تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815465713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با لغو بخشنامه سازمان مديريت سابق؛شركت‌هاي مخابراتي مجاز به ارائه اينترنت پرسرعت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: با لغو بخشنامه سازمان مديريت سابق؛شركت‌هاي مخابراتي مجاز به ارائه اينترنت پرسرعت شدند


اعتماد ملي:‌ مديرعامل شركت فناوري اطلا‌عات گفت: با لغو بخشنامه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سابق، شركت‌هاي مخابراتي مجاز به ارائه پورت‌هاي اينترنت پرسرعت به كاربران شدند.سعيد مهديون در جمع خبرنگاران افزود: بخشنامه سازمان مديريت مبني بر ممنوعيت ورود شركت‌هاي مخابراتي به عرصه عرضه پورت‌هاي اينترنت پرسرعت در جهت حمايت از 11 شركت ‌PAP ، مغاير با برنامه چهارم بود كه در آن ارائه 300 هزار پورت اينترنت پرسرعت بر عهده شركت‌هاي مخابراتي گذاشته شده است.

به گفته وي، اين بخشنامه موجب شد اين بند از برنامه چهارم به مدت دو سال به تاخير بيفتد كه اكنون با لغو آن شركت‌هاي مخابراتي بايد آنچه را كه در اين زمينه در توان دارند، ارائه كنند.

مهديون محور بعدي فعاليت‌هاي شركت فناوري اطلا‌عات را سنجش و كنترل شاخص‌هاي فناوري اطلا‌عات به عنوان يكي از مسائل مهم و فراموش شده كشور دانست و اظهار كرد: در برنامه پنج‌ساله سوم در سند توسعه تعداد زيادي شاخص تعريف شد كه در برنامه بايد به آنها برسيم.

وي ادامه داد: متاسفانه از اين شاخص‌ها به جز تعداد اندكي بقيه فراموش شده و اندازه‌گيري مشخصي روي برخي از اين شاخص‌ها نداريم و در سنجش شاخص‌هاي پروژه، به روز كردن ضريب نفوذ اينترنت اهميت دارد كه اواخر سال گذشته كليد آغاز آن زده شد و در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد با دانشگاه و مركز آمار است.

مهديون تصريح كرد: تا زماني كه حداقل يك‌بار به‌طور دقيق از تعداد كاربران اينترنت كشور نمونه‌گيري و آمارگيري نكنيم، نمي‌توانيم عدد دقيق تعداد كاربران ايراني اينترنت را به‌دست بياوريم.

وي گفت: از زماني كه طرح تغييرات اساسنامه اين شركت به هيات دولت رفت، مشخص شد كه هيچ موازي‌كاري با معاونت فناوري اطلا‌عات وزارت ارتباطات و فناوري اطلا‌عات، شوراي‌عالي اطلا‌ع‌رساني و ديگر نهادهاي فعال در حوزه ندارد و چند محور اصلي در آن مشخص شده كه لا‌زم است در حوزه مديريت و توسعه فناوري اطلا‌عات انجام شوند.

به گفته مهديون، شركت فناوري اطلا‌عات كه طبق مصوبه سال ‌86 هيات وزيران از شركت مخابرات ايران منفك شده و صد درصد سهام آن متعلق به دولت است، با تعريف جديد خصوصي نمي‌شود اما تمام پروژه‌هاي شركت در عين حال برون‌سپاري مي‌شود و تنها مديريت طرح‌هاي برون‌سپاري شده با خود شركت خواهد بود.

مديرعامل شركت فناوري اطلا‌عات همچنين شايعه ادغام شركت فناوري اطلا‌عات و شوراي عالي فناوري اطلا‌عات با يكديگر و تبديل شدن آن به سازمان فناوري اطلا‌عات را طبق اساسنامه پيشنهادي جديد تكذيب كرد و گفت: چنين موضوعي صحت ندارد.

وي با بيان اينكه شركت فناوري اطلا‌عات سه محور اصلي را در پروژه‌هاي خود دنبال مي‌كند، تعريف ايجاد مركز امداد و هماهنگي رايانه در حوزه امنيت را از پروژه‌هاي مهم شركت عنوان كرد و افزود: يكي از اهداف اين مركز آگاهي‌رساني به معني اطلا‌ع‌رساني به استفاده‌كنندگان و تامين‌كنندگان سرويس از نقاط ضعف امنيتي احتمالي است تا كاربران بدانند چگونه عمل كنند.

مهديون گفت: در حوزه آگاهي‌رساني بحث‌هاي هماهنگي وجود دارد كه ممكن است با سرمايه‌گذاري روي دو دانشگاه در خصوص نقاط ضعف امنيتي سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و راه‌هاي مقابله با آنها كار كنيم.

وي اضافه كرد: در حوزه توسعه فناوري اطلا‌عات به ويژه اينترنت به دنبال ايجاد طرحي كلي براي روشن كردن وظايف بخش‌هاي اجرايي كشور و نيز ايجاد هماهنگي براي شكل دادن پروژ‌ها هستيم و اتصال ‌100 هزار مدرسه به شبكه ديتا در اين راستا در حال انجام شدن است، زيرا وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و ‌ICT به تنهايي نمي‌توانند اين طرح را به سرانجام برسانند.

مهديون خاطر نشان كرد: نقش شركت فناوري اطلا‌عات در اين طرح مشترك، به عنوان نماينده وزارت ارتباطات و فناوري اطلا‌عات، ارائه دهنده مشاوره فني در طراحي، مديريت پروژه در اجرا و در بخشي از عمليات، حمايت‌هاي مالي در راستاي اهداف توسعه فناوري اطلا‌عات در كشور است.

وي با اشاره به اينكه ايده‌هاي مطرح شده در حوزه دفاع غيرعامل در كميته مربوطه در وزارت ‌ICT در حال تبديل به طرح است، تصريح كرد: به دليل بخشنامه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در حمايت از ‌11 شركت خصوصي براي ايجاد پورت پرسرعت، ورود شركت‌هاي مخابراتي در اين طرح ممنوع شد و اين طرح را به اندازه دو سال عقب نگه داشت.

مديرعامل شركت فناوري اطلا‌عات با اشاره به اينكه تمام دانشگاه‌ها در تهران و كرمان به عنوان پايلوت دولت الكترونيكي مي‌توانند از شبكه محاسبه در نقاط پيوسته استفاده كنند، گفت: ضريب نفوذ اينترنت در سال گذشته ‌5/27 و امسال طبق اعلا‌م يكي از سايت‌هاي خارجي ‌9/34 است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن