزراء، معاونين محترم رئيس‌جمهور، اعضاي كارگروه، مسئولين استاني و ساير مدعوين بخش‌هاي مختلف دولتي و غيردولتي و اتخاذ تصميم حسب مورد.
4ـ در دور دوم سفرها در 11 استان جمعاً يك هزار و 812 بند مصوبه كه در استانهاي مختلف به ترتيب 116 بند در خراسان جنوبي، 142 بند در اردبيل، 126 بند در ايلام، 157 بند در بوشهر، 200 بند در هرمزگان، 273 بند در خراسان رضوي، 134 بند در قم، 150 بند در همدان، 151 بند در گلستان، 171 بند در چهارمحال و بختياري و 192 بند گهگيلويه و بويراحمد تصويب و ابلاغ شده است و يا در مرحله ابلاغ مي‌باشد.
به منظور تشكيل هيأت دولت در استانها در 41 سفر استاني يك هزار و 60 جلسه كارشناسي با بيش از 34 هزار و 600 ساعت نفر كار كارشناسي و 16 هزار ساعت نفر جلسه دولت با حضور اعضاي دولت، معاونين و مشاورين رياست جمهوري، استانداران، نمايندگان هر استان در مجلس شوراي اسلامي ونمايندگان ولي فقيه انجام گرفته است.
همچنين در 11 سفر دور دوم با ابتكاري جديد 60 كارگروه تخصصي آب، كشاورزي، اشتغال، صنعت و معدن، زيربناي،‌ توسعه صادرات و مسكن در استانها مختلف با حضور رياست محترم جمهوري، وزراي مربوطه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بخش تعاوني و خصوصي و افراد صاحب‌نظر در استان تشكيل و تصميمات لازم در جهت توسعه و تعالي استان اتخاذ گرديده است.
در جلسات استاني هيأت دولت تاكنون به منظور تحقق شعارهاي دولت نهم در سطح كشور قريب به 8 هزار تصميم در موضوعات مسكن و زيربنايي، اقتصادي و توليدي، بهداشتي، فرهنگي و ورزشي در جهت رشد و توسعه هر يك از استانها در مسير برنامه 5 ساله و چشم‌انداز 20 ساله اتخاذ گرديده است.
بيشترين تصميمات دستگاهي به ترتيب مربوط به وزارتخانه‌هاي نيرو، بهداشت و درمان، راه و ترابري و صنايع و معادن است كه هر چهار مورد از عوامل اصلي توسعه پايدار مي‌باشند.
از عمده تصميمات مشخص در تمام سفرها تعيين تكليف خيل عظيمي از پروژه‌هاي نيمه كاره از قبيل بيمارستانها، سدها، راهها بوده است كه از دولتهاي گذشته باقي مانده است.
*پيگيري:
پيگيري منسجم، مستمر و فشرده به منظور اجرايي شدن مصوبات از طريق دستگاهها و استانها با بهره‌گيري از سيستم‌هاي نرم‌افزاري زنده با جديت در دست انجام است به نحوي كه تاكنون قريب به 90 درصد از مصوبات دور اول از سفرها به مرحله اجرا در آمده و حدود 50 درصد به بهره‌برداري رسيده است.
*آسيب‌شناسي:
آسيب‌شناسي مصوبات و انجام اقدامات لازم جهت رفع اشكال بعضي مصوبات كه ممكن است داراي برخي از اشكالات اجرايي يا مغايرتهاي قانوني داشته باشد مستمراً از اقدامات مديريتي بر مصوبات است.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن